רמי חרדון: אנחנו מכוונים להיות כמה שיותר גבוה בטבלה

עוזר המאמן של נחלת יהודה בשנה שחלפה, רמי חרדון, שהיה עוזרו של ציון עזרא, קיבל את המושכות של משרת המאמן הבכיר בקבוצה מליגה ב'. הוא מדבר על מחלקת הנוער של המועדון בה עבד חמש שנים, על המטרות והיעדים שמציב לעונה הקרובה ועל המועדון בכלל

  • על ידי: חן קלדרון
  • 02-06-2016
  • 08:26

בעונה החולפת היה רמי חרדון עוזר מאמן של ציון עזרא בנחלת יהודה. הוא נמצא במועדון מזה כחמש שנים ואת כל התקופה הנ"ל היה החלק המרכזי במחלקת הנוער הגדולה יחסית לקבוצה הנמצאת בליגה ב'. קודם לכן רמי  אימן בנוער של צפרירים חולון ו'קביליו' יפו. לקבוצה הבוגרת הוא הצטרף במהלך העונה 2014-15 והחליף בתפקיד את טליאס משה שנאלץ לעזוב בזמן שהקבוצה הייתה ממוקמת מתחת לקו האדום באותה נקודת זמן, והצליח בגדול להשאיר את הקבוצה בליגה הרבה לפני סיום העונה.

 

תפסנו את רמי הצנוע לראיון קצר.

רמי, איך היה לך לעבוד במחלקת נוער של נחלת שהיא יחסית מחלקה גדולה ומסודרת?

"קיים פוטנציאל גדול מאוד למחלקת נוער של נחלת, למרות שאין שם שחקנים מוכשרים במיוחד אשר בדרך כלל פונים לאגודות הבכירות . השנה עבדתי במקביל להיותי עוזר בבוגרים מאמן של קבוצת נערים א'. אלו השחקנים שעולים השנה לקבוצת הנוער. חייב לציין שהם דור מוכשר ולכן לדעתי הנוער השנה אמור להיות טוב יותר ובהחלט יוכל  להתמודד להעפיל לליגה בכירה יותר."

 

נוי צ'רשניה, האיש המיוחד שעומד מאחורי האגודה של נחלת. מה רמת המעורבות שלו ועד כמה שיתוף הפעולה שלכם מתבטא בשטח.

"אני ונוי עובדים בשיתוף פעולה מלא. בזכותו נחלת בשנים האחרונות מתפקדת כראוי ויהיה טוב במידה ואנשים טובים יגיעו למועדון. כך מתבצע בתקופה האחרונה. כל ההחלטות המקצועיות ובכלל מה שהולך בקבוצה עובר ביני לבין נוי וציון עזרא, שכרגע הוא המנהל המקצועי באגודה . אנו מקיימים ישיבות צוות , מתייעצים ובוחרים מה הכי טוב ונכון  עבור המועדון. בין היתר ההחלטה על המינוי שלי למאמן ראשי הייתה סיכום של שלושתנו יחד."

 

לאן אתם מכוונים בעונה הקרובה ומה המטרות שלכם הרי נחלת ידוע כקבוצה נתמכת באופן ראוי ביותר ע"י הרשות המקומית?

"התקציב סביר, אבל אנחנו בהחלט מכוונים להיות כמה שיותר גבוה בטבלה. הכוונה לבנות קבוצה מאוזנת ולהתבסס על שחקני בית צעירים בתוספת כמה שחקנים ותיקים ולרוץ עם זה קדימה. עליית ליגה כרגע לא בחשבון וקשה לתכנן ראה את בני יפו שהגיעו משום מקום. בני יפו, שתכננו להישאר בליגה ובסופו של דבר עלו ולכן קשה ולא יכול לדעת בליגה הזו לאן פני הדברים ילכו. הכיוון הוא לתת הרבה הזדמנויות לצעירים בעיקר מנחלת וכמובן שחקנים צעירים שאביא מבחוץ."

 

מה ההסבר שלך לכך ששחקנים שעוזבים את ראשון או מועדונים באזור ולא באים לשחק בנחלת?

"אכן הם לא מגיעים לנחלת וזו הבעיה. כל אלה שנפלטים מראשון הם הולכים לאיבוד בקבוצות אחרות במקום לרדת לליגה ב' ולהשתפשף אצלנו . כאלה ששיחקו בליגה לאומית קצת קשה להם לרדת לכיוון של ליגה ב' והם מחפשים לשמור על  אותה רמה. נחלת זה מקום שמאוד מתפתח ואני מציע לכל שחקן לבוא ולהשתפשף במועדון. יש הרבה שחקנים מיפו ועוד קבוצות, שבאו לשחק עונה אחת בליגה ב' וזה עשה להם רק טוב. היום אותן קבוצות רוצות את השחקנים האלה בחזרה, כי ראו את קפיצת המדרגה של השחקנים."

 

במידה ואני שחקן צעיר או אחד ותיק שרוצה לשחק בקבוצה בליגה גבוהה יותר . כיצד תשכנע אותי שאכן כדאי להצטרף להפועל נחלת יהודה ?

"הדגשתי לשחקנים צעירים ברגע שעוזבים קבוצה בכירה הם חייבים וצריכים לשחק. נחלת הוא  מקום טוב, בית חם, האימונים טובים. השנה מאמן הצטרף מאמן כושר, שעבד עם שרון מימר ואייל לחמן בהפועל ראשון. אנחנו מתאמנים לא מעט במתחם הסופרלנד המצוין , הציוד והמתקן איכותיים טוב ולא חסר כלום. כשהגעתי לנחלת לא הייתי מודה עד כמה המקום איכותי . אבל באמת קיימת מעטפת נהדרת ולא חסר לשחקנים שמתאמנים פה כלום הן מבחינה מקצועית והן מבחינה לוגיסטית."

 

האם נחלת תהיה גורם משמעותי בצמרת או תיפול למאבקי ירידה? ימים יגידו... (צילום: אבייתר ברק)

 

לפי כחודש נערך טקס אזכרה למנהל המיתולוגי של המועדון הרצל חיים. עד כמה הוא חסר?

"הרימו פה טקס ברמות הכי גבוהות שאפשר ובאמת מגיע לאדם המיוחד הזה. הייתי עוזר של ציון והוא ישב לידי בספסל. הכרתי בן אדם שאין דברים כאלה. תמיד בכל דבר עוזר, לקחת ציוד לסופרלנד, להחזיר ציוד. תמיד היה צנוע ורק עזר לכולם מהנשמה."

 

האם אתה חושב שהיה צריך להיות איחוד בין נחלת לשיכון או קבוצה נוספת מהעיר?

"הנושאים האלה יש אנשים שמתעסקים בזה ואני באמת לא יודע אם זה יהיה טוב או לא. יש אנשים יותר גדולים ממני שמתעסקים בדברים האלה. אני חושב שזה טוב שיהיה גם כמה קבוצות. יש הרבה שחקנים טובים גם בנחלת וגם בשיכון. הילדים האלה שגומרים עכשיו נוער, לאיפה הם ילכו לשחק בהנחה שתהיה קבוצה אחת מאוחדת?. לא יהיה מקום לכולם בקבוצה אחת ולכן יותר בריא שישאר במתכונת הנוכחית. אני חושב שצריך להיות שיתוף פעולה בין ראשון, שיכון המזרח, רמת אליהו ונחלת יהודה. הכוונה שחקנים שלא מתאקלמים במקום מסוים להעביר אותם לקבוצה אחרת בעיר לשנה או יותר כדי להשתפשף ולהחזיר אותם מוכנים הרבה יותר לליגה לאומית למשל."

 

איך מושכים שחקנים ברמה גבוהה לשחק בנחלת?

"מקיימים שיחות רבות  עם שחקנים. אנשים חושבים שנחלת זה לא מקום ראוי, אבל קיימת כאן רצינות מאוד גבוהה. האימונים בקצב של ליגה א' ומעלה, מקבלים יחס הכי טוב שיש מבחינת תנאים וציוד וכל מה ששחקן צריך. שחקנים חוששים לעשות את הצעד הזה של ירידת ליגה וגם יש את סטיגמה על נחלת, אבל זה לא כמו שהיה פעם. קיים  כאן ניהול באמת ברמה שלא היה בעבר וכאן התודה לנוי צ'רשניה שעומד אחרי העשייה המרובה."

 

מה ייחשב מבחינתך להצלחה בסוף העונה?

"אם אני אצליח להוציא מהקבוצה הזו להיות באמצע טבלה ומעלה ולגדל שחקנים צעירים של המועדון שישחקו בסגל הבוגרים זה מבחינתי הצלחה. אני חושב שכל שנה צריך להעלות לפחות שחקן או שניים לקבוצה הבוגרת ואני מאמין שזה יקרה גם השנה וגם בהמשך. הדרך שלנו היא להכשיר שחקנים צעירים מהמועדון לקבוצה הבוגרת."

 

בנימה אישית :

אכן מהיכרותי עם האגודה המיוחדת הזאת מדובר בקבוצה שמאגדת שחקנים איכותיים אשר מגיעים למועדון כגון יגאל אנטבי, חיים קאופמן, שי גבאי, גיא טוביאק, רוני אוחנה ובעבר שרון מרציאנו ועוד רבים וטובים ואין ספק שבמידה וחמישה שישה צעירים יעלו מדרגה התוצאות של הקבוצה הנ"ל תהינה טובות יותר מהמקום השמיני כפי שהיה השנה.

אנשי ההנהלה אנשים טובים וראויים שנותנים ממרצם ומזמנם והכול בהתנדבות מלאה!

 

ציון עזרא, מאז ומתמיד נחלת דאגה שהצוות המקצועי ימשיך שנים רבות (גיא חזקיהו)

 

מאז ומתמיד דאגו בנחלת שהצוות המקצועי ימשיך שנים רבות ועבדו בנחלת אנשי מקצוע מצוינים כגון איתן שלום, משה טליאס, עופר טסלפפה וציון עזרא כמובן.

מגיע בהחלט לרמי חרדון להוביל את הקבוצה השנה הוא עשה את כל הדרך תוך כדי עבודה קשה ומקצועית .

 

צילום: חן קלדרון

הוסף תגובה
תגובות
  1. רמי חרדון (איציק עזוז 02-06-2016, 14:20)
    מאמן גדול ובן אדם גדול יותר
  2. הלואי שיצליח בנחלת המקום והאדם ראויים (יוסי לוי 02-06-2016, 16:27)
  3. רמי בהצלחה בדרכך החדשה (רמי ודני חרדון שחקני ביתר חולון המיתולוגית 02-06-2016, 19:01)
    לעולם לא תצעדי לבד ביתר חולון
  4. נוי עושה מה שהוא רוצה (אחד שיודע ויודע טוב 02-06-2016, 22:58)
  5. אחלה רמי הבעיה שלו שההנהלה בנחלת אין להם מושג (שבתאי 02-06-2016, 23:48)
  6. ארגון ועשייה (מהבס 03-06-2016, 07:02)
    מאמן חלש לא מתאים לרמות האלו מתאים לאמן ילדים גג יור'ד אותכם ליגה באמצה העונה
  7. למספר 6 (זרביב 03-06-2016, 14:24)
    למה לפרגן אם אפשר ללכלך כנראה אתה שחקן מתוסכל רמי אדם ומאמן מצוין
  8. רמי אתה תותח ויש לך חברי הנהלה אפילו לא בזוקות (אלמלם 03-06-2016, 21:41)
  9. המאמן הכי טוב לנחלת רמי חרדון (המונים 07-06-2016, 19:50)
    בן אדם זהב ומאמן יהלום