האיש החזק מאחורי הקלעים בהפועל פתח תקווה: ברוך סער

בשלהי חודש ספטמבר 2016 פנה דורון גלנט ,הבעלים של הפועל פתח תקווה, לחברו ברוך סער וביקש ממנו לסייע לו להציל את הפועל פתח תקווה. באותם ימים, מוקמה הפועל פתח תקווה מתחת לקו האדום כאשר סכנת הירידה לליגה א' מרחפת מעל ראשה, וברקע חובות עבר המעיקים באופן יומיומי על המועדון ומשבר אמון גדול עם קהל האוהדים

  • על ידי: מערכת גולר
  • 20-03-2017
  • 11:35

סער התלבט רבות אם לבצע את המהלך וטען בפני גלנט כי מרבית השחקנים בקבוצה אינם מתאימים למועדון כמו הפועל פתח תקווה , ולפני שייכנס לתפקיד הוא מבקש לקבל יד חופשית לבצע כל שינוי שיידרש, גם במחיר של החלפת רוב השחקנים. גלנט, אשר סמך מאוד על יכולותיו המקצועיות של סער, אישר וכבר למחרת הוצג ברוך סער כנציג הבעלים והסמכות המקצועית הבכירה במועדון.

 

סער פנה לחברו סוכן השחקנים גלעד קצב וביקש ממנו לסייע למועדון באיתור שחקנים חופשיים .תוך חודש הוחתמו בקבוצה יואב זיו, ירין חסן,עומר ורד,דניאל גרץ ואביעד בורלא – חמישה שחקנים בעלי עבר בליגת העל, כל זאת כאשר חלון ההעברות סגור וניתן להחתים שחקנים חופשיים בלבד. במקביל שוחררו מן הקבוצה על מנת לפנות כסף אימורו לוקמן, אוהד אדלשטיין, אור חביביאן ותומר דרימר.

הפרוייקט הבא של סער היה החתמתו של אור ברוך. על אף שיכל לשחק בחודש ינואר בלבד לקח סער את אור ברוך כפרויקט אישי ויש המתארים את מערכת היחסים ביניהם כאב ובן. סער פנה למקורבים למועדון וביקש מהם לסייע על מנת לפתור בעיה אישית אשר מנעה מאור ברוך לשחק בישראל והחתימו על חוזה לעונה וחצי. למקורביו סיפר כי אור ברוך וגל צרויה ירכיבו ,החל מינואר, את ההתקפה הטובה בליגה וכי שניהם שחקנים אשר מתאימים לשחק בליגת העל.

נושא מהותי נוסף בו עסק סער היה נושא הכושר הגופני בקבוצה. לטענתו הקבוצה הייתה חסרת כושר גופני וחלק גדול מן השחקנים לא עשה הכנה לעונה באופן מיטבי. הוא פעל בשני מישורים במקביל: ראשית, נתן הנחיה לקיים 15 אימונים ספציפיים בתחום הכושר הגופני בתקופת הפגרה,לאחר התייעצות עם ד"ר בוקי ירון, שנית – החליף את מאמן הכושר שמעון גורודיצקי בדוד בובליל אשר עזב את בני יהודה. השחקנים, אשר התמרמרו על כך שחבריהם בקבוצות האחרות נוסעים לחו"ל והם עושים אימוני כושר מפרכים קיבלו את הנושא בהבנה בסופו של דבר.

לאחר שהנהלת המועדון ואסף נימני החליטו במשותף על סיום עבודתו של האחרון, עשה סער מהלך אשר גרם להרמת גבה של אנשים רבים בעולם הכדורגל – הוא התעקש להביא את ירון הוכנבוים לאמן את הקבוצה. סער והוכנבוים, אשר היו בעבר חברים טובים היו בנתק כארבע שנים ולא דיברו במהלך כל התקופה ,מאז אימנו השניים את הפועל עפולה ואסי גלבוע. על אף החתול השחור אשר עבר ביניהם  הוא היה משוכנע כי ירון הוכנבוים הוא האדם המתאים לתפקיד בשל הניסיון הרב שהוא מביא עימו. סער טען שהמאמן הבא של המועדון צריך להיות מנוסה בקרבות תחתית בליגה לאומית, טקטיקן ומאמן מוערך וכי ירון הוא המאמן הפנוי היחיד, אשר עונה על כל הקריטריונים. גלנט סמך על עצתו של סער וירון הוחתם.

 

עם הגעתו של הוכנבוים למועדון ישבו השכנים מחיפה במשך לילות ארוכים וחשבו כיצד מחזקים את הקבוצה בחודש ינואר,על אף התקציב המוגבל. דורון גלנט אישר לשניים לבצע כל שינוי שירצו בתנאי שיישארו סביב מסגרת התקציב והשניים החליטו לעשות מספר מהלכים ,אשר יבטיחו את הישארותה של הקבוצה בליגה באופן סופי: בן אלגרבלי הבלם הוחתם ועמו 3 זרים: סמיר ביאריקטביץ' מעירוני נשר, סלבישה סטויינוביץ' מהפועל כפר סבא וסמואל גילמור אשר שיחק בעונה הקודמת בהפועל עכו אותה אימן ירון הוכנבוים. על מנת לפנות כסף להחתמות אלה שוחררו מור שקד, שגיב כהן, אורי פסו, ליאל ספורטס, רז רחמים ודין אקפי.

החל מחודש ינואר היו בהרכב הקבוצה 3 שחקנים בלבד אשר פתחו את העונה: אבי איבגי , דניאל כהן ומתן בלטקסה, כאשר גבי קניקובסקי מתנדנד בין הספסל להרכב. מבדיקה שערכנו לא מצאנו תקדים לכך שקבוצה מקצוענית החליפה למעלה מ-80% מן השחקנים אשר פתחו את העונה ועל כך מגיע קרדיט גדול לברוך סער אשר ידע לנווט את דורון גלנט , והתוצאות לא אחרו להגיע: הפועל פתח תקווה הפכה ללהיט של הליגה, כשהיא מעפילה למקום הרביעי עם למעלה מ-60% הצלחה מאז הגעתו של ירון הוכנבוים.

 

מאז הגעתו של ברוך סער להפועל פתח תקווה הוא סרב להתראיין לכלי התקשורת. לאחר שהבטיחה הקבוצה את הפלייאוף העליון ומפלס הלחץ ירד הוא ניאות לענות על מספר שאלות:

סער, ברכות על המקום הרביעי והבטחת הפלייאוף העליון.

"תודה רבה, צריך להוריד את הכובע בפני השחקנים והצוות המקצועי. הבאתו של ירון הוכנבוים הוכיחה את עצמה וההישג הזה רשום בעיקר על שמו. הרבה אנשים התפלאו כשברוך סער, אשר עומד בראש המערכת המקצועית בהפועל פתח תקווה מינה מאמן שאיתו היה מסוכסך במשך מספר שנים. אני יכול להבין את פשר הפליאה, זה היה מהלך לא פשוט אבל הכרחי. אמרתי לדורון גלנט כי ירון הוא המועמד המתאים ביותר למועדון וזה הדבר החשוב ביותר. הייתי בטוח ששנינו נלבן את העניינים בינינו ויהיה שיתוף פעולה מצוין ואני שמח שאכן כך קרה".

 

"ירון הוכנבוים צריך להמשיך בקבוצה" (לילך וייס)

 

ירון טען לא פעם שכיוונת אותו בצורה מצוינת..

"היה לי יתרון שראיתי את הקבוצה במשחקים ובאימונים. ניסיתי לחסוך לו את תהליך הלמידה ועל אף שבמשך שנים רבות היינו מאמנים יריבים ומעולם לא עבדנו יחד, באנו שנינו לתהליך ללא אגו. ירון ידע שאני מנסה לעזור לו ואני חושב שגם עבורו זה היה יתרון שאני איש מקצוע. בסופו של דבר, עזרתי מאחורי הקלעים ככל שיכולתי אבל השינוי בקבוצה שייך לו ולצוות לצידו שעושים עבודה נפלאה – רפי כהן מאמן השוערים, אורן קריספין עוזר המאמן ודוד בובליל מאמן הכושר".

ידוע לך שהפועל פתח תקווה היא כנראה הקבוצה היחידה בתולדות הכדורגל הישראלי אשר החליפה במהלך עונה למעלה מ-80% מהסגל?

"צריך לתת קרדיט לדורון גלנט הבעלים של הפועל פתח תקווה. כשהוא הביא אותי למועדון הוא נתן לי יד חופשית לבצע כל מה שחשבתי לנכון, החל מהחלפת שחקנים, צוות מקצועי ואפילו צוות רפואי. אני מודע לכך שיש כלפיו לא מעט ביקורת אבל במקרה הזה צריך להוריד בפניו את הכובע - לא פשוט לעשות מהלכים כמו שעשינו וצריך אומץ רב לקחת סיכונים ולשחרר את רוב שחקני הסגל שפתחו פה את העונה. לא יודע כמה בעלי קבוצות היו אמיצים דיים לבצע מהלך של החלפת רוב הסגל והצוות המקצועי".

איך אתה מגדיר את העונה הזו?

"עבורי זה כמו עליית ליגה. כשהגעתי למועדון בחודש אוקטובר מצאתי מועדון בקשיים רבים. גם מקצועית,גם כלכלית, גם ההתנהלות לא מספיק טובה. כל יומיים היה נפצע שחקן אחר בגלל המגרש הרעוע בסירקין ולעיתים האמנתי שיש יד מכוונת מאחורי כל זה. אבל למרות כל הקשיים הצלחנו לשים הכול בצד, לבצע את הצעדים הנדרשים ולהפוך קבוצה חלשה לקבוצה מצוינת אשר משחקת כדורגל חיובי והתקפי וגורמת נחת לקהל האוהדים הנפלא שלה".

פנינו אליך בעבר מספר פעמים על מנת להתראיין ועד כה סירבת...

"התפקיד שלי במועדון הוא לייעץ לבעלים. דורון הבין שהוא צריך אדם אשר קרוב אליו ויכול לסמוך עליו בעיניים עצומות. העבודה שלי נעשתה מאחורי הקלעים והתמקדה בעיקר בפן המקצועי תוך סיוע לדורון ולירון הוכנבוים. אני חושב שכלי התקשורת צריכים להתמקד בעיקר בירון שעשה הישג נפלא וייכנס לדפי ההיסטוריה של המועדון כמי שהציל אותה מירידת ליגה".

מה יקרה בעונה הבאה?

"אני אשב עם דורון גלנט בקרוב ואשמע איך ממשיכים מפה. אני יודע שהוא עבר העונה קשיים רבים בעיקר בפן הכלכלי ואני צריך לקבל תמונה כיצד מתגברים על הקשיים ואם זה אפשרי".

ירון הוכנבוים ימשיך בעונה הבאה?

"אין ספק שירון צריך להמשיך. הוא הצליח מבחינה מקצועית, יש לו חיבור נהדר למועדון ולקהל ויש לנו גם תוכניות איך לשלב שחקנים מקבוצת הנוער בעונה הבאה. אין ספק שצריך לבנות המשכיות – להחתים חלק גדול מהשחקנים ששיחקו העונה ולשלב יותר שחקני בית. ירון ואני רואים את הדברים עין בעין. כל זה תלוי כמובן ביכולות הכלכליות של המועדון וממה שאני מבין זו משוכה לא פשוטה. אני מקווה שקבוצת הנוער תעפיל לליגת העל בסיום העונה ונוכל להמשיך את חצי העונה האחרונה שהייתה יוצאת מן הכלל".

האיש החזק מאחורי הקלעים בהפועל פתח תקווה: ברוך סער (לילך וייס)

הוסף תגובה
תגובות
  1. 100 אחוז (פרגוסון 20-03-2017, 13:15)
    עם הצלחות לא מתווכחים.כל הכבוד על האמון ללא סייג בכל מרכיבי הצוות המקצועי.לא היה קל להיפרד משחקנים-שנה הבאה צריך להשאיר את כולם ולכןן לעלית ליגה-כל הכבוד