"לא רחוק היום בו נראה קבוצת אוהדים בעידוד העירייה שתצא לדרך בראשון לציון"

הרוחות סוערות בתקופה האחרונה בהפועל ראשון לציון עקב מצב הקבוצה והיחס הגרוע לו זוכים האוהדים מהנהלת הקבוצה והמאמן. לקחנו את אחד מנציגי האוהדים וחבר בעמותת האוהדים לשיחה על מה שקורה

  • על ידי: אוהד רון
  • 04-04-2017
  • 11:08

הפועל ראשון לציון הייתה לפני כחודשיים רחוקה כ-2 נקודות ממקום שמבטיח עליית ליגה. את התקופה הטובה שלה היא התחילה עם המאמן ניר ברקוביץ', "האח של", שהחליף את גילי לבנדה. תחילה היה נראה כאילו ישנה הגמוניה בין האוהדים למאמן, שהביא שינוי חיובי עם ניצחונות וכדורגל תוסס. כשהקבוצה התחילה לזייף וההפסדים החלו להגיע, מצב הקבוצה השתנה, הקולות מהיציע חזרו והאוהדים קוראים לניר ואייל ללכת הביתה.

 

אחד מהאוהדים, נמרוד זאק, היה סובלני ומאמין בהתחלה ועכשיו איבד את זה כמו כל האוהדים. לקחתי אותו לשיחה על מצב הקבוצה הנוכחי ועל תקופת ברקוביץ' במועדון.

 

שלום נמרוד, מה אתה חושב על התנהלות המועדון בהקשר של מינוי המאמנים העונה?

"כל סיפור המאמנים קצת תמוה. גילי לבנדה הגיע בתחילת העונה, ברמה האישית לא הכרתי אותו. מבדיקות שעשינו האוהדים קיבלנו חוות דעת טובה עליו כמי שיכול לטפח שחקנים צעירים, אבל המינוי שלו לא מסתדר עם ההכרזה של אייל  בפתיחת השנה שהוא רוצה לעלות ליגה. בשביל להגיע לליגה הראשונה צריך על הקווים שועל קרבות עם ניסיון. גם הפיטורין המאוחרים והצירוף השערורייתי של אחיו, ניר, מראה לנו על הכוונת האמיתיות של המועדון לעונה הקרובה והתוצאות בהתאם."

 

האם אתה חושב שהיה נכון מבחינת ראש העיר למסור את הקבוצה למשפחת ברקוביץ' לפני כשנה וחצי לאור המצב שהיה? מה חשבת על זה באותו הרגע?

"במבט לאחור, ההחלטה להעביר את הקבוצה למשפחת ברקוביץ' הייתה כושלת. אני באופן אישי בתחילה די האמנתי לאייל. בכל זאת שחקן עבר עם ניסיון רב בכדורגל הישראלי, איש מאוד מתוקשר ורציתי להאמין שדווקא הוא, שבא כאנדרדוג כנגד כל הסיכויים וכנגד כל המצקצקים יוביל את ראשון לציון למקום טוב יותר, קהילתי יותר בשביל לתקוע יתד בליגה הראשונה, או לחלופין להתמודד מידי שנה על העלייה. ראש העיר כשל ביצירת מנגנוני פיקוח והגדרת יעדים ומטרות."

 

מה היו הציפיות שלך מהקבוצה בעונה הנוכחית לאור הצהרת הבעלים בתחילת העונה?

"סגל השחקנים שהגיע בתחילת העונה ומשחקי האימון גרמו לי לחשוב שהנה יש קבוצה חזקה ומגובשת, כאשר הקבוצות היחידות שיכולות לתת לנו פייט הן מכבי נתניה ואולי עכו. אבל אז התחילו השחרורים, רז שטיין – קשר התקפי, עדן שרם- חלוץ, ניב אנטמן  שוער שחתם ואחרי המשחק הראשון שלו עבר לקבוצה בליגה השנייה ההולנדית. באותו זמן נראה לי לפחות שמה שנשאר מספיק  לחלק הראשון של העונה, אבל בשביל לעלות יהיה צורך בחיזוק בדיוק בעמדות של אותם שחקנים ששוחררו."

לאחר שנחל הצלחה בקבוצת הנוער, מה חשבת על מינויו של ניר למאמן?

"לגבי המינוי של ניר אני אתמצת ב-5 מילים: מה שמתחיל בחטא, מסתיים בחטא !!! "

 

מה גרם לכם האוהדים להיכנס לשנאה כנגד ניר ואייל באופן אישי?

"ניר ברקוביץ' חשב שהוא יוכל להתנהג כמו אחיו, רק שבניגוד לאחיו רזומה - כמאמן או כאיש כדורגל אין לו. עוד לפני שמונה לתפקיד היה מעורב בתקריות עם האוהדים, קילל והתנהג כמו ילד קטן. עם מינויו הוא ניסה להתחבב על האוהדים, התנצל. בהתחלה זה נראה כסוג של אידיליה, ניצחונות הגיעו , הקהל חוזר למגרשים, חזרה התשוקה לכדורגל, אבל אז הוא עשה את הטעות שעליה לא יסלחו אוהדי הקבוצה. הוא זלזל והתנשא בתקשורת על אותם אוהדים שרוצים את טובת הקבוצה וברגע שהקהל לא איתך, בטח בליגה הלאומית הדרך להתרסקות מהירה מאוד כפי שרואים בחודשיים האחרונים."

 

לסיכום, לאור עוד עונה שמסתמנת ככישלון, מה עושים כדי שבעונה הבאה מבחינת האוהדים הקבוצה תהווה פקטור משמעותי?

"הקבוצה במתכונת הנוכחית לא קיימת עבור האוהדים. עד אשר המועדון יעשה בדק בית אצלו, ימנה את האנשים המתאימים בעמדות המפתח, יתחיל לחזור למקורות של קהילה וחיבור עירוני וכן יעשה מיתוג ושיווק. אם לא יעשה כן, האוהדים מבחינתם ימצאו אלטרנטיבות – ולא רחוק היום ונראה קבוצת אוהדים בעידוד העירייה שתצא לדרך על כל המשמעויות , כולל מחלקות נוער ובית ספר לכדורגל."

  

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. איזה חרטטנים ! (כתום עולה 04-04-2017, 11:42)
    קבוצת אוהדים צריכה קהל גדול . מה זיבולי שכל של 10 אנשים שהם עמותת האוהדים . אפשר לחשוב שצור טיפש ? אם יחזיק קבוצה בלאומית יצטרך להוציא פי עשרה תקציב ממה שהוא נותן היום . ומלחמות יהודים ומלחמת תפקידים , הלוא זה היה פעם . ומי היו קרובים לצלחת ? עובדי העיריה (אוכלי חינם ) שדאגו לקידומם האישי . כמו כן אפשר לחשוב שיש תור בכניסה לעיריה של בעלי הון שרוצים לקנות את הקבוצה ...... הלוא היה אחד כזה ועשיתם לו את המוות , לכן ברח .
  2. מכבי יבנה (אלי 04-04-2017, 11:55)
    תרדו. ליגה. א
  3. תותח (כל הכבוד 04-04-2017, 12:19)
  4. למגיב 1 (אם הזדהית אז גם אני לא 04-04-2017, 12:48)
    אתה מדבר שטויות מחוסר ידיעה. יש המון אוהדים רדומים שמוכנים כבר היום להצטרף למיזם. הרעיון גם מתקבל בהתלהבות במסדרונות העירייה וצובר תמיכה
  5. מתחילים להיות פטטים הקבוצות אוהדים בלי כסף ובלי אוהדים ( מצליח 04-04-2017, 15:25)
    לפחות לקטמון ונורדיה יש סיבה מסויימת ויש אוהדים יפו לא באה במקום קבוצה קיימת היא הקבוצה המקורית .
  6. עפתם על עצמכם (המוכתר 04-04-2017, 15:41)
    מאה אוהדים עלק קבוצה,נראה אם תשארו בכלל בליגה
  7. יגיעו שחקני עבר (אוהד שרוף 04-04-2017, 20:12)
    חובה להקים בראשון קבוצת אוהדים אני יודע בוודאות על עשרות שחקני ראשון לשעבר שיגיעו לשחק!
  8. למגיב מס1 (הצופה מהצד 04-04-2017, 20:25)
    בדקת כמה מכניס הביה"ס לכדורגל ? כמה הרוויחו ממכירת שחקנים בשנים האחרונות ? בכמה העירייה תומכת בקבוצה, הן במתקנים והן בתמיכה כספית ? אתה בכלל יודע כמה מכניסים מטוטו-ווינר-זכויות שידור ? תחזור אליי עם תשובות לשאלות הללו ואז נוכל לדבר ברצינות.
  9. תגובה ל1 ו2 (מה? 04-04-2017, 21:34)
    לגביי התגובה הראשונה אתה מדבר שטויות אם אין לך מושג עדיף לשתוק. לתגובה 2 אחי אתם בליגה א מכרתם משחקים וגם אתם קבוצה ללא קהל וערסים קטנים תישאר בליגה שלך תיסע בשעה 12 למשחקים עוד 20 שנה.
  10. אוהדים יפי נפש (מאמן שלעבר באגודה 04-04-2017, 21:47)
    גירשתם את רביב למרות שהוא העלה אותכם ליגה ופיתח את מחלקת הנוער בצורה אדירה (העירייה היא זו שהכשילה אותו כשלא העבירה כסף). תמכתם שנה שעברה בעירייה למרות שההתנהלות הייתה לא פחות שכונתית מעכשיו. איתן שלום מינה מקורבים שאין להם דבר וחצי דבר עם כדורגל מקצועני. ראשון היא כלי שרת בידי הפולטיקאים שמנווטים אותה על פי האינטרסים שלהם. ראו דב צור ראש העיר היה יור. דוד ביטןיור הקואליציה היה יור. קבוצה קיקיונית ואוהדים אינטרסנטיים
  11. לפרק (אייל 04-04-2017, 22:30)
    אין זכות קיום לקבוצה עם כ100 אוהדים.ביזבוז משווע של כספי ציבור .חייבעם לפרק ולסגור את הקבוצה הזו.
  12. ברקוביץ בדיחה אבל גם העירייה הייתה בדיחה רעה (איש עירייה 05-04-2017, 12:40)
    אוהדים דוחים. אני מסכים שברקוביץ הוא בדיחה רעה אבל איפה הייתם שהעירייה לא העבירה כסף לרביב ספער שהעלה אותכם שתי ליגות. הנוער זכה בגביעים ובנה ומחלקת נוער מפוארת. העירייה הגיעה ובדיחה גדולה התרחשה. פתאום מגיעם אנשי מקצוע מהמפטלין. איפה הייתם אז אוהדים !!!!!. אתם חזקים בלעשות כמגד אנשים שהם לא אנשי שלומכם. אז בןא אומר לכם משהו. ברקוביץ הוא העונש שלכם. הלןואי שתחזור העירייה ככה יסדרו עבודה לכל הבנים של..... או החברים של.....
  13. הלואי ואמיר סולרסקי ואיתן שלום יסכימו לקחת את הקבוצה (אופיר לוי 05-04-2017, 22:26)
  14. האוהדים צודקים בכל מילה (פליקס 06-04-2017, 00:48)
    טעות מרה של ראש העיריה שחושב שהוא הכי חכם בעולם
  15. ראשון השבוע נבוא לקרוע אותכם (שערוקי 15-04-2017, 14:09)
    חכו לנו ותהיו מוכנים לשכונה הקטלנית שבדרך אליכם ... באים לקחת שלוש נקודות על הגב שלכםם