יוסי אברהם בסיכום עונה: ליגה ב' דרום א'

יוסי אברהם מי שאשתקד היה עוזרו של יוסי חכים בהפועל אזור ומי שמכיר היטב את ליגה ב' דרום א' נותן לנו את סיכום העונה שלו, לאחת הליגות המעניינות ביותר שהיו לנו בעונה החולפת.

  • על ידי: אוהד רון
  • 20-05-2018
  • 13:51

ליגה ב' דרום א' היתה אחת הליגות הכי מעניינות השנה. צעירי טייבה עוד הוליכה את הטבלה עד המחזור ה-10, כשאף היתה ביתרון של 4 נקודות על שמשון כפר קאסם, אך בכפר קאסם החליטו שהם הולכים על כל הקופה. הביאו את שי מאור לעמדת המאמן וחיזקו את הקבוצה במספר שחקנים שוברי שיוויון בליגה כגון עידן חג'ג' שהגיע מהפועל מרמורק מהלאומית ומשה סולימנוב וירין הלל שהצטרפו מכפר שלם ובית"ר נורדיה שבליגה א'. מאותו הרגע שמשון כפר קאסם כבשה את הבכורה ולא איבדה את הפסגה עד תום העונה, תוך כדי תצוגות כדורגל מרשימות עם לא פחות מכ-90 שערי זכות!!.

 

עידן חג'ג' וירין הילל, חיזוק משמעותי שהוביל את שמשון כפר קאסם לליגה א' (ליעוז צמח)

 

כמובן שחייבים לציין גם את אור יהודה של יעקב טל שדלקה אחרי שמשון כפר קאסם, אך גם כאן למרות הסגל האיכותי של אור יהודה עם ארנון טמיר, מאור מרציאנו, אלירן שערי ועוד, זה לא היה כוחות. אור יהודה הגדילה לעשות עם מסע נהדר בפלייאוף שבו הקבוצה גילתה הרבה אופי ונחישות, כאשר חזרה מפיגור במספר משחקים. אך לבסוף פערי האיכויות בין ליגה ב' לליגה א' היו מורגשים ואור יהודה נעצרה רק במשחק המבחנים מול מחנה יהודה מליגה א'.

 

אור יהודה, גילתה המון אופי לאורך הפלייאוף (מני בן ארי)

 

הנציגות מטייבה - כאמור צעירי טייבה של המאמן צביקה לוי, פתחה היטב את העונה והוליכה את הטבלה עד השליש הראשון של העונה. אך כאשר שמשון כפר קאסם הכניסה את היד עמוק לכיס זה כבר לא היה כוחות. קבוצתו של צביקה לוי בסך הכל עשתה עונה מצוינת כשהיא מסיימת את העונה הסדירה במקום השלישי אחרי אור יהודה החזקה. בצעירי טייבה בלטו קובי דומר ואיתי אוחיון שכבשו יחדיו 30 שערים. שמשון בני טייבה, הנציגה השנייה של טייבה עם האיש החזק בילאל בדיר, בעונתה הראשונה בליגה סיימה את העונה במקום החמישי ולקחה חלק בפלייאוף העליון.

 

בילאל בדיר הביא את בני טייבה בעונה הראשונה בליגה לפלייאוף העליון (גיא צמח)

 

בתחתית א.ס חולון סומנה כיורדת וודאית כבר מתחילת העונה כאשר היא מסיימת את העונה עם נקודת זכות בודדה ועם מאזן אומלל של כ-140 שערים שנכבשו לחובתה. היורדת השנייה, הפועל פרדסייה גילתה אף היא חולשה גדולה החל מתחילת העונה, כך שלמעשה המאבק האמיתי בתחתית היה לברוח מהמקום ה-14 שמוביל למבחנים. קרית אונו אחד המקומות המסודרים בליגה ב' עם מחלקת נוער מסודרת שציפינו ממנה ליותר, סיימה במקום ה-13 וניצלה רק במבחנים לאחר שניצחה את בני יהוד מליגה ג'.

 

הפתעת העונה: עירוני בית דגן

הפתעת העונה שלי היא עירוני בית דגן. הקבוצה שרק עלתה השנה מליגה ג' עם תקציב מאוד צנוע, היתה עד שלבים מאוד מתקדמים של העונה בתמונת המאבק על מקום בפלייאוף העליון. בבית דגן נתנו במה ללא מעט שחקנים צעירים העונה ועל כן ההישג שלהם מאוד מרשים. שאפו ליהודה זגורי אלי סניור וכל הצוות הניהולי על ניהול שקט ועונה נהדרת.

 

שי מאור, מאמן העונה. תקציב גדול לא מבטיח עמידה ביעדים. תשאלו את מכבי חיפה

מאמן העונה: שי מאור

נכון יהיו כאלה שיגידו שזאת לא חוכמה עם תקציב כזה ועם מספר שחקנים שוברי שיוויון בליגה לעלות ליגה. אך יש לא מעט דוגמאות של קבוצות שמשקיעות המון כסף ובכל זאת נכשלות ולא עומדות במטרות. מאור שהגיע לקבוצה כשהם בפיגור של 4 נקודות מהמקום הראשון, חיזק את הקבוצה במקומות הנכונים, קבוצתו הציגה כדורגל יפה לעין לאורך כל העונה עם עליונות מוחלטת על כל שאר קבוצות הליגה.

 

יוסף אבו לאבן, שחקן העונה ומלך השערים של הליגה (ליעוז צמח)
 

שחקן העונה: יוסף אבו לאבן

יוסף אבו לאבן שחקנה של העולה שמשון כפר קאסם סיים את העונה כמלך השערים של הליגה עם לא פחות מ-26 שערי ליגה!! כשהוא פקטור משמעותי במסע ההצלחה של הקבוצה העונה. ראוי לציין גם את עידן חג'ג' שהצטרף לקבוצה עם שי מאור וכבש לא פחות מ-16 שערים, עם 12 בישולים. וכמובן את ארנון טמיר, קשרה של אור יהודה, הברומטר של הקבוצה במרכז המגרש שהוסיף 24 שערים והוכיח שהוא שחקן שובר שיוויון בליגה ב'.

יוסי אברהם מסכם עונה: ליגה ב' דרום א'

הוסף תגובה
תגובות
  1. איפה שוער העונה ? תגלית העונה ? ה11 של העונה - זה זילזול (אריק 20-05-2018, 16:58)
  2. אמת (נכון מאוד 20-05-2018, 20:59)
    כל מה שאמר נכון מאוד
  3. מישחקי פליאוף (שחר 20-05-2018, 21:24)
    מחנה יהודה לא הייתה עדיפה בהרבה על אור יהודה ,אור יהודה קיבלה גולים יותר מידי מהר והיתפרקה ושניסתה לחזור לא הצליחה החלוצים היו חלשים
  4. שי מאור (בדיר 20-05-2018, 23:37)
    מאמן מצוין הרבה מעל הרמה של ליגה א
  5. שמשון כפר קאסם (יוסי 20-05-2018, 23:38)
    מזל שהביאו את שי מאור ראינו מה עשו לפני לא היו עולים בחיים בלי מאור
  6. קרית אונו סיימה מקום 13 (אוהד 21-05-2018, 10:15)
    נחלת יהודה מקום 14 בהפרש גבוה מקרית אונו חבל שאתה לא מסתכל לפני שאתה כותב דברים חובבנות
  7. כל מה שכתב מצוין (כפר קאסם 21-05-2018, 18:02)
    כל מה שאמר הוא צודק כל אחד ומה רואה אני מאוד אהבתי
  8. שי מאור...עידן חגג....הם לא מהפועל אזור? (נתי 22-05-2018, 10:03)
  9. מגיע לאזור (אפי מימון 26-05-2018, 10:05)
    אני מגיע לאזור עושים את זה עולים ליגה עובר עים כל בני המשפחה אני וילדים דואגים לעלות