"תנו לעבוד בשקט"

בימים אלו ממש מתחילה העבודה לקראת העונה הבאה לאחר מכת הקורונה שנחתה עלינו, ולקראת החזרה לשגרה בליגות הנמוכות, צביקה לוי מביא בפנינו טור דעה לקראת העונה הקרובה שתסתיים עם 4 יורדות ודאיות ועוד אחת שתגיע למבחנים, ובעונה שיש בה 36 משחקי ליגה סדירים - הנהלות הקבוצה צריכות להיות סבלניות ולתת למאמנם לעבוד בשקט. טור דעה

  • על ידי: מערכת גולר
  • 29-05-2020
  • 09:48

בימים אלו מתחילות קבוצות, הנהלות ובעלי מועדונים לאמוד את הנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מהמגיפה וההשלכות לקראת העונה הקרובה. נוסיף לכך שהשבוע התבשרנו שבליגה א' תהיינה 4 יורדות בטוחות והקבוצה החמישית תהיה במבחנים ובכך קיבלנו מתכון לסיר לחץ אחד גדול. ההשלכות בזמן הקצר הן שלפחות 10 קבוצות ואפילו יותר תתמודדנה על "הירידה". פה נמדד השקט של בעלי הקבוצות למאמן ולשחקנים .

 

צריך לזכור שבונים קבוצה בתחילת שנה ולפחות 40 אחוז אם לא יותר מהשחקנים מתחלפים בכל קבוצה ולוקח זמן רב עד שקבוצה מתחילה להכיר,ללמוד ולהתחבר לדרך שהמאמן מתווה. לפעמים זה מצליח מיד (ראה הכח ר"ג) כנגד כל הציפיות, ולפעמים זה מצליח פחות (מכבי יבנה, מכבי הרצליה, מכבי שעריים ולא חסרות דוגמאות נוספות).

 

בעונה כזו "משוגעת" כל משחק מהמחזור הראשון יכול להיות קודם כל קרב על הנקודות בשביל לברוח מהתחתית וכל הפסד יכול להעלות כפליים את מד הלחץ. צריך לזכור שוב שלוקח זמן לדברים להתחבר, אבל אם יש שקט (כפר שלם) ואורך רוח, אפשר להרוויח כפליים אח"כ. מאמן שמתחיל עונה בהפסד או שניים לא צריך להרגיש את החבל על הצוואר כבר אחרי שבועיים שלושה ולא צריך להגיע כבר בחודש הראשון למתחם האימונים ולפעול בלחץ ולשמוע לחשושים וזמזומים מאחורי האוזן. לעשות טוב זה בטח לא עושה ולהגיע לשחקנים זה בטח מגיע אם זה דרך החוסר שקט במגרש ואם זה דרך "אנשים טובים" שמשמיעים להם את הלחשושים...

 

לקראת פתיחת העונה: החתמתם מאמן? תעשו זאת ב-100 אחוז ותלכו איתו דרך, תעבדו איתו בשיתוף פעולה ותזכרו שלחץ ומתח בהתחלה זה לא מתכון טוב. קבוצות החליפו שניים ושלושה מאמנים ונשארו באותו מקום ולכן תאמינו במאמנים שלכםף תנו להם זמן לחבר להתחבר ותזכרו שיש 36 משחקים בעונה המשוגעת הזו ובמחזור ה-8-9-10 לא יורדים ליגה (!), תמיד אפשר לשנות מטרות תוך כדי תנועה, לשנות, להוסיף ולשחרר זה אופציה, אבל צריך לחשוב בחוכמה ובשיקול דעת מעבר לאמוציות או ללחץ מיותר.
בהצלחה לכולם!!

טור זה הינו דעה אישית ואין בו לפגוע או להעביר ביקורת על מועדון או אדם כזה או אחר

צביקה לוי בטור דעה לקראת ההכנות לקראת העונה הבאה (איתן ידגר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. 34 מחזורים * (אוהד 29-05-2020, 11:51)
  2. מכבי שעריים מאז ולתמיד (משה 29-05-2020, 16:29)
    נכון מאוד אבל זה לא ישתנה
  3. למשה (הבורר 29-05-2020, 18:37)
    מה הכנסתה את שעריים ? מה אתם ברצלונה ? עוד קבוצה שמתנהלת על ידי חובבנים שהקורנה הצילה אותם מירידת ליגה