הפתעת המחזור: ניצחון ענק של אשקלון על מרמורק

הפועל אשקלון ומאמנה החדשה יאיר מזור, הביסו את מרמורק החזרה 0:3 ללא מענה. המארחת שיחקה ללא רגשי נחיתות, ליאל כהן כבש את הראשון, והמנהיג של אשקלון על המגרש, ציון צמח, כבש אחד ובישל שער נוסף לשליאל אוזן. מרמורק שלטה במשחק, אך לא הצליחה לדייק ויכולה לבוא בטענות רק לעצמה. מזור: "אמרתי לשחקנים שייהנו מהכדורגל, ולא צריך לפחד משמות" , בנודיס: "הגענו למצבים, אבל לא ידענו לנצל אותם"

  • על ידי: לירן ביטון
  • 25-12-2020
  • 14:50

הפועל אשקלון אירחה היום (שישי) את הפועל מרמורק במסגרת המחזור ה-6 בליגה א' דרום בית א'. המארחת עם יאיר מזור המאמן החדש על הקווים שמונה לאחר עזיבתו של שי מאור, רצתה לנסות ולהפתיע את הקבוצה החזקה מרחובות ולרשום ניצחון אחרי ההפסד במחזור הקודם לבקעת הירדן. מנגד הפועל מרמורק, עם הסגל המרשים ובו שחקנים כמו ערן לוי שמנהיג את הקבוצה על המגרש, עידו אקסברד ועידן דוד בראשות המאמן ארז בנודיס, באו לקחת נקודות על חשבונה של היורדת הטרייה ולהמשיך במסלול הניצחונות. 


מרמורק פתחה חזק את המשחק, וכבר בדקה ה-3 הגיעה למצב ראשון אחרי שעידו אקסברד הרים כדור מהאגף השמאלי לעידן דוד, שהיה ברחבה ושלח כדור שעבר את השער. מרמורק מהפתיחה, ואשקלון נראתה לא מסודרת על המגרש. מי שניהל את המשחק בצד האדום הוא לא אחר מאשר ערן לוי שחילק הוראות וניסה להעיר את השחקנים. בדקה ה-14  סתיו בן אהרון מסר לעידן דוד שהקפיץ לכיוון השער , אבל הכדור יצא החוצה. במהלך המחצית קצב המשחק ירד, ואשקלון לא הצליח לתקוף. בדקה ה-22 אקסברד העביר כדור לסתיו בן אהרון שהיה מול שוער אשקלון, אך השוער עצר את הכדור בידיו. דקה לאחר מכן, אותו אקסברד בעט כדור כעשרים מטרים מהשער אבל הכדור עלה גבוה מדי. רק בדקה ה-25 אשקלון התחילה לתקוף, אחד משחקניה בעט כדור אדיר לשער אך תמיר ללו עמד במקום
 
תוך כדי המחצית מרמורק שפתחה טוב הלכה אחורה וקצב המשחק ירד. בדקה ה-32 מסירה לא טובה של אקסברד תוך כדי תנועה לכיוון סתיו בן אהרון שהיה מול שוער, אך האחרון לא הצליח להשתלט על הכדור. בדקה ה-36 הברומטר של אשקלון ציון צמח, הרים כדור לליאל כהן שהיה מול השער, האחרון כמעט הצליח לעלות את אשקלון ליתרון, אך גל פורת מונע את המהלך.בדקה- 37 ערן לוי בפעולה אישית אדירה מנסה לעבור את הגנת אשקלון, אך הגנת הקבוצה עמדה במקום. בדקה ה-39 פיניה מאשקלון קיבל כדור מסריצקי, אבל למרמורק יש שוער בשער. שתי דקות לאחר מכן, ציון צמח הרים כדור חופשי מהאגף השמאלי, אבל ערן לוי סייע בהגנה והרחיק עם העקב. המחצית הראשונה הסתיימה בתיקו מאופס שהאכזב את התנהלת מרמורק , המנהל המקצועי ניסן יחזקאל והבעלים מוטי אברג'ל ירדו זועמים לחדר ההלבשה.

 

במחצית השנייה המגמה נמשכה, מרמורק ניסתה לתקוף וחיפשה את ההיתרון, מנגד אשקלון הסתגרה וכנראה רצתה להסתפק בתיקו. מרמורק המשיכה לתקוף ובדקה ה-57 ערן לוי בועט כדור לפינה הרחוקה אבל מחוץ למסגרת. בדקה ה-64 שוב לוי בועט בעיטה אדירה בכדור חופשי, וניסה להפתיע את שערי שעמד בשער. בדקה ה68 הפועל אשקלון התעוררה ומרמורק הלכה אחורה, וכנגד מהלכי המשחק הפועל אשקלון לאחר פעולה אישית אדירה מהאגף השמאלי עובר את הגנת מרמורק, שולח כדור לליאל כהן שהיה מול השער, השתלט על הכדור והכניע את תמיר ללו וקבע 0-1.

 

עידו אקסברד, אכזב בשורות מרמורק (צילום: יוסי סוריק)

 

כידוע מי שלא כובש סופג, וזה מה שגרם להפועל אשקלון לצאת למתפרצת ובה ציון צמח מנהיגה של אשקלון קיבל כדור ניצל את תנומת המגנים של מרמורק ודהר לכיוון השער, לא התבלבל וקבע 2-0. חמש דקות לאחר מכן, צמח סגר את המשחק כשבישל בכדור עומק לליאל אוזן שקבע את תוצאת המשחק. 

 

לסיכום: הפועל אשקלון עמדה יפה מול סגל הכוכבים הנוצץ של מרמורק, והעלימה את הקבוצה מרחובות בחלק האחרון של המשחק. המאמן החדש יאיר מזור וקבוצתו שיחקו ללא רגשי נחיתות, וגם הצליחו להכניע את מרמורק ולנצל את הגנתה החלשה. מרמורק יכולה לבוא בטענות אך ורק לעצמה, הקבוצה שלטה במשחק והגע למצבים, אך לא הצליחה לדייק וככה לא עולים ליגה. עידו אקסברד רשם משחק חלש מאוד. 

 

יאיר מזור מאמנה החדש של אשקלון בתגובה: " האמת כן האמנתי, אני לא יגיד שעשינו קסמים. היה פה מאמן וצמד על לפני כמה ימים ומגיע להם כל הכבוד. מהיום הראשון שבאתי לפה אמרתי אני לא נביא ולא קוסם, אני בא לתת מהידע שלי והיה לי חשוב מאוד שהם יאמינו בעצמם. אמרתי לשחקנים שיהנו מהכדורגל ולא צריך לפחד משמות, הליגה מאוד שוויונית צריך להגיע עם הראש והלב. היו הרבה רחשים מסביב שהביאו מאמן שלא מתאים, אבל יש לי הרבה רעב ואני אופטימי ועם כל הספקות הייתי בטוח שיהיה טוב."

 

ארז בנודיס חייב לשפר את הגנת מרמורק (צילום: איתן ידגר)

 

ארז בנודיס המאמן המפסיד: " זה הכדורגל, אני חושב שבחצי הראשון היו לנו שלושה מצבים שהיינו צריכים לנצל אבל לא ידענו לסיים. עלינו בחצי השני ומהרגע שקיבלנו את הגול ניסינו לשחק על כל הקופה קיבלנו שתי מתפרצות והם היו יותר טובים ומגיע להם. הבעלים והמנהל המקצועי מעורבים והכל בסדר אני פתוח תמיד לשמוע דברים, בסופו של יום אני מנסה לעשות את מה שצריך הכי טוב לקבוצה.

 

ציון צמח מאשקלון בתגובה:  אנחנו עובדים קשה מתחילת העונה, עד עכשיו לא הבאנו את זה לידי ביטוי ועכשיו זה התפוצץ. אני מאוד מופתע מהרמה הגעתי לפה בזכות הבעלים אני שמח לעזור ולתת מעצמי והפנים קדימה."

הוסף תגובה
תגובות
  1. למה הקהל בלי מסכות? (זוהר בלבוק 25-12-2020, 15:08)
    ברחובות לא שמעו על מסכות? אתם בוכים ששכחו את הליגות הנמוכות, בטח שישכחו. בושה שהקהל בלי מסכות ויושב אחד על השני שהקורונה מכה בנו בפעם השלישית! בושה וחרפה להנהלת מרמורק ובמיוחד לקהל. אפילו צדיק אחד אין עם מסיכה. ב יז י ו ן !!!
  2. אושר עילאי (המוכתר משעריים 25-12-2020, 15:11)
    שבת מאושרת .אשקלון אוהבים אתכם.רמסתם את המועדון הכי בזוי בארץ
  3. קבוצה חלשה מרמורק (הוגה דעות 25-12-2020, 15:40)
    מה קורה
  4. אשקלון (שי יעקובי 26-12-2020, 09:30)
    אשקלון הפסידה לבקעת הירדן ולא להכח. ציון צמח לא כבש צמד ראשון כבש שני בישל. קצת דיוק בבקשה
  5. שער שלישי (אשקלון 26-12-2020, 14:15)
    אוזן שליאל כובש השער השלישי לא ציון צמח