שחר של יום חדש: המשמעות האמתית של השבתת מחזור הגביע

הסולידריות, הרצון להיות שותפים וההחלטה הסופית שלא להופיע למשחקים, יצרו כאן תקדים שעסקני הכדורגל רוצים לצייר כמסוכן, אך אל תטעו קבוצות ליגה א' - הכוח הוא בידיים שלכן וההישג גדול מהנחה בביטוח. ארז נעמן על שביתה שהיא הרבה יותר מזה

  • על ידי: ארז נעמן
  • 11-09-2016
  • 11:21

ביום רביעי הודיעו קבוצות הפועל בליגה א' כי הן לא מוכנות לשלם את המחיר המופקע, הלא הגיוני והדרקוני שקבעו על ביטוח שחקניהן. אם לא יורידו במחיר, הן ישבתו. ביום חמישי נראה שהכל היה תלוי בכפר קאסם. היא הייתה צריכה להגיע למשחק גביע מול הפועל אזור (השובתת, קבוצת הפועל) והחליטה שהיא מביעה סולידריות עם הקבוצות ומצטרפת לשביתה. המהלך הזה נתן רוח גבית לקבוצות המתנדנדות והרי לכם - התאגדות.

 

קבוצות ליגה א' יקבלו את ההנחה שרצו במחירי הביטוח ואולי בהמשך זה אף יגיע ל-0 שקלים כמו בקבוצות ליגת העל והלאומית - אך מה שהן השיגו בהשבתת מחזור הגביע זה הרבה יותר מזה. ממועדונים חובבנים שנזרקים לפינות האפלות במשרדי ההתאחדות - הם הפכו בין לילה למועדוני כדורגל - שיתחילו לקחת ברצינות מהיום והלאה.

 

נכון, תקשורת הספורט הארצית פחות מתעניינת במה שקורה בליגה א', אך כשיש שביתה שכזו, שמגיעה בעקבות עוול שכזה, לרוב כולם יתגייסו כדי לתקנו וכך היה. הקבוצות בליגות הנמוכות לא לבד - יש המון גופים שידאגו לכך שהתנאים שיקבלו יהיו הטובים והמקסימליים ביותר ככל הניתן. 

 

היו"רים. יש לכם כוח, השתמשו בו

 

השביתה הזו היא שחר של יום חדש עבור קבוצות הליגות הנמוכות - זו הוכחה שלמרות היריבות הספורטיבית, ניתן למחות על עוולות רבות שנעשו במהלך השנים. קחו לדוגמא את מקרה אורתודוקסים לוד המפורסם, בו הפועל קטמון עלתה ליגה לאחר שניצחה את הקבוצה/חצי קבוצה של לוד 1:9. בימים טובים, בהן הקבוצות מאוגדות, ניתן היה למנוע זאת כבר במחזור השלישי כשכולם ראו לאן נושבת סופת ההוריקן שנקראת סוסו מונייר.

 

חברות רבות וגדולות מההתאחדות לכדורגל (להלן "המעסיקים") הבינו שכשהקבוצות מתאגדות (להלן "העובדים") הן יהיו חייבות להגיע עמן לעמק השווה, אחרת החברה לא תצליח לפעול כמו שצריך ולאט לאט תקרוס. ההתאחדות לכדורגל לא מתבססת על מכבי תל אביב ומכבי חיפה, היא צריכה יותר את מכבי קביליו יפו, את כפר שלם, את נס ציונה ואת עמישב פתח תקווה. לכל מועדון כזה יש מחלקות נוער שנמצאות תחת ההתאחדות, אלפי ילדים ונערים שמשלמים כסף בשביל לשחק כאן כדורגל, שחולמים, מעליהם יש עשרות אלפי הורים - כולם נתונים למרותה של ההתאחדות בצורה כזו או אחרת.

 

שחקני כפר קאסם. נתנו רוח גבית לשביתה שהיא הרבה יותר מזה

 

לצערנו, נתקלנו לא פעם בעוולות שנגרמות לקבוצות הליגות הנמוכות. שעות צהריים קשות, מגרשים לא מאושרים בהחלטות שרירותיות, קנסות שנשלפים כהרף עין וגם יחס מחפיר בבתי הדין. אפשר וניתן להקים קול צעקה ולתקן הכל - כל עוד כולם מאוחדים. אם ימשיכו להתעסק כל אחד בפינה שלו, זה בסוף יגיע לכולם. בקבוצות צריכים להקים סוג של "מנהלת" של הליגות הנמוכות, שתתווה דרך ותתאגד על מנת שתוכל להעביר בקשות ודרישות להתאחדות בשם כל הקבוצות שלהזכריכם - הן הרוב המוחלט בישראל!

 

לקבוצות הליגות הנמוכות יש כוח - והן הוכיחו זאת השבוע. השביתה הקטנה הזו היא מראה בעיקר עבור הקבוצות הקטנות, להלן החובבניות, שהן יכולות וצריכות להתאגד כשהן רואות שנעשה להן עוול. אך הדברים האלה יצליחו ויצלחו גם את השרירים החזקים ביותר שיפעילו הגופים "הגדולים". זכרו, כשהקבוצות הולכות ביחד לתקן עוול מוצדק - כשהשופט ישרוק בסיום, לוח התוצאות תמיד יראה על 0:1 לטובתן. 

הוסף תגובה
תגובות
  1. צודק במאה אחוז (טיטי 11-09-2016, 12:39)
    הגיע הזמן שבקבוצות שלנו יתחילו להבין שיש כאן כוח בלתי מבוטל גם בהתאחדות שלנו
  2. כל הכבוד (ינקו 11-09-2016, 14:46)
    כתבה יפה וממצה זו הדרך להשיג
  3. ארז נאמן אפשר לחשוב שגילת לנו את אמריקה (אזורי 11-09-2016, 15:36)
  4. צודק (אזורי 12-09-2016, 15:27)
    השאלה מה יקרה השבוע