פינת הסלב:לירן טל

מפעם לפעם נביא כתבה קצת אחרת, על הקשר בין סלב מתחום אחר לעולם הכדורגל.לראיון הפתיחה קבלו את לירן טל,פעם כדורגלן והיום זמר בכל מובן המילה.ראיון קצת אחר..

  • על ידי: אמיר דבי
  • 11-08-2010
  • 18:25

לירן טל התחיל בכלל כערן עקיבא , בתחילת דרכו עוד הופיע בשם הזה עד שבשנת 1999, בגיל 22 החליף את שמו ל'לירן טל'.לשמו כיום.

לירן התחיל לשיר בצבא כאשר שירת בגולני , הוא מגלה על עצמו שהיה חייל מרדן מה שעזר לו בסופו של דבר לגלות את יעודו כשנשלח זמן רב לשמירות שם החל לשיר ולזמר בעמדות שבהן שמעו אותו החבר'ה בצבא ורשמו לו בספר מחזור הצבאי שבעוד 20 שנה יהיה זמר מזרחית , לירן התעצבן אמר להם :"בגלל שאמרתם ככה זה יהיה יותר מהר ממה שחשבתם " .
מפה החליט לירן לקחת את עצמו בידיים לכיוון המוזיקה וכבר בשנת 2004 הוציא את אלבומו הראשון, "ילד פרא", שהלהיט הגדול ממנו הוא הדואט עם ישי לוי "אהבה זמנית". האלבום כלל גם גרסת כיסוי לשירם של אריק איינשטיין ושלום חנוך "איך זה את".

 

לירן טל,שיחק לפני שנים בהפועל גדרה שעוד הייתה קיימת דאז.


בשנת 2006 הוציא טל אל אלבומו השני, "את ביתי" עם שירים שכתבו לו עוזי חיטמן, אהוד מנור, ירון כהן, אילן גולדהירש ועוד. הלהיט הגדול ביותר באלבום היה "הטעם לחיי".
בשנת 2007 הוציא אל האלבום "אין סוף לאהבה". האלבום כלל גם שני רמיקסים לשני להיטים מאלבומיו הקודמים, "אהבה זמנית" ו"טעם לחיי". באלבום בלטו השירים "אין סוף לאהבה", "חכי עד שאגיע" ו"תחלמי".
בשנת 2008 יצא הדואט "אחד כמוני" - בו שיתפו פעולה לירן טל וחיים משה - הדואט זכה להצלחה גדולה.
בימים אלו עובד לירן טל על אלבומו הרביעי."עד הקצה" הסינגל הראשון מתוך האלבום אותו כתב לירן טל יחד עם חברו קובי חן, שוחרר ב 2009 לתחנות הרדיו. את השיר כתב והקדיש טל למוזיקה עצמה ולדרכו במוזיקה ולא לאישה כפי שרבים טועים לחשוב.
אז מה הקשר בין לירן לכדורגל? ובכן את דרכו בכדורגל החל לירן בליגה ג בהפועל גדרה(שלימים התפרקה) שם שיחק לפני הגיוס,במהלכו ופרש בשיא כשלא היו בקבוצה יומרות עליה אלא רק מטרה בסיסית להישאר בליגה ג'.
רגע שיא בכדורגל היה כשבפתיחת הקמפיין של קשטן שר את המנון התקווה באצטדיון רמת גן  במשחק הנבחרת.
לא הרבה יודעים אבל לירן ידוע גם כזמר הבית של הלוזונים .
כרגע בין הופעה להופעה משחק לירן עם החבר'ה בשכונה וסוחב פציעה ארוכת שנים .
לירן אפילו הצליח לשבור יד לשחקן שבעט מחצי מגרש לשער ופגע בידו של השוער שנזקק לגבס לאחר מכן .

 

 

איזה משחק זכור לך במיוחד?
"נבחרת ישראל בפרק דה פרנס כאשר ניצחנו 2-3,לא חושב שיש ישראלי שלא זוכר את המשחק הזה,פשוט חרוט בזכרון עם הצעקות של מאיר איינשטיין."


אם לא היית זמר,היית שוקל להיות כדורגלן?
"לא , חד וחלק , אם לא הייתי זמר הייתי איש עסקים במלוא מובן המילה,אמנם שיחקתי תקופה קצרה בגדרה אך ידעתי תמיד שזה לא היעוד שלי".


שחקן אהוב בארץ?
"גילי ורמוט  וברק יצחקי,למרות שהם בשתי קבוצות שונות ששונאות אחת את השני,אני פשוט מאוהב שני השחקנים האלה ובמה שהם עושים עם הכדור".


שחקן אהוב בעולם?
"שאלה קלה מאוד,כמובן שמסי מברסה,זו פשוט דרגה אחרת של אומנות".

 

קבוצה אהודה בארץ?

"מעדיף לא לענות על השאלה הזו ולא להיות משוייך או מתוייג לזרם כלשהו".

 

אם לא היית זמר היית...
"כמו שציינתי איש עסקים,אני מאוד מחובר לעולם הזה אבל כמובן שמעדיף להיות זמר" .
 

לירן טל,"בכל מצב לא הייתי הולך לעולם הכדורגל".

הוסף תגובה
תגובות