סיכום סיבוב: ליגה א' דרום

טור דעה: אלופה כבר יש, ויורדת כבר יש. אבל איזו קבוצה הצליחה העונה ואיזו אכזבה? שווה לראות מה כל קבוצה עשתה בעונה והאם היא הפתיעה אותנו או את עצמה? מעניין לראות מי תתמודד על הפלייאוף. ומי נגד הירידה..

  • על ידי: אוהד רון
  • 06-01-2018
  • 11:01

ליגה א' דרום הגיעה לאמצע הדרך, וזהו זמן טוב לסכם את הסיבוב: 

סקציה נס ציונה: 

אלופת הסיבוב הראשון וכנראה גם אלופת העונה כולה. כבר עכשיו במחזור ה-15 אפשר להכריז על האלופה... שאפו ענק להישג שלא זכור לי שהיה אי פעם. 15 משחקים, 14 ניצחונות ותיקו אחד. שאפו ענק למאמן העונה עופר טסלפפה ושחקניו, שמייצרים תוצאות ענקיות תוך כדי תצוגת כדורגל אדירות. להוריד את הכובע בפני נס ציונה ורק לפרגן!  והאמת כייף לפרגן למועדון שמנוהל כל טוב ובצורה כל כך נקייה, עם מאמן צנוע ושחקנים שהם צוות השחקנים המגובש ביותר שהיה אי פעם בליגה א'. לסיכום: שאפו ענק לאלופה הגאה!

 

ללא ספק מאמן הסיבוב הראשון בדרך ללאומית! עופר טסלפפה (מני בן ארי)

 

מכבי יבנה: האמת גם ליבנה מגיע כל הכבוד על עונה גדולה, 35 נקודות שהקבוצה צברה היו מציבות אותה במקום הראשון בשנים עברו, ואם להסתכל על המחוז הצפוני הם גם שם היו במקום הראשון. כל הכבוד למאמן הקבוצה אלי כהן, מאמן צעיר שעושה עבודה נהדרת במועדון שיש לו שם או מצטייר כלא מקצועי, שיש בו הרבה פוליטיקה. אבל יש להם את ה'ווינר' הכי גדול,  תומר בן חיים שהוא השחקן הכי טוב בליגה א' מחוץ לנס ציונה העונה. תמשיכו ככה, כי בפלייאוף תוכלו להתמודד באופן שווה מול החלשות מהלאומית. מקום ראשון? רק אם בהתאחדות יעלו את נס ציונה כבר מחר בבוקר אחרת אין להם סיכוי. לסיכום: הצלחה. צפי למקום בפלייאוף.

 

הווינר הכי גדול בליגה (מני בן ארי)

 

בית"ר כפ"ס: מגיע שאפו ענק לנועם שוהם שבנה קבוצה נהדרת בכפ"ס והביא שחקנים טובים, אך כנראה הוא יודע להוציא מהשחקנים האלה את המיטב. לדוגמא שחקן כמו עידן סרור, היה בהוד השרון ולא עזר להם, נסע עד לכאוכב בליגה ב' ולא התאקלם וחזר לכפ"ס, ששם הוא פשוט שחקן נהדר. שאפו ענק לנועם שוהם. האמת מגיע שאפו להנהלת כפ"ס, לקחה מאמן כל כך יסודי כמו נועם שוהם, שלא מתאים בגנים לכפ"ס שהיא קבוצה יותר משפחתית ושכונתית, הביאו מאמן כל כך מקצוען ששינה להם את כל הגישה והמחשבה, והשילוב הזה אדיר בעיניי. קבוצה עם תקציב לא מהגבוהים בליגה, מגיעה לגבהים אדירים. לסיכום: הצלחה ענקית הרבה בזכות ההצלחה בגביע. צפי לסיום בפלייאוף.

 

נועם שוהם, מביא את המקצוענות לכפר סבא (מני בן ארי)

 

'ירמיהו' חולון: בתחילת העונה אמרתי שהעולה החדשה בנתה קבוצה חזקה שתתמודד על החלק העליון של הפלייאוף. היו כאלה שהרימו גבה, אבל מוסא בן חיים בעונתו הראשונה בליגה א', עושה קסמים. היה שלב באמצע העונה שהקבוצה לא הבריקה, כמו מאמן גדול מוסא החליף 3-4 שחקנים, לא התרגש יותר מדי ועשה שינוי שהתברר כבינגו. חולון היא המרעננת של ליגה א' העונה. תמשיכו ככה. לסיכום: הצלחה גדולה. צפי לסיום בפלייאוף.

 

מכבי יפו: כל הכבוד לאורי קרגולה ולשחקני יפו שעושים עונה מעל הציפיות שלי, לפחות בתחילת העונה לאור התקציב וסגל השחקנים הצעיר. אבל, וזה אבל גדול, מבחינתי מכבי יפו חייבת להתמודד על העליה רק בגלל שהיא מכבי יפו. להיות לאחר 15 מחזורים 19 נקודות הפרש מנס ציונה המובילה, זאת אכזבה ענקית בעיני!! ושלא יעבדו על כולם שאין תקציב, כשאין תקציב שההנהלה תלך לעבוד, תלך להביא משקיע ובעיקר תאפשר הגעה של משקיע שימשוך את מכבי יפו לליגות הבכירות. מכבי יפו זה לא עוד מועדון בליגה א', לא מועדון שמסתפק ב"לטפח צעירים" שהמקסימום שלהם זה ליגה א'. אז שלא "יעבדו עליכם", מכבי יפו העונה זאת אכזבה ענקית!!!  רק נקווה שיתעוררו בהנהלה ולא יעבירו מסרים של עונה פיננסית...כי כמו שזה נראה, זה הולך להיות 5 שנים של עונה פינססית...ליגה א' חייבת את מכבי יפו חזקה, חזקה שמביאה קהל רב ולא מנסה להיות לוזרית ולהגיד שזאת עונה מוצלחת בגלל שנתנו צאנס לכמה ילדים לשחק.  אז: "שלא יעבדו עליכם".  לסיכום: למועדון כמו יפו זאת אכזבה להיות 19 נקודות מהמובילה. אכזבה שהנהלת מכבי יפו רואה בעונה הזאת הצלחה גדולה כי אין תקציב. יפו עומדת ביעד לפי התחזיות, אבל מצפים להרבה יותר ממועדון גדול כמו יפו. יפו נהיה עוד מועדון בליגה א'.  צפי: מקומות 5-8.

 

הפועל כפר שלם: שאפו לאביחי יחיא ואיתן אהרון ששנה אחר שנה מעמידים קבוצה אטרקטיבית, ללא תמיכה ממשית של הרשויות. הכפר עושים את הנקודות ועומדים ביעדים שלהם. אני מעריך מאד את העבודה שנעשית בכפר שלם. אביחי יחיא מצליח כל עונה להוכיח את גדולתו כיו"ר אולי הכי טוב בליגה. שוקי סדיס מוכיח שהוא מאמן לגיטימי לליגה א'. המטרה של הכפר היא להיות במקום טוב באמצע ולשתף צעירים כמה שיותר, והם עומדים בזה בכבוד רב. תמשיכו ככה. מידי פעם תנצחו גם משחקים גדולים ותמשיכו להוכיח איזה ווינרים אתם. לסיכום: עמידה ביעד. צפי למקומות 5-8.

 

לכפר שלם יש יו"ר גדול - אביחי יחיא (ארז נעמן)

 

הפועל בקעת הירדן: כל הכבוד לבעלי הבית בבקעת הירדן, בעיקר למופז, שמעמידים קבוצה מכובדת העונה. בקעת הירדן שבעיני מסמלת את הקבוצה הכי טהורה בליגה, שלא עושה רע לאף אחד וכשהיא מנצחת לא תראו את היריב מתלונן שנעשה לו עוול ואפילו מכבדים אותם מאד. הלוואי עלינו עוד קבוצות מסודרות כמו הבקעה. חנן אזולאי למרות כל הספקות בתחילת העונה, מוכיח ידע רב ובעיקר ניסיון שמביא את קבוצתו לחלק העליון של הטבלה. שאפו. לסיכום: הצלחה. צפי למקומות 6-10. 

 

חנן אזולאי, מאמנה של בקעת הידן. מוכיח ידע וניסיון רב (איתן ידגר)

 

הפועל אזור: בתחילת העונה חשבתי שוב, שאזור יתמודדו בתחתית הטבלה, אבל כנראה שיוסי חכים יודע את העבודה ויודע להוציא 120% משחקניו. כי כל שחקן באזור מציג העונה את אחת העונות הטובות שלו- מאור עידה, קובי כהן איתי כהן ועוד... ואת זה צריך לזקוף למאמן הקבוצה. חבל שבקבוצה כמו אזור, בעל הבית לא משקיע כסף רב, כי מתקציב העירייה הקבוצה לא תוכל להגיע לפלייאוף העליון. לסיכום: הצלחה. צפי: מקומות  5-9. 

 

בית"ר נורדיה ירושלים: בתחילת העונה צפיתי שהקבוצה תתמודד חזק בחלק התחתון של הטבלה ודי צדקתי, עד שהחליפו מאמן והביאו את ויקטור גניש שעושה בקבוצה קסמים. נורדיה זאת קבוצה שמתבססת ברובה על שחקנים מליגה ב', ולא משנה כמה כסף ישלמו להם, הם עדיין יהיו ברמה של ליגה ב'. ולכן הם רוב העונה היו לקבוצה אולי הכי חלשה בליגה. מאז החלפת המאמן, ויקטור גניש יודע להוציא את המיטב משחקניו ובעיקר להתחזק איפה שצריך כדי שהקבוצה תיראה יותר טוב. מאמין שהקבוצה תתחזק נכון ותסיים באמצע הטבלה. לסיכום: עמידה ביעד. תקציב גבוה ולכן ציפינו ליותר. המזל שלהם שהחליפו מאמן וגניש עושה קסמים. צפי: 7-11. 

 

בוזגלו, אכזבה ענקית. מתי הגיע לפלייאוף עם קבוצה ולא כצופה? מאמן טוב לקבוצות קטנות? מאמן חלש לקבוצות גדולות? תחליטו..

 

מ.ס. כפר קאסם: איזו אכזבה יש בכפר קאסם. קבוצה שהייתה רגילה להיות בפלייאוף העליון ולהציג כדורגל הכי טוב בליגה. הם פתחו את העונה בצמרת, לפתע החליפו מאמן, לקחו את בוזגלו שכנראה, לטענת רבים, הראש שלו כבר לא בכדורגל ויותר בתוכניות טלוויזיה לא מוצלחות, והם ממש מתרסקים.  איך משחררים מאמן מצליח כמו שי מאור, עם רזומה של הצלחות, ולוקחים מאמן שלא זכור איפה הצליח? מתי הייתה לבוזגלו עונה אחת טובה? מתי הגיע לפלייאוף עם קבוצה ולא כצופה? שנה שעברה יש הטוענים שהוא ריסק את הפועל ירושלים, והעונה הוא לקח מועדון במקום שלישי מידיו של שי מאור, והביא אותה למקום עשירי, 3 נקודות בלבד מהמבחנים! בוזגלו כנראה מאמן טוב לקבוצות קטנות אבל לא יותר... ולשם כנראה הוא יגיע לאחר שכפר קאסם ייצאו מהכישוף שהם נמצאים ויבינו שהיה להם סגל מהנוצצים בליגה, והכל נעלם כלא היה...אז לאנשי כפר קאסם אני אומר: 1...2....3.. בום!! תתעוררו מחלום! בכפר קאסם יש הנהלה שתדע מה לעשות. רק שייצאו מהכישוף! לסיכום: אכזבה ענקית. המאמן נכשל בגדול. צפי: אם המאמן ישאר ילחמו בתחתית נגד הירידה. אם יביאו מאמן טוב, יאבקו על הפלייאוף. 

 

איך שחררו אותו??? שי מאור (מני בן ארי)

 

מכבי שעריים: מועדון הולך ונעלם! מועדון שרק לפני שנתיים סחף אחריו אלפי אוהדים, הגיע לשפל שהוא לא מעניין כמעט אף אחד אפילו לא ברחובות. שעריים הפכה העונה להיות "מחסן העודפים של הפועל מרמורק", עם מאמן ולא מעט שחקנים שעברו ביריבה העירונית. אני מקווה בשבילם שמישהו יתעורר שם ויבריא את הקבוצה, ואם לא, שיקומו האוהדים המסורים וייקחו את הקבוצה על עצמם, ויפה שעה אחת קודם. שעריים תישאר בליגה, אבל מה הלאה? לסיכום: אכזבה. צפי: למקומות  10-14

 

הכח ר"ג: הכח פתחו את העונה עם סגל מהנוצצים בליגה שלא התחבר. המועדון הסגול, מהמפוארים בליגה א', פתח את העונה עם סגל אדיר, ראה שלא הסתדר, שינה מסלול ועכשיו רוצה רק לשרוד את העונה. אני מעריך אנשים שמשנים מסלול לאור התוצאות, ובעיקר מודים שטעו ונכשלו. הכח יחזרו לעצמם כי מי שמכיר ביכולותיו ומודה בכישלון יקצור את הפירות. לסיכום: אכזבה גדולה. צפי: מקומות 8-12

 

הפועל מחנה יהודה: מחנה קבוצה צנועה, קבוצה עם תקציב נמוך שלמן המחזור הראשון רוצה רק לשרוד. הם נמצאים בתחתית כי זה התקציב שלהם. עומדים בציפיות, רק נקווה שיישארו בליגה כי בונים להם איצטדיון חדש שיכול לשפר את מצב המגרשים בליגה א'. לסיכום: עמידה ביעד. צפי: למקומות 12-14. 

 

מ.ס. דימונה: איזו אכזבה דימונה. קבוצה שבתחילת העונה החתימה שמות די מפוצצים ביחס לליגה א', יש להם תקציב גבוה, ועדיין נמצאים במקום שמוביל למבחנים לליגה ב'. הקבוצה הדרומית חייבת לעשות בדק בית ולעשות שינוי רציני, כי ככה לדעתי הם לא יישארו בליגה, למרות שלקחו את המאסטרו יוני רביבו, כי יוני לבדו לא יכול להשאיר אותם בליגה ולא משנה כמה גולים הוא יבקיע. הגיע הזמן שאהוד כחילה יעשה חשבון נפש אישי לאור הכישלון הענק. כחילה קיבל את הצ'אנס במשך כל הסיבוב הראשון, והוא מאכזב ובגדול. אם המועדון מדימונה חשוב לכחילה, אולי עליו להניח את המפתחות ולתת צ'אנס לדימונה לשרוד בליגה. לסיכום: אכזה ענקית. צפי למקומות 14-15.

 

אהוד כחילה, קיבל קרדיט כל הסיבוב למרות הכישלון הענק. אם דימונה חשובה לו, אולי עדיף שישים את המפתחות ויתן צאנס לשינוי שיציל את הקבוצה מירידה (גיא חזקיהו)

 

מכבי קרית גת: לא ברור לי מה קורה בקרית גת.   מאמן מצוין כמו חיים לוי שעושה חייל בצפון עזב, והביאו את שלומי משה. שלומי אומנם כוכב כדורגל, אבל לא מבין את העניין של מאמן שחקן. ולמה שלומי צריך את זה בשלב הזה של החיים שלו? הוא כוכב בקרית גת ומגיע לו לפתוח את העונה ולא לקבל את הקבוצה במצב הזה. מעבר לזה, קרית גת קבוצה מהיותר טובות בליגה א' ויש להם פוטנציאל לקהל מהטובים בליגה א', לכן היא חייבת להישאר בליגה ולדעתי היא תישאר. לסיכום: אכזבה גדולה. צפי: מקומות 14-15. ילחמו על הירידה עד סוף העונה.

 

הפועל הוד השרון: עוד שיא נשבר העונה, כשקבוצה סיבוב שלם לא לקחה ולו נקודה אחת. שיא שלילי כזה ייזכר לשנים, לא ברור לי איך זה קרה לקבוצה שמתוקצבת מעיריית הוד השרון בצורה משמעותית. אבל אני אומר שלכל ירידה יש סיבה והעיקר שיחזרו שנה הבאה לליגה א'. לסיכום: אכזב ענקית. צפי? ליגה ב.

שאפו ענק לאלופה מנס ציונה! צילום: מני בן ארי.

הוסף תגובה
תגובות
  1. אוהד, אל תגנוב דעת (יפואי 06-01-2018, 11:26)
    בדיוק מתחת ליפו אתה כותב על הפועל כפר שלם, שאין לה עזרה מהרשויות. כי ליפו יש עזרה מהרשויות? זו אותה רשות. אתה לא מבין ולא מתיימר להבין איך עובדת מכבי יפו. זאת קבוצת אוהדים. מה שאוספים מהאוהדים, זה מה שיש. אם היה עוד, הסגל היה טוב יותר. לאף קבוצה בליגה הזאת אין קבוצת נוער שרצה לעליה לליגת העל ויש לה שחקנים שגם משחקים בבוגרים. אף קבוצה. אתה בכלל לא מבין מה זאת הצלחה. שעריים שעלה והתרסקה זאת הצלחה, כן. יבנה שעלתה והתרסקה, זאת הצלחה. הכח בטח הצלחה. כשיפו תעלה, אתה לא תראה אותה יותר. אין לך מושג במה שאתה כותב. אפילו כדורלג אתה לא מבין.
  2. חחח בדיוק שעריים הפכה להיות חנות העודפים של מרמורק (אוהד רון אתה ענק 06-01-2018, 11:27)
  3. אוהד בוזגלו (הפועל ירושלים 06-01-2018, 11:58)
    סוף סוף כתב שמבין ונותן פרופיל אמיתי למאמן כושל שחושב שהוא נמנה אם המאמנים הבכירים בארץ מאמן ליגה ב
  4. אוהד רון תדייק (בוזגלו סירוטקין כחילה 06-01-2018, 12:51)
    כל מה שאמרת על בוזגלו נכון מאמן כושל גונב דעת הכל נכון.כל מה שאמרת על כחילה כנל.אבל לא להגיד מילה על סירוטקין שנכשל ריסק את הכח זה כבר מראה שאתה לא אמיתי.אם סיכמת סכם כמו גבר ותרשום את האמת עד הסוף.
  5. אל תשווה בין מכבי יפו לכפר שלם (ל 4 06-01-2018, 13:07)
  6. עונה גדולה של קרגולה (יפואי 06-01-2018, 13:12)
  7. חבל (אוהד שעריים 06-01-2018, 13:47)
    צודק אוהד רון אוהדי שעריים תתעררו אם לא הקבוצה תימחק עם ההנהלה שלא מבינה כלום בכדורגל ולא מוכנה לשמוע אף אחד רק אחד מחליט שם בגלל זה האוהדים ברחו מהקבוצה ןהיא כבר לא מענינית 70% מהאוהדים
  8. רון (אוהד 06-01-2018, 14:07)
    אתה רואה שאתה לא אמיתי פתאום כלום סירוטקין הצלחה חחחחחחחחח כמו שרשמת על אוהד וכחילה למה לא רשמת על חיים זה מראה שאתה לא רציני חבל כי אתם אתר מקצועי
  9. שעריים יש לכם 100 אוהדים בלחץ (מרמורקי 06-01-2018, 16:44)
    לא יקרה כלום עם תרדו
  10. אוהד הוכחת שאתה לא מבין כדורגל ! שערוריה ! (שערוקי 07-01-2018, 02:35)
    מכבי יפו לא הצלחה ?!?!? אתה באמת חסר מושג שעריים אכזבה ?!?!? אצלך הכל אישי ולא מקצועי נורדיה ? עומדת ביעדים ? חה הצחקת אותי אתה פשוט שכונה ! תתעורר ותהיה כבר מקצועי
  11. חלוץ (יפו 07-01-2018, 07:29)
    עם חלוץ כמו. נתי ארזואן לא נגיע למקום פלייאוף לא יודע לשחק
  12. איזה כיף לבוא למשחקים של שעריים (שערוקי מהשכונה 07-01-2018, 13:04)
    באים רק האוהדים האמיתיים!! פתאום אין קללות ואין לחץ.. שחקנים צעירים שגדלו ביציע ונלחמים למען הסמל. הקבוצה מעניינת את האוהדים שלה שהשקיעו מכספם וכל משחק היציעים מלאים.. נס ציונה כבר עלתה העיקר שנישאר בליגה עם פלוס לעונה הבאה.. שעריים מאז ולתמיד!!
  13. מביע דעה כאדם פשוט שלא מתיימר להיות חכמולוג (מאיר 08-01-2018, 14:28)
    אז נכון שפעם שיחקתי בליגה למקומות עבודה(זו השכלתי למעשה). וזהו...אבל...אני מתפלא על הנבואות הנישמעות פה(עונת המלפפונים?) לגבי החצי השני. כבר ראינו בעבר שקבוצות מחוקות הצליחו להתאושש ולהישאר ליגה(הכח..אזור..יפו). ראינו את נס ציונה אשתקד שכולם היו בטוחים שהיא עולה בהליכה ללאומית. עד המחזור האחרון לא נדע מי תרד. כולל...הוד השרון זו חכמת העם הפשוט
  14. בדיחה (המוכתר 08-01-2018, 16:25)
    אוהד הכל אצלך אישי,שעריים עדיין מביאה קהל הכי גדול בליגה ,נגד נורדיה ודימונה הקהל ישב על הקווים מרוב שהיה מפוצץ,הכל מתנהל ברוגע יש מגרש נוסף חדש למועדון ,אנחנו לא מחסן עודפים, למדתי שבכדורגל הכל מתהפך מהר כמו גלגל,מרמורק תלויה באייל גולן והם גם ככה קרובים לירידה אם לא העונה עונה הבאה זה יקרה
  15. בדיחה (המוכתר 08-01-2018, 16:25)
    אוהד הכל אצלך אישי,שעריים עדיין מביאה קהל הכי גדול בליגה ,נגד נורדיה ודימונה הקהל ישב על הקווים מרוב שהיה מפוצץ,הכל מתנהל ברוגע יש מגרש נוסף חדש למועדון ,אנחנו לא מחסן עודפים, למדתי שבכדורגל הכל מתהפך מהר כמו גלגל,מרמורק תלויה באייל גולן והם גם ככה קרובים לירידה אם לא העונה עונה הבאה זה יקרה
  16. בדיחה (המוכתר 08-01-2018, 16:25)
    אוהד הכל אצלך אישי,שעריים עדיין מביאה קהל הכי גדול בליגה ,נגד נורדיה ודימונה הקהל ישב על הקווים מרוב שהיה מפוצץ,הכל מתנהל ברוגע יש מגרש נוסף חדש למועדון ,אנחנו לא מחסן עודפים, למדתי שבכדורגל הכל מתהפך מהר כמו גלגל,מרמורק תלויה באייל גולן והם גם ככה קרובים לירידה אם לא העונה עונה הבאה זה יקרה
  17. יש תיקווה (המוכתר 08-01-2018, 16:27)
    מצחיק ששעריים מביאים 500 למשחק ונס ציונה ארבעים ,אז את מי בדיוק שעריים לא מעניינת