"תגובה עלובה ומעליבה של ברקוביץ' "

כך אמר רביב ספיר, הבעלים לשעבר של עירוני ראשון לציון על ההתבטאות של אייל ברקוביץ' לאחר תבוסת קבוצתו מול הפועל מרמורק בשישי האחרון. "האשם האמיתי הוא המאמן", "הוא ניסה להסיט את האש מהאשם העיקרי"

  • על ידי: אוהד רון
  • 22-01-2018
  • 14:34

רביב ספיר, כבעלים לשעבר של הפועל ראשל"צ, האם אתה עדיין עוקב אחר המועדון?

"מהרגע שמכרנו את הזכויות במועדון, אני לא עוקב אחריהם באופן מיוחד, אלא במסגרת ההתעניינות הכללית שלי בכדורגל בכלל ובליגה הלאומית בפרט".

למה לא? הרי התחושה הייתה שעזבת כיון שהגעת למיצוי ולא כאילוץ...

"ברמה העקרונית אתה צודק, מיצינו. הבאנו את המועדון להישגים הטובים ביותר שלו, בעיקר בנושא הנוער, אך ההחלטה הייתה משולבת, גם מתחושת שובע ושאיפות לעשות אולי דברים אחרים במישור הארצי, אבל גם תחושת מיאוס מהמאבקים המתמשכים עם עיריית ראשון שלא הקלה עלינו את העבודה וממש לא מסיבות הגיוניות או מקצועיות. אבל עזוב, הפרק הזה מאחורי ואני בטוח שגם גדולי המקטרגים, ממש מצטערים. כי מה שהושג בתקופתנו, לא יושג בראשון לעולם!"

 

"הפרק שלי בראשון מאחוריי" (באדיבות אתר ONE - משה חרמון)

 

שמעת בוודאות את ההתבטאות של אייל ברקוביץ בשישי לאחר המשחק מול מרמורק, מה אתה אומר על כך?

"התבטאות עלובה ומעליבה".

אתה יכול לפרט?

"כיוון שגם צפיתי במשחק, דעתי הינה ממקור ראשון ולא משמועות או מהטלוויזיה. נכון שזו תוצאה לא שגרתית, אבל קורה שקבוצה אחת תופסת יום חלש ואילו הקבוצה השנייה מבקיעה חמישה שערים משבע בעיטות. בסיבוב הקודם זה היה הפוך! מרמורק החמיצה וראשון עקצה שלוש פעמים".

זו תגובה דיפלומטית, תן לי תגובה של שחקן לשעבר, של בעלים לשעבר.

"אמרתי עלובה ומעליבה, זה לא מספיק? שאפרט? עלובה, כי זה היה ניסיון עלוב, דקה אחרי משחק כושל, להפיל את כל האשמה על השחקנים ולא על האשם העיקרי, המאמן! הסיבה ברורה וידועה. אייל חיית תקשורת והוא הבין שרק עם פיצוץ ניתן לכבות שרפה. האווירה במגרש הייתה קשה כנגד משפחתו לכל אורך המשחק (דבר שאני מניסיון אישי, לא מצדיק בשום מקרה ובשום צורה!!!) ולא צריך להיות גאון כדי להבין שגם חבריו המגוננים מהתקשורת היו מתקשים לעצור את הביקורת הקטלנית כנגד אחיו. מעליבה, כי הוא העליב בעיקר את השחקנים שלו ולדבר הזה יהיו ללא ספק השלכות מהירות וקשות, בטוח גם לטווח הארוך. להטיל דופי באופן פומבי בכל השחקנים ששיחקו? זה דבר בלתי אחראי ופוגעני ביותר. מדובר בשמם וכבודם העצמי של אנשים, שחלקם צעירים ולא מנוסים. איך הם יוכלו "להילחם" בשביל מי שמכפיש את שמם? אותי כשחקן, הוא היה מאבד באופן וודאי".

 

"תגובה עלובה ומעליבה שלו", אייל ברקוביץ' (חן קלדרון)

 

אתה לא חושב שיש שמץ של הצדקה בדבריו?

"בדרך שזה נאמר, בעיתוי ובהכל, בטוח שלא! גם אם הוא חשד שיש משהו לא כשר, או מישהו שסרח, יש דרך ויש צורה לטפל בכך. לא ייתכן שיוטל דופי ב- 14 שחקנים!!!"

 

ובמי הוא באמת חושד?

"ברועי משפתי שהיה עד למשחק הזה אחד משוערי העונה. וגם לא היה אשם לדעתי באף שער. בשני הבלמים הצעירים בכר וחליבה? שאכן היו חלשים, אבל קראתי לפני מספר שבועות שמאמן הקבוצה (האח של... שיצא צח ונקי) מציין שהם מהטובים בליגה. באבי סטרול שעלה לשחק במחצית בתוצאה של 3:0? שחקן עתיר זכויות ומהולל שעתידו מאחוריו אך שמו הטוב לפניו לעוד הרבה שנים".

 

 יש לך המלצות בשבילו איך לתקן את הנזק?

"לא נראה לי שהוא מחפש עצות ובטח ובטח לא ממני. אני כנראה מעין "סדין אדום" בשבילם, פרט מעניין עבורך, הם אפילו סירבו לשריין עבורי כרטיס הזמנה למשחק. דבר קטנוני שמעיד על היחס לבעלי המועדון לשעבר.  אולי זה לא בידיעתו, אני מקווה שלא ושהוא היה כועס אם היה יודע. בכל זאת מי שמבקש כבוד, צריך גם לדעת, לתת כבוד".

 

ובכל זאת, משהו?

"הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו, שהוא יגיד באופן אישי ומיידי לשחקנים, שהוא עשה זאת מהסיבה שהזכרתי, שהיא לדעתי הסיבה האמיתית – להסיט את האש. גם אם הם לא יאהבו את זה, הזמן ישכיח הכל".

 

ניסיונך מול העירייה, האם האירועים הקשים שאנחנו שומעים בנושא עיריית ראשון, ישפיעו לדעתך על עתיד המועדון?

"ראשית אומר שאינני מצוי בפרטים מעבר למתפרסם בתקשורת. אין לי כלים לקבוע מה יוחלט בעניין בעלי התפקידים, אך דבר אחד ברור לי לחלוטין, עתידו של הבעלים הנוכחי קשור באופן ישיר ומוחלט בגורלו של ראש העירייה, אשר למיטב הבנתי לא רק שחתם איתו על הסכם שערורייתי אלא גם נשאר התומך היחיד שלו".

 

ולסיום, מהם לדעתך הסיכויים של מרמורק לסיים את העונה ללא משחקי מבחן כנגד הירידה?

"התוצאות האחרונות, לא רק מול ראשון, היו טובות. לדעתי לאחר שהקבוצה הביאה שוער ברמה גבוהה, היא צריכה חיזוק של שניים שלושה שחקנים נוספים, לעמדות ספציפיות ולעיבוי הסגל ואז עם קצת מזל והמשך השיפור ביכולת ובתוצאות, גם הפלייאוף העליון נמצא בהישג יד. אם לא יחזקו, בגלל הסגל הקצר שלהם, לצערי הם יתמודדו כנגד הירידה עד למחזור האחרון".

רביב ספיר מדבר על הנעשה בראשון לציון בתקופה האחרונה

הוסף תגובה
תגובות
  1. ברקוביץ הביתה (ראשוניה 22-01-2018, 23:41)
  2. ותיקח את האח המפגר שלך איתך (ראשוניה 22-01-2018, 23:41)
  3. מתגעגעים לתקופה של רביב ורון (אוהד ותיק 23-01-2018, 08:08)
    אולי בהתחלה באנו בטענות אבל ככה זה בחיים מעריכים מישהו שהוא איננו. אתה רון וגילרוביץ צוות למופת.
  4. צודק ברקוביץ' פחדן שמנסה לברוח מאחריות שלו ושל אחיו . (דני 23-01-2018, 09:14)
    ועוד רוצה לנהל נבחרת? פחחח מרמורק נתנו משחק גדול אבל זה רק 3 נקודות .