ראיון פתיחת עונה: מיקי קופל מדבר על הכל!

רגע לפני פתיחת העונה שמענו את מיקי קופל שטוען שהכל זה ניהול. הוא מנהל את החברה שלו עם 123 עובדים. מיקי אימן וניהל 16 שנים קבוצות ילדים, נערים ונוער, ואף היה חבר הנהלה של עירוני קרית אתא במשך שנים ועל כן הוא מכיר את ליגה א' על בוריה. העונה הוא המנהל הספורטיבי של רובי חיפה, המוטו שלו: "הכל זה אנשים והכל זה ניהול"

  • על ידי: אוהד רון
  • 10-09-2018
  • 17:44

מיקי, לקחת את הקבוצה לפני כחודשיים. איך אתה מסכם את התקופה שלך עד היום?

"הגעתי ל''רובי שפירא'' חיפה כמנהל ספורטיבי האמון על החלק בין הדשא למסביב. לבנות קבוצה מאפס, תקציב מינימלי סביב 700 אלף ש"ח, שהוא חצי מהתקציבים שידעה הקבוצה בשנתיים האחרונות. העמותה נוהלה לא נכון, לא 'ביחס לקרקע' ובעצם היה עליי להתחיל הכל מחדש. יש הסוברים כי שחררתי את כל השחקנים של העונה הקודמת. זהו שקר מוחלט, למעט 2 שחקנים כולם ברחו מהספינה כל עוד נפשם בם. את הקפטן אור שלזינגר ידעתי להשאיר גם בפן המנטלי וגם מהסיבה המקצועית שבהחלט מגיע לו להיות בקבוצה. לראות מועדון שבנה מחלקת נוער בשנתיים עם 240 ילדים ונערים זה מדהים. מועדון שזכה העונה בפרס נשיא המדינה על פרויקט 'קידום דרך הרגליים' זה היה מרגש".

 

מה אתה חושב על הקבוצה? לדעתך היא מוכנה לליגה?

"בחרתי בצוות מקצועי צעיר עם הרבה תשוקה. מאמן ראשי, אלעד בראון שהוא בחור מדהים עבור חדר ההלבשה שהשחקנים מאוד מחוברים אליו ומעריכים אותו. עבדתי איתו בעונה הקודמת בהפועל חיפה של יואב כץ ואני יודע מהן יכולותיו. את שלומי טל מיניתי לעוזר מאמן ומאמן כושר שהוא ללא ספק מקצוען, איש נפלא ובעל כריזמה מטורפת. דוד יהוד הגיע כמאמן שוערים עם ניסיון רב ורואים זאת באימונים, אני מכיר אותו שנים גם מהפועל חיפה. לכולנו בפן המקצועי יש אתגר. כן הקבוצה מאוד מוכנה לליגה. יהיו עוד הפתעות קלות השבוע בע"ה".

 

אלעד בראון מאמן הקבוצה, "השחקנים מאוד מחוברים אליו"

 

בנית משהו חדש ב'רובי שפירא' חיפה העונה, התבססות על צעירים שמזוהים על המועדון דבר שלא קיים בליגה וחיזקת את הקבוצה בוותיקים מצוינים. ספר קצת על התהליך שאתה יוצר ב'רובי'?

"כולם מכנים אותנו 'הצעירים', אבל זה ערפל מסוים שהצלחתי לשים מול המסך. השוער תומר ליטמנוב שיחק עונה שלמה בבקעת הירדן והגיע מנבחרות ישראל ומכבי נתניה, שליזנגר כבר לא צעיר, בטח לא עידן ויצמן וגם לא חמזה מסכנין המגן השמאלי. דודו אדרי עם ניסיון כבר כמה שנים והוא אף הניף גביע עם רעננה. מישל שלפי דעתי הוא ללא ספק אס, יצליח להנהיג בקישור. משה דבורה מהפועל פ"ת קרע כבר כמה רשתות, ודימה בהחלט בעל ניסיון רב בליגות החובבניות. כן, התוספת של ליעד מורדכי, סהר דבח, תוופיק שאני, ביאן, כארם, אביאל ממכבי נתניה, אור דדון ששיחק כבר בנשר, עומר מוסא שהיה בעונה הקודמת באום אל פחם יוסיפו את הפלפל והמלח לחמשת שחקני הנוער המתאמנים איתנו כבר חודשיים. יש לנו חדר הלבשה ברזל, שמח ואוהב שיביא את אותותיו במגרש".
 

מיקי קופל הגיע ל'רובי' וזה בהחלט נראה טוב

 

מיקי קופל ממשיך ומספר על הבנייה של הסגל: "מצאתי חברים חדשים ב'רובי', אני בקשר יומי עם עודד נוריאל וטל פלרמן מהוועד שנותנים לי הכל כדי שנצליח. אם לא היינו בונים את הקבוצה עקב אחר אגודל, ואם היינו מתנהגים ביומרנות כמו בשנתיים האחרונות, היינו מתרסקים! לשאלתך, לא אני לא המושיע, אני מנהל את זה ברגישות יתרה ועם רגליים על הקרקע, החכמה היא לעשות חיבורים בין השכבות: הצוות והשחקנים דרך הוועד של העמותה

והקהל".

 

"צריך לדעת לחבר בין השכבות"

 

 

 

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?

"אני רוצה לבנות תשתית, לייצר כדורגל משובח ושמח. אם נגיע לפלייאוף העליון זו תהיה נגיעה בחלום, מעבר לזה זה יהיה ממש אלוהי. אחת המטרות היא לבנות בסיס איתן שיהיה הבסיס לעונה הבאה. 'רובי שפירא' חיפה היא מודל לקבוצה שאין לה בית, אין לה מתקן משלה ועדיין מביאה תנאים של ליגת העל לצוות וכל זאת על מנת שנוכל לקיים את מטרת המועדון להיות מועדון אחר בנוף החיפאי".

 

מה אתה חושב על הליגה? מי לדעתך תתמודד בחלק העליון ומי תעלה ליגה? 

"ישנה סברה שמי שמשקיע יותר כסף הוא יוביל אחריו את הליגה. אני לא חושב שזה נכון, ולראייה מכבי ת"א ב-3 השנים האחרונות, מכבי חיפה ב-6 שנים האחרונות ואפילו מהצד השני בעונה הקודמת הפועל חיפה ובית"ר ירושלים, שלדעתי הביאו פחות מ-14 מיליון לצלחת. בליגה שלנו זה מתחלק לשני חלקים, האחד קבוצות שהשקיעו מעל 1.5 מיליון ש"ח, ורובן לא מאוזנות מקצועית מהספסל ועד המגרש, חלקן מציבות יעד עלייה ללא פשרות ובכוח, אך מי יודע, הכדור עגול ואתה צריך שהוא ייגע ברשת תמיד. שני משחקים אתה מפסיד ואתה מוצא את עצמך במקום החמישי ומטה... מה אז יקרה? האל יודע... אבל לדעתי זה יומרני מדי להגיד העונה אני עולה ליגה. הליגה הזו העונה מאוד מורכבת ומסובכת, מצד אחר ישנן קבוצות הנשענות על תקציבים עירוניים שמי יודע מה יקרה איתן בנובמבר...? סימן שאלה גדול! ראינו קבוצות בשתי העונות האחרונות שהחלטה אחת מרסקת אותן. מצד שלישי הקבוצה שתדע לעמוד נכון, להיות מאוחדת ושמחה יכולה להפתיע בגדול. ניתן לשבח את טבריה שראינו שכסף הוא ממש לא שם המשחק".

מיקי ממשיך ואומר את דעתו על מאבק הצמרת בעונה הקרובה: "אין לי סברה מי יוביל את הליגה ואתן דוגמא על עירוני קרית אתא, שמאז שהביאה את חיים לוי נתנה עונה מדהימה יחסית לתקציב, ואם הייתה מתחילה כך מתחילת הליגה יכול להיות שהייתה מתמודדת אפילו על הפלייאוף ועל עלייה, ולראייה נגיעה של מאמן בלי קשר לכלום, הכל יכול להיות בליגה הזו. בגדול אגיד שנראה לי שהליגה מאוד נחלשה בדומה לליגת העל, לאורך השנים זה פחות טוב, אבל זה נותן במה לצעירים לעלות מעלה ולהציג את יכולתם".

 

מילה לסיום?

"קבוצת אוהדים המורכבת מעמותה זהו אתגר עצום. אתה נלחם בקירות לעיתים מבית, וההתחלה הייתה מאוד קשה, אבל אני חושב שאחרי חודשיים הוועד שלנו גילה אותי והבין שניתן בתקציב סביר לבנות משהו נחמד, סקסי ומעניין שעם טיפת מזל והרבה רצון ניתן יהיה ליהנות מכדורגל בעונה הקרובה. אני מאוד מקווה שנראה כדורגל הוגן והגון ללא 'מכירות' לכאורה, אני מכיר את התכסיסים והטריקים, אני הרבה שנים בליגה הזו וקורא לכולם לנהל את הקבוצות בהיגיון, עם רגליים על הקרקע ובלי לנהל את הקבוצות עם כסף על העצים, להיות מחושבים ולתת לצעירים במה ולהיות מקצועיים".
לקראת השנה החדשה מסר מיקי: "ראשית אאחל לכל הקבוצות שנה בריאה, נטולת פציעות, הצלחה בכל ושנהנה מכדורגל ספורטיבי. ולנו, 'רובי שפירא' חיפה, שנדע לשמח את האוהדים, אמן! "
 

מיקי קופל מדבר על הכל רגל לפני פתיחת העונה (באדיבות אתר ONE)

הוסף תגובה
תגובות
  1. כל הכבוד למיקי (אוהד אדום 10-09-2018, 19:27)
    שיואב כץ ילמד ממיקי קופל איך לנהל קבוצת כדורגל
  2. רגליים על הקרקע (פלוני 10-09-2018, 20:57)
    כל מילה בסלע. ככה עובדים. אמת לאמיתה
  3. הלוואי עלינו קופל כזה לשנה הבאה (יפואי 10-09-2018, 21:01)
  4. הלוואי עלינו קופל כזה לשנה הבאה (יפואי 10-09-2018, 21:01)
  5. בחור לעניין. הלוואי עלינו (יפואי 10-09-2018, 21:02)
  6. מכיר אותו שנים (קופל 10-09-2018, 21:09)
    הרוויחו שם בגדול. אצלינו במגזר רק דולרים על עצים, אין ניהול. הרוויחו אדם ישר, חברמן אך פגיע מאוד.
  7. רוצים לעלות ליגה (לקופל 10-09-2018, 22:19)
  8. לא תעלו רק אנחנו נעלה (טבריה 10-09-2018, 22:20)
  9. לא תעלו רק אנחנו נעלה (טבריה 10-09-2018, 22:20)
  10. איך החתמת את עידן וייצמן? לנו לקח 14 אלף (שאלה 10-09-2018, 22:56)
  11. עידן וייצמן לבד זה 200 אלף בעונה (טבריה 10-09-2018, 22:57)
  12. רוצים לאומית (רוביניו 11-09-2018, 00:21)
  13. הלוואי תצליח (לקופל 11-09-2018, 10:16)
  14. הוא תוך 3 שנים בונה אימפריה ברובי (מכיר אותו 11-09-2018, 10:16)