ההתאחדות חייבת לשנות גישה לליגות הנמוכות

טור דעה: מיקי קופל המנהל הספורטיבי של הפועל רובי שפירא חיפה נותן את דעתו במה צריך להשתנות מהשורש על מנת לראות כדורגל טוב יותר, ואיך צריכות להיראות הליגות הנמוכות בכדי שהן תוכלנה להוות קרש קפיצה ממשי לליגות הבכירות!

  • על ידי: מערכת גולר
  • 22-11-2018
  • 10:59

בשנים האחרונות הליגות הנמוכות (גם בעיה בהגדרה) ובעיקר ליגה א', מהוות קרש קפיצה לשחקנים ואנשי צוות מקצועי. הסיקור הנרחב והצמוד אותם מקבלות הקבוצות מהמדיה, צוותי סקואטינג העוקבים אחר שחקנים בעיקר צעירים, מועדונים ששופכים מיליונים לאורך השנים בתקווה לעלות לליגה המקצוענית ושם להיות חלק משידורי טלוויזיה והקצאות כספים. אנחנו גם רואים במגרשים נראות אחרת לגמרי בהיבט הקבוצות: לובשות מותגים, שומרות יותר על מדים מרהיבים ומתאימות את עצמן לקבוצות בליגה הבכירות, דבר הנותן יותר 'שואו' לצופה. 


הטעם הנפגע הוא בהחלט המגרשים, זמני המשחקים והסדר, נושא חדרי ההלבשה ולא פחות מזה, סטנדרטים שאינם קיימים במשטחי הדשא והתאורה. לא ייתכן שקבוצות המשקיעות מאות אלפי שקלים ויותר, תגענה למגרשים שאינם ראויים לספורט הוגן, טכני ושווה לכל דעת. קבוצות אשר מעסיקות בשכר צוותים מקצועיים ושחקנים יקרים, שלעיתים שווים ליגה לאומית ומעלה, מגיעות למגרשים רעויים ולא ראויים, בגדלים שונים ומשונים, מלאים בורות ולא מצליחות לשחק כדורגל. חדרי הלבשה בחלקם אינם ראויים להיגיינה מינימלית, מקלחות לא מסודרות ולעיתים אף לא מושבים נוחים למלתחה. שלא נדבר על מים חמים או תנאים מינימליים. הכדורגל הישראלי חייב לתת משנה חשיבה כאן ועכשיו כי הכל מתחיל מהכפתור, כך לפחות מוכח שנים בצבא. הכל מתחיל מלמטה. 

 

ישנם המון מגרשי כדורגל שאינם ראויים למשחק הכדורגל

 

אנו שואלים מתי הכדורגל הישראלי יעשה שינוי? אז התשובה לכך קיימת גם בליגה א', שם שחקנים מצוינים מראים שהם שווים ליגה מקצוענית, אך הבסיס שלהם מתחיל במלחמה על התנאים המינימליים במגרשים. נוסיף על כך ששופטים מגיעים למגרשים ואין להם תנאי סף לצאת בראש שקט למגרש ולהיות מרוכזים.
 
סדר המשחקים חייב להיות אחיד, ההתאחדות היא זו שצריכה לתת את הטון ולקבוע את שלה. קבוצות הרוצות להחליף ביתיות, קבוצות שאין להן מגרשים בגלל שזרועים, אין להן פתרון בגלל שהם צריכות לחפש בית לארח. להתאחדות יש את הכוח, את ההרתעה ולה הזכות לקחת החלטות בשטח, גם אם הן כואבות.

 

נושא השיפוט גם עובר מקצה שיפורים, אנו רואים יותר ויותר מבקרים בכירים ופחות טעויות, אך עדיין נשלחים לליגות הללו שופטים ללא ניסיון המכריעים משחקים. שוב, יש כאן הרבה כסף שמושקע, לרוב מכיס פרטי וספונסרים, כל תזוזה לא מקצועית מאכזבת ומרחיקה את בעלי העסקים מהכדורגל. סוכני שחקנים למדו מזמן שיש כאן ביזנס, והיום 95% מהשחקנים כבר מיוצגים. אם יש כאן עניין, הכל חייב להיות מבוקר ומנוהל, גם בקרה תקציבית שתגן על השכר לעובדים/שחקנים וגם בנושא הביטוחים וכמוכן בנושא המתקנים, שם בוודאות נראה נוף אחר וכנראה גם כדורגל אחר. בארצות מערביות למדו את זה מזמן. הליגות הנמוכות מייצרות עניין, שחקנים וכיף לאוהדים. יום יבוא וזה יקרה!

 

שינו זוארץ, הוא כבר יודע מה הוא צריך לעשות... (ספיר צימרמן)

 

אני מאמין בשינו זוארץ שהגיע מהליגה הנמוכה, ויודע מה צריך לעשות. צריך רק להזכיר לדרג הזה שהקצאות מטה יותר חשובות. 

 

***טור זה הינו טור דעה***

מיקי קופל בטור דעה חשוב לעתיד הכדורגל (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. בול פגיעה (פלוני 22-11-2018, 16:20)
    ביום שיבינו מה אמרת חצי מהליגה לא תהיה בליגה.
  2. צדקת בסןף הטור ששופטים מכריעים משחקים כמו במשחק האחרון של קבוצתך כשהשופט התעלם מהכשלה ברורה לטובת הפ (רמי 22-11-2018, 16:40)
    צדקת בסןף הטור ששופטים מכריעים משחקים כמו במשחק האחרון של קבוצתך כשהשופט התעלם מהכשלה ברורה לטובת הפועל בקה והקבוצה שלך נהנתה מהטעות החמורה של השופט
  3. פנדל (שופטים א' 22-11-2018, 17:18)
    בדקנו, בקה צודקים היו אמורים לסגור להם את הקבוצה, לא משלמים
  4. בקה שילמה ומשלמת החובות מהשנה שעברה שלא שייכות לעונה זו (בדיר 22-11-2018, 18:39)
  5. האחרון שיכול לבוא בטענות לשופטים (מוחמד אמארה 23-11-2018, 00:10)
    אדון קופל השופטים שמגיעים הם מאיזור חיפה והקריות, והם חברים שלך, קיבלת נקודות רק בזכות שופטים, המגרש באטוס צריך לפסול אותו, השופטים שהם חברים שלך נהנים מאד שהם באים לשפוט רובי שפירה, תזכור בסיבוב השני תסיים מקום שמיני, כי הבלם הוותיק שלך אדון וייצמן יתחיל להמר בצד השני, בינתיים הוא מהמר לטובתך ועושה כסף טוב. בהצלחה חמוד.
  6. קודם תמצא מגרש לקבוצה שלך (אמיר 23-11-2018, 06:50)
    מדבר על מקצוענות ובלה בלה לגרור קבוצות כל פעם לחור אחר בפעם האחרונה למגרש הסינטטי בפתח תקווה באמצע ה
  7. ליגת המגזר (יאללה 23-11-2018, 10:08)
    אנשאללה יבנו לכם ליגה משלכם ותעופו מאיתנו. ערבים מושחתים
  8. קקה (בקקקה 23-11-2018, 22:48)
    אם תסיימו את הליגה ותשלמו את הכל אתם אלופים. נראה לי שתתפרקו