"כולם סימנו אותנו כיורדת הבטוחה, אנחנו הקבוצה המפתיעה של הסיבוב"

כך אמר שלומי פרץ, הבעלים של עירוני נשר מליגה א' צפון. המועדון הוא מפעל החיים שלו ושל אמיל יוסיפוב, בו הם מפתחים מחלקת נוער ומטפחים את הדור הצעיר. נשר היא ללא ספק הקבוצה המפתיע של הסיבוב, כולם סימנו אותה כיורדת הבטוחה, אבל היא הספיקה לרשום שבעה ניצחונות רצופים בסיום הסיבוב הראשון, והיא מתכוננת כבר למחזור הראשון של הסיבוב השני מול אום אל פאחם

  • על ידי: לירן ביטון
  • 11-01-2019
  • 15:07

שלומי, נשר עושה עונה מדהימה עם התקציב הכי נמוך בליגה, מה יש לך לומר על כך?

"נשר זה מפעל החיים שלי ושל אמיל. אנחנו דואגים לספונסרים ותרומות והכל בהתנדבות מלאה. זו השנה התשיעית של הקבוצה הבוגרת, והשנה הרביעית של מחלקת הנוער. יש לנו את התקציב הכי נמוך בליגה, כי התחילו כל המלחמות הפוליטיות שפגעו בקבוצת הכדורגל. אז למרות התקציב הנמוך רצינו לשמור על הקיים, וכעת אנחנו מתחילים לקטוף את הפירות וזה תהליך".

 

מה סוד ההצלחה של נשר העונה?

"סוד ההצלחה מתחיל בלב ובנשמה, באים מאהבה ומשאירים את הקשיים בצד. הכדורגל מיתג את העיר בצורה מדהימה, וחבל שבגלל פוליטיקה זה נעצר. אנחנו באים בהתנדבות על חשבון הבית והמשפחה, ואנחנו באים מאהבה ומהלב, זה סוד ההצלחה ואת זה אנחנו מחדירים לשחקנים".

 

אז איך אתה מסכם את הסיבוב הראשון של נשר?

"קודם כל אנחנו צריכים להישאר עם הרגלים על הקרקע, המטרה כרגע היא אותה מטרה - לשרוד בליגה. ידענו שזה לא יהיה קל, בטח איך שהתחלנו את העונה מה שכן, נשארנו למעלה ואנחנו יותר רגועים. כולם סימנו אותנו כיורדת הבטוחה, אנחנו הקבוצה המפתיעה של הסיבוב כי גם אנחנו הופתענו בעצמנו. בסופו של דבר בניגוד לכל בתחזיות הצלחנו לעשות מעבר למצופה, כי לא קיבלנו תקציב כדי להתחזק, אנחנו עדיין עם אותו תקציב, ויכול להיות שאפילו נשחרר שחקנים כדי לשרוד. אנחנו מאוד אחראים בניהול ומאוזנים".

 

 

 

 

עירוני נשר זה מפעל חייהם של שלומי פרץ ואמיל יוספוב  (צילום:אבי רביבו)

 

האמנת שהקבוצה תנצח שבעה משחקים רצופים?

"זו הפתעה גדולה, לא האמנו ולא ציפינו לכזה סיבוב בעיקר שבתחילת העונה נחלנו הפסדים. אנחנו אנשי כדורגל, ידענו מה הבעיה שלנו והיה קשה להביא שחקנים אבל הצלחנו לאייש תפקידים חשובים, נתנו במה לשחקנים צעירים, אותם אנחנו מטפחים במחלת הנוער, ולא פחדנו להמר על צעירים. יש לנו כמובן את בני סימנטוב שהוא שחקן מנוסה, ווינר, שמכוון את הצעירים ובסופו של דבר הצלחנו לרשום ניצחונות".

 

מה הציפיות מהסיבוב הבא?

"לשמור על הקיים כמה שאפשר, ולהישאר בליגה כמה שיותר מהר כדי אולי להתחיל לבנות את העונה הבאה. יש לנו שחקנים צעירים שמבוקשים בליגת העל, אנחנו נשב השבוע ונראה איך מתקדם איתם. חשוב לנו איך לפתח ילדים במטרה לעלות אותם לקבוצה הבוגרת, וגם כדי למכור אותם לקבוצות גדולות וכך לשרוד כלכלית. אין לנו את האמצעים להתחזק כרגע כמו שאר הקבוצות, אז אני עם הרגלים על הקרקע. אני צריך כמה נקודות נוספות כדי להגיע למטרה העיקרית ולהישאר בליגה".

 

עלי כנענה אחד השחקנים שמבוקשים בליגה העל מנשר (צילום: חגאג ראחל)

 

את הסיבוב השני תפתחו מול מוליכת הטבלה אום אל פאחם. מה יש לך לומר לקראת המשחק שיפתח את הסיבוב הבא?

"בלי שנרצה זה משחק העונה! זה יהיה משחק עם אצטדיון מלא, זו הרגשה כמו משחק עונה, והוא מתקיים בבית, לכן אנחנו רוצים לנצח כל קבוצה שמגיעה אלינו. הפסדנו להם 1-0 לא מוצדק, אבל זה לא בשמיים כי הליגה שוויונית מאוד. למרות התקציבים והשחקנים, אנחנו התקציב הכי נמוך וגם שהפסדנו להם זה היה בגובה העיניים. אנחנו נבוא למשחק הזה מול אום אל פאחם וננסה להמשיך את הרצף".

 

משהו נוסף לסיום?

"הפוליטיקאים בעיר חושבים שמיותר להשקיע בקבוצה בוגרת, והם טועים, כי ילדים צריכים שיהיה להם לאן לשאוף, ושתהיה להם מטרה להגיע אליה. שהרי לילדים יש להם חלומות להיות כוכבים שיהיו גדולים, לכן אנחנו צריכים לתת להם את הצ'אנס ושתהיה קבוצה בוגרת לפחות בליגה הלאומית. פחות מזה גם יפגע במחלקה, כי ילדים מוכשרים שיעדיפו לגדול בשדות זרים איפה שיש בוגרים בליגה גבוהה, ולא להישאר פה בליגות נמוכות".

שלומי פרץ רוצה לטפח את הדור הצעיר (אבי רביבו)

הוסף תגובה
תגובות
  1. יש בנשר שחקנים ברמה מעל הליגה (לשלומי 11-01-2019, 16:24)
    עטר כנענה ועוד ברור שצריכים להיות בצמרת ואפילו מקום ראשון זאת לא מילה גסה
  2. שיתעסק במחלקת הנוער ולא בשטויות (חיים 15-01-2019, 12:34)
    מחלקת נוער עם מאמנים שעדיף שלא אדבר עליהם, ומתנהלת עם שחקני נוער ונערים בצורה שעדיף שלא אפרט!! לא סתם הגיע ראש העיר החדש ועצר לכם את החגיגה של הכספים!! כל הכבוד לראש העיר
  3. מחלקת נוער (פינטו 16-01-2019, 11:53)
    אתם צריכים להתבייש באיך שאתם מתייחסים לשחקנים זרים ולשחקני נוער. מפעל החיים שלכם, הוא מפעל להעשרת הכיס שלכם על חשבונם של ילדים והורים אומללים. התרחקו מהקבוצה והצילו את עתידכם.