שכר השחקנים חשוב, אבל הקבוצה חשובה לא פחות

טור דעה: בשנים האחרונות אנו ערים לקבוצות שלא משלמות לשחקנים את כספם חלקם מספר חודשים... חלקן מתפרקות, חלקן נתבעות ע״י השחקנים וחלקן לבסוף משלמות. בסופ״ש האחרון הנושא עלה מדרגה, כאשר חמישה שחקנים של עירוני טבריה החליטו לא לעלות למשחק החשוב מול אום אל פאחם. לאן הגענו? כסף מגיע להם וזה ברור, אבל איפה הכבוד של השחקנים כלפי הקבוצה והחברים שלהם? האם נגמר הכבוד?

  • על ידי: אוהד רון
  • 31-03-2019
  • 12:45

תופעת המשכורות בליגה א׳, הפכה במשך השנים האחרונות למטרד עבור אותם שחקני כדורגל שבאים להתפרנס בכבוד, אבל בליגה חצי מקצוענית בה עבור רוב אותם שחקנים זוהי עבודה שנייה ולפעמים גם שלישית, בידיעה שרוב הקבוצות מתוקצבות ע״י העיריות ולכן יש עיכובים בהעברת הכספים ותשלום המשכורות.

בשישי האחרון היינו עדים לעליית מדרגה בנושא הנ״ל, כאשר חמישה שחקנים של עירוני טבריה החליטו לא להופיע למשחק מול הפועל אום אל פאחם, בעוד שאר חבריהם לקבוצה (שגם לא קיבלו את שכרם במשך חודשיים), החליטו לשים את המחלוקות בצד ולעלות לשחק עבור הקבוצה שנמצאת במצב לא טוב בתחתית ועלולה לרדת ליגה.

 

בראש ובראשונה חייב לומר כי השחקנים צודקים בכך שהם מבקשים את מה שמגיע להם, כי כל אדם שיוצא לעבוד רוצה לקבל את שכרו. באקה אל גרבייה והפועל ירושלים, חייבות לשחקנים מספר משכורות והם עדיין עולים לשחק כאשר שחקני באקה התמודדו במשך עונה שלמה על כרטיס העליה לליגה לאומית, שלא לדבר על אותה טבריה שאשתקד נלחמה בפלייאוף בצורה הרואית גם ללא שכר... אז מה השתנה השנה? האם מישהו מושך בחוטים?

 

מה שעשו אותם שחקנים ״בכירים״ ביום שישי זהו מעשה לא מכובד. אומנם משכורת מגיעה לכל שחקן ושחקן על פי החוזה שלו, אבל עוד פחות מחודש מסתיימת העונה. מה הבעיה להמתין עוד מספר ימים? הרי ידוע שיש עיכובים וידוע שבסוף טבריה תשלם לכולם כפי שעשתה בעבר... אז איפה הכבוד לקבוצה? איפה הכבוד לחברים שלהם שעלו לשחק, בזמן שגם הם אינם מקבלים את שכרם? האם מישהו מדריך אותם כיצד לנהוג בכדי לפגוע בקבוצה? 

 

אהוד מערבי, אחד מחמישה שחקנים שבחרו לשבות ביום שישי האחרון, למרות שבשנה שעברה חיכה סבלנות 5 חודשים (עודד חסין)

 

שלושת השחקנים שבחרו לשבות, אהוד מערבי, שלומי ברגיק ומהראן אבו ריא, שיחקו גם בעונה שעברה בזמן שההנהלה הקודמת לא שילמה משכורות במשך חמישה חודשים... מדוע אז לא בחרו לא לשחק? האם יש מישהו שמנסה לפגוע בקבוצה דרך ההנהלה החדשה שמנסה להביא יום ולילה כספים ועדיין לא קיבלה אף לא אגורה שחוקה מעיריית טבריה מתחילת העונה. 

 

עירוני טבריה ידועה במשך השנים כמועדון שמנוהל היטב ולא חייב לשחקנים כספים ולא נתבע ע״י שחקן כזה או אחר. אני בטוח שהנהלת הקבוצה תקבל בזמן הקרוב את הכספים שמגיעים להם ותשלם לכל השחקנים עד הגרוש האחרון. אבל לאותם שחקנים אני יכול רק להגיד, זה נכון שלא קיבלתם כסף, אבל שנה שעברה היה אותו מקרה וחתמתם לעונה נוספת. אז למה חתמתם לאחר העיכוב בשנה האחרונה? 

אני לא מקבל את זה שלא קיבלו הכוונה... ורק מוזרה לי ההכוונה של אותם שחקנים, הרי אם ישבתו לא יקבלו את כל החוזה... לא היה עדיף להמתין עד סוף העונה ולקבל הכל?

 

ושוב, אנחנו נגד קבוצות שלא משלמות את הכספים בזמן, אבל גם השחקנים בטח אלה שעברו את זה שנה לפני צריכים להבין... חובות משלמים! אבל לשבות זה כתם לכל החיים! 

 

**טור זה הינו טור דעה בלבד ואין להתייחס אליו מעבר לכך**

הוסף תגובה
תגובות
  1. טור דעה מצויין (מאיר שמח 31-03-2019, 13:07)
    כל מילה בסלע אוהד
  2. איפה הבקרה (דודי 31-03-2019, 15:17)
    דין כדורגלן כדין כל עובד אחר לא משנה אם עבודה שניה,הבעיה שיש תחושה שבליגות הנמוכות א' ומטה לא אמורים להרוויח כסף ואולי גם להגיד תודה שנותנים לנו לשחק. בנוסף חלק מהמנהלים בקבוצות מקבלים שכר ישירות כעובדי עיריה הייתי רוצה לראות שמעקבים להם משכורת מה היה קורה זה חייב להשתנות חייבים גוף דומה לבקרה שיעשה סדר
  3. שלומי ברזיק (טבריני 31-03-2019, 15:23)
    שחקן טבריני משלנו גועל נפש שחקנים שהם לא טבריני ם עלו לשחק שלומי ברזיק שחקן ספסל שבטבריה קיבל במה פשוט בושה וחרפה
  4. פרץ (מאיר 31-03-2019, 15:41)
    תגידו מי אתם שתגידו או תגיבו אך שחקן צריך להתנהג במצב כזה? בן אדם מפרנס את המשפחה או את עצמו על הכסף שחייבים לו. לא הגיוני שצריך לחכות 5 חודשים בישביל משכורות! שכל פעם משקרים! פשוט בושה בחרפה!
  5. בושה של כתב דעה (אסף 31-03-2019, 17:07)
    תעשה לעצמך טובה ותוריד את הכתבה השפלה הזו והלא מחמיאה לעצמך!! שחקן כדורגל זה בן אדם שבא לעבודה!!
  6. תסגרו את הקבוצות שלא משלמות (אסף 31-03-2019, 17:08)
    מי שלא משלם שיסגור תקבוצה שלו אנשים מביאים כסף לילדים הביתה!! אין לך מושג לכתב.. ואני עדין במיליםשלי
  7. אוהד רון הפכת את הקורבן לאשם (אוהד תדמור 31-03-2019, 18:15)
    בתור אב לשחקן שכן עלה לשחק (ואני שמח מאוד ומעריך אותו על כך) אני קובע שאין לבוא בשום טענה לאלו שלא עלו לשחק. אפשר לא להסכים, אפשר וצריך לחשוב אחרת, אך אסור להאשים אותם. הם הקורבן של המצב ולא האשמים בו. אינני בקיא בפרטים אך עושה רושם שזה שבשנה הם שיחקו רק מראה שהשנה ככל הנראה נחצו יותר מדי קוים אדומים מבחינתם. אין כאן אשמים וההפסד הוא של כולם: השחקנים, הצוות המקצועי, ההנהלה והאוהדים. כעובדה, פיטוריו של אילן לא גרמו לזעזוע החיובי המתבקש ומכאן אני קורא לכל המעורבים לשים את כל הרגש והאגו בצד, לחשב מסלול מחדש, לחדש את האמון עם כל השחקנים שלא שיחקו ואפילו, אם לא מאוחר מדי, להחזיר את אילן להוביל את הקבוצה לחוף מבטחים במשחקים שנותרו. בהצלחה.
  8. תדמור (אוהד 31-03-2019, 20:27)
    מסכים איתך עם רוב הכתבה, אבל יש קבוצות גם בליגה לאומית שלא שילמו ארבעה חודשים ולא שובתים , אף שחקן ששיחק בטבריה לא תבע את הקבוצה כי כל הכסף התקבל בסוף, יודעים השחקנים שאנחנו במצב רגיש בטבלה היו צריכים לעלות כמו גברים ולשחק, מפליא אותי שהקפטן הטברייני לשעבר גם שבת, לעניין אילן אני איתך, אילן זה הנשמה בטבריה הלוואי שיחזור להציל את הקבוצה, הנהלה חובבנית למנות מאמן ילדים ללא שום ניסיון
  9. ההנהלה (אשר 31-03-2019, 20:38)
    אולי בשנה שעברה היתה הנהלה שאפשר היה לסמוך עליה? ולראיה יושבים שם עבריני צעצוע שמאימים על שחקנים
  10. ראש העיר (אורי 31-03-2019, 20:45)
    מעניין אוהד אם לך לא היו משלמים איך אתה היית מגיב ופועל ? שוכחים פה שגם השחקנים צריכים לשלם אל דברים והם לא יכולים להגיד ״ אל תדאגו נקבל כסף עוד כמה חודשים / שנים ואז נשלם רק חכו קצת שראש העיר יסיים לשחק משחקי הכוח שלו על חשבנינו ״ פשוט בושה למה הפכנו בעיר הזאת מה זה השכונה הזו ,
  11. על הכסף (אוהד 31-03-2019, 21:43)
    אתה צודק בהחלט מי שעשה את הכתבה הזאת גם שנה שעברה היה כך מישהו מבחוץ מנסה לחבל בקבוצה
  12. טור דעה מנותק מהחיים (אא 31-03-2019, 23:06)
    אנשים לא מקבלים 4-5 משכורות שצריכות לפרנס את משפחתם או עצמם זה לא משנה והוא מדבר על כבוד לקבוצה,איזה כבוד הם צריכים לתת אחרי שדורכים עליהם?!
  13. אילן סוויסה (אחד מהמערכת 01-04-2019, 08:57)
    אלה שסוגדים לו כנראה לא מבינים מי מנסה לחבל במעכת באמת מהיו שהוא פותר הוא לא מפסיק לפעול נגד המערכת מסית שחקנים ואוהדים ןכתבים נגד המערכת .לגבי המקצעיות שיש בינו למאמן העכשוי שניהם שיחקו באותו ליגה רועי עם ניסיון אימונים גם אם זה על נערים אילן לא אימן יום אחד בחייו לפני טבריה אז שיהיה בהצלחה לעירוני טבריה תנו שקט תעשייתי כמו של אילן והפירות יצאו מהר
  14. אל תדון אדם עד שאתה תגיע למקומו ולמקומו לעולם לא תגיע (אשר 01-04-2019, 14:32)
  15. משכרת (מ ש 01-04-2019, 18:23)
    האם העיתונאי שכתב הרגיש פעם אחד במהלך חייב לעבוד חמישה חודש בלי משכרת שחקנים שלא מקבלים שכר לא
  16. אלף בת זה לעמוד בהתחייבויות (המבין 02-04-2019, 09:08)