השלימה את המשימה: אום אל פאחם העפילה לליגה הלאומית!

מוליכת טבלת ליגה א' צפון, אום אל פאחם, פגשה את קריית אתא למשחק שהסתיים בניצחון 2-0 משערים של משה בן לולו וריף מסיקה. חניכיו של שמעון הדרי רשמו ניצחון נוסף ועלו באופן רשמי לליגה הלאומית, שלושה מחזורים לפני תום העונה הסדירה. ריף מסיקה: "באופן אישי אני שמח על הגול , ועוד יותר שמח על ניצחון הקבוצה"

  • על ידי: ‫לירן ביטון‬‎
  • 06-04-2019
  • 15:54

מעל 2000 צופים הגיעו אמש לאצטדיון בעכו, וצבעו אותו באדום. זאת במטרה לתמוך בקבוצתם שעושה עונה נפלאה בישורת האחרונה מול קריית אתא, משחק שיכריע באופן רשמי את העלייה של פאחם לליגה הלאומית.

פאחם, שעשתה עונת כדורגל מדהימה היא מוליכת הטבלה של הליגה עם 55 נקודות, ניצחון במשחק יעלה את חניכיו של שמעון הדרי באופן רשמי לליגת הלאומית. מנגד נמצאת קריית אתא, תופסת את המקום ה-8 בטבלה עם 31 נקודות, הקבוצה רוצה להתרחק מהתחתית ולצבור כמה שיותר נקודות כדי להגיע לפלייאוף העליון.

קהל פאחם המצוין שמלווה את קבוצתו לכל משחק (צילום: חגאג ראחל)

אום אל פאחם הייתה עדיפה, ולחצה בפתיחת המשחק. בדקה ה-6 , תימור אביטן שלח כדור מתוך הרחבה אל משה בן לולו שבעט כדור ישירות לשער קריית אתא, והעלה את קבוצתו ליתרון 1-0. מיד אחרי השער שחקני קריית אתא נכנסו למשחק, והגיעו לכמה מצבים מסוכנים אך חיים זיסקינד השוער המצוין שמר על שער נקי, וההיתרון של פאחם נשמר עד תום המחצית הראשונה.

משה בן לולו מעלה את פאחם ליתרון (צילום: חגאג ראחל)

במחצית השנייה פאחם הפגינה יכולת מצוינת, וקריית אתא ניסתה לחזור למשחק ללא הצלחה, ובדקה ה-84 ריף מסיקה הגדיל את היתרון עבור קבוצתו וקבע את תוצאת המשחק. אום אל פאחם מנצחת את קריית אתא 2-0, ועולה באופן רשמי לליגה השנייה.

ריף מסיקה המצוין, בישל וכבש שער במשחק (צילום: חגאג ראחל)

קבוצת הכדורגל מאום אל פאחם רשמה הישג ענק, ועלתה לליגה השנייה שלושה מחזורים לפני תום העונה הסדירה. עבור פאחם זוהי הסטוריה, כי מאז עונת 1978/79 הקבוצה לא הייתה בליגות הבכירות והיום היא עושה זאת באופן רשמי.

שמעון הדרי , האיש שמנצח על הקבוצה המצוינת שנבנתה בפאחם (צילום: חגאג ראחל)

חניכיו של שמעון הדרי, עשו עונת כדורגל מצוינת , ותוך כדי נבנה שם תלכיד מדהים המשלב בין יהודה לערבים שהפכו למשפחה אחת גדולה.עם שריקת הסיום החלו החגיגות בפסל פאחם, כאשר השחקנים לבשו חגיגות עלייה והחלו לרוץ לאוהדים שעבורם זו הגשמת חלום.

שחקני פאחם חוגגים עלייה לליגת השנייה (צילום: גסאן אבו פנה)

אוהדי הקבוצה שהגיעו בהמוניהם ללוות את הקבוצה במהלך העונה, מתכננים חגיגות אל תוך הלילה ובעונה הבאה בלאומית צפויים להגיע כמות כפולה של אוהדים. כמו כן, צפוייה חגיגת עלייה גדולה.

אוהדי פאחם חוגגים עלייה היסטורית (צילום: גסאן אבו פנה)

כובש השער השני במשחק ריף מסיקה אמר בתגובה: "כיף גדול! הגענו למשחק אחרי עונה קשה ומטורפת וידענו שאנחנו תלויים בעצמנו ואם ננצח נעלה ליגה בלי תלות בתוצאות של הקבוצות האחרות. אני שמח שעשינו את העבודה! ניצחנו קבוצה טובה מאוד שנלחמת על חיה. באופן אישי אני שמח על הגול היום ועוד יותר שמח על ניצחון הקבוצה! מגיע לקבוצה הזו לשחק בליגת העל, קהל כזה הרבה זמן לא ראיתי והדחיפה שנתנו לנו העונה זה דבר אדיר! תודה להם ושמחנו להחזיר להם בעליית ליגה."

שחקני פאחם עשו היסטוריה והעלו את קבוצתם לליגה השנייה (צילום: גסאן אבו פנה)

הוסף תגובה
תגובות
  1. חיפה (חיפה 07-04-2019, 09:12)
    איפה כל הלייצנים שאמרו שפחם לא קבוצה וכל הזמן העליבו אותה ..הנה ראיתם קבוצה למופת קהל אדיר תצוגת כדורגל משופחת ..עכשיו תקברו לבדכם עם 20 איש קהל בכל משחק ..פחם מעל הליגה ביייייייייי ליגה א
  2. חיפה תודה רבה נשמה בסוף עלינו איפה הקנאים חחחח (פחמאוי 07-04-2019, 10:37)
  3. הוגה דעת איפו אתה היום למה לא מברך לאום אל פחם הההה (פחמאוי 07-04-2019, 12:14)
  4. ויצמן יער צריך לחקור את הניצחונות של פחם בסיבוב השני . נוכלים לא עלו בצדק. (חיים 07-04-2019, 15:28)
  5. אופ אל פחם. זה לא רק כדורגל ! (אבים 07-04-2019, 17:31)
    לאחרונה נחשפתי לעיר אום אל פחם דרך הכדורגל וגיליתי שזו עיר יפה עם אנשים טובים ומאיריי פנים...אוכל טוב והכי הכי הכדורגל. תירשמו הקהל של אום אל פחם הולך להיות הכוכב של הקהלים בליגה הלאומית יביאו הרבה צבע ואוהדים לכדורגל...זאת תהיה הזדמנות מצויינת של ראש העיר לנצל את הצלחת הכדורגל ליצור גשר לדו קיום אמיתי בין יהודים וערבים...זה יביא להכרה בעיר כגשר לשלום ולא רק אלימות ופשע...אז בבקשה ראש העיר תרים את הכפפה יחד עם אבו שלמה אחמד. ואוהדי הכדורגל...בהצלחה.! ולכם האוהדים שאפו...תיראו מה כדורגל ללא אלימות יכול לעשות לעיר.
  6. פחם נוכלים מושחתים אתם לא תיהנו יא נוכלים שנה הבאה אתם יורדים ומתפרקים בע"ה .אמן (עבד 07-04-2019, 22:29)