להיות ספורטאי: "מאבק הוא בדיוק הדבר הנחוץ להצלחתנו"

פליקס שאשא מסביר לנו מה זה להיות ספורטאי! במשחקה האחרון של נבחרת ישראל נגד נבחרת אוסטריה התגלה שוב ערן זהבי בגדולתו. כדורגלן העל הזה, שכל פעם מחדש פורץ את גבולות הדמיון שלנו, מציב את הרף כל פעם מחדש במקום שנראה לנו בלתי מושג. אבל האם תמיד זה היה ככה?

  • על ידי: מערכת גולר
  • 10-04-2019
  • 15:18

ערן זהבי נולד בראשון לציון ואת ילדותו הספורטיבית בילה במגרשם של האדומים מתל אביב. בגיל 16 לאחר קשיים במועדון האדום עבר לשחק בעיר מגוריו ראשון לציון. שנתיים לאחר מכן חזר לקבוצת הנוער של האדומים שיחק בה, אך לאחר שלא הצליח להשתלב בקבוצת הבוגרים הושאל לקבוצת רמת השרון מהליגה השנייה בה שיחק כשנתיים. בגיל 22 חזר לשורות האדומים ובמשך כשנתיים נדד בין הספסל למגרש עד ש...

 

ערן זהבי הוא דוגמה לכך שכל מאבק בחיינו הוא תהליך של בנייה, במיוחד כאשר מדובר בהצלחה המקצועית שלנו. בניית הגוף, או כל מטרה, הינו ארוך ותובעני בזמן ובאנרגיה. כאשר אנחנו יודעים מראש שמדובר בתהליך ארוך טווח אנחנו יכולים לתכנן את האנרגיה וההשקעה שלנו קדימה. עלינו לוותר על החלום שזה פשוט יקרה!!! הכוח האמיתי נמצא בעשייה שלנו ובהשקעה שלנו. וכך גם קרה לערן זהבי!!!

 

ערן זהבי נמשל למשל הפרפר:

אדם הביט בגולם של פרפר.

יום אחד, הופיע פתח קטן בגולם.

האדם ישב והביט במשך כמה שעות בפרפר ובמאמציו לדחוף את גופו דרך אותו פתח קטן.

לפתע, הפרפר הפסיק להתקדם.

נראה היה שהוא התקדם ככל יכולתו ואינו יכול יותר, אז האדם החליט לעזור לפרפר. הוא לקח זוג מספריים ופתח את הגולם.

הפרפר יצא בקלות, אבל גופו היה מנוון והכנפיים שלו מכווצות.

האיש המשיך להתבונן, בציפייה שכל רגע כנפיו של הפרפר יפתחו, יגדלו וייפרסו – ובכך יתמכו ויעצבו את גוף הפרפר. אבל זה לא קרה! למעשה, הפרפר בילה את שארית חייו בזחילה עם גוף מנוון וכנפיים מכווצות.

הוא אף פעם לא הצליח לעוף.

האיש בחסדו וטוב לבו לא הבין שהגולם הדחוס ומאבק הפרפר לצאת ממנו, היו התהליך שדוחף נוזלים מגוף הפרפר לתוך כנפיו כדי שיוכל לעוף אחרי שייצא לחופשי מן הגולם.

 

ערן זהבי חתם על החוזה הגבוה בתולדות הכדורגל הישראלי (באדיבות אתר ONE)

 

...פחות מעשור לאחר מכן, חתם ערן זהבי על החוזה הגבוה בתולדות הכדורגל הישראלי. בין לבין הצליח להשיג ארבע אליפויות ושלושה גביעי מדינה, לסיים שלוש פעמים כמלך השערים, לשבור את שיא הכיבושים המיתולוגי לעונה אחת, ולהעלות שתי קבוצות לשלב הבתים של ליגת האלופות.

 

המאבקים שעבר ערן זהבי בשרשרת חייו הם אלו שעיצבו ומעצבות את דמותו, הן כספורטאי והן כאדם. מאבקים ומשברים הן חוויות מעצבות שבבסיסן עיצוב דמותנו כבני אנוש. ככל שנהיה ממוקדים יותר, נחושים  וחזקים יותר לאורך זמן כך התוצאות שלנו יהיו בהתאם.

אל תשכחו לשמוח על הדרך, אומנם הצלחה דורשת מאיתנו 100% כוח ו-100% מהזמן אך אל תשכחו ליהנות מהדרך.

 

הכותב הינו בעל מאסטר בחינוך

מאמן התנהגותי קוגניטיבי

מורה לחינוך מיוחד

שחקן ומאמן כדורגל לשעבר

פליקס שאשא, להיות ספורטאי: "מאבק הוא בדיוק הדבר הנחוץ להצלחתנו"

הוסף תגובה
תגובות
  1. כל מילה בסלע (יניב חרזי 10-04-2019, 15:33)
    אהבתי לקרוא
  2. פליקס התותח דברי טעם אבל אין למי (ראשוני 10-04-2019, 20:38)
    אין כדורגל הכל בלוף אתה כותב מהמם אבל הכדורגל מת. נראה לי שאתה רוצה יותר מהם. בכל מקרה אתה כותב יפה
  3. פליקס מס 1 (עוזי 10-04-2019, 21:11)