סיכום עונה עם מיקי קופל

מיקי קופל, המנהל הספורטיבי של הפועל רובי שפירא חיפה מסכם לאתר 'גולר' את העונה הראשונה שלו כמנהל הספורטיבי של הקבוצה. "הנאה מושלמה", "המטרה לא הייתה לעלות ליגה", "יש לנו ליגה מאוד מוזרה". לקראת העונה הבאה: "נבנה קבוצה חזקה שתתמודד על הפלייאוף העליון"

  • על ידי: מערכת גולר
  • 11-05-2019
  • 15:03

מיקי, איך אתה מסכם את העונה מבחינתך?

"ראשית אציין שהייתה הנאה מושלמת, עונה בריאה כמעט ללא פציעות מיוחדות, במה לשחקנים צעירים שידעו להעריך תנאים, עזרים טכניים, אווירה של ביחד והכי חשוב התחברו למותג רובי שפירא".

 

ראינו חיבור מצוין של השחקנים עם אלעד בראון בעונתו הראשונה כמאמן (מאור אלקסלסי)

 

ומה לגבי התוצאות?

"ידענו העונה עליות ומורדות כאחד. אף אחד לא חשב על עליית ליגה וזו גם לא הייתה המטרה. המטרה שלנו בניגוד לאיחולים של רבים, הייתה להיצמד לפלייאוף העליון להתנהל נכון פיננסית ולשלם שכר כמו שעון 'דוקסה'. לשחק כדורגל אטרקטיבי וכמובן להיצמד כמה שיותר מעלה. עובדה קיימת, הקבוצה לא התרסקה באף משחק. כל ההפסדים שלנו היו צמודים מאוד ורובם הוכרעו בשלבי סיום המשחק דבר שטבעי לגמרי לצעירים שהרכיבו את מרבית הסגל".

 

איך זה לשלב וותיקים כמו אור שליזינגר, עידן ויצמן ואבי מלכה עם צעירים?

"תמיד השאיפה זה לקבל כאלו שחקנים מובילים, בעלי ניסיון שכל אחד מהם הוא מצליחן בדרכו, מנהיג בדרכו והכי חשוב יש להם רצון עז ללמד ולתמוך באווירה, בגיבוש ובמקצועיות. אני לא אשכח רגע דרמטי שעידן ויצמן הכין סרטון לפני משחק, בו הוא דאג שיצלמו את כל בנות הזוג של כולנו מאחלות הצלחה וזה היה קטע מרגש שהוסרט לפני משחק, זה רק מראה מיהו עידן וכמה לב ונשמה יש בו".

 

עידן ויצמן, שחקן ואדם עם נשמה גדולה (מאור אלקסלסי)

 

מה דעתך על הליגה?

"הליגה היא מאוד מוזרה, מצד אחד תקציבים חסרי תקדים של קבוצות, השתוללות לעיתים לא מוסברת אבל למדתי שכסף הוא לא המעלה הראשונה. לראייה כמה קבוצות שהשקיעו פי 2 תקציב מאיתנו ורוב העונה דשדשו. אנחנו משלמים הכל בתלושי שכר, משלמים מיסים מלאים ולא יכולים להתנהל אחרת. לכאורה היו כמה משחקים תמוהים בליגה, שאני בוודאות יכול להגיד שאנחנו לא שם, לא יודעים לדבר את השפה הזו ולא רוצים. הליגה חייבת להיות חצי מקצוענית לפחות, מבוקרת ורצינית וביום שזה יקרה זה יראה הרבה יותר הגון. הרי קבוצה שמשלמת מיסים מלאים ושכר בתלושים העלויות שלה הרבה יותר גבוהות יחסית".

 

מילה על הצוות?

"הצוות אצלנו מתחיל בראש ובראשונה מעודד נוריאל שבלעדיו זה לא היה קורה, אדום בלב ובנשמה בשילוב מערך דוברות שנוהל על ידי עלווה, טל פרלמן מנהל הקבוצה שעסק גם בלוגיסטיקה ולא הייתה חסרה מחט. אבי קאופמן שנתן את הרוח הגבית עם עשרות שנות ניסיון וקשרים. אמיר סביון על צד קשרי אוהדים וכמובן בצד הפיננסי אבינועם ורועי שדאגו להיות עם האצבע על הדופק על נושא התקציב ובתזרים. לצידי המערך המקצועי בראשות אלעד בראון שלראשונה אימן בליגה א' וראינו חיבור מצוין עם השחקנים והצוות שלו".

 

GPS בליגה א'?

"כן שיחקנו עם עזרים טכניים ברמות הגבוהות ביותר, דבר שסייע לנו לעקוב אחרי ההתקדמות שלנו. עשינו זאת בשיתוף עם גיורא אנטמן והצוות שלו".

 

"אשימו אותי שקהל לא מגיע" (מאור אלקסלסי)

 

האוהדים לאן?

"אחדים סימנו אותי כאשם שאין אוהדים וזה היה נוח לאופוזיציה לקלקל ולנסות לפגוע בי. הם שוכחים שהצטרפתי בקיץ 2018. האוהדים כבר לא הגיעו מינואר 2018 כי האחות הפועל חיפה מליגת העל רצה טוב וגם זכתה בגביע המדינה, דבר שהעביר את תשומת הלב לסמי עופר. אנחנו לא הצלחנו לשלב אותם למרות שלמעלה מ-200 המשיכו לרכוש מניות ומנויים ברובי שפירא, אבל לי לא הייתה יד בדבר ואי אפשר לבוא אליי בטענות".

 

האוהדים גילו את אבי מלכה כשחקן נשמה (חגאג רחאל)

 

כמה מילים על אבי מלכה...

"שהחתמתי את אבי מלכה לא ידעתי את העומק במתח בין האוהדים לשחקן. לימים גילו אבי מלכה גבר, שחקן נשמה, אכפתי ואלו שקיללו אותו הריעו, דיברו איתו ואף הבינו שאותו משחק מדובר מאחור וזה ממש לא הוא הקניט אותם, אפילו אם חלקית הוא התנצל יפה, הגיע לכל משחק רעב ורוצה ומאוד התחבר למותג".

 

עונה הבאה בפתח ואתה כבר מתחיל את ההכנות?

"כן, ישבנו אלעד ואני וביחד עם הצוות הניהולי שרובו יהיה גם מפתיע לכמה גורמים. נבנה קבוצה חזקה ורותחת, שתתמודד על הפלייאוף העליון ואולי גם על עליית ליגה.

 

יואב כץ?

"ראינו שדברים שנעשים משנאה אין בהם טעם. רובי שפירא אהב לאהוב. לכן התנאי שלי להשקיע היה אהבה, אנרגיות חיוביות והכי חשוב להתמקד בעצמנו. זה עבד יפה, לא זוכר אירועים חריגים העונה וזה ציון מצוין לאוהדים".

 

"דברים שנעשים משנאה אין בהם טעם", יואב כץ (באדיבות אתר ONE - עמרי שטיין)

 

סקופ יש לנו בראיון הזה?

"צפויים לנו שבועות ארוכים ומתוחים בעונת המלפפונים, אני מאוד מקווה שנוכל להפתיע עם ספונסרים, סגל נוצץ ותגבור הסדר והארגון. יש לציין שהעונה קבוצת הנוער עלתה ליגה וזה עוד ציון דרך למחלקת הנוער שחלק מהשחקנים שולבו העונה בבוגרים, גידול דור חדש להפועל חיפה רבתי".

 

לסיום אמר מיקי: "נהניתי לעבוד עם סוכני שחקנים ישרים והגונים שיודעים לנהל שחקנים צעירים וכיף לעבוד מולם, לא נעבוד עם סוכן כזה או אחר שכל מטרתו זה רק ג'ובות ופרסום על חשבון שחקן".

סיכום עונה עם מיקי קופל (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. רוצים לעלות ליגה (אדום עולה 11-05-2019, 17:29)
  2. שנה הבאה חייבים לעלות (אדום עולה 11-05-2019, 17:30)
  3. שנה הבאה חייבים לעלות (אדום עולה 11-05-2019, 17:30)
  4. עליה (אדיר 11-05-2019, 17:40)
    רוצים לעלות ליגה בהצלחה
  5. ליצן (יניב 11-05-2019, 18:06)
    אם כבר ליכלכלת על סוכנים אז תגיד מי אלו כולם יודעים שאתה מסוכסך עם עידו קרן ואתה חייב לו כסף על שחקנים
  6. ניהול כושל (עידו 11-05-2019, 18:30)
    החתמתם שחקנים יקרים בקני מידה של ליגה א ולא הגעתם אפילו לפלייאוף הייתם נקודה מירידת ליגה אתה והמאמן נכשלתם ,הביתה .
  7. כל הכבוד (אריה 11-05-2019, 19:07)
    לא האמנתי שנישאר בליגה. כל הכבוד למיקי קופל
  8. כל הכבוד מיקי על החתמת אלעד בראון למאמן בהצלחה (אוהב רובי שפירא 11-05-2019, 21:25)
  9. סיכום עונה אים מיקי קופל (אוהד כדורגל 12-05-2019, 07:26)
    תיקח את מומו ניסטל בתור מאמן ראינו אים שחקנים צעירים בהפועל הרצליה הגיע עד נגיעה מגמר המחוזות
  10. עידו קרן (מיקי קופל 12-05-2019, 07:37)
    אני מיקי קופל קורא כאן הכל. אם אני חייב 0.5 שקל לעידו קרן שיבוא היום שייקח. תודה על המידע
  11. 1 (יריב 12-05-2019, 19:56)
    אלעד כל הכבוד לא לדפוק חשבון לחבר הנהלה שגרם לחובות שעד היום קשה לסגור תמשיכו בעבודה ולא להתיחס
  12. לא רוצים את אבי מלכה ברובי! (שושו האדום 12-05-2019, 21:46)