"ההתאחדות לכדורגל חייבת לשים סוף לחובבנות בליגה א' "

כך אמר מיקי קופל, מנהלה הספורטיבי של 'רובי שפירא' חיפה בעונה שעברה, שלקראת העונה הבאה מביא בפנינו מספר נקודות בעייתיות בליגה א'. "התשלומים בשחור", "מכירות משחקים", "סכומי כסף שמשלמים לשחקנים", "תקציבים מטורפים"... וגם, מיקי מציע מספר פתרונות יצירתיים על מנת להביא את ליגה א' למקצוענית. ראיון מיוחד בו מיקי קופל יורה!

  • על ידי: אוהד רון
  • 13-07-2019
  • 12:21

בשיחה עם מיקי קופל המנהל הספורטיבי של 'רובי שפירא' חיפה בעונה האחרונה, הדגש שלו הוא החובה להפוך את ליגה א' למקצוענית בכמה פרמטרים. ליגה א' מהווה היום במה מצוינת לצעירים, הרבה שחקנים המסיימים גיל נוער מגיעים לליגה א' שחקנים שמנסים את מזלם בליגה הלאומית ונפלטים רואים בליגה א' קרש קפיצה לעונה הבאה, ככל שיצטיינו, ככל שיבלטו הסקואטים ביציעים יבחרו בהם. 

 

מיקי, מהי הנקודה הבולטת שאתה מצביע עליה?

"חד משמעית, מועדונים המשלמים בכסף מזומן, שחור. לא ייתכן ששחקנים ואנשי צוות יקבלו כסף במזומן, כסף לא מדווח, שחקנים ללא ביטוחים. בעצם אם אנחנו משלמים מיסים על כל שחקן/עובד מועדון אנחנו משלמים יותר, מועדון שמשלם במזומן מקבל חד משמעית יתרון בתזרים, בתקציב. הכי גרוע זה שהשחקן לא מבוטח במסגרת הביטוחים של ביטוח לאומי על כל הסכום, אם בכלל. שלא נדבר על מועדונים שקורסים ונסגרים ויש עליהם עננה אחת גדולה כבר לפני פתיחת העונה. מחתימים שחקנים על הקרח".

 

ומבחינה מקצועית?

"אנחנו לא יודעים את השפה הלא ספורטיבית, אני במיוחד מצטער לשמוע ולראות לכאורה את המכירות של המשחקים, את נתינת המשחקים וכל זאת שלכאורה, התוצאות ידועות מראש. לא ייתכן שכולם יודעים, כולם רואים ואין שום אכיפה בנדון. היום משחקים בחלקה בליגה מצולמים, אתה רואה את זה מול העיניים. דעה אישית שלי, להקיא".

 

"אם לא הייתי מגיעה, 'רובי' לא הייתה פותחת את העונה"

 

מה קרה בסוף העונה שהחלטת לסיים תפקידך?

"הגעתי לרובי שפירא בהסכם לעונה אחת. כולם יודעים שאם לא הייתי מגיע, המועדון לא היה פותח את העונה. יש בעמותה אופוזיציה של 7-8 אוהדים שכל העונה ריססו את שמי, ועל מה? על זה שהבאת פי 4 כסף ממה שהבטחתי בהסכם? על זה שבמקום לשבת בבית עם המשפחה, אז 25 שעות ביממה הכל סביב המועדון? הכעס שלי היה שכל האנשים היותר טובים מגנים על המועדון ואף אחד לא ממש יחצן את מה שאני עושה, אני כן יודע שהם מעריכים אבל היה צריך לשים דברים על דיוקם אחד לאחד על המקלדת".

 

הבנתי שהכעס היה שתבעת אוהד...

"האוהד הזה הוא האופוזיציה המובילה. היינו בקשר מצוין בשנים האחרונות אפילו היה ניסיון שלו לצרף אותי שנים לרובי שפירא. הוא לא עזב אותי וריסס את שמי בגנות בצורה מאוד מגעילה והגיעה אפילו עד הבית שלי. ברגע שנחצו קווים אדומים ולאחר שראיתי שאזהרה לא עזרה פניתי לחוק. בית המשפט קבע כי עליו לשלם לי כ-650 אלף ש"ח. הוא הורחק ממני ע"פ צו של בית משפט. אם בית המשפט ראה את זה בקיצוניות כזו, סימן שזה היה מרחיק לכת. מיץ' גולדהאר שילם בעונה אחת 750 אלף שקלים על שטויות של אוהדים, ברגע שהוא החליט לתבוע אוהדים שחצו קו אדום, האלימות נפסקה ביציעים ומחוצה לה. מה שהאוהד הזה עשה בהמשך לא עושים בעולם הכדורגל".

 

גולדהאר, "מאז שהחליט לתבוע אוהדים, האלימות נפסקה" (באדיבות אתר ONE - רדאד ג'אברה)

 

יש הצדקה לסכומים שמשלמים בליגה א'?

"גם בעונת המלפפונים בקיץ הזה. אני רואה מועדונים שמשתוללים ומציעים סכומים מטורפים בליגה א'. אני לא חושב שיש הצדקה לסכומים האלו, אך אם יש מי שישלם אז יש מי שיקבל - אני לא חושב שהגיוני תקציב של 1.5 מיליון שקלים ומעלה בליגה א'. אין שום שליטה על זה, אין בקרה, אין צדק ואין ספורטיביות. פייר-פליי צריך להיות בכל הליגות".

 

ומה הלאה?

"חובה לשים בקרה, סנקציה שאם מועדון משלם בשחור הוא ניסגר ויורד לליגה ג', מקבל קנס חצי מיליון שקלים. שלא נדבר על זה שזו עבירה גם של השחקנים. לא ייתכן שעירייה מקומית תעניק תקציבים של מעל מיליון שקלים לקבוצות בליגה א'. יש מועדונים בליגת העל שלא זוכים לזה, אין היגיון שתושבים ישלמו באמצעות הארנונה על כדורגל והעירייה תהיה בגירעון והמדינה תכסה את זה".

 

ולסיום, משהו בנימה אופטימית?

"אני קורא לפייר-פליי, לכדורגל תחרותי וספורטיבי. העונה הליגה בצפון תהיה מוזרה וקשה. אני קורא לאנשים להישאר שפויים, בלי אלימות במגרשים, לחייך גם כשלא הולך. אני מאוד מקווה שלא נגיע למקרה אלימות כמו שחזינו בשנים האחרונות במגרשים מסוימים. שאהלן וסהלן יהיה אמיתי גם שאנחנו באים לנצח".

 

עונה פוריה ומוצלחת לכולם.

מיקי קופל יורה לכל הכיוונים (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. צודק בכל מילה תתעוררו (להתאחדות 13-07-2019, 14:09)
  2. צודק בכל מילה תתעוררו (להתאחדות 13-07-2019, 14:09)
  3. יש מכירות משחקים (ליגה א 13-07-2019, 14:10)
  4. צודק בהחלט (עיר האורות אור יהודה 13-07-2019, 14:15)
    חבל שאין עוד אנשים כמוך בכדורגל
  5. אנחנו ירדנו ליגה בגלל מכירות משחקים (מרמורק 13-07-2019, 17:12)
  6. אנחנו ירדנו ליגה בגלל מכירות משחקים (מרמורק 13-07-2019, 17:12)
  7. ליגה לאומית הכי מכורה (מרמורק 13-07-2019, 17:12)
  8. ליגה לאומית הכי מכורה (מרמורק 13-07-2019, 17:12)
  9. ליגה א צפון (ליגה א 14-07-2019, 07:34)
    מאז ומתמיד היו דברים כאלה בצפון במיוחד ובד"כ אותם קבוצות עשו את זה וזה לא טופל כמו שצריך, לגבי התור דעה של מיקי קופל חשוב לציין שהוא לא המנהל המקצועי גם בהווה של רובי שפירא כי אם לא הוא עודד קוטר לא היה חותם, אז שלא יעבדו עלינו!!!
  10. ‏80 אחוז מקבלים שחור (עירוני אשדוד 14-07-2019, 08:14)
    ‏ברוך דגו ‏‏ ‏שנתיים מקבל כסף שחור מה אדון שי אבו זה לא שחיתות יש בעירוני ‏הרבה מאוד כסף שחור כל מי שנוגע ‏בדבר לשים לב בבקשה
  11. הנהלת עירוני אשדוד (אשדודי 14-07-2019, 08:18)
    ‏החקירה בדרך הכל מעודכן אולי כדאי שכולם ידעו מה הולך במזומן השחור ‏אולי תספרו לפני שהכל התגלה
  12. תגובה למיקי ( רון 14-07-2019, 08:42)
    שורה תחתונה צודק!!! ליגה א צריכה להיות מקצוענית לא רק בתשלומים בליגה א יש שחקנים מצויינים וותיקים וצעירים שמשחקים שם לא תמיד מסיבות מקצועיות לכן צריך למנף ולנהל את הליגה הזאת שיכולה לשמש כקרש קפיצה לליגות גבוהות יותר לכן הכל צריך להתנהל בצורה מסודרת ותקינה
  13. הפועל י_ם (בבס 15-07-2019, 14:41)
    עקב כך,נשרה לליגה ב בנוסף להתנהלותה