"אנחנו עם רגליים על הקרקע, צנועים ומלאי אהבה בחדר הלבשה"

כך אמר מיקי קופל, המנהל הספורטיבי והספונסר הראשי של 'רובי שפירא' חיפה לקראת פתיחת העונה בליגה א' צפון, שתצא לדרך בשבוע הבא עם משחקי גביע המדינה. 'רובי' בונה קבוצה לעתיד, כשרוב השחקנים חתומים לשנתיים והמאמן עודד קוטר הוא זה שיוביל את הצוות המקצועי של הקבוצה. על ענייני תשלומי השכר במזומן אומר קופל: "מאוד מרתיח שאין אכיפה, זה חוסר צדק ואי תחרות שוויונית"

  • על ידי: אוהד רון
  • 31-08-2019
  • 12:05

השבועות חולפים - ואנחנו מתקרבים בצעדי ענק לפתיחת ליגות א', כאשר במחוז הצפוני אחת הקבוצות הכי מעניינות תהיה כמובן הפועל 'רובי שפירא' חיפה. הספונסר הראשי של הקבוצה והמנהל הספורטיבי, מיקי קופל, מספר בפתיחות בראיון לקראת פתיחת העונה על השאיפות, מוסר התשלומים בליגות הנמוכות וכמובן, על השאיפות של קבוצתו העונה.

 

מיקי, איך הקבוצה נראית העונה? מה אתה חושב עליה?

"בנינו העונה קבוצה בתקציב יותר גבוה. הקבוצה עם סגל רחב ועמוק מאוד, נעשתה הכנה וחשיבה מאוד מפורטת לגבי כל תפקיד ותפקיד. התאמנו את בחירת השחקנים לשיטת המשחק ורוב שחקני הקבוצה מאוד מנוסים בניגוד לעונה קודמת, שם הרבה שחקנים קיבלו במה לראשונה בקבוצה בכירה בליגה א' צפון. עבדנו מאוד קשה הקיץ כש-90% מהשחקנים חתומים לשנתיים".

 

עשיתם עונה יפה מאוד אשתקד, שילבתם הרבה צעירים. קידמת שחקנים וגם מאמן, העונה עושה רושם הלכת על מאמן וותיק ושחקנים חלקם וותיקים. 

"אין זה סוד שעודד קוטר הוא מאמן שאני מאוד מעריך. מאמן שאימן בליגת העל, אימן כל שנתון, עבר הכל מהכל והוא בעל תעודת PRO. הצוות המקצועי נשאר ברובו עם חיזוק של עידן בכסי שישולב עם שלומי טל מאמן הכושר ואנדרי טבראני מאמן השוערים. שוב, מדובר בסגל שנבנה בתקציב יותר גבוה ב-30% מהעונה הקודמת, הוא הרבה יותר חושב קדימה ונראה כי בחרנו שחקנים בעלי ניסיון לליגה מאוד שוויונית".

 

עודד קוטר יוביל את הצוות המקצועי של 'רובי' (מאור אלקסלסי)

 

מה המטרות שלכם העונה? מה אתה חושב שתהיה הצלחה בעיניך?

"כל קבוצה בתקציב שפוי שתצהיר שהיא רוצה לעלות ליגה, זה לא יקרה. רובי שפירא כמועדון שקיים רק משנת 2014 תקע יתד והוא תמיד מדבר על פלייאוף עליון ורצון לעלות ליגה. אנחנו עם רגליים על הקרקע, צנועים ומלאי אהבה בחדר הלבשה, אם זה יקרה אנו ערוכים כלכלית לעלות ויש יותר מידי סיבות אידיאולוגיות מבחינת אוהדי הפועל חיפה למה חשוב שנצליח".

 

מה אתה חושב על הליגה ביחס לשנים עברו?

"ראשית יש עננה גדולה מאוד לגבי תקציבים של קבוצות מסוימות. אני שוב מתאר מצב שקבוצות מחתימות שחקנים 'על העצים' ואין להן באמת את התקציבים הללו בכיסים. הרבה קבוצות נשענות על תקציבי רשויות מוניציפליות והן משכו את התקציב כבר בעונה קודמת ונגסו בו. נושא 'הכסף השחור' - המזומן המשולם לשחקנים, מאוד מרתיח שאין אכיפה, זה חוסר צדק ואי תחרות שוויונית. הם לא משלמים מיסים כמונו, לא ביטוחים כמונו ואז יש להם יתרון בתקציב וגם זה פיתוי אדיר לשחקן. חבל שעדיין הליגה הזו, שקפצה 10 דרגות בנראות ובחשיפה עדיין נראית כך. נושא עליית השכר ביחס לליגה א' הוא מטורף, סכומים שלדעתי כבדים מאוד על הקבוצות ולא מוצדקים יחסית לליגה א'. נושא מכירת משחקים ונתינת משחקים לכאורה, הוא שקוף, ברור וידוע. זה גם גורם שכולם יודעים ואף אחד לא עושה איתו כלום".

 

"נושא המגרשים, האצבע מאוד קלה על ההדק, רוצים לשחק אבל יש מגרשים ובמיוחד בחורף שזה פשוט בושה. הנושא שהכי ברור ושקוף שמביא לליגה שוויונית זה ששחקנים המתאימים לליגה א' משחקים בלאומית, שחקני לאומית משחקים בליגת העל ואז אנו רואים החלשה לכל אורך הסקלה שמביאה רק לעליית מחירים בשכר. הדבר היפה בדבר ששחקנים צעירים מקבלים במה. אנו החתמנו שחקני נוער העונה על חוזים בבוגרת".

 

כמה מילים לסיום?

"אני מגיע אישית מאהדה ואהבה לכדור ולדשא. יש איתי בהנהלה ב'רובי' אנשים מדהימים שכל היום סביב השעון דואגים להכל מהכל, יו"ר עודד נוריאל עם היו"ר המיתולוגי אבי קאופמן שזה כוח. שאר חברי הוועד שעושים ימים כלילות למען הקבוצה והם גם אוהדי הפועל חיפה כשלכולם יש רצון אחד, חדר הלבשה כמו אגרוף, כדורגל צלול וטהור ואינשאללה נפתח שמפניה בסוף העונה שכולם בריאים ושמחים".

מיקי קופל בראיון לקראת פתיחת העונה (מאור אלקסלסי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. קבוצה שכבר לא מעניינת אף אחד (חיפאי 31-08-2019, 14:55)
    בהצלחה להפועל בדרבי
  2. אדון קופל (חביב 31-08-2019, 15:03)
    נגעת בנקודות מעניינות מאד. הכסף השחור לא מצריך בקרה תקציבית אלא מדובר בעניין פלילי שמס הכנסה צריך להיכנס לעובי הקורה. זה אכן לא פייר ולא שיוויוני. ברובי, באתא, מגדל העמק וטבריה תקציב של מיליון ברוטו זה 600 אלף נטו, להבדיל במקומות אחרים תקציב מליון ברוטו זה מליון נטו. בטא נראה את אותם מקומות שמשלמים שחור מצליחים לבנות קבוצות עם כסף לבן שמשלם פנסיה, ביטוחים, מיסים , מס מעסיק וכו'...לא מבין למה מס הכנסה לא נכנס למקומות האלה בצ'יק רומס אותם ובצדק.
  3. עונה אדומה! (אוהד רובי 31-08-2019, 15:57)
    כל הכבוד מיקי וכל הועד
  4. השנה אין קדוסי שיציל אותכם אתם חלשים (לבא-קקה 31-08-2019, 16:59)
  5. כל הכבוד (דני 31-08-2019, 17:12)
    בהצלחה
  6. תגובה ל4. לך תעשה קקה . באקה השנה עולה בע"ה לא יעזור לאף אחד . היא תדרוס את הליגה בע"ה (הוגה דעות 31-08-2019, 18:19)
  7. מיקי קופל (אוהד 31-08-2019, 23:01)
  8. חבל על הכסף שלך קופל (נווה שאנני חיפאי 31-08-2019, 23:46)
    בוא לנווה שאנן
  9. פלוני (תגובה ל6 01-09-2019, 06:47)
    דרבי? ראית את הפועל? כמה שחקנים גדלו במחלקה?
  10. בהצלחה למיקי ולקבוצה (אבי 01-09-2019, 07:04)