"אני לא טלית שכולה תכלת, אבל נותן את הנשמה על המגרש"

אורי כהן נחשב לאחד המגנים השמאלים הטובים ביותר, הוא פתח את העונה בירמיהו "גריל טאון" חולון אך הדברים לא התחברו והוא בחר לחזור לליגה הצפונית שבה רשם אשתקד עונה אישית מוצלחת, אך הפעם הוא ניגש לאתגר לא פשוט עם העולה הטרייה טמרה ובשקט בשקט, המגן המוכשר הוביל את קבוצתו שמתנהלת כמעט ללא תקציב למקום השישי בטבלה. בראיון לאתר 'גולר', כהן מספר על תחושת הפספוס שעזב את חולון, על הדרך שעשה עם טמרה, ועל הרצון להגיע לפלייאוף העליון

  • על ידי: לירן ביטון
  • 29-01-2020
  • 19:10

אורי כהן, רשם אשתקד בבאקה אל גרבייה עונת כדורגל חלומית והוכיח לכולם שהוא מגן שמאלי מצוין שמצליח לדבר על המגרש, להיות בורג מרכזי בהגנה וגם לרשום מספרים שלא היו מביישים חלוץ. את העונה הנוכחית הוא פתח בליגה א' דרום במדי ירמיהו "גריל טאון" חולון שנבנתה מחדש ועושה ריצה מדהימה, ובמהלך פתיחת העונה היה נראה כהבטחה, אך הדברים לא התחברו והוא השתחרר מהקבוצה. "צריך להיות אמיתי, עשיתי טעות בירמיהו חולון, כי זה מועדון טוב ומסודר, מנהלים אותו אנשים ברמה גבוהה, כל הכבוד להם שהם עושים כזאת עונה", אמר כהן. אחרי שעזב את חולון הוא חזר שוב לליגה א' צפון, אותה הוא מכיר מצוין, ולקח על עצמו אתגר לא פשוט כשחתם בעולה הטרייה מכבי עירוני טמרה. "חזרתי לליגה הצפונית ושם אני עושה חייל בקבוצה שרק עלתה ליגה, אנשים טובים אבל תנאים גרועים מאוד", סיכם המגן.

 

אורי, אחרי עונה מצוינת בבאקה, מה גרם לך להמשיך לעשות טעויות ולא להתרכז בלדבר במגרש?

"אני לא טלית שכולה תכלת, יש לי הרבה בעיות ומאמן שיודע שהוא מביא אותי צריך לקחת הכל בחשבון. אני לא אוהב להפסיד, אני אוהב רמה גבוהה וזו ליגה א', לא כולם שחקנים הכי טובים. עשיתי דבר או שניים בכדורגל ואני דורש שיכבדו אותי, כשבאתי לחולון זה היה רכש עצום וחשבתי שדברים צריכים להתנהל אחרת, אבל עשיתי טעות ואני מודה בה. נפרדנו בצורה טובה ואני מאחל להם בהצלחה והלוואי שהם יגיעו הכי רחוק שאפשר״.

 

טמרה היא ללא ספק הפתעת העונה בליגה א' צפון ולמרות שהיא מתקיימת כמעט ללא תנאים, היא מצליחה למשוך אליה שחקנים בכירים, ווינרים כמו לירון אלימלך, מחמוד עבאס, שמעון הרוש, מיכאל קירטבה וביניהם המגן השמאלי הטוב ביותר בליגה אורי כהן, כך שבעבודה שקטה הוא הצליח לבסס את מקומו כבורג מרכזי בהצלחת הקבוצה, ומוכיח כמו תמיד כמה כדורגל יש לו ברגלים וכעת הקבוצה תופסת את המקום ה-6 בטבלה עם 26 נקודות אחרי ניצחון גדול על הפועל כפר כנא במחזור האחרון וקרובה לפלייאוף העליון יותר מתמיד.

 

איך אתה מסכם את היכולת של טמרה עד כה?

"התחלנו גרוע את העונה, הצלחתי למשוך שחקנים טובים לקבוצה ולשפר את התנאים, ואנחנו הפתעת העונה בליגה הצפונית ללא תקציב וללא תנאים. אני שמח כי אני עובד קשה מאוד לכפר על מה שעשיתי בתחילת העונה. אני יודע שאני מאוד משמעותי לטמרה, שבוע שעבר נגד באקה לא שיחקתי, והיה מה שהיה... איימן הכין אותנו בצורה טובה  לכפר כנא, יצאנו למתפרצות המשחק היה צריך להיגמר בתוצאה הרבה יותר גדולה״.

 

אורי כהן, ״עשיתי טעות בחולון, אני מכפר עליה עם היכולת שאני מציג בטמרה" (חגאג ראחל)

 

למרות המיקום של הקבוצה בטבלה, סגל השחקנים שמספק את הסחורה ומביא תוצאות, נראה שבגזרת טמרה אין שאיפות להגיע לפלייאוף העליון והקבוצה תסתפק בלהבטיח הישארות אחרי עונתה הראשונה בליגה א'.  

אז מה בעצם המטרות של טמרה בסיבוב השני?

"לי מרגיש שאין ציפיות בקבוצה למרות המיקום שלה ויש פה שחקנים שיכולים לעלות ליגה - לא לעלות לפלייאוף. אם נגיע לפלייאוף צריך לבנות לכל שחקן ושחקן פסל בטמרה, כי השינוי שהקבוצה עשתה מתחילת העונה הוא מדהים ולא היה דבר כזה״.

ומה המטרות שלך ברמה האישית?

"יש לי חלום להגיע לגמר פלייאוף ולפגוש את ירמיהו חולון, זה לא יקרה אבל בפן האישי אני מאוד רוצה להגיע לפלייאוף, אבל אם בטמרה לא מכוונים לשם אני אחשוב מה לעשות הלאה״.

יכול להיות שאורי כהן יסיים את העונה בקבוצה אחרת שהיא לא טמרה?

"אני לא יודע, הכל יכול להיות. אני רוצה ציפיות, אם אין ציפיות ופלייאוף זה לא בשבילי, אני רוצה להגיע רחוק להילחם שיהיה לחץ ואם בטמרה זה לא יהיה יכול מאוד להיות שאהיה בקבוצה אחרת״.

 

אחרי שרשמה ניצחון על כפר כנא במחזור האחרון אורי וקבוצתו יפגשו ביום שישי את מ.ס דבוריה במטרה לנסות ולהמשיך את המומנטום החיובי, "אני חושב שעוד ניצחון אחד יבטיח סופית את ההישארות בליגה, אבל אחרי זה לצערי יתחילו גל שחרורים, ככה זה ליגה א'״.

אורי כהן רוצה להגיע לפלייאוף העליון (דודו ספיר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אורי נהננו ממך ירמיהו חולון (אורי גבר שבגברים בהצלחה מחולון 29-01-2020, 20:23)
    אורי שחקן עם לב ענק
  2. אחד המגנים השמאלים הטובים בשתי המחוזות (hagay ליגה א דרום 29-01-2020, 20:34)
    יכול לשחק בליגה גבוהה יותר בשקט , בנוי חזק שליטה טובה בכדור בעיטה
  3. הביאו כל מי שאין לו מושג ושמו בקבוצה הזאת (עדי 30-01-2020, 00:52)
    חביבי אתם לא מצליחים אתם עושים מה שהרבה קבוצות עשו אפילו אתם עושים פחות . התקציב הכי גבוה בליגה זה טמרה המשכורות הכי גבוהות בליגה זה בטמרה על מה אתם מדברים
  4. איך בלי תקציב בדיוק ? (אחמד 30-01-2020, 00:53)
    המשכורות הכי גבוהות בליגה זה אצלכם בטמרה התקציב שלכם עולה על התקציב של כאוכב ואיכסאל ורובי ביחד תפסיקו לבלבל תמוח
  5. יא קצצה (עמאר 30-01-2020, 00:54)
  6. רק תוריד 28 קילו מהמשקל שלך ותהיה שחקן כדורגל (רפי 30-01-2020, 12:01)