לאן נעלם ליאור בן שושן?

ליאור בן שושן המאמן שהעלה את הפועל קלנסווה לליגה ב' בעונה שעברה כשעשה עונה היסטורית ללא הפסד (מלבד הפסד טכני), מגיע לראיון מיוחד באתר 'גולר' יחד עם אלי שמואלי

  • על ידי: אלי שמואלי
  • 19-02-2020
  • 07:45

המאמן המוערך, ליאור בן שושן, מי שעשה עונה היסטורית, אדירה ומלאת שיאים, כאשר העלה בעונה הקודמת את הפועל קלנסווה לליגה ב', ללא מגרש ביתי, עם 100% הצלחה, מלבד הפסד טכני במשחק שגם אותו ניצחו על הדשא, עם אחוזי הצלחה הכי גבוהים בארץ שלא זכורים הרבה זמן ועוד במחוז קשה מאד, בנה קבוצה אטרקטיבית ברמה של צמרת ליגה ב' ומעלה.

 

שלום ליאור, ספר לנו לאן נעלמת אחרי עונה ענקית ולמה בעצם לא המשכת בקלנסווה ?

"לא נעלמתי, למרות ההישג המצוין בעונה שעברה, עברתי עונה לא קלה בכלל וזה לקח ממני הרבה אנרגיות ופגיעה בעיסוקים האחרים שלי ובזמן האיכות עם המשפחה, החלטתי ברגע שהבטחנו את העלייה לא להמשיך בקלנסווה ומפאת כבודם של האנשים היקרים בקלנסווה אני מעדיף לא לפרט את הסיבות".

איפה הייתה נמצאת היום הפועל קלנסווה, אם היית ממשיך בקבוצה גם השנה בליגה ב'?

"קודם כל מגיע להם שאפו גדול על עונה נוכחית מצוינת למרות כל הקשיים. אבל כמו שאני רואה את זה, הליגה השנה חלשה מאד או שאפשר לקרוא לה גם שקולה מאד ולנו הייתה קבוצה אדירה שנבנתה על ידי מראש עם מחשבה לעונה הבאה בליגה ב', הקבוצה הייתה מחוברת כמו מכונה משומנת ואין לי ספק שעם חיזוק נקודתי ומינימלי, היינו יכולים לתת פייט על העלייה לצעירי טייבה, שהיא ללא ספק הקבוצה הטובה בליגה".

מה אתה עושה בימים אלו?

"יש לי עיסוקים פרטיים נוספים ואני גם מקדיש הרבה למשפחה ומפצה אותם על העונה הקודמת, שבעקבות ההשקעה והדאגה לקבוצה סביב השעון, מנעה ממני זמן איכות עם אשתי והילדים. בנוסף, אני מייעץ לקבוצות ושחקנים ומעורב מאד בנעשה בליגות האותיות בפרט ובכדורגל בכלל. בנוסף, אני מסתובב באופן קבוע במגרשים ועוקב מקרוב אחר כל הליגות ומכיר אותן מצוין ומשתדל גם ללכת להשתלמויות בכל הזדמנות".

 

לא מדגדג לך לחזור לאמן? והאם לאחר ההישג המרשים לא קיבלת פניות מקבוצות רבות כפי שמגיע למאמן במעמדך וברמתך?

"הכדורגל זה חלק גדול וחשוב מהעולם שלי ובוודאי שמדגדג לי לחזור לאמן ואכן היו אליי לא מעט פניות ממגוון קבוצות ברחבי הארץ, עם חלקן ישבתי ועם חלקן כבר בטלפון ראיתי שזה לא מתאים. הייתי שמח לחזור לאמן, אבל אני לא מאלה שילך לאמן בכל מחיר ושהעיקר בשבילו זה לאמן ובשביל כמה גרושים. אני רוצה לאמן במקום מסודר עם תנאים וסדר ארגוני, ליהנות לעבוד במקום שכיף לי, מכבדים ומעריכים את הדרך שלי ונותנים לי שקט תעשייתי לעשות מה שאני חושב שהכי טוב לקבוצה מקצועית. כמובן גם שתהיה קבוצה עם מטרה ותקציב ראוי ובוודאי גם שכר מכובד לרצינות, למקצוענות ולהשקעה הגדולה שלי, כדי שלא אצטרך לרדוף אחרי המשכורת לאחר שהגיע מועד התשלום כמו בקבוצות רבות".

לאחר שצברת לא מעט ניסיון וידע במגוון תפקידים בכדורגל הישראלי ועם הדרך המקצוענית שמזוהה איתך כל כך, איפה יכול היום או בעתיד ליאור בן שושן לאמן או לתרום אפילו בתפקיד אחר?

"אני מאמין שאני יכול לאמן וגם להצליח כמאמן בכל ליגה בארץ וכמובן גם כסקאוט או מנהל מקצועי, עם הידע והניסיון שצברתי ועם הקשרים וההיכרות שלי עם לא מעט שחקנים ברחבי הליגות השונות בארץ. יש לי את היכולת לצרף אותם לקבוצות שאני עובד או אעבוד איתם בעתיד בעזרת השם".

לסיום, מה נאחל לך?

"קודם כל הרבה בריאות ונחת בעזרת השם. הכדורגל זאת אהבה ואם השם יחשוב שזה טוב בשבילי ויסדר לי מקום ותפקיד מאתגר ומהנה, אז אני אשמח לחזור לאמן או בתפקיד אחר ואם לא, אז יש קודם כל משפחה ועוד לא מעט דברים שיותר חשובים מכדורגל".

מילה לסיום: "תודה רבה לך אלי, על כל הזמן שאתה מקדיש לליגות הנמוכות, לסיקור ולחשיפה שלהן, זה לא מובן מאליו".

ליאור בן שושן, יכול לתמיך לעזור להרבה קבוצות בארץ...צילום: אלי שמואלי

הוסף תגובה
תגובות
  1. אין לך מושג (שחקן 19-02-2020, 08:46)
    בושה שמראיינים אותך חלש אין לך מושג אפשר לחשוב מוריניו עם הדפדפת שלך קלנסויה היו עולים בלי מאמן עם הסגל שהיה
  2. קבוצה טובה לא יכולה לתקציב של צעירי טייבה . (דני מאונו 19-02-2020, 10:01)
    תקציב גבוה בליגה ג' מספיק לעליה לליגה ב' לא מספיק לעליה לליגה א'.
  3. מאמן מצוין (מחמד 19-02-2020, 10:13)
    איתו היינו עולה גם לליגה א, מאמן החי טוב שהיה בקלנסווה.
  4. בן שושן (אחד שמכיר 19-02-2020, 10:39)
    מאמן רציני, עושה אימונים טובים ומדריך את השחקנים בצורה הנכונה, מעבר לכך אם קלנסווה של שנה שעברה הייתה אותה קבוצה, הייתה עולה ליגה בפער מטייבה, חבל.
  5. טייבה (יוסף מסראווה 19-02-2020, 11:14)
    מאמן מצוין, קיבל קבוצה מאפס, בלי שחקנים, מלבד כמה מקומיים בינוניים ובנה סגל נדיר וקבוצה מאד מאומנת ובלי מגרש. מה חיבס בכלל בקלנסווה ומזל שלא המשיך שם אחרת לא בטוח שהיינו עולים.
  6. קלנסווה ליצנים (אלון מפרדסיה 19-02-2020, 11:17)
    חחח 15 שנה ניסיתם לעלות לפני שבן שושן הגיע וגם עם תקציבים הרבה יותר גדולים עד שהוא עשה סוף להתנהלות השכונתית שלכם והעלה אתכם ליגה בענק, בעונה שלא זכורה לי כמותה, אתם צריכים להשתחוות אליו שאתם רואים אותו.
  7. בוא לעוצמה (אוהד 19-02-2020, 12:33)
    הנה אתגר בשבילך. קח את עוצמה חולון תשאיר אותם בליגה. ראית אותם מול קרית אונו הכל אפשרי
  8. שימי אברגיל (ליאור 19-02-2020, 14:34)
    לתת 9 אלף לשחקנים בליגה ג כל אחד יכול הכסף יעלה ליגה לא צריך מאמן אז קצת פרופורציות כי זה לא אמרת
  9. מקצוען אמיתי (שימי כהן 19-02-2020, 18:23)
    גאון כדורגל, חייב לאמן בליגות גבוהות. אישיות כריזמטית ומקצוען ברמות הכי גבוהות שיש ושחקנים באים אחריו ומשחקים בשבילו, מעריץ את האדם עוד לפני הכדורגל.
  10. לכל החכמולוגים למיניהם! (דימונאי 19-02-2020, 20:16)
    אנחנו בדימונה, השקענו 2 מיליון ש"ח וירדנו ליגה, מודיעין, קרית מלאכי ושדרות, משקיעות מיליונים ונראות כמו כלום ושום דבר וגם בקלנסווה ניסו לעלות הרבה שנים עם תקציב ענק ונכשלו בגדול. כסף זה לא ערובה לכלום, מאמן טוב זה הדבר החשוב ביותר עוד לפני השחקנים, מה גם שהוא בעצמו בנה קבוצה מכלום וידע לחבר אותם למכונה משומנת ועוד בלי מגרש. ממה ששמעתי מדובר במאמן ברמה הכי גבוהה שיש שעשה עונה נדירה ורוב הקרדיט שלו ואתם צריכים לנשק לו את הרגליים,חבורה של כפויי טובה.
  11. תגובה (אחד שמכיר 20-02-2020, 01:11)
    מאמן גדול ובנאדם זהב כן יירבו אנשים כמוך
  12. מאמן ענק קלנסווה כפויי טובה (אבו ראס 20-02-2020, 08:30)
    היה לנו זהב ביד זרקנו אותו לבח הזבל. אנחנו כפויי טובה בקלנסווה. בן שושן נתן לב שלו ובין אדם מאמין באולוהים בין אדם ישר. מגיע לו ילך קבוצה ליגה לואומית ליפחות
  13. עקרונות (בעלים של קבוצה 20-02-2020, 23:31)
    מעריך מאד את הבן אדם, הצעתי לו לאמן את הקבוצה ובשכר גבוה והוא החליט לצערי שלא מתאים לו,בגלל עקרונות מאד חשובים שלצערי לא יכולתי לעמוד בהם, אבל הוא צודק בכל מילה ויצא גבר שלא קנה אותו רק הכסף ולא וויתר על הדרך והעקרונות שלו. בשבילי זאת דמות שהייתי רוצה לראות במאמנים שלי בפרט ובכדורגל בכלל ואני יעשה הכל כדי שיהיה אצלי בעונה הבאה.
  14. דגשים לשיפור באימונים ובמשחקים (שיחק אצלו 26-02-2020, 18:05)
    שלום ליאור בן שושן אני שחקן ששיחק אצלך ( בהרכב ) . כמה דגשים לגבי האימונים שעושים אימון ניתורים , לא מנתרים שלוש דקות ברציפות , אלא 5-8 ניתורים וגם להם צריך לעשות הכנה טובה . מבחינה פיזיולוגית שעושים מצבים נייחים ועומדים 20 דקות בקור , אי אפשר לצפות משחקן שפתאום יעשה ספרינט אחרי עמידה של 20 דקות , אתה חושף את השחקנים לפציעות שרירים במקרה הטוב . ליאור - נושא מאוד חשוב הוא החימום . עכשיו בקצרה על חשיבות החימום , חימום המפרקים , מונע פציעות , מכין את הגוף למאמץ קשה . אתה באופן קבוע לא מאפשר מספיק זמן חימום לשחקנים בקבוצה שלך . וככה אתה פוגע גם בבריאות שלהם וגם גורם להם להתחיל את המשחק שהם לא מוכנים . ( ובכך פוגע גם בעצמך ) . מדובר על החימום לפני משחק . באימונים צריך לרוץ , והאימונים שלך רובם בעמידה , בלי ספרינטים בלי קצב . אימונים שלא מגיעים בהם לדופק . קצת ארחיב על הסעיף הזה , אתה לא יכול לעשות חימום ואז תרגיל שרובו בעמידה . ככה החימום נהרס ואתה שוב חושף את השחקנים שלך לפציעות . לפני משחק עושים אימונים של גג שעה ובקצב גבוה . חימום טוב הרמות , ומשחקונים קצרים . מצבים נייחים לא יותר מ5 דקות . ( במיוחד בחורף ובימים גשומים אתה חושף את השחקנים שלך לשפעות) עכשיו לגבי ההרמות . קודם כל המטרה בהרמות שהשחקנים יגיעו לכמה שיותר מצבים מול השער . לכן השחקן הגנה מיותר . וסידור הקונוסים שאתה עושה בהרמות גובל בפשע . אי אפשר לשים את השחקנים כל כך קרובים אחד לשני . ככה השחקן לא מספיק להגיע לקרוב והשומר שלך שומר את השחקן שרץ לרחוק ואז יוצא מצב שאולי 5-10% מההרמות הופכות למצב בעיטה . שזה אבסורד . אתה צריך מרחק גדול הרבה יותר בין השחקנים . עכשיו לגבי אלוהים , כמה אפשר להגיד בעזרת השם . ובוא נזרום איתך רגע ונניח והיה אלוהים לא היית חושב שהוא צריך קודם לטפל במחלות , בבעית הרעב העולמי , בנכים , ב מחוסרי בית , במגפות . מה אתה חושב שמעניין אותו משחק ליגה ג שחבורה של מחוסרי יכולת עולים לשחק ? בכדורגל לא צריך להתעסק בדת . זכותך להאמין במה שאתה רוצה וזכותם של שחקנים אחרים לא לשמוע על מה שאתה מאמין. תאר לך שיש שחקנים שלא מאמינים והם כל שנייה שומעים בעזרת השם בעזרת השם . זאת כפייה דתית . כותב שורות אלה כיום לא משחק כדורגל ומאחל לליאור דרך צלחה בכל אשר יפנה . ליאור אחלה גבר מחוץ למגרש ובנאדם זהב מחוץ למגרש .