"רציתי ליהנות מכדורגל כי בשנתיים האחרונות לא שיחקתי כמו שרציתי"

שון מלכה, נחשב מגיל צעיר לכישרון כדורגל והוא אחד מההחתמות המסקרנות שנעשו העונה בנוף הכדורגל של הליגות הנמוכות. הוא אומנם רק בן 26, אבל הספיק לעבור לא מעט בכדורגל ושיחק ברמות הגבוהות. אחרי קדנציה קצרה במכבי יבנה, הוא הצטרף לכפר שלם והפך להיות לאחד השחקנים המובילים בקבוצה. הוא חולם לחזור לליגת העל, אבל קודם לרשום עלייה עם כפר שלם, כשהפנים קדימה למחזור הקרוב מול נורדיה

  • על ידי: לירן ביטון
  • 12-03-2020
  • 09:38
שון מלכה, גדל במחלקות הנוער של הפועל ת"א וכבר בגיל 18 רשם הופעת בכורה בקבוצת הבוגרים יחד עם שמות גדולים. הוא הספיק לשחק בבני יהודה, בהפועל אשקלון, ראשון לציון ועוד, אך בשנתיים האחרונות לא היה מרוצה ממעמדו והתגעגע לימים שבהם נהנה מכדורגל, "יכולתי להמשיך לשחק בליגת העל, אבל לא רציתי להיות שחקן מן המנין אלא להוביל קבוצה. היו לי הצעות מהליגה הלאומית, אבל הסכומים לא היו כפי שחשבתי", מספר מלכה על ההחלטה לרדת לליגות הנמוכות ומוסיף: "החלטתי בפעם הראשונה לרדת לליגה א', זה הפתיע את כולם במיוחד אותי כי אני יודע מה הרמה שלי ואיפה המקום שלי, אבל רציתי ליהנות מכדורגל כי בשנתיים האחרונות לא שיחקתי כמו שרציתי. בהתחלה הלכתי ליבנה כי בנו קבוצה לעלייה, לי הלך טוב, אבל הדברים לא הלכו בקבוצה".
 
מלכה מגיל צעיר נחשב לכישרון כדורגל ובמקביל אליו גם אחיו עמית מלכה שהחליט גם לרדת לליגה א' והפך לאחד השחקנים המובילים בהכח עמידר רמת גן. שון שמשחק בעמדת הקשר ההתקפי נחשב לשחקן טכני ודריבליסט, ובכפר שלם זיהו את הפוטנציאל האדיר שיכול להשתלב בסגל ולהוביל את הקבוצה העונה לעלייה. "קיבלתי הצעה מכפר שלם וזה קסם לי, כי ירדתי לליגה א' כדי לעלות ליגה. אני שמח שחתמתי בקבוצה, זה מקום טוב עם תנאים של ליגת על. יש בכפר שלם אנשים טובים, איתן אהרון הוא כמו אבא של כולם ודואג להכל. יש חדר הלבשה עם אווירה טובה, עומר הוא מאמן של כדורגל ויש שחקנים שעשו דבר או שניים בכדורגל. אנחנו קבוצה מחוברת שעושה מפגשים וארוחות משותפות, וחדר הלבשה חזק מביא ניצחונות" מספר מלכה על קבוצתו. 
 
כפר שלם הוכיחה כי הקבוצה הטובה בליגה, עם סגל שחקנים איכותי ששייך לרמות הגבוהות. למרות שהקבוצה נבנתה במקביל לקבוצות נוספות שרצו להתמודד על עלייה, היא הראתה הרבה אופי והצליחה לשמור על מקומה בצמרת עם 50 נקודות, היא מציגה כדורגל חיובי ומדברת חזק על המגרש. "רואים במשחקים שאנחנו לא כובשים גולים במקריות, יש לנו יכולות ויש לנו סגל איכותי ואת השוער הכי טוב בליגה, ורואים את זה על המגרש. אנחנו משחקים טוב ולא מנצחים סתם. מאז שהגעתי היו לנו שני הפסדים מתוך 12 משחקים", מספר מלכה על היכולת של קבוצתו.

 

שון מלכה, "כפר שלם לא תעלה ליגה בשביל לרדת, היא תתקע יתד בליגה הלאומית" (דדי ברק)

 

מלכה, מוכיח העונה מחדש כמה כדורגל יש לו ברגליים כשהוא כבש עד כה חמישה שערים, הוסיף שישה בישולים והיה אחראי ללא מעט ניצחונות של קבוצתו, כשהשאיפה המרכזית היא לכבוש כמה שיותר שערים עד סיום העונה ולעזור לקבוצתו להבטיח עלייה כמה שיותר מוקדם.
 
ליגה א' הפכה להיות בשנים האחרונות מתוקשרת יותר ומושכת לא מעט שחקנים בכירים אליה..
"החוק שעשו פגע בשחקנים מעל גיל 24, וגם הסכומים שמשלמים לשחקנים בליגה הלאומית הם קטנים ולא כל שחקן מוכן לשחק בסכומים האלה ולכן הרבה שחקנים ירדו לליגה א'. יש פחות שטחים במגרשים בליגות הנמוכות ולזה הייתי צריך להתרגל בתור שחקן התקפה, אבל אין הרבה הבדלים בין הליגות. יש הרבה שחקנים בליגה א' שיכולים להשתלב בליגת העל, פשוט יש מאמנים שמפחדים לתת לשחקנים יצירתיים לשחק, וזה גורם לליגת העל להיות משעממת. אם כפר שלם הנוכחית משחקת בליגה הלאומית היא קבוצת אמצע טבלה". 
 
אתה רואה את עצמך משחק גם בעונה הבאה בליגה א'?
"אני לא יודע אם אשחק בעתיד בליגה א' שוב, זה לא המקום ששאפתי אליו כי אני יודע שאני שייך למקום אחר ואני אוכיח את זה על המגרש. אני רוצה לרשום עלייה עם הכפר ואולי אמשיך איתה בליגה הלאומית, מה שבטוח שכרגע אני נמצא במקום טוב, כי כפר שלם לא תעלה ליגה רק כדי 'לעלות', היא תתקע יתד בליגה הלאומית. השאיפה שלי היא לחזור לליגת העל ולרמות הכי גבוהות ואני מקווה שזה יקרה".
 
 
אחרי שהתאוששה מההפסד המאכזב ליבנה ורשמה ניצחון גדול על קריית גת במחזור האחרון, כפר שלם תצא למשחק חוץ לא פשוט מול נורדיה. במועדון מבינים את החשיבות של המשחקים הבאים ויודעים כי אסור לקבוצה לאבד נקודות. "אנחנו באים לכל משחק במטרה לנצח וזו המטרה גם למשחק מול נורדיה, אנחנו מעריכים שתוך 3-4 ניצחונות אנחנו נבטיח את העלייה כך שאסור לנו לאבד נקודות. לא יהיה משחק קל, בנורדיה יש שחקנים טובים אבל אנחנו מקווים שנסיים את המשחק עם שלוש נקודות" מסכם מלכה.

שון מלכה רוצה להוביל את כפר שלם לעלייה (דדי ברק)

הוסף תגובה
תגובות
  1. שון אוהבים אותך (אוהד מהשכונה 12-03-2020, 11:48)
  2. תורת היחסות (הוגה דעות 12-03-2020, 13:22)
    מה זה רק בן 26 ? הוא כבר בן 26....
  3. יאללה כפר שלם! (אוהד 12-03-2020, 19:37)
    אוהבים!
  4. שון מלכה! (אוהד 12-03-2020, 19:37)
    כל הכבוד! אוהבים!
  5. אחלה שון (רחמו 13-03-2020, 04:12)
    שון שון תין גול ולך לישון קדימה כפר שלם לדרוס את הליגה להגיע מפוקסים
  6. שון מלכה (יעקב המזנון הכתום 13-03-2020, 06:45)
    בהצלחההההההה אונבים