לסיים את העונה או לא?

משבר הקורונה פגע בכל תחומי החיים. כל חובבי הכדורגל וכמובן האנשים העוסקים בו, מרגישים שחצי מהם כבוי. נעלם סם החיים שלנו. אבל האם צריך כל כך מהר להכריז על תום עונת 2019/20? אופ"א לא עשתה זאת, אז מדוע כאן כן? סוכן השחקנים, עו"ד שי אבני בטור דעה

  • על ידי: מערכת גולר
  • 21-03-2020
  • 16:05

אופ"א דחתה את גמר ליגת האלופות בחודש והוא ייערך ב-27 ליוני באיסטנבול, בתקווה שהעולם יחזור לסדרו. סין היא הראשונה שהתמודדה עם הקורונה, עוד בחודש ינואר וחודשיים לאחר מכן הם מגלים סימנים של חזרה לשגרה וכבר חושבים על פתיחת הליגה הסינית.

לאור זאת, אין סיבה שגם בארץ לא נחזור לשגרה תוך חודשיים. נכון, תהיה פגרה ארוכה יותר אפילו מפגרת הקיץ, אך קבוצות יצטרכו להשתמש בכל הסגל כדי לשרוד שני משחקים בשבוע לאחר פגרה ממושכת.

אני מעריך שיהיו שני משחקים בשבוע על מנת לסיים את העונה במהירות. הדבר יביא איתו כמה דברים חיוביים כמו הוספת עניין בישורת האחרונה ושימוש בכל שחקני הסגל. מאמן ותיק כבר אמר שכדי לדעת מי הקבוצה הכי טובה לא צריך להסתכל על הכוכב שלה אלא על השחקן האחרון בספסל.

 

סיום העונה או ביטולה כעת הוא לא הוגן עבור הרבה קבוצות. מה תגיד מכבי פ"ת במקרה של ביטול לאחר שהשקיעה מיליוני ש"ח כדי לעלות חזרה לליגת העל? מה תגיד סכנין אם יכריזו על שתי עולות כעת לאחר שהתקרבה לראשל"צ במאבק העלייה לליגת העל? להכריז על עולות בשלב כזה זה לא הוגן עבור קבוצות אחרות והדבר דומה לעצירת ריצת 100 מטר במחציתה. אם דבר כזה היה קורה - יוסיין בולט לא היה האיש המהיר בעולם.

 

יוזמה של שתי עולות בכל ליגה והקפאת היורדות היא אסון לכדורגל הישראלי מכיוון שבליגת העל כבר ישנן קבוצות ללא קהל שלא ראויות להיות שם. בליגה הלאומית רוב הקבוצות לא מביאות אפילו 500 צופים למשחק. בליגה א', לפחות חצי מהקבוצות לא משלמות לשחקנים את המגיע להם ונמצאות בסכנת פירוק.

 

לסיכום, הקבוצות צריכות להיוועץ עם מאמני הכושר שלהן כיצד להחזיר את השחקנים לשגרת האימונים לאחר יעבור זעם. בתום תקופה זו יחזרו לסיומת עונה צפופה שבסיומה המאוחר כבר נרגיש את תחילת העונה הבאה.

 

אסיים בנימה אופטימית ובהערכה שניפגש במגרשים כבר בחודש מאי לסיום עונה מרתק. בריאות לכולם!

 

***טור זה מתייחס לגבי הליגות הבכירות בלבד.

עו"ד שי אבני בטור דעה לגבי משבר הקורונה

הוסף תגובה
תגובות
  1. חזרה לליגה (גלזר אבי 23-03-2020, 11:01)
    לדעתי עד סוף מאי אנחנו בהסדר מלא . נניח שיחזור לשחק בסוף יוני . הליגה תסתיים באמצע אוגוסט . בתאוריה העונה הבאה צריכה להתחיל בתחילת ספטמבר . לא הגיוני . יתכן ויתחילו באוקטובר או נובמבר . הקורונה אתנו לתקופה ארוכה ולא לחודש או חודשיים .