"השאיפה היא לאמן בליגות הגבוהות"

כך אמר אופיר קופל, שחקן עבר בליגות הגבוהות ששיחק במדי הפועל פ"ת, מכבי חיפה ועוד... הקריירה שלו כשחקן נעצרה בגיל 29 בעקבות פציעה ומשם החל את קריירת האימון שלו. קופל אימן בכמה קבוצות נוער ואף את העלה את ראשל"צ לליגת העל, אימן בהפועל קריית אונו ואף רשם מספר הופעות על הקווים בקבוצה הבוגרת של הפועל פ"ת. תפסנו את אופיר לראיון קצר בו ניתן לראות כמה מוטיבציה יש בו...

  • על ידי: אוהד רון
  • 21-05-2020
  • 12:42

אופיר קופל (45) שחקן עבר במשך כעשר עונות בליגת העל והשתייכות לכל נבחרות ישראל בגילאים השונים. סיים את הקריירה שכשחקן בגיל 29 בעקבות פציעה והחל בקריירת אימון כשבעבר אימן 4 שנים בהפועל פ"ת שם גדל, הוביל את קבוצת הנערים א' לזכייה בדאבל היסטורי, המשיך לקבוצת הנוער ואף שימש כמאמן הקבוצה הבוגרת לתקופה קצרה תחת המנג'ר זאביק זלצר. לאחר התקופה בהפועל פ"ת, אימן שנתיים את קבוצת הבוגרים של קרית אונו ושלוש שנים את קבוצות הנערים א' והנוער של הפועל ת"א. עם סיום עבודתו בהפועל ת"א החליט לקחת פסק זמן מאימון ולפנות ללימודי הוראת החינוך גופני שנמשכו 4 שנים.
מיד עם סיום לימודיו חזר לתחום האימון והתמנה למאמנה של קבוצת הנוער של ראשל"צ שירדה שנה קודם מליגת העל, קופל הצליח להחזיר את הקבוצה בסיום השנה לליגת העל, תוך הצגת כדורגל חיובי והתקפי וקידום שחקנים לקבוצה הבוגרת. בעונה החולפת קופל בחר לנסות לשחזר את הישגיו בקבוצת הנוער של בני יהודה ת"א לאחר שזו נשרה עונה קודם מליגת העל, אך הדבר לא עלה בידיו עקב עליונות ברורה של מ.ס אשדוד שירדה גם כן שנה קודם מליגת העל וסיום הליגה מוקדם מהמועד הסופי עקב מגיפת הקורונה.

 

אופיר קופל בתקופתו כמאמנה של קריית אונו (לירן דורף)

אופיר, מה הכיוון שלך לקראת שנה הבאה? קבוצה בוגרת או נוער? 

"השאיפות שלי הן תמיד גבוהות, אני איש עבודה שנהנה מהעשייה. מצד אחד יש את הכיף והסיפוק של טיפוח שחקנים צעירים והכוונתם לקבוצה הבוגרת תוך רצון מתמיד להישגיות קבוצתית מצד שני הרצון להתקדם, להנהיג קבוצה בוגרת ולהוכיח שמקומי שם. אני לא פוסל כרגע שום דבר וימים יגידו מה צופן לי העתיד".

מה יגידו עלייך כמאמן הקולגות שלך למקצוע?
"את זה תצטרך לשאול אותם, אבל להערכתי רובם יגידו לפני הכל שאני איש עבודה, זה שמגיע תמיד ראשון לאימון והולך אחרון, תמיד בא מוכן, איש עם ערכים, יצירתי, דוגל בכדורגל חיובי והתקפי, איש מערכת שתמיד מדבר ומתנהג בגובה העיניים".
שיחקת הרבה שנים בליגת העל במכבי חיפה, הפועל פ"ת ועוד... האם נראה אותך בליגות הגבוהות? היית רוצה לאמן שם?
"לגבי הרצון לאמן בליגת גבוהות הוא תמיד קיים ולשם אני שואף. לצורך כך אני מתמקצע ולומד כל הזמן, מגיע לאימוני קבוצות בוגרות ומעשיר את עולמי ברעיונות. אני יודע שהדרך לא קלה ויש התמודדויות רבות על כל תפקיד ותפקיד של מאמן, יש לי ניסיון רב כשחקן פעיל במועדונים גדולים, חוויתי הצלחות כמו גם כישלונות במהלך הקריירה ומכאן שאני יודע ומכיר מה זה נפש של שחקן וההתמודדויות שעליו לעבור, כך שאני יכול לכוון ולהוביל אותו לכיוונים חיוביים מבחינת חוסן מנטלי באופן אישי. אני מכיר מה החשיבות של חדר ההלבשה והקבוצתיות ואני יודע לנהל ולנווט אותו למקום חיובי כפי שעשיתי במרבית המקומות שאימנתי וההצלחה שבאה בעקבות זה".

אופיר קופל, ללא ספק אחד המאמנים הטובים בארץ שעוד יגיעו רחוק.(לירן דורף)

הוסף תגובה
תגובות