"חיכיתי לחתום בקבוצה שתהיה נכונה לי ולדרך שלי"

ויקטור גניש, נחשב לאחד מהמאמנים המנוסים והמוערכים בליגות הנמכות. אחרי שרשם עונה מוצלחת בירמיהו חולון, והצליח להביא אותה למקום השלישי כנגד כל התחזיות, הוא מסכם את העונה הקודמת ומתכונן לאתגר הבא בו הוא חוזר לקדנציה נוספת בבית"ר נורדיה

  • על ידי: לירן ביטון
  • 17-07-2020
  • 13:41

"כשליאור שולמן ומוסא בן חיים פנו אלי עדיין לא היה כלום בקבוצה, והתחלנו לעבוד עם שלושה שחקנים בלבד כשהמטרה המרכזית הייתה לא להסתבך בתחתית ולהשאיר את הקבוצה בליגה. מוסא ליווה אותי כמנהל מקצועי ויצאנו לדרך", מספר ויקטור גניש על העונה הקודמת בחולון ומוסיף: "זה היה אתגר כי בתחילת העונה אף אחד לא דיבר עלינו , לקחתי את הקבוצה למקומות גבוהים, הגענו למקום שלישי והצלחתי להוביל אותם בצורה בלתי רגילה עד הרגע שנעצרנו עקב משבר הקורונה. היינו קרובים לכפר שלם העולה ועשינו ניצחונות גדולים, היו לנו רצף של משחקים ארוך ללא ספיגה. עשינו עונה חלומית ובחרו בי כמאמן - העונה הרבה מסביב לא האמינו על מה שעשינו אבל אני גאה."

 

ויקטור גניש, מאמנה של ירמיהו חולון אשתקד, נחשב לאחד המאמנים המוכשרים בליגות הנמוכות. המאמן המנוסה היה מבוקש במספר קבוצות, שחקנים מובילים רוצים לשחק אצלו, כל זאת לאור התוצאות שרשם בשנים האחרונות והדרך שלו. גניש אימן מספר קבוצות בהצלחה בעבר, והשאיר את כפר שלם בליגה בתקציב נמוך, ולפני שלוש שנים הגיע עם נורדיה למקום הרביעי בפלייאוף העליון.

 

ויקטור, מה הוביל אותך לחזור לקדנציה נוספת בנורדיה?

"לא מיהרתי לחתום בקבוצה, ידעתי מה אני שווה ולמרות שמרבית המאמנים כבר היו סגורים והמשיכו בקבוצות משנה שעברה והקורונה לא עשתה טוב לאף אחד, אני רציתי לחתום בקבוצה שתהיה נכונה לי ולדרך שלי. היו כמה הצעות גם לתפקידים מקצועים, אבל זה לא התאים, כרגע רק רציתי להמשיך לעמוד על המגרש. שדרות עמדה על הפרק למרות שלא רציתי לרדת לליגה ב', אבל המטרות של הקבוצה משכו אותי. לבסוף הדברים לא הסתדרו, ואז הגיעה ההצעה מנורדיה, אני זוכר דברים טובים מהקבוצה והאנשים שם והחלטתי לחתום."

 

ויקטור גניש, "אני תמיד מצליח להוביל להצלהח קבוצות בלי תקציב גדול" (צילום: גיא צמח)

 

ולמה לא המשכת בחולון?

"מוסא ואני חברים טובים כבר שנים והוא החליט השנה הוא רוצה לחזור לדשא וכיבדתי את זה, אני מאחל לירמיהו חולון הרבה הצלחה בעונה הבאה זה מאוד שיקר לליבי."

 

בניגוד לעונה הקודמת שנורדיה כיוונה לעלות ליגה והשקיעה כספים רבים, ולא הצליחה להגשים את המטרות שלה. העונה נורדיה הולכת לעונה מבוקרת ושקולה יותר. "כל הזמן אני מוביל קבוצות שאין להן תקציב ומצליח איתן, הכי קל להצליח שיש תקציב, אבל אני מאמין בעבודה קשה גם אם מקצצים לי באנשי צוות. אין לי אגו, אני יודע איך להוביל קבוצה למטרות שלה."

 

מה המטרות של נורדיה בעונה הבאה?

"מאוד קשה לדבקר על מטרות בשלב הזה, מה שכן אני רוצה להתחיל לבנות מחדש קבוצה ביחד עם המערכת ולהשריש את הדרך שלי, השנה התקציב נמוך מהעונה הקודמת, אז חשוב לנו לבנות קבוצה ראויה ואטרקטיבית לליגה א',  ותוך כדי תנועה נוכל לסמן מטרות."

 

ויקטור גניש רוצה להוביל את נורדיה להצלחה (גיא צמח)

הוסף תגובה
תגובות
  1. ויקטור גניש מאמן מצויין ובן אדם נדיר (שערוקי 18-07-2020, 07:50)
    עם קצת מרפקים וקשרים היה בלאומית בקל ההצלחה של ויקטור זה המקצועיות היושרה והבן אדם שבו
  2. עונת הנדידה החלה ואת המוביל שלה. (הדרך שלי.....ספר לנו בדיוק את המסלול 18-07-2020, 08:58)
    מאמן ליגה א טיפוסי הגיע לשיא שנה שעברה.
  3. כתבת שמוסא יורד לקווים אבל החתימו (אריק 18-07-2020, 23:18)
    את משה שפירא כמאמן. אז מה קורה פה ?
  4. החליפו בובה ,בבובה (יוסי כהן 19-07-2020, 08:32)
    ויקטור היה בובה של מוסא עכשיו שפירא בובה מה יש להבין,למה ויקטור קבע משהו?