״אורן חסון חייב להתעורר, ולקחת אחריות על מצבה של ליגה א׳״

רונן כנפו הבעלים של ירמיהו "גריל טאון" לא הסתפק רק בבניית קבוצתו העונה, הוא היה ממובילי המחאה מול ההתאחדות להחזרת הפעילות בליגות הנמוכות, וכעת הוא יורה לכל הכיוונים. בראיון לאתר 'גולר' כנפו מדבר על הסכומים שהשקיעו קבוצות העונה "יש מועדונים שכבר הוציאו מיליון שקל ואין פעילות", מתייחס לתופעת "שכירי החרב" בליגה: "צריך לעשות סוף לתופעה הזאת", וקורא לראשי ההתאחדות: "הגיע הזמן שהליגה תהיה מקצוענית ותהיה לה בקרה"

  • על ידי: לירן ביטון
  • 02-10-2020
  • 12:36

בעונה הקודמת רונן כנפו לקח את קבוצת הכדורגל ירמיהו חולון תחת חסותו, הפך באופן רשמי לבעלים והיה חלק בלתי נפרד מהצלחתה והקבוצה סיימה את העונה במקום השלישי בטבלה כנגד כל התחזיות. למרות משבר הקורונה, כנפו החליט להשקיע בקבוצה גם העונה, במטרה לבנות את אחת מהקבוצות האטרקטיביות ביותר בליגה א' שיתמודדו בצמרת על עלייה. "בנינו סגל ובחרנו שחקנים בפינצטה, אני יחד עם המנהל המקצועי מוסא בן חיים והמנכ"ל ליאור שולמן. בחרנו קודם כל אנשים טובים לא שמות, ובטח לא שכירי חרב.  במטרה להעמיד קבוצה ראויה שתאבק חזק בצמרת ותנסה ללכת עד הסוף." אמר כנפו

 

רונן,כשאתה אומר שכירי חרב למה אתה מתכוון?
"יש כמה שחקנים בליגה א' באמצעות סוכנים שהפכו להיות שכירי חרב. הם דורשים סכומים מטורפים ותופסים חזק כמה ראשי מועדונים שבאים לעשות טוב בליגה.״

 

אתה יכול לתת דוגמא? 
״קחי לדוגמא את יוסי אסייג, אי אפשר לקחת ממנו את כמות השערים שהוא הבקיע בשנים האחרונות, אבל שנה שעברה הוא הגיע לנורדיה לפרויקט שהושקע בו הרבה כסף וכשל. הוא לא האשם היחיד בכישלון של הקבוצה, אבל הוא לקח בזה חלק. נורדיה זו דוגמא מובהקת לקבוצה שלקחה שכירי חרב ופשוט התפרקה. לא הגיוני ששנה אחת מועדון יהיה מועמד לעלייה וישקיע מיליונים, והעונה הם יתחילו בגירעון של כמעט מיליון שקל זה הזוי!! סוכנים דחפו שם שחקנים ועשו שוק וזו הסיבה לכישלון, ואני לא חושב שלשחקן כמו יוסי אסייג מגיע פרס או את הסכומים שהוא מקבל העונה אחרי העונה הקודמת.״

 

רונן כנפו "יוסי אסייג הוא רק דוגמא אחת מיני רבות לתופעת שכירי החרב" (צילום: מני בן ארי)

 

יוסי אסייג היה אמור להגיע לחולון? 
"רוני חג'ג' הבעלים של אשדוד שם ארגזים של כסף כדי לעלות את האדומים והוא אחד האנשים שהכי תורמים לליגה א׳. בזמן שראשי הקבוצות השקיעו ונאבקו לפתוח את הפעילות בליגה, 5-6 שחקנים בכירים אותם שכירי חרב, העמידו אולטימטום והודיעו שאם הם לא מקבלים מקדמה של סכומים לא מבוטלים, הם הולכים לתקשורת ויסגרו במקומות אחרים. האדומים הבטיחו ליוסי מקדמה גבוה ועשו מאמץ לארגן את הכסף, וכדי להלחיץ את האדומים הסוכן של יוסי הציע אותו לקבוצות כמו חולון רק כדי ליצור באז בתקשורת וזה הכי מגעיל. אין לי שום דבר אישי נגד יוסי, הוא רק דוגמא אחת קטנה מיני רבות. יוסי רצה לבוא לחולון, אבל את הסוכן עניין רק המקדמות והעמלות וזו השכירות חרב שאני מדבר עליה. שחקנים גרמו לראשי קבוצות להיכנס ללחץ ולשלוח מוניות בשעות הקטנות של הלילה עם מקדמות."

 

ובכל זאת החתמתם את מהראן לאלה..
"כן הוא השחקן הבכיר אצלנו בקבוצה, והוא הגיע בפחות כסף מאותם שכירי חרב שלא עשו את מה שהוא עשה בכדורגל. הוא בא צנוע ולא דרש איזה מקדמות על החשבון, לא רק הכסף עניין אותו אלא הקבוצה והמועדון ומי עומד מאחוריו."

 

כנפו לא הסתפק רק בהשקעה ובבניית קבוצתו, במהלך הקיץ האחרון ואחרי סגירת העונה הקודמת הוא איגד את הבעלים/ מנכלים בליגה א', במטרה להקים מנהלת שתפקח על הקבוצה. בנוסף הוא הוביל את ההפגנות מול ההתאחדות לכדורגל , ועזר לשחקנים בהתנהלות מולה, כל זאת במטרה לשנות את היחס של ההתאחדות לכדורגל כלפי ליגה א', ולהוביל מתווה שהליגה תהיה כפופה להתנהלות בליגות הבכירות יותר.

 

כנפו הוא מוביל המחאה מול ההתאחדות , במטרה להוביל את ליגה א' להיות כפופה לליגות הבכירות

 

מצד אחד אתם דורשים שיקחו שיתייחסו לליגה א' כמקצוענית מה שאומר השקעה ומשכורות גדולות יותר, מצד שני אתה מדבר על שכירי חרב היכן העמק השווה בין הדברים?
"אני הראשון שקראו לו בהתאחדות באופן רשמי לבוא ולשבת ולדבר, בגלל המאבק שאני הובלתי. אני הסברתי שנאבקתי על זה שליגה א' היא מקצוענית לכל דבר ובמתווה הקורונה היא חייבת להיות כפופה לליגות הגבוהות יותר, כי ידעתי שאם זה לא יהיה בצורה הזאת הליגה לא תפתח, וקבוצות השקיעו הרבה כסף והצלחנו להשיג את זה.שהשנה בזמן לא סגר, ליגה א' תוכל להתנהל בדיוק כמו ליגה לאומית ועל וזה הישג אדיר!!"

 

אז למה לא לתת במה לצעירים כמו בליגות הגבוהות יותר, ולא להיכנע לאותם שכירי חרב?
"שחקן בכיר בליגת העל אמר לי ששחקנים שהוא משחק איתם בקבוצה לא מקבלים סכומים כמו בליגה א', ישנם שחקנים צעירים שבאמם רוצים להתפתח בליגה א' , אבל ראשי קבוצות נופלים בפח של שכירי החרב בעיקר כשהם רוצים להשקיע במטרה לעלות."

 

מי לדעתך אשם במצב?
"ההתאחדות לכדורגל!!! הם בקיאים בסכומים ובמצב של ליגה א', ובמקום שיקחו את הדור הזה של 6-8 בעלים שבאו לתרום לכדורגל בליגה א', ושהחוסן הכלכלי שלהם לא מבייש קבוצות מהליגה הלאומית הם פשוט מתעלמים! צריך ליצור לליגה הזאת תנאים מקצועיים ולפקח עליה, ליצור בקרה תקציבית וחוקים שיקדמו צעירים, אם זה היה קורה הליגה היייתה נראת אחרת לגמרי, וראשי קבוצות שרוצים להשקיע לא היו בקלחת הזאת.אם ליגה א' הייתה כפופה למנהלת בראשות ארז כלפון היא לא הייתה נראת ככה, הם דואגים לאינסטרסים של הליגות. בהתאחדות יודעים מה קורה בליגות האלה והם מתעלמים מזה, והכל מתחיל מראשי ההתאחדות ובראשם אורן חסון, שכשל כישלון חרוץ בהתנהלות של ליגה א׳ בשנה האחרונה."

 

רונן כנפו "הגיע הזמן שבליגה א' יהיו חוקים מקצועיים, בקרה ותקרת שכר לשחקנים" (צילום: דדי ברק)

 

מה היית מצפה מאורן חסון לעשות?

"אורן חסון צריך מחר בבוקר לכנס את כל הנהלת ההתאחדות בזום ולדרוש לשנות במיידי את מעמדה של ליגה א' מליגה חובנית  לליגה חצי מקצוענית, ולהתחיל לדאוג לליגה השלישית בישראל גם תקציבית . לא יתכן שבחדרי הישיבות בכל מה שקשור לליגה א' יש שפע של בורקסים וקוראסונים, ואפס יכולת לבצע שינוי משמעותי שדרוש במידי לליגה הזאת."

 

לסיום איזה מסר היית רוצה להעביר?
"אני לא רוצה לראות קבוצות כמו נורדיה שעונה אחת משקיעה מיליונים, ועונה אחרי זה לא מצליחה לפתוח את הליגה, ובמצב הקיים זה יכול לקרות לכל קבוצה. יש מס' קבוצות שהשקיעו כבר מעל מיליון שקל ולא בטוח יראו את הכסף. יש בליגה א' בעלי קבוצות, אנשי עסקים טובים שמביאים כסף מהבית ורוצים לתרום לכדורגל, וההתאחדות מסתכלת מהצד ומתייחס אלינו כמו שוק. במקום לשמר אותנו ולקבוע תנאים לליגה הם מתעלמים.

 

התחרות עושה טוב לכדורגל, תקרת שכר היא לא במטרה לחסוך אלא כדי שהליגה תהיה מקפצה לצעירים, היא לא מפעל כלכלי כי אין בה הכנסות. ראשי ההתאחדות צריכים להמשיך לדאוג שליגה א' תתקיים אם הליגה הלאומית ועל יתקיימו, בעלי הקבוצות מרגישים שאין לנו אימא ואבא בהתאחדות, הפחד שלנו שנוציא עוד כספים ויסגרו אותנו ולא יהיו עולות ויורדות וההשקעה תהיה לחינם. אם יקרה מצב שהליגה תפתח ולא תסתיים על הדשא, בעלי הקבוצות הבכירות שראשי ההתאחדות מתעללים בהם למעלה משנה , פשוט ינטשו את הכדורגל וליגה א׳ תחזור עשרים שנה אחורה."

רונן כנפו מדבר על הכל (צילום: איתן ידגר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אין צורך בליגה חובבנים (חורי 02-10-2020, 12:51)
    ליגה א מיותרת לחלוטין תפסיקו לבלבל את המוח שלום ולא להתראות רק ליגת על
  2. בבלת (טרק 02-10-2020, 12:57)
    מה אתה מבלבל את המוח מה זה ליגה א סתם חובבני לכו לשחק בשישי בפראק השכונתי מספיק עים ההחתמ
  3. שחקן ליגה א לא יכול להרוויח יותר מ 5 אלף (צודק 02-10-2020, 13:20)
  4. צודק לחלוטין (גיל 02-10-2020, 13:43)
    רצוי שמקבלי ההחלטות יקראו את הכתבה פעמיים ויפנימו !!!
  5. צודק לחלוטין (גיל 02-10-2020, 13:43)
    רצוי שמקבלי ההחלטות יקראו את הכתבה פעמיים ויפנימו !!!
  6. האיש תותח חבל לא בא אלינו (יפואי 02-10-2020, 13:46)
  7. האיש תותח חבל לא בא אלינו (יפואי 02-10-2020, 13:46)
  8. ליגה א שווה לליגה לאומית ועוד יותר (אוהד 02-10-2020, 13:56)
    תגובה ל 1 2 ו3 אתם מדברים מהרגליים בטח לא מהראש כול הזמן וקבוע אתם מחבלים בהצלחה של ליגה א העניים רואות ליגה א הרבה יותר טובה וחזקה מליגה לאומית אולי ליגה לאומית תלך לשחק בפרק יחד עם מפגרים כמוכם לידיעתכם חצי מליגה א דווה לחצי מליגת על ולכן חייבים לדאוג לליגה א כך התקדמו כולם כולל נבחרת ישראל אני פונה להתאחדות לטפל
  9. כול מילה מקצועית ונכונה (אוהד 02-10-2020, 14:12)
    כן ירבו כמוך רונן כנפו כול מילה ומשפט להתאחדות נכונה ומקצועית במקום להשקיע ולתקצב את ליגה א ו ב הן במתקנים ובמועדונים בהתאחדות מעדיפים לעצום עיין ולקדם רק את ליגת על וליגה לאומית ובכך הכדורגל המקצועי ניראה גרוע ביותר והולך כול הזמן אחורה עם רוצים להתקדם חייבים להשקיע בליגה א
  10. תלך כפרה על רוני חגג (בן גוזי 02-10-2020, 14:28)
    אם אתה לא בליגה שלו אל תבכה שהוא משקיע ואתה לא העונה אנחנו נתפור את הליגה עם מה שרוני הביא לנו ונשלח את כל הקבוצות לשים כסבור על הראש ולסובב
  11. בקרה תקציבית היתה צריכה להיות מזמן זו ן ליגה ברובה מקצוענית (דני 02-10-2020, 15:08)
    אבל שכירי חרב זו מילה חסרת משמעות לטענתו כול מי שמבקש מעל הממוצע נכנס לשיימינג ..אבל גם יוסי אסייג וגם קדוסי הביאו קבלות אחרת לא היו משלמים להם..ככה זה בליגה שאין דמי העברה.
  12. בושה (הרצל חולון 02-10-2020, 15:18)
    מה הוא משחק אותה מסכן. עושה סיבוב על עיריית חולון וחסויות ,לא מביא שקל מבית.
  13. הוא צריך להיות יו"ר ליגות א (דני מנהריה 02-10-2020, 15:27)
  14. הוא צריך להיות יו"ר ליגות א (דני מנהריה 02-10-2020, 15:27)
  15. צודק במילון אחוז (נתי 02-10-2020, 15:36)
    אכן אמרת דברים נכונים...ומה שקרה לנורדיה בעונה שעברה אני צופה שיקרה בדיוק להפועל אדומים בעונה הקרובה ואפילו יותר עד בכדי פירוק של הקבוצה למה כבר העונה לא רצה להשקיע וברגע שיחזיר את המפתחות ויפסיק להשקיע לרוני חג׳ג אין זהות בקבוצה והקבוצה תתפרק וחבל עד שהקבוצה הגיע ליגה א'
  16. מבין עניין (אוהד 02-10-2020, 16:14)
    מי שמדבר על שכרי חרב לא מצתים את גורמזנו פונטרמולי ומשען וגל אני מבין אותו עלה לו הרבה כסף על חוסר
  17. גבר לא עושה חשבון לאף אחד ומילה זו מילה (בחור פיקח עם חזון לכל המלעיזים תמשיכו לקנא 02-10-2020, 17:27)
    מה לא בסדר במה שאמר? הכל אמת מי שלא נראה לו שישתה מים.
  18. ליגות נמוכות (צילקר 03-10-2020, 08:43)
    אין צורך בליגה חובבנים שחקו בפראק עדיף תחסכו לקבוצות לא צריך לבזבז כספי ציבור נישפחים לריק אפה העירי
  19. כאילו לא החתמת את זיסו,בן דיין ,בורחל , גורמזנו (טובי 03-10-2020, 10:48)
    וכל אלה כבר עזבו ובכית על העמלה ששילמת אליהם לסוכנים שעקצו אותך
  20. שטויות במיץ עגבניות (הוגה דעות 03-10-2020, 10:53)
    מה הוא עשה ? לא החתים אין סוף שחקנים לעונה אחת? זה עניין של היצע לביקוש.שחקן מבקש סכומים אסטרונומיים כי תמיד יימצא איזה טמבל שישלם לו אז למי הוא בא בטענות? לא ברור לי.ומה יקרה לקבוצה שלו כשהוא יפסיק לתמוך בה ?
  21. חלומות (פנצי 03-10-2020, 11:46)
    חבל על כל ההחתמות תצטרכו לשלם בסוף הון תועפות לשחקנים לא צריך ליגות נמוכות תתרמו לבתי
  22. ל 20 (חולון 03-10-2020, 11:56)
    את מי אתה מענינין בדיוק יאפס ילד טיפש שאין לו מושג אנשים כמו רונון צריך לשמור עליהם בכדורגל בן אדם שבא ומשקיע מכספו הפרטי ואומר ואמר רק אמת ולא בכה ולא כלום אז מה אתה מבלבל את השכל אין שום בכי בראיון שלו כול מילה שלו היא בסלע ואמת צריך עוד אנשים כמו רונון בכדרגל שלנו והלואי ויהיה עוד הרבה כאלה בן אדם משקיע מכספו הפרטי איש עם חזון שרוצה בטובת הכדורגל ואתה טיפש שכמוך שאין לו מושג בכלום מבלבל את השכל ומקשקש את המוח ולמי בדיוק הוא התחנף ידביל כול מילה שלו היא אמת כול מילה שלו בסלע יקשקשן ואתה מדבר רק מקנאה כי אתה אתה לא מסוגל לפרגן לו כמו רבים פה דרך אגב הקנאה פשוט אוכלת אותך קשקשן לך תלמד דרך הזום ותשחרר אותנו ממך
  23. ל19 (חולון 03-10-2020, 12:56)
    את רונן אף אחד לא עקץ זה הענינן שהוא דיבר שהם עקצו אחרים ואתה פשוט לוקה בחוסר הבנה מוחלט והוא לא בכה ולא כלום הוא רק אמר שצריך לעצור את התופעהה הזו לפני שאתה כותב תקרא ותנסה להבין את הדברים לפני שאתה כותב וקצת תחשוב במקום לכתוב שטיות הבנת את זה מר ברוך
  24. ליגה למלחמה בשחפת (כרמל 03-10-2020, 15:17)
    איו צורך בליגות הנמוכות לכו לעבוד עושקים את הקבוצות חיים על חשבון הציבור מספיק תמתינו עוד כמה זמן
  25. לא צריך ליגות נמוכות (צביקה 03-10-2020, 15:19)
    איזה יור איזה נעליים פשוט משעמם לו לך לעבוד עזוב אותך מכדורגל אתה שחר או אלונה
  26. מספיק (שלומי 03-10-2020, 17:25)
    מצחיק קנפו. אך זה הגיע שפך מזומנים לכיסי שחקנים וסוכנים ועכשיו מקטר. די לנו באורחים לרגע שאין כלום מאחוריהם. מה הקשר שלו למשחק ? את מי הוא מייצג? זה מועדון כדורגל בכלל? היום פה מחר שם. היום מתלהב מחר נמאס. ומה עם אלפי האוהדים של ירמיהו שקונים מנויים ממיטב כספם כדי לחזות בקבוצת הפלא? ללא ספק מקצוען אמיתי
  27. ל 20 (חולון 03-10-2020, 17:30)
    גם לך יש חוסר הבנה מוחלט רונן לא בא בטענות לאף אחד בכול הראיון שלו הוא דיבר על המצב של ליגה א ועל זה שסוכנים עוקצים וצריך לעצור את התופעהה הזו תלמד לקרוא במקום לכתוב שטיות
  28. ל 26 (חולון 03-10-2020, 18:17)
    את מי אתה בדיוק מיצג סמרטוט שכמוך הקנאה אוכלת אותך גם בן אדם בא ומשקיע מכספו הפרטי כדי להצליח אז מה הבעיה שלך בדיוק סמרטוט שכמוך ואתה לא קשור לכלום ילד מפגר שכמוך חסר מושג בכלום אין לך הכנה למוח בכלל ובמה הוא בדיוק מקטר יטיפש אמר אמת כול מילה שלו בסלע אז זה נקרא לקטר ינעל שכמוך אין לך מושג בכלום יטיפש לך תחזור למחלאה שלך כי אתה באמת לא קשור לכלום ושום דבר
  29. סוכנים (יקי 03-10-2020, 19:21)
    מה פירוש סוכנים עוקצים? מה הם הכריחו מישהו לשלם? ״עוקצים״ משמע מרמים קנפו טוען שסוכנים רימו אותו? הרי הוא שילם מרצונו זה שמועדונים מסוימים משתפים פעולה עם סוכנים ושחקנים תאבי בצע זו לא בעיה של ההתאחדות זו הבעיה של המועדונים שיכולים לבוא בטענות רק לעצמם. במקום להתעשת ולשלם מינימום משתוללים. כאילו מה? לאן זה יוביל? ואם תיתן לשחק שקיבל חמש שש עונה שעברה 12 או 13 העונה , אז הוא יהיה טוב יותר? יש בכלל פרופורציה בין הסכומים המשולמים לאיכות השחקנים? אם תחתים את ללה או גורמזנו ב 15-20 לחודש תמכור יותר חולצות של המועדון ? יותר כרטיסים? לפי מה אתה קובע את השכר של הטלאנטים? יש למישהו מושג בניהול בליגה הזאת? או שההתלהבות היא מברנשים עם מזומן בכיס שכל קשר בינם למשחק מקרי? אפיזודה חולפת
  30. משקיע (אלכס 03-10-2020, 19:35)
    משקיע מכיסו בסוכנים ושחקנים חלשים, לפי דבריו. השקעה מעולה ללא ספק. הצלחה מובטחת.
  31. כול השחקנים (חולון 03-10-2020, 19:56)
    שרונן. הביא באו בפחות כסף ממה שחושבים לדוגמא לאלה בדיוק מה שרונן אמר. בראיון. ועל רונן אי אפשר להגיד שהוא לא מבין בניהול. לאיש יש חזון ורוצה בטובת הכדורגל. ואומר אמת. והלאוי. שהיה עוד רבים כמוהו בכדורגל. ומבין כדורגל
  32. ל 12 (חולון 03-10-2020, 20:16)
    מי עשה סיבוב על העירייה יטיפש. אולי עשו לך סיבוב על המוח שלך ינעל. להזכיר לך הוא בן אדם פרטי שמשקיע מכספו הפרטי יטיפש ואין שום כסף מהעירייה. ינעל. אתה טיפש ואין לך הכנה למוח. ילד מפגר שכמוך. לך תלמד בזום יטיפש
  33. ל 30 (חולון 03-10-2020, 21:21)
    המילה שחקנים חלשים זה המצאה שלך יטיפש הוא לא אמר שחקנים חלשים אז למה אתה ממציא דברים טיפש שכמוך תלמד לקרוא טוב טוב ואחרי שתבין רק אז תכתוב במקום לכתוב שטיות הבנת אדון ברוך
  34. הקנאה אוכלת אותכם (חולון 03-10-2020, 21:32)
    איך הקנאה אוכלת אותכם אתם אכולי קנאה לא מסוגלים לפרגן לבן אדם שבא להצליח וכבר הצליח בעונה שעברה וכול מה שהוא אמר זה אמת וכול מילה בסלע ואתם סמרטוטים אוכלים את הלב שלכם מקנאה תמשיכו לבלבל את המוח ולקשקש זה בסדר לאכול את הלב זה לא בושה
  35. שחקנים טובים (מויש 04-10-2020, 08:10)
    אם השחקנים לא חלשים אז במה באה לידי ביטוי העקיצה של הסוכנים ? שחרור של 4 שחקנים לא מוכרים ומאמן לפני שהעונה התחילה זו עדות לניהול משובח? סך הכל הרי מדובר בנבחנים לא כאלה שמישהו ראה אותם פעם משחקים אהה אבל משקיעים מהכיס זה מאוד חשוב מי שמשקיע שוקע…
  36. המחרטט הלאומי (אוהד 05-10-2020, 04:55)
    מי שקורא את הכתבה לא מבין בדיוק על מה מתלונן רונן הוא מחתים דרך סוכנים משלם להם ומקטר ומתהדר שבהתאחדות קראו לו להתייעצות כנראה לא דובים ולא זבובים יש ועדה ליגות א. ג ורק איתה מתיעצים ושמה נוצרות ההצעות ככה שאל תתהדר שקראו לך והתייעצו איתך מי אשם שהחתמתם שחקנים דרך סוכנים שילמתם עמלות ועוד לא התחילה הליגה שחררתה חלק מהם איפה הלכו העמלות ואיפה הפיצוי שהלך עד לפניי כשנתיים היו מתחננים הסוכנים שיתנו להם 1000 1500 ש״ח היום כל ילד שגמר נוער בא עם סוכן ודורש עמלה כאילו יש לו לו את פאטי מסי ורונלדו ביד וכמובן מי שמשלם סכומים גבוהים לסוכן גודע את הענף שיושב עליו לכן קודם תפסיקו לשלם לסוכנים סכומים לא הגיוניים ולאחר מכן לקטר