רגע של נוסטלגיה: היום בו הצבע חזר לעיר אשדוד

לפני כ-22 שנה איש העסקים ג'קי בן זקן, חיבר את שתי הקבוצות המובילות בעיר למועדון אחד שמחק היסטוריה שלמה. אוהדי הקבוצות לא ויתרו והקימו לפני כשש שנים מחדש את עירוני אשדוד והפועל ''אדומים אשדוד'', כבר באותה עונה הן נפגשו לדרבי החגיגי של העיר שסחף אחריו 4200 אוהדים שמילאו את הי''א באשדוד והחזיר את הצבע ללחיים של אוהדי הכדורגל בעיר. המשחק הזה היה הרבה יותר מכדורגל, אלא תחייה מחדש של עיר שלמה.

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 13-01-2021
  • 16:33

את עונת סוף עונת 98/99 אף אחד מאוהדי הכדורגל באשדוד לא ישכח. עירוני אשדוד, שהייתה הקבוצה הבכירה בעיר  רשמה לזכותה עונה לא רעה בכלל כשהיא כונתה ע''י ערוצי התקשורת ''רובין הוד'', וזאת מכיוון שהצליחה לנצח את המועדונים הגדולים אך הפסידה ולקטנות. מנגד, הפועל אשדוד נאבקה על עלייה לליגת העל כששיחקה במשך תשע שנים בליגת המשנה.  אך בשונה מבדרך כלל, סיבת הזעזוע לא הייתה קשורה לעניינים מקצועיים. איש העסקים ג'קי בן זקן ראה פוטנציאל באיחוד בין שתי המועדנים לקבוצה אחת חזקה שתייצג את העיר ותסחוף את תושביה. לאחר לחץ גדל האיחוד בוצע ושתי המועדונים נמחקו. שנתיים לאחר מכן נעשה ניסיון להחזיר את הפועל אשדוד כשהוקמה קבוצת ''הפועל נמל אשדוד'' אך היא לא הצליחה להתרומם.

 

16 שנה חלפו מרגע האיחוד, ונראה שמשנה לשנה אוהדים הכדורגל בעיר התרחקו ממ.ס אשדוד ונותרו ללא קבוצה, עד שבחרו לפעול ובמרחק של חודש אחת מהשניה הן הקימו מחדש ביוזמת אוהדים את עירוני אשדוד והפועל "אדומים" אשדוד.

 

פיני עייש מונה למאמן עירוני אשדוד. (צילום : מני בן ארי)

 

שתי הקבוצות נרשמו לליגה ג' והדרבי החגיגי היה רק עניין של זמן. בעירוני מינו את פיני עייש למאמן הקבוצה ובנו את הקבוצה סביב אריאל טרבלסי שהגיע מהפועל רמת ישראל ששיחקה אז בליגה ב' ואילו הפועל אשדוד מינתה את מוריס ג'אנו המנוסה וקיוותה גם כן לעלות ליגה כמה שיותר מהר. עם כל ההתרגשות סביב הקמת הקבוצות, שתיהן חיכו בקוצר רוח לדרבי הראשון של העיר אשדוד.

 

לישי ביטון שותף בדרבי הראשון (צילום : אבישי אפטקר)

 

ב20 לאוקטובר 2015 ולאחר שבע עשרה שנה הגיע הרגע לו חיכו אוהדי הכדורגל בעיר - הדרבי הראשון שהתקיים במסגרת גביע המחוז. כ-4000 צופים נרגשים פקדו את הי''א באשדוד והחזירו את הצבע לעיר. 17 שנה עברו לאוהדים מול העיניים, אדום נגד צהוב, הפועל נגד מכבי, רבותיי ההיסטוריה חוזרת. לכבוד המאורע, שופט העבר מאיר לוי חזר מפרישה כדי לשפוט במשחק ההיסטורי בו נכחו מספר רב של שחקני עבר.

 

אוהדי עירוני אשדוד הגיעו לדרבי בנוכחות גדולה (צילום : מוטי קדוש)

 

חשוב לציין ששתי הקבוצות הגיעו למפגש לאחר פתיחת עונה יוצאת מן הכלל כששתיהן היו עם מאזן מושלם. המשחק נפתח בהתרגשות גדולה ולכן לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד, בדקה ה-30 יצחק יברקן כבש והעלה את עירוני ליתרון שהוכפל כ-8 דקות לסוף על ידי גדיף וורקאט. התוצאה נשמרה עד לסיום וצבעה את הדרבי הראשון של העיר בצהוב בוהק ונתנה את האות לחגיגות. בצד המפסיד התקשו לקבל את ההפסד בדרבי ויומיים לאחר מכן ז'אנו פוטר מאימון הקבוצה.

 

בסיום אותה עונה עירוני אשדוד עלתה לליגה ב' לאחר שסיימה ראשונה עם הפסד בודד ואילו יריבתה העירונית עברה עונה לא פשוטה בכלל הכללה חילופי מאמנים וסיימה רק במקום השלישי. עד כה הקבוצות נפגשו ב-5 משחקים במסגרת הליגה בהן עירוני ניצחה בשלושה ושתי משחקים נגמרו בתוצאת תיקו. העונה עקב החלוקה לבתים כל קבוצה נמצאת בבית שונה, ולא יתקיים הדרבי האשדודי הידוע. עירוני אשדוד תנסה להתרכז בלהישאר בליגה ואילו האדומים חולמים על עלייה. 

 

 

אוהדי הפועל ''אדומים'' אשדוד (צילום :אבישי אפטקר)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחלה קהל (שלומיקו 13-01-2021, 17:36)
    במיוחד של עירוני
  2. זה לא נכון שהפועל נמל אשדוד לא התרוממה (ברק 14-01-2021, 14:50)
    הם סיימו בצמרת ליגה ג' והסיבה לפיקוקה היתה ג'קי בן זקן ושות' שהתנגדו להמשך קיומה של עוד קבוצה באשדוד
  3. יבנה (יבנה 14-01-2021, 21:07)
    ‏אין על ג׳קי בנה לכם אימפריה באשדוד תתביישו לכם