כאן כדי להישאר : נורדיה הביסה את כסייפה ונחלצה מהמקום האחרון

עד לפני פחות משבוע, רוב אוהדי הליגה סימנו את נורדיה כיורדת הבטוחה מבית ב', אך בתוך פחות מחמישה ימים הצהובים - שחורים הביסו פעמיים 3-0 וטיפסו למקום השביעי, אמש זה קרה מול כסייפה במשחק רב אירועים. אסף גובזה, דניאל טסאו ויעקב מזרחי כבשו, אופק עברי עצר פנדל ושלח את כסייפה עמוק לתוך מאבקי התחתית. אסף גובזה ומתן כהן הורחקו. בעקבות ההפסד, אמיר כהן התפטר מאימון הקבוצה.

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 02-03-2021
  • 15:19

מ.ס עירוני כסייפה אירחה את בית''ר נורדיה ירושלים למשחק השלמה במסגרת המחזור השביעי בבית ב'. המארחת באה למפגש כשהיא בצומת דרכים מעניינת. ערב המשחק, החבורה של אמיר כהן טרם הפסידה מאז המחזור השני אך מצד שני היא מתקשה להכריע משחקים. מנגד, החבורה של ויקטור גניש התחזקה משמעותית בשבועות האחרונים ובשישי האחרון היא קצרה את הפירות כשהביסה את מכבי שעריים במשחק העונה בתחתית, בנורדיה קיוו להמשכיות. כ-250 איש צפו במשחק.

 

הפתיחה הייתה שייכת למארחת שהחזיקה בכדור ושלחה הרבה שחקנים קדימה, בדקה הרביעית היא הייתה קרובה לעלות ליתרון, דרור ויצמן הכניס כדור גדול לסיאף אלהואשלה שפספס מקרוב. בדקה ה-19 דרור ויצמן השאיר נהדר עם העקב לנועם בסטקר שפרץ לרחבה אך מול השוער הוא הוציא מסירת רוחב לא מדויקת. שלוש דקות מאוחר יותר מתן כהן הוציא מתפרת במהירות, מסר לסיאף אלהואשלה שבעט חלש לידיים  של השוער. 

 

ומשום מקום, בניגוד לקצב המשחק נורדיה זכתה בפנדל, בדקה ה-31 יוסי סלליך קיבל כדור ארוך בתוך הרחבה, ניצל שמירה לקויה של הגנת כסייפה והוכשל ע''י השוער עמית שמש. פנדל לנורדיה. אסף גובזה לקח את האחריות וקבע 1-0 לצהובים.

 

אסף גובזה כבש את הראשון (צילום : מני בן ארי)

 

לאחר השער כסייפה נראתה לחוצה, כדור חופשי של לישי ביטון הורחק לקרן, כל שחקני הקבוצה התנפלו על השופט בטענה לנגיעת יד ברחבה של אחד משחקני נורדיה. בדקה ה-40 כסייפה קיבלה פנדל לאחר שכדור הקרן שלה פגע בידו של אחד משחקני נורדיה. סיאף אלהושאלה ניגש לפנדל אך בעט חלש ואופק עברי באינסטינקט נהדר זינק והדף ובכך קבע את תוצאת המחצית. 1-0 נורדיה.

 

כסייפה במשחק פחות מדוייק (צילום : דוברות כסייפה)

 

המחצית השנייה הייתה שייכת לחניכים של ויקטור גניש, בדקה ה-53 יעקב מזרחי שלח את דניאל טסאו שחלף בקלילות על פני דניאל קראדי אך בעט לא מדויק והכדור יצא החוצה. בדקה ה-61 שוב סיאף קיבל כדור מגיל יצחקוב אך הוא שוב פספס מול השער.חמש דקות מאוחר יותר העניינים החלו להתחמם על כר הדשא כשהתפתח עימות מילולי בין ירדן מגידיש ליעקב מזרחי. 

 

בדקה ה-70 יוסי סלליך חטף כדור למתן כהן ופרץ קדימה תוך כדי שהוא חולף על פני מגידיש ומעביר רוחב נהדר לדניאל טסאו שהכניע את עמית שמש,       2-0 מוצדק לנורדיה לאחר שער יפה

 

דניאל טסאו ממשיך להראות ניצוצות בנורדיה (צילום : יח''צ)

 

לאחר השער כסייפה איבדה עשתונות, מתן כהן ביצע תיקול חריף שלא מתאים למגרש הכדורגל בדניאל טסאו. אסף גובזה לא אהב את התנהגות האלימה של כהן והחל להתעמת איתו כשגם סיאף וגל יצחקוב היו מעורבים ורק דניאל קראדי ניסה להפריד. שופט המשחק, אוריין סולצמן, הרחיק את מתן כהן על העבירה ואת אסף גובזה על התפרצות הזעם.

 

כסייפה ניסתה לצמק אך נראתה לחוצה ולא מדוייקת ובדקה ה-90 יעקב מזרחי סגר את הסיפור וקבע את תוצאת המשחק, 3-0 גדול לנורדיה.

בסיום אוהדי הקבוצה המקומית זעמו על התוצאה ונשארו דקות ארוכות לאחר סיום המשחק בשטח המגרש. יום לאחר המשחק אמיר כהן הודיע על התפטרותו מאימון הקבוצה, על כך דווח לראשונה באתר ''גולר''.

 

ויקטור גניש בסיום : ''משחק קשה מול קבוצה קשה שהרבה נפלו מולה. כל הכבוד לשחקנים על הנחישות, המשמעת והעבודה. מבחינתי ההכנה למשחק הייתה מושלמת. אני חושב שמגיעות הרבה מחמאות לכל מי שמעורב בביתר נורדיה על השקט שידעו לתת לנו והתוצאות מתחילות לחלחל. שבאתי לכאן ידעתי שאני לוקח קבוצה במצב מורכב אבל גם ידעתי שאני הולך לעבוד עם אנשים נהדרים וזה מאוד חשוב. אני מאמין כ''כ במקום הזה ואעשה הכל כדי להצליח כאן. עשינו משהו גדול אבל חייבים המשכיות, כבר מיום רביעי תהיה מטרה אחת - המשחק מול אשקלון, עוד לא נשארנו בליגה, יש עוד המון עבודה. חייבים לשמור על כולם צנועים ושמחים.''

 

ויקטור גניש שמח על הניצחון (צילום : גיא צמח)

 

אמיר כהן בסיום : ''משחק לא טוב שלנו אבל גם ברצלונה הגדולה מפסידה והכל בסדר. בסך הכל המצב של הקבוצה טוב, המטרות שלנו השנה הן להישאר בליגה ואני מקווה שכולם מבינים את זה. התחתית לא מדאיגה אותי, נשארנו באותו מקום בטבלה, יש חומר שחקנים טוב שנבחר בקפידה. שום דבר לא מחלחל אלינו, יש פה חבורת גברים ולפעמים הרצון לנצח גורם לפעולה אחרת. 

 

כובש השער השני, דניאל טסאו בסיום : ''משחק לא קל במגרש קשה עם קהל. באנו מוכנים ואני שמח מאוד שעלינו על הגל אבל נמדד ממשחק למשחק. השינוי החיובי הגיע מהביטחון שאנו מקבלים מהמערכת כשגם הגביע השפיע לטובה. אנחנו עכשיו במומנטום חיובי ואנו חייבים להמשיך לעבוד בצניעות ולשמור עליו. עוד לא עשינו כלום, יש הרבה משחקים והרבה עבודה אבל לא אשקר, אנחנו שמחים אחרי הניצחון.

שמחה גדולה בנורדיה (צילום : מני בן ארי)

הוסף תגובה
תגובות