תחזית ליגה א׳ דרום: לירן ביטון מארחת את משה סבג

הגענו לישורת האחרונה בליגה, ומצפה לנו מחזור מסקרן במיוחד! הפועל אדומים אשדוד כבר בלאומית, ויפו ובקעת הירדן יצאו לקרב לוהט על המקום השני. גם התחתית של הבתים לוהטת, כשכל הקבוצות נלחמות על חייהן לא לרדת, ובטח לא ללכת למבחנים. הפעם החלטתי לארח את משה סבג, שחקן העבר של מכבי קרית גת האגדית ששיחקה בליגת העל. השבוע הוא סגר מעגל יחד עם קבוצתו מכבי קריית גת דודו, ועלה לשחק אחרי 15 שנה. סבג חושב שיפו תנצח את הבקעה, ושלוד תגבר על אור יהודה. ומה עם שאר התוצאות? הכל בפנים

  • על ידי: לירן ביטון
  • 06-05-2021
  • 13:30

 

פלייאוף עליון:

 

ירמיהו ״גריל טאון״ חולון- הפועל אדומים אשדוד:

לירן: משחק חסר חשיבות או כמו שאומרים לפרוטקול. מצד אחד חולון, שרשמה עונה סדירה פנטסטית ויכולה רק להיות גאה על זה, בפלייאוף זה פחות עבד לצערי. מנגד, העולה הטרייה האדומה מאשדוד, וזה הזמן שלי לברך את הקבוצה על פלייאוף אדיר וכמובן על העלייה המרגשת לליגה הלאומית! אין ספק שהניסיון של השחקנים בא לידי ביטוי בפלייאוף ושחקנים כמו אוהד קדוסי, יוסי אסייג, אוהד אדלשטיין, אבי מלכה, ויטלי גנון ועופר ורטה נתנו את הטון. כמובן שאפו ליאיר אזולאי שלקח את המושכות על הקווים. אשדוד אומנם הבטיחה את מקומה בליגת המשנה, אבל תרצה לשמור על פלייאוף מושלם ללא הפסדים והיא זו שתנצח.

 

משה: משחק לפרוטוקול בלבד, האדומים הבטיחו את העלייה והם עדין בחגיגות. צפוי להיות משחק פתוח לשתי הכיוונים אני הולך על חולון.

 

 

מכבי ״קביליו״ יפו- הפועל בקעת הירדן:

לירן: משחק שהוא גמר גביע עבור שתי הקבוצות, ומי שתסיים את העונה במקום השני עדין יכולה להתמודד על עלייה וללכת למבחנים. מצד אחד החבורה של איציק ברוך, שהוכיח שהוא אחד מהמאמנים הטובים בליגה א׳, לצד קבוצה איכותית שמשלבת שחקנים צעירים לצד מנוסים שנותנים את הטון. מנגד, בקעת הירדן המרעננת הרשמית של הקיץ והפתעת העונה. יפו נמצאת במקום השני עם 9 נקודות, מנגד בקעת הירדן במקום השלישי עם 7 נקודות. יפו יכולה לשחק גם על תיקו ולשמור על המקום השני והנחשק, מנגד בקעת הירדן חייבת ניצחון כדי לעבור את יפו. ואווו איזה משחק אדיר צפוי להיות על כר הדשא, ובמקרה הזה אני הולכת עם איציק ברוך וחבורתו ניצחון ליפו!

 

משה: אני הולך על יפו עם הקהל העצום שלה, גם יתרון הביתיות חשוב מאוד. אומנם הם איכזבו במשחק הקודם, אבל הם לא יתנו לעצמם לחמוק מהמבחנים ולעלות ליגה משם ולכן אני חושב שיפו תנצח.

 

 

האם איציק ברוך ויפו יסיימו במקום השני (צילום: איתן ידגר)

 

פלייאוף תחתון: 

 

הפועל אזור- מכבי הרצליה:

לירן: משחק של כבוד וספורטיביות בין שתי קבוצות שהבטיחו מזמן הישארות. וזה הזמן גם לומר לקבוצות בליגה א׳, חשוב מאוד לשחק ספורטיבי כדי לא לפגוע בקבוצות שנלחמות על חייהן בתחתית. מצד אחד החבורה של ליאור ראובן, שבתחילת העונה דשדשה בתחתית והיום כבר יכולה ללכת לים בשקט. מנגד החבורה האטרקטיבית של עידן בראון, עשתה עונה מצוינת וגם הייתה מעומדת לעלות לפלייאוף העליון, קבוצה שלא עשתה חיים קלים לליגה. שתי הקבוצות יבואו להילחם על כבודן במגרש, ואף אחת לא תרצה לספוג הפסד. המגרש באזור ידוע כמגרש שקשה לנצח בו, ואני צופה תיקו. 

 

משה: שתי הקבוצות הבטיחו הישארות צפוי להיות משחק פתוח משוחרר בלי לחץ, באים לשחק כדורגל ויהיה תיקו עם שערים.

 

בני לוד- מ.כ אור יהודה:

לירן: קרב תחתית לוהט כמו שאנחנו אוהבים! שתי הקבוצות נלחמות על חייהן בליגה וניצחון פה יהיה משמעותי ביותר לכל אחת מהן. לוד נועלת הטבלה שצברה רק 17 נקודות, מציגה מגמת שיפור תחת ידו המאמנת של יוסי חכים, וחבל שלא החליפו בלוד מאמן לפני (תראו מה קרה לדימונה שהבטיחה הישארות). לוד כבר שלושה מחזורים ללא הפסד, ובמחזור האחרון היא רושמת תיקו עם מכבי הרצליה החזקה. מנגד, אור יהודה דשדשה מתחילת העונה עד שירדה למקום שמוביל למבחנים, היא צברה עד כה 19 נקודות ונמצאת בהפרש של שתי נקודות מלוד. לא ברור מה קורה שם בעיקר בעמדת המאמן שהולך וחוזר, ואם באור יהודה היו חכמים אז היו עושים זעזוע על הקווים אבל מאוחר מדי. לוד במומנוטום יותר טוב, ונראת הרבה יותר טוב ויש לה את יוסי חכים! היא תנצח ותקבור בתחתית את אור יהודה, שעלולה למצוא את עצמה בליגה ב׳ בעונה הבאה.

 

משה: כל העונה לוד איכזבו והיו מקום אחרון הם לא הציגו כדורגל טוב, אבל לבני לוד יש מסורת בשנים האחרונות בליגה השנייה עם הניסיון ועם המגרש הביתי והקהל אני מאמין שבמשחק האחרון הם לא יאכזבו וינצחו את אור יהודה.

 

האם יוסי חכים יציל את לוד מירידה בטוחה? (צילום: מני בן ארי)

 

שמשון כפר קאסם- מ.ס דימונה:

לירן: כבר כמה שנים טובות ששמשון כפר קאסם מכוונת לעלייה, ובועטת בדלי וחבל! בכפר קאסם יש אנשים טובים שאוהבים כדורגל והם צריכים להבין שכסף לא מבטיח עלייה, ובעונה הבאה הם יהיו חייבים להיבנות נכון. מאז שפספסה את ההעפלה לפלייאוף שמשון רושמת תוצאות מאכזבות, מילא לא לעלות אבל לפחות לסיים בקלאס, ומזל שיש את אור יהודה שאותה קל לנצח. מנגד, מ.ס דימונה, וואוו מה לא נאמר על דימונה העונה! לא מעט פעמים ביקרתי את היכולת של הקבוצה, אך בעיקר את אופן הניהול של המועדון (שעדין כושל), אבל בדיוק בזמן הגיעו צמד המאמנים רונן ווינשטין וישראל אברג׳יל התעלמו מרעשי רקע והחזירו את דימונה מהמתים! אחרי רצף רע ועונת בלהות, דימונה הצליחה להבטיח הישארות בליגה באופן רשמי ומגיע שאפו לצמד שחיבר את חדר ההלבשה, שיפר את היכולת וגם הביא תוצאות. שאפו גם לשחקנים על מסע הישארות הירואי! מכאן אני מקווה שבדימונה יבינו שקבוצת כדורגל צריכה להיות מנוהלת ע״י אנשי כדורגל , זה לא מספיק להישאר בליגה כי אם היא לא תתנהל נכון בעונה הבאה התסריט עלול לחזור. דימונה נמצאת במומנטום מצוין והיא גם זו שתנצח במשחק. 

 

משה: עוד משחק בין שתי קבוצות שכבר הבטיחו הישארות, צפוי להיות משחק בלי לחץ ומשוחרר. דימונה הבטיחה הישארות במחזור האחרון היא בתקופה טובה ובמומנטום מצוין ואני צופה ניצחון לדימונה. 

 

הפועל מרמורק- בית״ר נורדיה ירושלים:

לירן: שתי הקבוצות התפוצצו במחזור הקודם, מצד מרמורק זה מובן אבל נורדיה לגמרי הפתיעה עם ניצחון על אשקלון. מרמורק אומנם לא הצליחה להעפיל לפלייאוף ולהתמודד על עלייה כמו שחלמה, אבל לפחות היא שברה את הנאחס וניצחה בדרבי וגם הביסה את כסייפה במחזור האחרון. מנגד נורדיה, שהייתה קבורה בתחתית הטבלה ומועמדת פוטנציאלית לירידה התאוששה, ואחרי הניצחון במחזור הקודם על אשקלון היא ניצלה מהמקום שמוביל למבחנים ושלחה לשם את כסייפה, אך היא עדין לא יכולה לנשום כי גם היא וגם כסייפה עם אותו מאזן נקודות כך שזה קרב עבורה של להיות או לחדול. מרמורק יכולה ללכת לים וסיימה את העונה, נורדיה צריכה את הנקודות, ואם היא תהיה חכמה היא תבין שכל המשחק של מרמורק עובר דרך ערן לוי ותצטרך לשמור עליו ולנטרל אותו. במשחק הזה אני מהמרת על ניצחון צהוב וירושלמי. 

 

משה: מרמורק בשבועות האחרונים משוחררת בלי לחץ מציגה כדורגל טוב וחיובי, ונורדיה חייבת את הנקודות כדי לא להסתבך במבחנים. אני חושב שמפגש כזה יסתיים בתיקו ועל כר הדשא יהיה משחק די לחוץ ולא פשוט.

 

 

האם נורדיה תינצל מירידה ודאית? (צילום: מני בן ארי)

 

הכח עמידר רמת גן- עירוני כסייפה:

לירן: בהכח עמידר רמת גן כבר הפנימו שאת העונה הבאה הם יפתחו בליגה ב׳, מנגד כסייפה שעד לא מזמן הייתה הפתעת העונה הפכה לקבוצה מאכזבת שעסוקה בהכל חוץ מלשחק כדורגל. היו״ר מונע מהקהל להיכנס למשחקים הקהל זועם ובצדק ואז מורחק ע״י בית דין!! מאז עזיבתו של אמיר כהן, הקבוצה הלכה אחורה וממעיטה להביא תוצאות. במחזור האחרון היא רשמה תבוסה מביכה למרמורק, שהורידה אותה למקום שממנו הולכים למבחנים, אוי לכסייפה אם היא תירד ליגה אחרי עונה אחת בליגה א׳. בנוגע להכח, אומרים שלקבוצת שכבר ירדו ליגה אין מה להפסיד, והן בד״כ מנצחות וזה מה שקרה להכח מול שעריים במחזור האחרון כך שכסייפה תצטרך להיזהר. הכח תשחק על טיפת הכבוד האחרון שלה, כסייפה חייבת את הנקודות ולדעתי היא תנצח. 

 

משה: הכח כבר מזמן בליגה ב׳, כסייפה חייבת את הנקודות כי כרגע היא במקום שמוביל למבחנים. לדעתי המשחק הוא של כסייפה הם יבואו מוכנים והם ינצחו. 

 

מכבי עירוני אשדוד- מכבי שעריים:

לירן: מכבי שעריים רשמה עונה אישית אדירה אך ורק בזכות ארז בלפר, אך נראה שההפסד בדרבי הרחובותי השפיע עליה, אחרת לא ברור איך קבוצה כזאת רושמת הפסד להכח עמידר רמת גן שכבר מזמן ירדה ליגה. שערים חייבת להתעשט ולסיים את העונה עם ניצחון, אך מצפה לה משוכה בדמות עירוני אשדוד המדשדשת. לא ברור מה קורה שם העונה, מה שבטוח קורים דברים לא טובים. הקבוצה הייתה חופשית במחזור האחרון, ולפני כן היא רשמה ניצחון על הכח עמידר רמת גן. התחתית של הבית צפופה מאוד, ועירוני אשדוד שנמצאת במקום הרביעי שתי נקודות מעלה נורדיה וכסייפה עלולה להסתבך במידה ותרשום הפסד והשתיים האחרות ינצחו. שעריים תרצה לסיים את העונה עם ניצחון, עירוני ירצו לקחת נקודות ואני צופה תיקו. 

 

משה: אשדוד עדין לא הבטיחה במאה אחוז את ההישארות,היא עלולה ללכת למבחנים. שערים בתקופה טובה מאז שארז בלפר לקח את הקבוצה והם עשו סדרה של תוצאות טובות. אשדוד בבית עם הקהל ובמשחק האחרון הם יקחו בשיניים את המשחק הזה בסוף, יהיה להם קשה מול שערים המאומנת אבל הם ישאירו את הנקודות. 

 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. צריך להיות חובבנית לגמרי (אחד שיודע 06-05-2021, 15:18)
    כדי לכתוב שליפו 6 נקודות ולבקעה 4, בלי להסתכל אפילו בטבלה. ליפו יש 9 ולבקעה 7
  2. תברחי משם רון עיתונאי חלשששששששששש (הכתבת הכי נורמלית בגולר 06-05-2021, 16:00)
  3. כתבת תותחית שפו (אבי 06-05-2021, 18:55)
    כייף לקרוא את הטור שלך מקצוענית ברמה אחרת בהצלחה
  4. כל הכבוד שאירחת אגדת כדורגל כמו משה סבג אוהבים אותך משה (חריפה מאוד הגברת ביטון 06-05-2021, 20:47)
  5. אור יהודה רוצה לרדת ליגה ב (אוהד אור יהודה 07-05-2021, 09:55)
    לו מנצחים שלוש אפס .אור יהודה מעל עשר מחזורים מפסידה ומחכה לסיום העונה כדי לרדת ליגה ב
  6. אור יהודה מפסידה היום ללוד (יודע דבר 07-05-2021, 10:27)
    אור יהודה מקבלת תפוסה מלוד יותר בין דתיים שערים לארבע שערים
  7. הכח רג (מאיר 07-05-2021, 13:46)
    קשה להאמין שהקבוצה תשחק בדנה הבאה בליגה ב. מכיר את הקבוצה עשרות שנים. רוזנר..צלניקר..קדוש..קפי ועוד ועוד המגרש בגלי גיל. מי היה מאמין. חבל..חבל..חבל..