אל תמצמצו לרגע: התחזית לליגה א' דרום

ביום שישי הקרוב תפתח באופן רשמי עונת הכדורגל בליגה א' דרום שהולכת להיות מרתקת מתמיד. מתוך שמונה עשרה קבוצות רק אחת תעלה ישירות ללאומית וארבע קבוצות יאלצו לרדת בסיום העונה לליגה ב'. מי תעלה? מכבי יפו? הפועל כפר שלם? ואולי מרמורק ושעריים יפתיעו? שווה לראות...

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 08-09-2021
  • 13:22

מכבי ''קביליו'' יפו

מאמן : איציק ברוך

מטרות : עליית ליגה

זאת חייבת להיות העונה של מכבי ''קביליו'' יפו. לאחר שאשתקד הקבוצה הייתה רחוקה משחק אחד בלבד מהמקום בלאומית, הקיץ הוחלט במועדון להשקיע כספים רבים במטרה לסיים מקום אחד יותר גבוה מהעונה החולפת. במועדון צירפו מספר רב של שחקנים בכירים ואיכותיים לצד צעירים מבטיחים. לזכות איציק ברוך יעמוד סגל רחב עם השחקנים הטובים בליגה. כל תוצאה חוץ מעליית ליגה תיחשב כישלון העונה ביפו.

 

הערכה שלנו : מקומות 1-2

 

ערן לוי יעלה את יפו ליגה? אחרת לא חבל על ה 40 אלף ש"ח שהושקעו? (צילום : מני בן ארי)

 

הפועל כפר שלם

מאמן : עומר פרץ

מטרות : עליית ליגה

היורדת הטרייה לליגה א' תרצה לחזור ללאומית תוך אחת ולא ''להיתקע''  בליגה א'. לשם כך במועדון פתחו את הכיס והחתימו סוללת שחקנים בכירים שחלקם שיחקו בעבר בליגות בכירות וחלקם מכירים את הליגה וחוו בה הצלחות. כמו כן כפר שלם השאילה לא מעט שחקנים צעירים עם עתיד מבטיח. על הנייר נראה שלכפר שלם יש את כל מה שצריך כדי להיאבק על עלייה וחובת ההוכחה תהיה על המאמן עומר פרץ.

 

הערכה שלנו : מקומות 1-3

 

עומר פרץ יחזיר את כפר שלם ללאומית? הגיע הזמן שיוכיח את יכולתיו לאחר שנים של כישלון אישי.  (צילום : דדי ברק)

 

מכבי שעריים

מאמן : מוסא בן חיים

מטרות : צמרת גבוהה

הכחולים מרחובות החלו את ההכנות לעונה בשלב מוקדם כשהבטיחו את מקומם של השחקנים שהיוו את הבסיס הטוב מהעונה החולפת וכמו כן גם צירפו שחקנים שהציגו אשתקד יכולת טובה בליגה. אין ספק שבשעריים ירצו לראות העונה קבוצה שתרוץ בצמרת ותציג כדורגל איכותי ומהנה. היתרון של שעריים הוא שהרוב המוחלט של שחקניה מכירים את הליגה והרשימו בה. מבחינת סגל ותנאים, שעריים שייכת לצמרת ושם להערכתנו היא תהיה.

 

הערכה שלנו  : מקומות 2-4

 

הקהל של שעריים יחגוג הרבה העונה? לשעריים פוטנציאל לקהל הגדול בליגה... (צילום : דדי ברק)

 

שמשון כפר קאסם 

מאמן : רביד גזל

מטרות : עליית ליגה

כמו בכל עונה בשנים האחרונות, המועדון של איהאב סרסור שואף להעפיל לליגה הלאומית. העונה בניית סגל השחקנים החלה בשלב מאוחר מאוחר מאוד ובוצעה מהפכה בסגל השחקנים שאיכזב בעונה החולפת. מי שצפויים להוביל את הקבוצה על כר הדשא הם קבלן העליות אוהד אדלשטיין והחלוץ המוכח אליאור סיידר. להערכתו הבנייה המאוחרת של כפר קאסם לצד ליקויים נוספים תוביל לכך שהקבוצה לא תצליח להתמודד לאורך טווח על עליית ליגה אך תהיה בצמרת ובפלייאוף העליון. 

 

הערכה שלנו : מקומות 3-5

 

שמשון כפר קאסם תעלה ללאומית? עבודה נהדרת של שנים נעשית במועדון, הם מתאימים ללאומית.  (צילום : מדיה שמשון כפר קאסם)

 

הפועל מרמורק

מאמן : דוד מרטן

מטרות : פלייאוף עליון

האדומים מרחובות, שחוו אשתקד אכזבת ענק כשלא הצליחו להעפיל לפלייאוף העליון עם סגל מפוצץ כוכבים, ינסו לעשות זאת העונה. הקיץ בוצעו שינויים רבים במועדון כשרוב הסגל יהיה מבוסס על שחקנים צעירים ומוכשרים ומי שיוביל את הקבוצה הוא שחקן העונה החולפת מתן בית יעקב הנהדר. כמו כן גם הבלם דור אלברמן ועידו אקסברד יהיו חשוב מהעונה של מרמורק שלהערכתנו תצליח להעפיל לפלייאוף.

 

הערכה שלנו : מקומות 4-5

 

מתן בית יעקב יוביל את מרמורק לעונה מוצלחת? שחקן הטוב בליגה? (צילום : מדיה הפועל מרמורק)

 

מכבי יבנה

מאמן : יוסי זוזוט

מטרות : מקום בצמרת הטבלה

לאחר שאשתקד ביבנה הציגו עונה סולידית למדי, העונה יש רצון אמיתי להיאבק בצמרת הטבלה ולנסות לסיים כמה שיותר גבוה. לשם כך החלוץ הבכיר אלירן שמש והבלם טל בנש הוחתמו במועדון וינסו להוביל אותו הכי גבוה שאפשר. יחד עם זאת יש מספר עמדות מפתח שלהערכתנו לא מספיק איכותיות ולכן לדעתנו מכבי יבנה לא תצליח להעפיל לפלייאוף אך בשמינייה הראשונה.

 

הערכה שלנו : מקומות 6-7

 

מכבי יבנה תחגוג הרבה העונה? (צילום : גיא צמח)

 

ירמיהו חולון

מאמן : אביבי זוהר

מטרות : פלייאוף עליון

לאחר שאשתקד הקבוצה של רונן קנפו הייתה מועמדת ראשית לעלייה אך קרסה במשחקי הפלייאוף, העונה הוחלט לשנות גישה. בחולון מינו את אביבי זוהר למאמן הקבוצה והוחלט ללכת על בסיס שחקנים צעיר ומוכשר כדי לנסות להשתחל לחמישייה הראשונה. מי שינסו להוביל את הקבוצה קדימה הם שחקני ההתקפה דניאל גרץ ואסף גובזה. להערכתנו חולון תציג כדורגל אטרקטיבי ויפה לעין אך חוסר הניסיון של רוב שחקני הסגל שלה יהיה בעוכריה במאבקי הצמרת.

 

הערכה שלנו : מקומות 6-7

 

חולון תנסה להשתחל לפלייאוף העליון. והאם יתגברו על הכישלון שנה שעברה בפלייאוף? (צילום : יח''צ)

 

עירוני אשדוד

מאמן : אבי אבינו

מטרות : מאבק על מקום בפלייאוף

לאחר שאשתקד קבוצת האוהדים מאשדוד עברה עונה דיי מקרטעת אך לבסוף הצליחה לשרוד בליגה, העונה הבינו בעירוני שכדי לנסות להתמודד בחלק העליון של הטבלה צריך להחתים שחקנים איכותיים ובמסגרת התקציב עירוני התחזקה. הרכש הבולט ביותר שביצע אבי אבינו הוא צירופו של החלוץ עדן שרם שיחד עם בר סוויסה הוא ינסה לספק מספרים בחלק הקדמי. עבור מאמן הקבוצה מדובר בשנת מבחן חשובה בה יצטרך להציג כדורגל איכותי ויעיל ולקחת את השחקנים הצעירים שלו צעד קדימה. לדעתנו עירוני אשדוד תעבור עונה שקטה במרכז הטבלה.

 

הערכה שלנו - מקומות 8-11

 

אבי אבינו ינסה לקחת את עירוני אשדוד צעד קדימה. אבל חייבים לתת לו תקציב יותר גדול לשם כך.. (צילום : איתן ידגר)

 

הפועל אזור

מאמן : ליאור ראובן

מטרה : לא להסתבך בתחתית

הפועל אזור עברה אשתקד עונה לא פשוטה בכלל כשהיא פתחה את העונה בצורה רעה ובשלבים מסויימים הייתה מועמדת לירידה אך במועדון ידעו לבצע שינויים והתאמות שעזרו לקבוצה לשרוד בצורה מכובדת. הקיץ הקבוצה הצליחה לשמור את תומר בן חיים שהיה האקס פקטור בעונה הקודמת ועוד כמה שחקנים חשובים אך יחד עם זאת היא נפרדה מהשוער עזרא חנא ומהחלוץ המוביל אדיר רחמים שכבש לזכותה 13 שערים בכל המסגרות. מי שינסה למלא את החלל הוא נתי ארז'ואן שעזב את יפו לאחר שנתיים. אם ליאור ראובן יצליח לחבר את התלכיד מחדש אזור תעבור עונה שקטה ואף תוכל לסיים בעשירייה הראשונה.

 

הערכה שלנו : מקומות 8-11

 

ליאור ראובן ינסה לסיים בעשירייה הראשונה ולהוכיח לכולם שאזור זה לא שם של קבוצת תחליף.  (צילום : איתן ידגר)

 

בני לוד 

מאמן : גדי כרמלי

מטרה : לשרוד בליגה

לאחר שאשתקד בני לוד שרדה בליגה רק לאחר ניצחון במשחק המבחן, העונה החליטו במועדון על שינויים מאסיביים כשיוסי חכים עזב ובמקומו מונה גדי כרמלי. המאמן המנוסה בנה תלכיד צעיר כמעט מאפס כשחלק גדול משחקניו טרם ערכו הופעות במדי קבוצת בוגרים. עד כה נראה שהמאמן עושה עבודה נהדרת כשהקבוצה נראתה טוב במשחקי הכנה והביסה 4-0 את ירמיהו חולון במשחק הגביע. לדעתנו בני לוד תעשה חיים קשים לכל קבוצה בליגה ותפתיע כשלא תסתבך במאבקי תחתית.

 

הערכה שלנו : מקומות 8-11

 

הקבוצה הצעירה של גדי כרמלי תפתיע? (צילום : דדי ברק)

 

מ.ס דימונה

מאמן : רונן ויינשטיין

מטרות : להיאבק על מקום בפלייאוף

הקיץ בדימונה שפכו סכומים גדולים על שחקני חיזק מהמרכז במטרה להוביל את הקבוצה לעונה מוצלחת בהרבה מהקודמת. כדי לעשות זאת במועדון החתימו שחקנים בכירים בדמותם של טל איילה, בן אלגרבלי ועוד. להערכתנו זה יספיק רק למקום באמצע הטבלה.

 

הערכה שלנו : מקומות 8-11

 

רונן ויינשטיין ינסה להוביל את דימונה להצלחות. מאמן טוב אבל חייב לחזק את הסגל שנחלש לעומת אשתקד.  (צילום : מאור אלקסלסי)

 

הפועל בקעת הירדן

מאמן : חנן אזולאי

מטרות : לשרוד בליגה

לאחר שאשתקד בקעת הירדן הייתה הפתעת העונה כשסיימה במקום השלישי בפלייאוף העלייה, העונה רוב שחקני המפתח עזבו ובמקומם הוחתמו שחקנים צעירים שינסו לפרוץ תחת חנן אזולאי הנהדר שינסה להפעיל את קסמיו עונה נוספת.

 

הערכה שלנו : מקומות 12-13

 

חנן אזולאי יפעיל את קסמיו פעם נוספת? יהיה קשה אבל לפי משחק הגביע זה אפשרי.  (צילום : דדי ברק)

 

מכבי הרצליה

מאמן : עופר טלקר

מטרות : פלייאוף עליון

לאחר שאשתקד מכבי הרצליה כשלה בניסיונותיה להעפיל לפלייאוף העליון, הקיץ מכבי הרצליה החלטה את ההכנות בשלב מאוחר מאוד ונראה שלפחות כרגע הקבוצה עוד לא ממש מוכנה לעונה. המאמן עופר טלקר ינסה להסתמך העונה על מספר רב של שחקני בית ומי שינסו להוביל את הרצליה קדימה הם שחקני הרכש אור חסידים, סתיו נסיקובסקי ורז יצחק.

 

הערכה שלנו : מקומות 12-13

 

מכבי הרצליה החלה את הכנותיה לעונה בשלב מאוחר, עושה רושם ששיימן מבסוט מליגה א ולא רוצה לעזוב. (צילום : איתן ידגר)

 

בני אילת 

מאמן : שרון חיטמן

מטרות : לשרוד בליגה

לאחר שאשתקד בני אילת הצליחה בתקציב נמוך ועם שחקנים מקומיים להעפיל לליגה א', הקיץ היה לא פשוט באילת כשהקבוצה לא הצליחה להתחזק בצורה משמעותית ואף נפרדה משחר בן ארי. בתקציב הנוכחי כל תוצאה שתשאיר את אילת בליגה תהיה הישג. במשחקי הגביע הקבוצה הצליחה לנצח פעמיים את מכבי הרצליה ושמשון ת''א. להערכתנו אילת תיאבק על חייה בליגה עד לרגע האחרון.

 

הערכה שלנו : מקומות 14-16

 

בני אילת תנסה לברוח מהתחתית עד כמה שניתן ולנצל מגרש ביתי ורוחות לשם כך.  (צילום : רון בלומנטל)

 

בית''ר נורדיה ירושלים

מאמן : גילי גור

מטרות : לשרוד בליגה

לאחר שאשתקד נורדיה הייתה קרובה משחק אחד מירידת ליגה, הקיץ במועדון ביצעו שינויים רבים. הוחלט למנות את מאמן קבוצת הנוער, גילי גור, למאמן הראשי של הקבוצה ולהסתמך בעיקר על שחקני בית וצעירים מליגה ב' וזאת לאחר ששחקני המפתח מהעונה הקודמת עזבו. כל תוצאה שתשאיר את נורדיה בליגה בסוף העונה תיחשב הישג גדול.

 

הערכה שלנו : מקומות 14-16

 

קבוצת האוהדים מירושלים תנסה לשרוד עונה נוספת בליגה- הניהול חייב להשתפר לשם כך.  (צילום : גלעד אימס)

 

שמשון תל אביב

מאמן : צביקה לוי

מטרות : לשרוד בליגה

אשתקד שמשון ת''א רשמה פלייאוף אדיר שבסיומו הקבוצה זכתה בכרטיס לליגה א'. הקיץ צביקה לוי הצליח לשמור על רוב התלכיד הטוב מהעונה הקודמת וחיזק את הסגל בעיקר בשחקנים צעירים ללא ניסיון אמיתי בליגה. כדי לא לרדת חזרה לליגה ב' לאחר עונה בלבד, צביקה לוי יצטרך להוציא משחקניו את המיטב.

 

הערכה שלנו : מקומות 14-16

 

שמשון ת''א תצליח לשרוד בליגה? יהיה קשה אבל עושים עבודה נהדרת במועדון הוותיק. (צילום : אמיר חאג' יחיא)

 

מועדון ספורט עירוני כסייפה

מאמן : מוטי עטר

מטרות : לשרוד בליגה

הקבוצה של עדנאן אלעמור הצליחה בעונה הבכורה שלה בליגה א' לשרוד בצורה מכובדת, למרות זאת, כסייפה עוברת קיץ לא פשוט בכלל כשעתיד המועדון נמצא בסימן שאלה גדול ולא ברור אם הקבוצה תצליח לסיים את העונה על כר הדשא.

 

הערכה שלנו : מקומות 17-18

 

כסייפה נמצאת במצב לא פשוט. האם יפתחו את העונה בליגה א?  (צילום : דדי ברק)

 

הפועל אשקלון

מאמן : שניר סופר (מאמן זמני)

מטרות : לשרוד בליגה

המועדון, שעבר היה בליגת העל, נמצא כעת במצב לא נעים בכלל. בעקבות סכסוכים בין גורמים בעירייה להנהלת הקבוצה, כמעט כל הפעילות בהפועל אשקלון מוקפאת והיא צפויה להגיע למחזור הראשון עם שחקני נוער בלבד. במצב הנתון הזה כל תוצאה מלבד המקום האחרון בסיום העונה תיחשב הפתעה אך חשוב לזכור שבמידה והעניינים בין ההנהלה לעירייה יפתרו אנו צפויים לראות חיזוק מאסיבי שיחזיר את הקבוצה לעניינים.

 

הערכה שלנו : מקומות 17-18

יפו תעלה בסוף העונה לליגה הלאומית? (צילום : דדי ברק)

הוסף תגובה
תגובות
  1. ידוע למי ניתנה הנבואה.. .. (הוגה דעות 08-09-2021, 14:35)
    מה החוכמה לנחש באיזה מקום תסיים כל קבוצה את העונה ? תנחשו כמה ניצחונות תשיג כל קבוצה ,מי יכבוש את השערים לזכותה ומה יהיה הפרש השערים,כמה תוצאות תיקו וכו'
  2. השנה זה של יפו (הבורר 08-09-2021, 15:04)
    יפו קבוצה חזקה מאוד השנה הם יעלו ללאומית
  3. בושה (אלי 08-09-2021, 15:24)
    רונן ווינשטין שחטה תכסף בדימונה החתמתה שחקנים גמורים תיתפטר אתה לא מתבייש להגיד פליאוף עליון הביתה
  4. המטרה של אזור היא להשאר בליגה (בלי עתיד בלי תקוה בלי חלום 08-09-2021, 15:51)
    קבוצה ללא מטרות לעד איכס עליכם
  5. הקבוצה שלנו יקרה (שערוקי 08-09-2021, 16:12)
    קנו כבר מנויים איפה כל האלפים בקושי ישלנו 100 אוהדים עשינו קבוצה לעליה הקבוצה יקרה עם עוד כסף נעלה ליגה ובלי מנויים הכל ירד לטמיון תוכיכו שאתם האוהדים הטובים בליגה
  6. תגובה (יוסי 08-09-2021, 17:39)
    רונן לא היה יותר זול להשאיר את הסגל הקודם פלוס קצת חיזוקים ודימונה מועמדת לעליה רק אגו גבוה כמו שלך הרס את כל הקבוצה השנה יחזור אותו הניגון דימונה תחליף הרבה שחקנים וגם את המאמן לא לומדים שמה
  7. אין שחקן ששווה 40 אלף בחודש מה זה ברצלונה? (ליפו 08-09-2021, 18:37)
  8. 40 אלף פיוג'וס (אחד 08-09-2021, 18:39)
    אל תאכלו את כל הבבג'דאס שמאכילים אותכם.
  9. ל4 (אזוריה 08-09-2021, 19:23)
    יחתיכת חמור שיש קבוצות שהשקיעו הרבה כסף אז לא נעלה ולא נרד אז מקווים להשאר בליגה ללא מאבקי תחתית ידביל
  10. קללה על מרמורק (נתי לא יחייא 08-09-2021, 19:31)
    ארור ומקולל כל נושא תפקיד במרמורק… בזכות כל התפילות של בורא עולם… אמן !!
  11. הלו אזוריה תפסיק לרמות (הבלוף 08-09-2021, 20:59)
    תמיד יהיו שישקיעו יותר אבל בעבר הינו בפליאופים ובחלק עליון די לשקר לא עובד עלי
  12. חיים בסרט (החכם 08-09-2021, 21:45)
    יפו קבוצה חסרת נסיון אין לה סיכוי לעלות
  13. לחכם: למה חסרת נסיון? (החכם יותר 08-09-2021, 22:15)
    ערן לוי חסר נסיון? פיליפ חאיכ? עומרי כהן? גיא עיני? מאיר אוחיון? רונן פרץ? ניקו לסדמן? סאן טוריאל? תום מדהלה? אתה יודע כמה עליות עברו השחקנים האלה?
  14. חיים בסרט (החכם 08-09-2021, 22:47)
    אם אתה רושם את תום מדהלה כשחקן ,אז אין לך מושג מלך המחמיצים רוב הגולים שלו בפנדלים,ערן לוי שחקן גמור ,גיא עיני שחקן בינוני ונמוך שיחק בשעריים .
  15. יאללה כפר שלם ! (אוהד 08-09-2021, 23:16)
    האריות הכתומים בעזרת השם נ ! אוהבים ! ????⚽️???? עומר פרץ המלך ! איתן אנחנו אוהבים אותך !
  16. יפו מועמדת רצינית לאליפות (הוגה דעות 09-09-2021, 09:58)
    מי שחושב שזו קבוצה חסרת נסיון אין לו מושג מה זה חוסר נסיון
  17. תגובה ל13 (עכבר ליגות 09-09-2021, 13:18)
    כמה באמת?