נלחמים על הסמל : אוהדי אדומים אשדוד פתחו במחאה

אוהדיה של העולה החדשה ללאומית., מנהלים בימים האחרונים מחאה ברשתות החברתיות וביציעים כנגד ההתאחדות לכדורגל על ההחלטה שלא לאפשר לקבוצה לשחק תחת השם הפועל אדומים אשדוד ואף לא להשתמש בסמל הקבוצה.

  • על ידי: אורי בבליקי
  • 06-10-2021
  • 14:07

לפני כ-6 שנים כשהאוהדים החליטו להקים מחדש את הפועל אשדוד, היא נרשמה בהתאחדות בשם "הפועל בני אשדוד". כעבור זמן קצר מאוד התגלו חילוקי דעות, האוהדים פרשו מהעמותה והקימו קבוצה חדשה שנרשמה בהתאחדות בשם א.ס אשדוד (אגודת ספורט). כל האוהדים של הפועל אשדוד המיתולגית הפכו לחלק ממנה בעוד הפועל בני אשדוד נשארה ללא קהל ועד עצם היום הזה משחקת בליגה ג.

 

בשנתיים הראשונות הקבוצה הייתה שייכת למרכז עוצמה ולאחר מכן נעשתה פנייה למרכז הפועל במטרה להצטרף אליה. העניין הגיע לפיתחו של בית המשפט המחוזי כי מרכז הפועל סירב בהתחלה שיהיו באשדוד שתי קבוצות תחת השם ''הפועל''.  העניין הוסדר בהסכם פשרה בין העמותה למרכז הפועל בכך שעל החולצה יהיה רשום הפועל אדומים (ללא איזכור אשדוד) כי בני אשדוד מליגה ג' התנגדה "בכדי למנוע הטעייה" (חשוב לציין שלהפועל בני אשדוד לא נותרו כמעט אוהדים). בנוסף, בית המשפט המחוזי פסק שא.ס אשדוד תוכל לשנות את השם בהתאחדות.

 

ההתאחדות מצידה סירבה כי לפי התקנון שלהם לא ניתן לקרוא לקבוצה על שם צבע ולכן המועדון נשאר בהתאחדות כא.ס אשדוד וכך זה היה עד שהקבוצה עלתה אשתקד לליגה הלאומית.

 

מרגע זה החל מחול שדים. המנהלת התנגדה לכך שהקבוצה תשחק עם סמל שמזכיר את סמל הפועל (כי בהתאחדות המועדון לא רשומים הפועל וזאת למרות שמרכז הפועל מכיר בקבוצה). בנוסף, על הסמל היה את המספר 1957 שמציין את שנת ההקמה של הפועל אשדוד המיתולגית, ובמנהלת סירבו שגם זה יופיע כי זה עלול להטעות שאנו הפועל וכאמור לדבריהם אנחנו לא. לכן הסמל שלנו שונה לגמרי ובסמל הנוכחי אין ולו איזכור קל לסמל או לשם הפועל.

 

העולה הטרייה ללאומית נאלצת לשחק עם סמל חלופי בעקבות החלטת ההתאחדות (צילום : רז זהבי)

 

חשוב לציין שישנן מספר דוגמאות לכמה קבוצות מאותו עיר שמשחקות תחת עמותת הפועל, לדוגמה הפועל בני לוד ומ.ס הפועל לוד, הפועל כפר סבא והפועל ''העליה'' כפר סבא ועוד ועוד.

 

לכן יצאו האוהדים למאבק על השם ועל הזהות כנגד ההתאחדות והמנהלת

הוסף תגובה
תגובות
  1. כבר אמרנו התאחדות בושה (משה 06-10-2021, 16:07)
    כמה דבילים יושבים בהתאחדות תחת משכורת חבל פשוט חבל
  2. הפועל (יעקב 06-10-2021, 18:01)
    אנחנו הפועל ולא נוותר בגלל איזה פקיד שאוכל חינם אחים יקרים מכל הקבוצות שימו יד תעזרו לנו
  3. תעברו לכפר סבא (תעברו לכפר סבא 06-10-2021, 21:39)
    תעברו לכפר סבא . שם מותר
  4. אנחנו הפועל ואף אחד לא יגיד לנו אחרת (אדום 06-10-2021, 21:51)
  5. אתם מס אדומים אשדוד (גיקי 07-10-2021, 05:36)
    שלוכים גמורים ליאור מיארה אתה לא ‏רצוי במגרש
  6. אוהדים (א ס אשדוד 07-10-2021, 07:27)
    לא הבנתם השם לא שייך לכם תשחררו עוד פעם 20 איש משועממים תהנו מהקבוצה שלכם ותעזבו את הפועל אשדוד בשקט רוצים לקחת מכולם הכול זה לא שלכם ולא יהיה בהצלחה