תחזית ליגה א׳ צפון מחזור 26: לירן ביטון מארחת את שלומי פרץ

אנחנו מתקרבים לישורת האחרונה של הליגה, ומגיעים למחזור ה-26 בליגה א׳ צפון. השבוע בחרתי לארח את שלומי פרץ, האיש מאחורי המועדון עירוני נשר, איש של כדורגל שנותן הרבה שקט למועדון, וקבוצתו נמצאת בעונה מדהימה כנגד כל התחזיות ונאחל לה הישארות בטוחה בליגה. שלומי חושב שטבריה תנצח את כאוכב, שטמרה וטירה יפרדו בתיקו, ושנשר קבוצתו תגבר על באקה. ומה עם שאר התוצאות? הכל בתחזית שלפניכם!

  • על ידי: לירן ביטון
  • 03-03-2022
  • 18:26
מכבי צור שלום- בני ערערה 
לירן: איזה מזל יש לערערה שיש את רובי שפירא, והיא הצליחה לקפוץ מקום אחד מעל החלק האחרון של הטבלה, ובכל זאת היא עדין נמצאת במקום שממנו יורדים לליגה ב׳. באורח פלא וכנגד כל התחזיות, ערערה רשמה ניצחון במחזור הקודם על צעירי כפר כנא והקבוצה מנסה להתעורר לחיים רק שעכשיו מאוחר מדי. צור שלום של אבי סבג קבוצה מצוינת, ולמרות ההפסד במחזור הקודם לעירוני נשר היא הרבה יותר טובה מערערה וגם היא זו שתיקח את הנקודות במשחק. 
 
שלומי: משחק סופר חשוב לשתי הקבוצות, תיקו לא משרת אף אחת מהן מה שמבטיח לנו משחק מעניין. צור שלום למרות שחסרים לה מס׳ שחקנים משמעותיים עקב הרחקות קבוצה טובה יותר, וצריכה לשכוח מההפסד לנשר וחייבת לנצח את המשחקוגם תנצח אותו ותברח מהתחתית. 
 
בני זלפה- הפועל כפר כנא
לירן: מצד אחד זלפה שחולמת על הישארות בליגה, מן העבר השני הפועל כפר כנא שמתקדמת בצעדי ענק לכיוון הפלייאוף העליון וגם יכולה להשיג את זה, ואין ספק שניצחון במשחק הזה יקרב אותה לשם. זלפה מגיעה אחרי הפסד למגדל העמק, וזו קבוצה שלא עושה חיים קלים לליגה, כפר כנא אחרי הפסד למוליכה מטבריה ואין ספק שעל הנייר כפר כנא איכותית יותר, אבל יש לי תחושה של תיקו.
 
שלומי: זלפה אחרי הפסד במשחק חשוב למגדל העמק, אסור לה למעוד במשחק הזה. כפר כנא במרחק נגיעה מהפלייאוף העליון וניצחון יקרב אותה מאוד. לדעתי זלפה ירצו יותר את הנקודות והם גם יקחו אותם.
 
האם הפועל הרצליה תחזור למסלול הניצחונות? (צילום: דן יידוב) 
 
צעירי כפר כנא- הפועל הרצליה
לירן: כפר כנא נמצאת בעונה נהדרת וראויה לכל המחמאות, ואם קצת יותר יציבות היינו רואים אותה בחלק יותר גבוהה של הטבלה, אבל מבחינתם הם הבטיחו הישארות אפשר להגיד והם אפילו יכולים להתמודד על הפלייאוף ולא נתפלא אם נראה את הקבוצה שם. מן העבר השני, החבורה של ארז בנודיס אחד המאמנים הטובים בליגות הנמוכות, שעושה פלאים העונה בהרצליה, ואיזה כייף לראות את הקבוצה הזאת. למרות המעידה מול טמרה במחזור הקודם, הרצליה לדעתי תחזור למסלול הניצחונות במשחק לא פשוט בכלל. 
 
שלומי: משחק שקול בין שתי קבוצות באותה רמה, כפר כנא קבוצה טובה ותוססת, אבל לא יציבה. מנגד, הרצליה קבוצה מצויינת שגם לא יציבה אחרת הייתה מתמודדת עם טבריה, ויכולה לנצח כל קבוצה. אני חושב שבמשחק הזה לא תהיה הכרעה והוא יסתיים בתיקו.
 
עירוני טבריה- הפועל כאוכב
לירן: מוליכת הטבלה מעיר הכנרת כבר יכולה לפתוח את השמפניות בדרך לעליית הליגה, כשהיא נמצאת בהפרש כל כך משמעותי של 11 נקודות והיא תשיג בסיום העונה את המשימה והמטרה. מנגד, הפועל כאוכב שפתחה את העונה כקבוצת תחתית ועיסא נוג׳ידאת שמכיר את הליגה מקרוב עושה שם פלאים. טבריה על הנייר איכותית יותר, אבל בכואכב יש כדורגל ולדעתי המפגש הזה יסתיים בתיקו. 
 
שלומי: על הנייר טבריה צריכה להמשיך לנצח ולדהור למטרה, ולא צריך להיות חכם ולדעת שהיא גם תשיג את המטרה. קבוצה עם איכות ועומק שלא זכור שהייתה כזאת בליגה א׳. כאוכב עדין לא ברחבה מהתחתית לגמרי וכל הפסד יכול להחזיר אותם למאבקי הירידה. במשחק הזה האיכות תכריע וטבריה לא בקלות אבל ינצחו ויתקרבו בצעד גדול ללאומית. 
 
האם המוליכה מעיר הכנרת תמשיך במומנטום (צילום: עודד חסין)
 
הפועל באקה אל גרביה- עירוני נשר
לירן: שתי קבוצות מאוד מסקרנות שרוצות להבטיח הישארות בליגה ויעשו הכל לשם כך. מצד אחד החבורה של אסי אלימלך שמאז הגעתו לבאקה הביא איתו את הכדורגל שלו, שינה את הקבוצה וגם התוצאות לא איחרו לבוא. באקה מגיעה למשחק הזה אחרי שלושה ניצחונות רצופים ובמומנטום אדיר. מנגד, עירוני נשר שבתחילת העונה סומנה כיורדת הבטוחה והשחקנים הצעירים עם הרבה לב ונשמה עושים עונה אדירה, ולא עושים חיים קלים לליגת בדרך להישארות בטוחה, וכשנשר תישאר בליגה זה יהיה הישג אדיר עבורה. במשחק הזה אני הולכת עם נשר. 
 
שלומי: משחק מהנה וסופר קשה לשתי הקבוצות , הקבוצה שתנצח תעשה צעד משמעותי בדרך להישארות בליגה. באקה בתקופה נהדרת עם מאמן מצוין, שעשה בתקופה קצרה שינוי גדול רואים את זה בתקופה האחרונה בצבירת נקודות תוך תצוגת כדורגל של קבוצת צמרת. מנגד עירוני נשר, קבוצה בליגה עם ילדים בעונה ראשונה בבוגרים שילמו שכר לימוד שהתבטא באיבוד נקודות בתחילת העונה, למרות שהפגינו עליונות גם במשחקים שנוצחו בגלל חוסר ניסיון. אבל ממשחק למשחק התאקלמו בליגה הקשה הזאת, וביחד עם כמה ותיקים שהגיעו ועוטפים את הצעירים ורואים תוצאות וצבירת נקודות ובאים לבאקה אחרי חודש מצוין. אני כמובן לא יהמר נגד הקבוצה שלי, וחושב שננצח כי אנחנו קבוצה טובה אנרגטית, ממושמעת טקטית ומאומנת מאוד עם מאמן כמו עומר לוינזון שמכין את הקבוצה בצורה האידיאלית ביותר לכל משחק. 
 
צעירי טייבה- רובי שפירא חיפה
לירן: משחק שמיותר מאוד לדבר עליו, וליבי עם אנשי רובי חיפה שאני מקווה שיחזרו כמה שיותר לליגה א׳, כי אני לא רואה איך הקבוצה מצליחה להישאר בליגה. ניצחון לטייבה וליגאל אנטבי.
 
שלומי: אין הרבה מה להגיד על המשחק הזה, וניצחון קל וחלק לטייבה. אני צופה תבוסה כואבת שם. 
 
האם טירה תתקדם לכיוון הפלייאוף? (צילום: עודד חסין) 
 
מכבי טמרה- מ.ס טירה
לירן: טמרה רושמת עונה מצוינת מעל לכל הציפיות, ואני חושבת שאנשי טמרה לא ציפו שהקבוצה תעשה עונה כזאת והיא ראויה לכל המחמאות. בטירה לא מפסיקים להחליף מאמנים, אבל יאמר לזכותו של רביד גזל שהוא בא לעבוד ולא מתעסק ברעשי רקע, מה שגם הוא שיחק בטירה בעבר ומכיר מקרוב את המועדון. טמרה לא תעשה חיים קלים לטירה, ושתי הקבוצות חולמות על פלייאוף עליון. אני הולכת על חלוקת נקודות.
שלומי: משחק ראש בראש על הפלייאוף העליון. משחק שקול לגמרי כל תוצאה אפשרית. לשתי הקבוצות יש שחקנים בכירים ומנוסים שיכולים לעשות את ההבדל ולגנוב ניצחון. המגרש בטמרה יפגע קצת ברמת הכדורגל, מה שיוליך למשחק חזק ואגרסיבי, לדעתי יהיה משחק חם והוא יסתיים בתיקו. 
 
הפועל בועיינה- הפועל איכסל 
לירן: בועיינה אחת מהקבוצות האטרקטיביות ביותר בליגה, רושמת עונה פנטסטית וממוקמת במקום השני והמכובד מתחת לטבריה. אין ספק שאנשי בועיינה יכולים להיות מרוצים!!! מנגד איכסל, שנחתה בחזרה בליגה א׳ ורושמת עונה מאכזבת מבחינתה , כשנכון לעכשיו היא נמצאת במקום שממנו יורדים ליגה, וירידת ליגה נוספת תפרק משמעותית את המועדון. איכסל חייבת את הנקודות, אבל בועיינה לא תוריד רגל מהגז ותרצה לשמור על המקום השני. ניצחון לבועיינה. 
שלומי: בועיינה בעונה אדירה מבחינתה ותרצה לשמור ולהמשיך את העונה המצויינת שלה ולא להוריד רגל מהגז. איכסל מתקשה להתאושש ולהתרומם מכל הבעיות וזה מתורגם גם לתוצאות שבוע שלישי רצוף שסופגת 4 שערים ומפסידה, ולהערכתי גם את המשחק הזה היא תפסיד.
 
בני פרדיס-  הפועל מגדל העמק
לירן: משחק חשוב מאוד לשתי הקבוצות. מצד אחד פרדיס, אומנם לא בעונה גדולה אבל נוכחנו לראות שהיא קבוצה עיקשת למרות התבוסה מול טירה במחזור הקודם. מנגד, מגדל העמק , ברוך סער נקרא לדגל ואנחנו כבר רואים שיפור משמעותי בקבוצה שכרגע עדין מועמדת לרדת ליגה, אבל ברוך סער שועל וותיק בליגות האלה וינסה לעשות עם הקבוצה הישארות הירואית. שתי הקבוצות חייבות נקודות, אני צופה תיקו. 
שלומי:איזה משחקק!! משחק על 9 נקודות עם הרבה מתח ואמוציות. מגדל העמק באחד המשחקים החשובים שלהם בשנים האחרונות נמצאים במגמת שיפור מהרגע שברוך סער הגיע ללא ספק האיש הנכון בזמן הנכון . הם מגיעים למשחק הזה עם הרבה ביטחון אחרי ניצחון גדול וחשוב על זלפה. פרדיס מגיעה אחרי תבוסה קשה בטירה, אבל היא קבוצה קשה ועקשנית ואסור לה להפסיד במשחק בית למרות שהם לא משחקים בבית מתחילת העונה ואין ספק שזה פגע בהם. אני הולך עם מגדל העמק הם במומנטום טוב יותר.

הוסף תגובה
תגובות
  1. לירן (טבריני 04-03-2022, 12:03)
    את נותנת תיקו עם טבריה פעם שניה שבוע שעבר אכלת תקובע נקווה שגם הפעם
  2. לירן (טבריני 04-03-2022, 15:53)
    עוד קובע בתאבון