"בטירת הכרמל יש תנאים של קבוצה בליגת העל"

כך אמר חנא פרהוד, מאמן הפועל טירת הכרמל שמככבת בפלייאוף ליגה ב' צפון ב' כשהיא במקום השני, שלוש נקודות מתחת למכבי נוג'ידאת ורוצה להגיע הכי רחוק העונה. פרהוד מחזיק את השחקנים: "אצלי השחקנים יודעים שמי שלא מחויב – לא רואה דקת משחק"

  • על ידי: יונתן ורטיקובסקי
  • 10-03-2022
  • 08:25

בהפועל טירת הכרמל בנו השנה משהו יפה. מאז כניסתו של חנא פרהוד לתפקיד מאמן הקבוצה כשהחליף את אייל הלטמן, הקבוצה דוהרת לכיוון ליגה א' ובגדול. לאחר שישה משחקים בפליאוף, הקבוצה במקום השני עם שלושה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו והפסד בודד. שחקני הקבוצה עם אחד התקציבים הנמוכים בליגה, מוכיחים שנשמה חשובה קצת יותר מהכסף, בעיקר לאחר שבמחזור האחרון ניצחו בגדול (5-0) את בני מוסמוס.

 

חנא, היה יופי של ניצחון נגד מוסמוס, איך האווירה בקבוצה?

"האווירה בקבוצה מדהימה, המשפחתיות והחברות בקבוצה גוברים על הכסף הגדול בקבוצות אחרות."

 

אתם במקום השני כרגע, מספיק חזקים ללכת עד הסוף?

"כן, אני חושב אם הייתם שואלים את האנשים אף אחת לא נתן לנו סיכוי בהתחלה להתמודד על העלייה, כי אום אל פאחם ונוג'ידאת השקיעו המון בשביל לעלות וזו זכותם, אבל היום רואים שטירה היום תלויה בעצמה. אם אנחנו מנצחים עד הסוף אז אנחנו עולים. זה בטח ובטח קשה ולא קל אבל בכדורגל הכל אפשרי."

 

אתם מהתקציבים הנמוכים.. איך הצלחתם להגיע למקום השני בבית? מה סוד ההצלחה?

"סוד ההצלחה שיש בקבוצה שחקנים מנוסים עם שילוב של שחקנים צעירים מאוד שרוצים להצליח והשחקנים המנוסים באים לעבוד כל משחק ומשקיעים. זה גורר את כל המערכת אחריהם. שמדברים על שחקנים מנוסים אני מדבר על נדיב ובני הסימנטובים שלא נגמרים, רביב טורונטו, חסיב אבו רוקן מכונת השערים וסוהייב נסאר הבלם הכי טוב בליגה. כמובן, שניהול נכון של החבורה המדהימה בראשותו של שימי פרץ ואחרים."

 

שחקני טירת הכרמל - שילוב נהדר של שחקנים (צילום: אלמוג אליאס)

 

האם בהנהלה רוצים להיות בליגה א בשנה הבאה?

"ההנהלה רוצה ומקווה להיות בליגה א', ברור. זה לא יהיה קל, אבל הכל אפשרי. מעטים שנתנו לנו לשרוד את הפליאוף ולהיות בצמרת. לאותם אנשים תמשיכו לאכול את הכובע ואם אכן נצליח לעלות ליגה זו תהיה העלייה הכי גדולה שלי מאז שהתחלתי לאמן כדורגל, כי בתקציב שיש לנו קבוצות בקושי שורדות בליגה. שהשחקנים רואים את המאמן ברמת המחויבות הגבוהה, זה מחייב אותם להיות סופר מחויבים והשחקנים אצלי יודעים מי שלא מחויב לא רואה אצלי דקת משחק. בגלל זה כל אימון אצל השחקנים הוא חשוב וזה בא לידי ביטוי במשחקים כל מי ששיחקנו נגדו הבין שבטירה יש קבוצת כדורגל שיודעת מה המאמן רוצה ממנה."

 

ביום שישי משחק קל יחסית נגד חיפה שלא הולך להם יותר מדי, מה המפתחות לניצחון?

"בליגה אין דבר כזה משחק קל והשחקנים הספיקו להכיר אותי שאני תמיד מכין אותם על הצד הטוב ביותר כי משחקים מהסוג הזה זה המשחקים הכי קשים."

 

ולגבי התנאים שיש בקבוצה, חנא לא מתקמצן בשבחים: "יש לנו בטירת הכרמל תנאים של ליגת העל. לכל שחקן יש את המגבת שלו, הכפכפים שלו, תנאים ברמה אחרת. אני רוצה להודות לאנשי המשחק על עבודה נהדרת ומעריך אותם המון."

 

הוסף תגובה
תגובות
  1. גונב דעת (יוסף 11-03-2022, 20:06)
    אתה מדבר כאילו אתה מאמן גדול...אין לך מושג...אפילו אימון אתה לא יכול להעביר..לפי מה ששחקנים מספרים.