"יש בינינו את הקשר הכי קרוב שיש, הוא המודל לחיקוי שלי"

ינאי דוד, שחקן הכנף הכשרוני ואחיו הצעיר של דין דוד, מספר בראיון על על העונה הטובה שלו, על ירידת הליגה עם נורדיה ועל איך זה להיות כדורגלן צעיר שהוא אחיו הקטן של החלוץ של אלופת המדינה

  • על ידי: אורי בן נון
  • 23-04-2022
  • 13:36

אחרי שפתח את העונה אצל בני לוד, ינאי דוד שיחק בחודשים האחרונים בבית"ר נורדיה ויכולת גבוהה שלו בסיום העונה הייתה אחד הגורמים המרכזיים לעובדה שנורדיה התמודדה על ההישארות בליגה עד לרגע האחרון. כעת, כשהוא בן 22, הוא מרגיש שהוא מוכן לעשות את קפיצת המדרגה לליגה בכירה יותר.

 

הייתה לך עונה אישית טובה, הצלחת לפרוץ לתודעה, ובכל זאת, שתי הקבוצות בהן שיחקת העונה ירדו לליגה ב'. איך אתה מסכם את העונה? 

"תודה רבה, אני חושב שהייתה לי עונה טובה מאוד מבחינה אישית. כבשתי ובישלתי, הראתי ממה שאני יודע ואני שמח על כך, קצת פחות על כך שהקבוצה ירדה ליגה. מועדון יקר כמו נורדיה, הייתה לנו תחושה ענקית של פספוס לקראת הסוף כי יכולנו להישאר אבל זה הכדורגל וממשיכים הלאה."

 

בסיום העונה נורדיה נראתה כמו אחת הקבוצות החזקות בליגה. איך זה מרגיש לרדת ליגה ועוד בכזאת תחושת החמצה?  

"בכל המשחקים שלנו חוץ מאחד או שניים נראנו כמו אחת הקבוצות החזקות בליגה. צריך לזכור שהממוצע גילאים של הקבוצה הזו היא 20-21, כולם ילדים ולפעמים שילמנו מחירים על חוסר ניסיון. היינו שבורים אחרי הירידת ליגה, במיוחד כי זה לא הגיע לנו וכולם ראו את זה." 

 

מה צופן העתיד לבית"ר נורדיה ירושלים? היא תצליח להתאושש מהירידה? 

"אני בטוח שמועדון ענק כמו נורדיה יתאושש מהירידה. יש שם אנשים מדהימים באמת שרק רוצים לתת ולפרגן, תמיד עוזרים. למועדון הזה מגיע להיות ברמות הגבוהות."

 

פתחת את העונה בלוד עם גדי כרמלי, כשהוא עבר לנורדיה הוא לקח אותך איתו. יש ביניכם קשר קרוב?  

"כן. אני וגדי בקשר קרוב מאוד, הוא אוהב אותי מאוד ואני אותו, הוא עזר לי המון ואנחנו מדברים על הכל, גם דברים שלא קשורים לכדורגל, הוא איש מיוחד. אנחנו בקשר כמו אבא ובן. גדי גילה את דין בגיל 16, כך שמדובר בסגירת מעגל בשבילנו שגדי אימן אותי."

 

אתה אחיו הקטן של כוכב מכבי חיפה דין דוד. זה קשה להיות כדורגלן צעיר שהוא אח של חלוץ אלופת המדינה או שזה דווקא עוזר?  

"כשיש לך אח כזה ברמות הגבוהות תמיד יעשו את ההשוואות. על המגרש זה אני משחק ולא הוא, אבל דין עוזר לי המון, תמיד מתעניין, מכוון אותי, לפעמים מתקן את הטעויות שאני עושה. יש בינינו את הקשר הכי קרוב שיש, הוא המודל לחיקוי שלי."

 

לקראת עונה הבאה, ליגה בכירה על הפרק? 

"אני חושב שאני יותר מוכן כרגע להתקדם מקצועית, הוכחתי את זה על המגרש, אני מרגיש יותר בשל וחושב שאני שווה את זה. נראה לקראת העונה הבאה מה יצפון העתיד."

 

יכול להיות ששוב תגיע ביחד עם גדי כרמלי לקבוצתו החדשה?

"קודם ננוח, נתכונן טוב לעונה הבאה ונראה מה הכי טוב בשבילי. איפה שגדי לא יהיה אני בטוח שיצליח. מגיע לו."

ינאי דוד, הולך בדרכו של אחיו (צילום: גלעד אימס)

הוסף תגובה
תגובות