הסקר הגדול: האם לפטר מאמן לפי משחקי אימון או לא?

שאלת הסקר הגדול חוזר והפעם: השאלה הגדולה האם לפטר מאמן לפי משחקי אימון? לדוגמא מכבי שעריים, המאמן אורן קריספין הגיע ובחלק ממשחקי האימון קבוצתו חוטפת תבוסות וזה לא נראה טוב. השאלה שלנו היא האם צריך לפטר מאמנים שקבוצתם לא נראית טוב במשחקי אימון? האם תבוסות במשחקי אימון מראה על הליגה או שזה רק משחק אימון? שאלנו מספר מומחים וזאת דעתם...

  • על ידי: אוהד רון
  • 19-08-2022
  • 09:51

ניר שטרית, מנכ"ל הפועל הרצליה:"לא הייתי מפטר מאמן לפי משחקי אימון ולא הייתי חורץ גורל מאמן לפי משחקי אימון. אבל כמובן שהייתי יותר עירוני למצב, אם צריך לשנות דברים בתוך הקהוצה הייתי מחזק והייתי משנה. לא הייתי מפטר מאמן לפי משחקי אימון אבל הייתי בהחלט יותר קשוב ויותר עירוני מה קורה לקבוצה. הייצי עושה הכל כדי שהקבוצה תראה יותר טוב במשחקי אימון הבאים ורואה שיש התקדמות. לחרוץ דין מאמן לא הייתי עושה לפי משחקי אימון".

 

אופיר רגב, האיש הקובע בלוד: "אני לא מתייחס למשחקי אימון משחקי אימון זה בלוף זה רק מראה לנו מה לתקן  אני נותן למאמן לפחות 8 מחזורים ואז עם הוא לא מצליח משחרר אותו מהר ובהסכמה. לא יהיה פייר לשחרר מאמן בגלל משחקי אימון שבדקה 60 נכנסים 7 מחליפים שלא קשורים לכדורגל 
זה דעתי".

 

אביחי יחיא, לא מפטר מאמן גם אם יחטוף תבוסות אך יחד עם זאת מבצע שינןוי או שניים. צילום: איתמר מורז

 

 יו"ר הפועל אזור אברהם גל : "משחקי אימון נועדו לצורך הפקת לקחים והתאמות הנדרשות. לא זורקים מאמן אחרי משחק אימון ראשון ולא שני. ההנהלה בחרה בו צריכה לתת לו את האפשרות להכין קבוצה כראוי, להחליף שחקנים בהתאם לצורך. אגב, אם ההנהלה עשתה טעות ובחרה מאמן לא ראוי, אפשר גם להחליף אותה, אין טאבו לאף אחד".


 ליאור חופי, יו"ר הפועל מרמורק: "ברור שהייתי משאיר את המאמן ולא מפטר אותו. משחקי אימון נועדו לבדוק דברים".


אביחי יחיא, יו"ר כפר שלם: "לא הייתי מפטר מאמן לפי משחקי אימון הייתי נותן לו להתחיל את העונה וכמובן במקביל מנסה לעשות שינוי אחד או שניים בעמדות של השחקנים, אבל ברור שעושה שינויים ולא מקל ראש בעניין הזה".

 

רונן ויינשטיין. מוקדם מדי לפטר מאמן לפי משחקי אימון. צילום: יגאל צריקר.

 

רונן ויינשטיין, מאמנה של דימונה אשתקד: "לדעתי מוקדם מדי לבוא כרגע בגישה של פיטורים. מצד שני אני לא מסכים שבמשחק אימון לא צריך להיראות טוב. לדעתי ערובה להצלחה היא להיראות טוב גם באימונים וגם במישחקי מבחן. מצד שני ראינו מיקרים שקבוצות לא היתחברו בהתחלה ועם הזמן הדברים היסתדרו והיתחברו. מה שכרגע צריך לענין את ראשי שעריים זה לא התוצאות. אלה זה אייך שהקבוצה ניראת מבחינת מחויבות רצינות השקעה מישמעת וכולה. ברגע שהדברים האילו בשליטה וניראים טוב. מפה סבלנות וההמשך יהיה טוב יותר".


 יוחאי כהן, האיש החזק במכבי אתה-ביאליק מליגה א צפון בתגובה: "לא הייתי מפטר את המאמן לפי משחקי אימון. משחקי אימון לא קובע כלום. עושים משחקים כדי לראות דברים לראות שחקנים שילובים שונים. ברור שמשחקי אימון מראים דרך מסויימת אבל אין הרבה מחוייבות של השחקנים למשחקי אימון אבל ברור שצריך לראות שיפור ממשחק למשחק,  אולי להחליף שחקן או דולר ואסור להשאיר את המצב כמו שהוא. הייתי שחקן הרבה שנים ועברתי קצת בליגות משחקי אימון לא מראה כלום ולא הייתי מפטר אבל צריך לשנות את הדרך, צריך זמן צריך סבלנות. צריך לראות אולי יש עומס לשחקנים אולי לא התחסבר להם או ששחקנים לא מספיק טובים הביאו. צריך לבדוק לעומק את הבעיה וברור שלא להגיד שזה רק משחקי אימון ולא להתייחס בכלל".

אורן קריספין, הסקר הגדול הראה שהוא צריך להמשיך אך עם יד על הדופק...צילום: דדי ברק

הוסף תגובה
תגובות
  1. ומי יבוא ? (סקר לא סקר 19-08-2022, 10:10)
    הסגל של שעריים בינוי מצערים חסרי ניסיון אין שחקן אחד שהגיע בתור אחד שמסוגל להוביל קבוצה העלו 3 או4 שחקנים מנוער ליגה רבעית אלה יכולים לשחק בבוגרים ? רוב הרכש לא שיחק את רוב העונה שעברה ואם שיחק לא היו גומרים 90 דקות באף משחק לשעריים אין תקציב גדול להביא מאמן בכיר ושחקנים מהשורה הראשונה רוב התקציב מגיע ממחלקת הנוער שרוב השחקנים מעדפים להגיע לנוער בליגה לאומית נערים בליגה ארצית (ליגה שניה ) והכן משחקים במרמורק ולא בשעריים אז מה רוצים מהמאמן שצריך לבנות קבוצה מכלום וללא תקציב הוא אשם במצב ? או שיש הנהלה שלא מבינה בכדורגל שום דבר
  2. פעם היה שעריים (הבורר 19-08-2022, 10:39)
    פעם שעריים ניצה את מכבי תייא במשחקי אימון היום זה לא כמה שהיה פעם
  3. כדורגל שכונה (אדם 19-08-2022, 10:48)
    אם זה היה מאמן שמקורב אליכם לא הייתם מעלים כתבה על המאמן הזה בכלל...
  4. לפטר (לפטר 19-08-2022, 10:51)
    האם אתה צריך לפטר של והבה שמכל מקום מפוטר?? שנכשל בכל דבר ואין לו מושג?? לא נראה לי שפיטרת אותו אוהד
  5. סגל קבוצה (אוהד 19-08-2022, 11:21)
    קבוצה בליגה א' צריכה להתבסס על סגל שחקנים צעיר שרובם עולה מהנוער באופן מדורג, בכל שנה 2-3 שחקנים, אלו צריכי לצבור ניסיון ולהוביל את הקבוצה לצד שחקנים בעלי ניסיון, זה לאור כך אין תקציב, ראה מרמורק, לפחות 2 שחקני נוער משחקים בהרכב קבוצה בוגרת, בשעריים אפילו לא אחד, מאמנים מפחדים לתת הזדמנות וזאת מהפחד שיכשלו וישלמו במשרה שלהם, ראו בכל הקבוצות בעולם המפוארות ביותר, בכל משחק משחק שחקן בן 18-19, ככה בונים שחקנים.
  6. הנה קיבלתם תשובות למה שאתם עושים כל יום עם מאמן שעריים (ברק 19-08-2022, 12:09)
    אבל אני יודע שאתם תמשיכו בקו הזה שלכם לשחוט אנשים
  7. אלוואי יגיע לשעריים מקיע (אוהד שעריים 19-08-2022, 12:53)
    צריך לשנות ניהול לא משנה מי יאמן ההחלטות הזויות לפטר את מתו ארביב שנה שעברה זה ביזיון ועוד שהיה חתן אין למה להגיע לקבוצה כזאת כולם בורחים הסמל מעל הכל !!!!!
  8. מתי תבינו שערוקים דפוקים הבעיה זה מני סויסה (תעיפו כבר את מני סויסה 19-08-2022, 13:58)
    די לגניבות ולקומבינות של מני סויסה מנהל עסק על חשבון הקבוצה תתעןררו כבר ועדת חקירה תעיפו אותו!!
  9. צריך לפטר עיתונאים (הוגה דעות 19-08-2022, 14:39)
    אם הם בכלל עיתונאים שבמקום להביא ידיעות משחקים אבו -עלי במשחקי נדמה לי.בושה וחרפה הכתבה שנועדה להבעיר אש בשדות מכבי שעריים רחובות.בהצלחה לכל העוסקים במלאכה ויאללה שעריים !!
  10. הכתבה צודקת הכל אשם מני סוויסה (מני סוויסה הבייתה 19-08-2022, 21:48)
    אני שערוקי אמיתי ואומר לכם מה אתם מתעסקים עם כתבים? לצערי הוא צודק המועדון מתנהל בצורה מביישת!