"אנחנו נדבר חזק מאוד בצמרת העונה"

מתי אלגבה פותח את העונה ה-14 שלו בשמשון "פזטל" תל אביב. השחקן, שהצטרף לקבוצה בגיל 13 והיה שותף לעלייה של הקבוצה מליגה ב' לליגה א', מספר בראיון לאתר 'גולר' על רגעי השיא במועדון, על האנשים שהיו בדרך והשאיפות של הקבוצה העונה. וגם: האם הוא עתיד לאמן?

  • על ידי: אוהד רון
  • 07-09-2023
  • 10:01

בראיון לאתר גולר מתי אלגבה פותח את הלב: "עברתי דרך כל מחלקות הנוער של המועדון, חונכתי והתעצבתי כשחקן וכבן אדם תחת המועדון הזה ויש לו חלק עצום במי שאני היום". מתי שואף להגיע כמה שיותר רחוק: "אני חושב שהמקום שלנו הוא בליגה גבוהה יותר".

אז מתי, איך התחושה להיות השחקן הכי ותיק בסגל?
"אני מתחיל את השנה השמינית בבוגרים, וה-14 במועדון. עברתי דרך כל מחלקות הנוער של המועדון, חונכתי והתעצבתי כשחקן וכבן אדם תחת המועדון הזה ויש לו חלק עצום במי שאני היום. היום האחריות שלי בתור שחקן וותיק היא לא כמו בעבר ויש לי את החובה והזכות להתוות את הדרך והערכים של המועדון לשחקנים הצעירים שמצטרפים אלינו".

 

מה זה עבורך המועדון שנקרא שמשון ת"א?

"שמשון זה מועדון שהוא קודם כל משפחה. מקום ביתי וחם ויעידו על כך כל השחקנים שעברו במועדון לאורך כל השנים. האווירה והיחס שמקבלים במועדון הזה לא דומה לשום דבר אחר וכל שחקן שמגיע אלינו לא רוצה לעזוב. האנשים שמנהלים את המועדון הזה בניצוחו של רועי עובדיה, אלה אנשים שאין בכדורגל שדואגים להכל מהפרט הכי קטן עד הכי גדול, הם דואגים שלא יחסר כלום לאף שחקן".

 

איך הקבוצה מגיעה לעונה הקרובה?

"קודם כל, העונה חזרנו למתקן המוכר והאהוב שלנו ברוקח אחרי ששידרגו אותו באופן משמעותי, עצם ההגעה לפה שוב לאחר שנתיים מרגשת בפני עצמה.
השנה בנינו קבוצה צעירה ורעבה עם שחקנים מאוד מוכשרים, מאמן צעיר ורעב בדמותו של חי אבייב שאני אישית חושב שהוא שייך לליגות גבוהות יותר. אני חושב שהשילוב של מספר שחקנים וותיקים, כמוני, כמו עומר הלוי, כמו יובל חליבה שהצטרף אלינו לאחרונה, בתוספת אותם צעירים מוכשרים יהיה שילוב מוצלח מאוד ואנחנו נדבר חזק מאוד בצמרת העונה".

 

14 שנה בקבוצה זה לא צחוק, יש לך רגע זכור במיוחד?
"זו שאלה טובה. יש מספר רגעים שקשה לשכוח, אם זה העלייה מהנוער לבוגרים, אם נלך למשחק שזכור לי זה המשחק הכי קשה וכואב שהיה לי נגד אור יהודה במשחק עלייה לליגה א׳ שהפסדנו בפנדלים, וכמובן העלייה הגדולה שעשינו עונה אחרי".

 

מה רגע השיא שלך במועדון?
"ללא ספק רגע השיא היה בעונת העלייה שלנו מליגה ב׳ לליגה א׳, הייתה לנו קבוצה איכותית וחדר הלבשה ייחודי ברמה שלא חוויתי, עם שחקנים שהייתה לי הזכות להיות לצידם וכמובן בראשותו של צביקה לוי, שאגב הוא זה שהעלה אותי לבוגרים עוד בגיל נוער ואני חייב לו המון מהשחקן שאני היום".

 

האם אחרי כל כך הרבה שנים במועדון, אתה חושב על להמשיך גם לשלב הבא ולאמן כאן?
"האמת שהכיוון של מאמן כרגע לא קורץ לי, אבל אין לדעת מה יוליד יום. למרות שאני מהוותיקים אני חושב שיש לי עוד כמה שנים לתת בתור שחקן בקבוצה לפני שאחשוב על הצעד הבא".

 

שמשון ת"א זה מועדון וותיק, האם לדעתך יש לו זכות קיום? ואם כן באיזו ליגה?
"שמשון אכן מועדון וותיק, מועדון עטור הישגים שלכל מקום שאני מגיע ואומר שאני שחקן במועדון, מזכירים לי רגעים גדולים ושחקנים גדולים ששיחקו במועדון בעבר. כמובן איך לא את עמי פזטל ז״ל שהלך לעולמו השנה ונתן לנו ולי אישית כל כך הרבה…"

לגבי הליגה אמר מתי: "אני חושב שהמקום שלנו הוא בליגה גבוהה יותר ולשם אנחנו צריכים לשאוף, ראינו במשחקי העלייה בליגה ב׳ כמה קהל אנחנו יכולים להביא ובהחלט המקום של המועדון הזה הוא בליגה הלאומית במינימום".

 

לסיום, התארסת לאחרונה, איך התחושה?
"כן, התארסתי לפני חודש לנעה בת הזוג שלי מזה 4 שנים. התחלנו תכנונים וארגונים ובע״ה החתונה תהיה ביוני אחרי שתיגמר העונה שכולם יוכלו לבוא ולשמוח בשמחתנו".

מתי אלגבה, יעלה את שמשון ליגה? (קרדיט צילום: יח"צ)

הוסף תגובה
תגובות
  1. אחלה מתי שבעולם (אבי 07-09-2023, 10:08)
    שחקן מצויין סמל ואיש אדיר
  2. מתי אלגבה (גלית 07-09-2023, 10:12)
    אלוף עולם אחד ויחיד
  3. אחלה מתי (אביהו 07-09-2023, 10:15)
    שמשוני אמיתי בחור זהב סמל המועדון
  4. מתי אלגבה אגדה (שמשוני 07-09-2023, 11:53)
    שחקן סמל של שמשון אגדה !!!
  5. אלגבה (יוסי 07-09-2023, 12:32)
    אחלה מתי נשמה טובה ובכלל כל משפחת אלגבה שנותנת למועדון הזה המון בהצלחה
  6. עולם הולך ונעלם (הוגה דעות 07-09-2023, 13:36)
    אין הרבה שחקנים מהסוג הזה אם בכלל וחבל ,חבל מאוד
  7. מתי אלגבה (אחד שמבין 08-09-2023, 14:11)
    אגדה,סמל של המועדון ותמיד נותן את הכל בשביל הקבוצה לעוד הרבה שנים בשמשון אוהבים
  8. במילה אחת - לא , בשתי מילים - בחיים לא (גוטמן 09-09-2023, 21:06)