"סוד ההצלחה שלנו היה חדר הלבשה מגובש חברתית"

כך אומר אלי משען, מאמן בני יפו, אחת הקבוצות המפתיעות של העונה שלולא מכת פציעות אולי הייתה מצליחה להגיע גבוה יותר.

  • על ידי: אוהד רון
  • 22-05-2024
  • 09:09

בני יפו היא עוף נדיר במחוזותינו. המיקום שלה, מאפשר לה ליצור תמהיל מעניין בכל רובדי המועדון החל מהנהלה, דרך הצוות המקצועי ועד לשחקנים עצמם בבוגרים אבל גם במחלקת הנוער. 
קצת היסטוריה: המועדון החל בעצם עם איחוד של שני מועדונים: אנטוניו יפו והצופים האורתודוכסים. שניהם זוהו עם העדה הנוצרית בעיר. 
לאחר מכן נוצר הקשר עם מועדון צעירי יפו שאמנם התפרק אך שורשיו זוהו עם העדה המוסלמית בעיר. כך נוצר שילוב מעניין שאליו הצטרפו שחקנים יהודים. 
בשיאה שיחקה הקבוצה בליגה א' אך ירדה ומאז היא מדשדשת בליגה ב'. העונה דווקא פתחה הקבוצה היטב, נחלשה מעט אך העפילה לפלייאוף העליון בלא שהיא מהווה שם פקטור משמעותי. 

 

תפסנו לראיון את המאמן: אלי משען. 

איך אתה מסכם את העונה? 
"העונה התחלקה לשלושה חלקים: פתיחת עונה עד תחילת המלחמה 7/10/23. פגרה של חודשיים שנוצלה בעיקר להתארגנות ולצרוף שחקנים בעמדות מפתח ורצף של נצחונות שכלל 2-0 על טירה, הפועל אזור וכפר קאסם, קבוצות פליאוף עליון מובהקות. החלק השלישי היה הכניסה לפליאוף מהמקום השלישי, מכת פציעות של השוער ושחקנים מובילים בקבוצה,  והכניסה לחודש הרמדן שהשפיעו לרעה על היכולת הקבוצתית".

 

בני יפו הגיע לפלייאוף עליון. מה הסוד?
"חדר ההלבשה שכלל שחקנים נוצרים, מוסלמים ויהודים יצר מרקם חברתי מגובש עם קפטן הקבוצה סלאמה מנע. יחד עם כולם חברי ההנהלה רמי מנצור וסלים ג'רם שדאגו לאחדות הקבוצה. בנוסף שיתוף פעולה עם מחלקת הנוער. שיחקו בקבוצה 3 שחקני נוער באופן קבוע".

 

מה הכיוון עונה הבאה? אתה ממשיך? ואם כן מה הכיוון של הקבוצה?
"בקרוב נתחיל את ההכנות לשנה הבאה הגענו לסיכום עם ההנהלה שאמשיך גם בעונה הבאה".

 

מה אתה חושב על הליגה העונה לעומת העבר?
"הליגה השנה היתה שוויונית. קבוצות מהפליאוף התחתון כמו: בית דגן, מחנה יהודה, הכח ר"ג וביתר ר"ג יכלו להשתלב בפליאוף העליון. הרבה שנים לא קרה  שבליגה נקבעה עולה במחזור הסיום".

 

מילה לסיום
"לסיום אודה לצוות שלי. מאמן השוערים, קובי ביטרן לעוזר סלאמה מנע ולמאמן קבוצת  הנוער אמיר סקחפי. מקווה שהעונה הבאה תתחיל כמתוכנן עם סיום המלחמה והחזרת החטופים הביתה".

אלי משען, מהמאמנים היותר טובים בליגה.

הוסף תגובה
תגובות
  1. מזל (אוהד 22-05-2024, 09:46)
    כול המשחקים נצחו במזל גדול רוץ ובעט ושיטה לא קשורה לכדורגל עונה הבאה פלייאוף תחתון בטוח
  2. כמה שטויות (מעבד נתונים 22-05-2024, 14:55)
    העיקר הוא שהרבה שנים לא עלתה קבוצה ליגה במחזור האחרון ורק לפני שנתיים קלנסווה עלו במחזור האחרון ואפילו נגד אותה קבוצה של עמישב ובאותו המגרש שלהם. חוץ מזה על איזה חדר הלבשה אתה מדבר? יש לך שם פראי אדם וחיות
  3. מאמן העונה (מאמן בליגה ב' 22-05-2024, 17:25)
    אין ספק שמשען עושה שם פלאים. לוקח מועדון לא פשוט, תקציב בסיסי,שילוב של 80% שחקני בית וכל שנה מביא אותם לפליאוף עליון פשוט שאפו ולהסיר בפניו את הכובע. אחלה משען!!
  4. שחקן (שחקן 22-05-2024, 21:08)
    בלי הנהלה ורמי אתה לא שווה שקל לא יכל להביא שחקן טוב
  5. איזה מאמן גדול (גימי 23-05-2024, 11:55)
    מאמן מעולה עשה עונה גדולה כול הכבוד