ליגה לאומית: מי תצטרף לשפרעם? מי תלך למבחנים?

מחר (שישי) יתקיים מחזור הנעילה של הליגה הלאומית. מעבר למאבק על הכרטיס לליגת העל, אותנו מעניין מי תצטרף לשפרעם בירידה לליגה א' ומי תנשור למשחק המבחן נגד טירה או דימונה? מפת הסיכויים.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 23-05-2024
  • 12:37

רגע האמת מתקרב ולא רק בליגה א' אלא גם בליגה הלאומית שנחשבת בעיני רבים לליגה הכי מעניינת בארץ. כל העיניים נשואות מן הסתם לעבר אום אל פאחם ונתניה שם תשחקנה בני יהודה ועירוני טבריה נגד הפועל אום אל פאחם ומכבי הרצליה בהתאמה.
אבל מה שאותנו הכי מעניין הוא מי תצטרף לבני שפרעם שכבר ירדה לליגה א' ומי תסיים במקום ה-14 המוביל למפגש בין טירה לדימונה.

 

המצב בפלייאוף התחתון:
מקום 11: הפועל עפולה – 42 נקודות (הפרש שערים 10-)


מקום 12: הפועל ר"ג – 41 נקודות (הפרש שערים 2+)


מקום 13: הפועל כפ"ס – 41 נקודות (הפרש שערים 11-)


מקום 14: הפועל ראשון לציון – 40 נק' (הפרש שערים 16-)


מקום 15: סקציה נס ציונה – 40 נקודות (הפרש שערים 17-).

 

יובל נעים, חייב להוביל את קבוצתו לניצחון על הפועל ר"ג. צילום: דדי ברק

 

אין ספק שמשחק המפתח יהיה באצטדיון ר"ג שם תארח הפועל ר"ג את נס ציונה. ניצחון של הביתיים יבטיח להם הישארות בליגה וישלח את נס ציונה לליגה א' בוודאות, אלא אם ראשל"צ תפסיד לבני שפרעם בשער אחד יותר (לא סביר בעליל).


תיקו, ישאיר את שתיהן במתח אם כי הפרש השערים הנחות שלה לעומת יתר יריבותיה, ישלח ככל הנראה את נס ציונה לליגה א' בכל מקרה. ניצחון של נס ציונה ישלח ככל הנראה את הפועל ר"ג לליגה א', אלא אם כפר סבא תפסיד לכפר קאסם, אזי היא זו שתרד לליגה א' והפועל ר"ג תשחק במשחק המבחן.

לפחות על הנייר, מצבה של הפועל ראשל"צ סביר. היריבה שלה היא בני שפרעם שכבר ירדה לליגה א' ומשחקת עם נוער מחוזק. אם לא תהיה סנסציה וראשל"צ תנצח, במקרה הגרוע היא תלך למבחנים וזאת בהנחה שאלה שמעליה תנצחנה. במקרה של תיקו לפחות באחד מהמשחקים האחרים, ראשל"צ גם תינצל מהמבחנים. אם ראשל"צ בטעות לא תנצח (שוב, לא סביר), היא תצטרך להמתין לתוצאה באצטדיון ר"ג שתקבע את גורלה.

 

באשר לעפולה שעד לא מזמן הייתה המועמדת הבטוחה לירידה, היא תלויה בעצמה וגם משחקת נגד הפועל עכו שסיימה את העונה. ניצחון של עפולה ישאיר אותה בליגה, תיקו, ישלח אותה במקרה הגרוע למשחק המבחן (תלוי מה יקרה בר"ג). הפסד עלול להוריד אותה ליגה, אבל רק במקרה ששלושת המדורגות מתחתיה, ינצחו.

 

כמו עפולה, כך מצבה של הפועל כפ"ס. ניצחון כל כפר קאסם שסיימה את העונה, ישאיר אותה בוודאות בליגה. תיקו והיא תהיה תלויה במשחק באצטדיון ר"ג או בעכו שם תתארח הפועל ראשל"צ. אותו כנ"ל במקרה של הפסד.

 

 יהיה מתח? רק בר"ג. כפי שכולם יודעים, בלאומית, ובכלל ברוב הליגות בארץ, מי שצריך את הנקודות גם לוקח אותן בסוף והלוואי שנתבדה.

אוהדי כפר קאסם, קהל גדול שדורש ספורטיביות מהשחקנים שלו. צילום: דוברות כפר קאסם.

הוסף תגובה
תגובות
  1. יותר חשוב שנישאר ותילך הביתה (עינב ימים קשים יאפס 23-05-2024, 14:04)
    בן אדם אפס שחושב שהוא יודע הכל קצת צניעות רמת גן תישאר אבל אתה כישלון הכי גדול שהיה ברמת גן אז מבקשים ממך לך הביתה שחרר אותנו כבר בהצלחה לשחקנים ולאוהדים