הסתפקו בנקודה

היום ראינו את הכדורגל הישראלי במיטבו, 6 שערים נפלאים, קצב נהדר ובעיקר הקרבה והנאה גדולה על כר הדשא, חילקו את הנקודות בין שתי הקבוצות

  • על ידי: אביחי חיים
  • 21-10-2012
  • 01:08

היום (ש') באיחור אופנתי משהו (11:20) אירחה ראשוניה את מחזיקת גביע המדינה לשנת 2011-2012, מ.ס אשדוד. קבוצתו של איציק עובדיה, מגיעה למשחק לאחר הניצחון על רמה"ש (1-3) שמיקם אותה בצמרת טבלת ליגת העל לנוער. המטרה של חניכיו של עובדיה, היא להמשיך את המומנטום החיובי שהמועדון נמצא בו.

 

איציק עובדיה, רוצה לשמור על צמרת הטבלה. (צילום: אביחי חיים)

 

מן העבר השני של המתרס, עומדת לה ראשון לציון שרק במחזור הקודם חגגה ניצחון ראשון העונה. ראשון מגיעה למשחק זה לאחר הניצחון על בני יהודה (1-3) והיא מקווה לייצר רצף ניצחונות כדי שיחזיר אותה למקום הטבעי- צמרת הטבלה. יש לומר ששחקני ראשוניה משחקים טוב לאורך כל המחזורים, אבל חוסר דיוק ליד הרשת ובעיקר חוסר מזל מונע מהם להיות אחת הקבוצות המובילות בליגה, כי כישרון ללא ספק יש שם.

 

שחקני שתי הקבוצות בפתיחת המשחק. (צילום: אביחי חיים)

 

כ-150 צופים הגיעו למתחם האימונים של ראשון "בסופרלנד", על מנת לצפות במשחק ולעודד את שתי הקבוצות. יש לציין, כי הורים רבים הגיעו מאשדוד כדי לצפות בבניהם ועל כך יש לכבדם. כמובן שגם בראשוניה לא נשארו חייבים ונוכחות הורית מלאה מילאה את היציע הקטנטן.   

  

פתיחת המשחק הייתה של שחקני אשדוד שהניעו את הכדור מצד לצד, הפעילו לחץ על ההגנה הכתומה אך מצב ממשי לא הגיעו. מי שהגיע למצב הראשון במשחק היו דווקא שחקני ראשוניה.  בדקה ה-7 יעקב בריהון, לוקח את האחריות ודוחף את הכדור עד לרחבת ה-16, שם נעצר ע"י הגנת אשדוד.

 

דקה לאחר מכן,  גדי קינדה  בוחן את ערנותו של חן עשהאל שבועט מ-25 מטרים אך הכדור טס למשקוף השער, מזל גדול לראשון. הלחץ נמשך , מיכאל אוחנה מחפש את אמיר בן שמעון אבל חן עשהאל יוצא לקראת הכדור ואוסף אותו בבטחה.

 

בדקה ה- 17 הגיע הראשון של ראשוניה. קובי מור נותן כדור רוחב גדול לכיוונו של יעקב, האחרון לא מתרגש מההזדמנות ומגלגל מקרוב לרשת. 1-0 להפועל ראשון לציון בניגוד גמור למהלכי המשחק.

 

שחקני ראשון חוגגים. (צילום: אביחי חיים)

 

כמה דקות אחר כך, בוחבוט החליט על הפסקת מים בעקבות פציעה של שחקן אשדודי. רואים שהחום משפיע על מהלכי שתי הקבוצות שכבר לאחר 25 דקות בלבד, השחקנים ללא אוויר וצריכים להתאושש עם קלקר מים קרים על הפנים.

 

שחקני אשדוד שותים מים. (צילום: אביחי חיים)

 

גם בראשון צמאים. (צילום: אביחי חיים)

 

בדקה ה- 30 פנדל לאשדוד. שחקן ראשוניה שולח רגל בתוך הרחבה ומפיל את בן שמעון, שריקה נכונה מאוד של בוחבוט שמצביע על הנקודה הלבנה. בן שמעון לוקח את האחריות ובועט חזק לפינה הימנית, אבל שוער ראשל"צ, חן עשהאל, מזנק לפינה הנכונה והודף את הכדור.

 

שחקני ראשל"צ המומים, אך השריקה נכונה. (צילום: אביחי חיים)

 

הצלה גדולה של עשהאל. (צילום: אביחי חיים)

 

בדקה ה- 33 הזדמנות נוספת לאשדודיה. קינדה מתרומם גבוה ונוגח לעבר השער, אבל חן עשהאל קולט את הכדור. בצד השני, פיטוסי חן מפספס הזדמנות להכפיל את היתרון.

 

הגנת ראשון עד עכשיו במיטבה, במיוחד עוגן ההגנה- אלדר ברדה שנותן את הנשמה על המגרש. עבירות שטותיות של ראשוניה, מסכנות את השער של עשהאל שבינתיים מצליח לשמור על רשת נקייה.

 

בדקה ה-40 הגיע השוויון. פס אחורי נפלא בתוך רחבת ה-16 מיכאל אוחנה, מוצא את רגלו של  גדי קינדה שכובש מקרוב. מהלך יפה של שחקני אשדוד, אבל טעות בהגנה של ראשון משאירה את קינדה פנוי לגמרי ושחקן ברמתו של קינדה לא מחמיץ ממצב כזה.

 

קינדה כובש. (צילום: אביחי חיים)

 

 לקראת סיום המחצית הראשונה ובשל עודף העבירות ובעיקר השריקות בוחבוט החליט שזהו. בוחבוט ניצל את הפסקת המשחק בשל התאוששות של שחקן ראשוניה ואמר: " מה זה ילדים א׳? אני לא גננת שחקו כדורגל". אוראל בניטה בועט מרחוק אבל לא מסכן את עשהאל.

 

המחצית הראשונה הסתיימה בשוויון 1-1, לפי מהלכי המשחק אפשר לומר שהתוצאה היא בהחלט עושה צדק עם שתי הקבוצות. שתי הקבוצות רוצות מאוד, משקיעות מאמץ אבל שניהם צריכים להיות טיפה יותר מדויקים ליד הרשת ואז נראה הרבה שערים אני מבטיח!

 

המחצית השנייה נפתחת בלחץ של ראשוניה. כבר בהתקפה הראשונה במשחק, בדקה ה-48 יעקב בריהון מקבל פנדל. יעקב מסובב את הגנת אשדוד, מחפש את השער ובועט אך הכדור פוגע בידו של אוראל בניטה ובוחבוט מצביע על הנקודה הלבנה הפעם לטובתה של ראשון.

 

קובי מור בועט מהנקודה הלבנה היישר למשקוף השער, אך למזלו הכדור נחת מעבר לקו השער. 2-1 לראשוניה שפותחת מצוין את המחצית השנייה.

 

קובי מור כובש מהנקודה הלבנה. (צילום: אביחי חיים)

 

דקותיים עוברות וזה כמעט השלישי. יעקב משאיר לחן פיטוסי, שמפרגן  לבנביסטי אביב אך האחרון  בועט שטוח ורחוק ממסגרת השער. אביב ניסה בהזדמנות השנייה לכבוש, אך סחט עדיפה גדולה מהשוער האשדודי, גור מידן. 3 קרנות רצופות לטובתה של ראשון מסתיימות, בכדור מחוץ למסגרת השער.

 

בדקה ה-55 שריקה משונה של בוחבוט. השופט קובע לכדור שתי מכות, אף אחד (כולל אני) לא מבינן מדוע ולמה אבל גם הכדור החופשי ממרחק 17 מטרים, לא היה מדויק בלשון המעטה.

 

בדקה ה-59 אשדוד חוזרת משום מקום. בעיטה חזקה של אסף דגן לכיוון השער, שוער ראשל"צ רק מספיק לגעת בקצות האצבעות אך על הריבאונד מתנפל  אליאור משלי שדוחק מקרוב. לאחר דקות רבות בשליטתה של ראשוניה, אשדוד חוזרת למשחק ובגדול.

  

בדקה ה- 76 ראשוניה עולה ליתרון בפעם השלישית במשחק. חן פיטוסי לוקח את כל הגנת אשדוד, משאיר כדור אחורי גדול לדור איטח שבועט חזק לשער וכובש. 3-2 לראשון לציון שצריכה לשמור על שער היתרון ולקבוע ניצחון שני ברציפות לכתומים.  

 

ראשון עולה ליתרון בפעם השלישית במשחק. (צילום: אביחי חיים)

 

בדקה ה-80 זה היה צריך להיות הרביעי. חן פיטוסי נותן כדור יפה לירין אבליאב (המחליף) שמגיע מול השער אבל מאבד את שיווי המשקל, נופל ומאבד את הכדור. דקה אחר כך, בעיטה חזקה של שחקן ראשון, סוחט עדיפה גרועה של שוער אשדוד אבל ירין מקרוב מפציץ מעל השער.

 

בדקה ה-85 התקפה מתפרצת של אשדוד. בן שמעון עובר את כל הגנת ראשוניה, אך ברדה שהיה אחד המצטיינים במשחק מנקה את השטח ביעילות רבה.

 

 ברדה, העוגן האחרון בראשון. (צילום: אביחי חיים)

 

בדקה-89 אשדוד משווה בפעם השלישית במשחק. מושל בן ציון מנצל טעות גדולה בהגנת ראשון, חן עשהאל יוצא לעבר הכדור אך  בשנייה האחרונה מהסס וחוזר אל השער. בן ציון רואה זאת ושולח את הכדור לפינה הרחוקה. 3-3 בראשל"צ, בפעם המי יודע כמה שחקני ראשוניה מאבדים את היתרון במחצית השנייה.

 

אשדוד משווה בסיום. (צילום: אביחי חיים)

 

הפנים של מימר אומרות הכל. (צילום: אביחי חיים)

 

בוחבוט הוסיף 4 דקות תוספת זמן, ונראה שהוא נהנה ואם לומר את האמת, גם אנחנו. שריקת הסיום הגיעה ושתי הקבוצות שנתנו תצוגת כדורגל נפלאה, מסתפקים רק בנקודה. 6 שערים ראינו כאן היום, מהלכי כדורגל נהדרים, שחקנים מוכשרים מאוד בשתי הקבוצות והיום ראינו את הכדורגל הישראלי במיטבו. אני מאוד נהניתי לראות את נערים שלנו על כר הדשא, משחקים עבור הסמל, עבור המשפחה ובעיקר עבור המועדון בו הם גדלו וזה יפה לראות!.

הוסף תגובה
תגובות