שחקן בליגה נמוכה מה זה בעצם?!

הכדורגל הישראלי בנוי משתי ליגות מקצועניות ומתחתן יש את הליגות הנמוכות, ליגה א' על שתי מחוזותיה, ליגה ב' על ארבעת מחוזותיה וליגה ג' על שלל מחוזותיה. מה זה בעצם כדורגלן בליגה נמוכה? בטור זה אנסה להביא את זווית ראייתי, ואך ורק את הזוית שלי, על השאלה הזו.

  • על ידי: ניר טואף
  • 06-03-2013
  • 13:00

לפי דעתי הכדורגלן בליגות הנמוכות מתחלק למספר קטגוריות.
השחקן המבוגר- זה אותו השחקן שקריירה ארוכה מאחוריו בליגות הגבוהות או שרק בליגות הנמוכות ומפאת גילו או שכר טוב משחק בליגה נמוכה.
השחקן הצעיר- אותו אחד שרק מחפש במה ורק מחפש להראות את כישוריו על במה כלשהי על מנת להגיע ביום מן הימים אל הבמה המרכזית עבורו, ליגת העל או ליגה לאומית, אגב לא חסרות דוגמאות של שחקנים שהגיעו אפילו לאירופה...


ויש את השחקן שבחר לשחק בליגות הנמוכות בשל שיקולי נוחות עבודה משפחה וכדומה.
 

כותב שורות אלו חווה על בשרו את כל הקטגוריות עם 14 שנות משחק שרובן היו בליגות הנמוכות: 8 עונות בליגה הארצית,4 ליגה א' ושתי עונות בליגה ב'.

 

ניר טואף(בלבן), 14 עונות בליגות הנמוכות (צילום:לירן דורף)

14 עונות בהן ירדתי ליגה שלוש פעמים, עליתי ליגה פעמיים ושיחקתי מאות משחקים בהם קיבלתי שני כרטיסים אדומים בלבד (פעמיים על 2 נגיעות יד, תמיד חלמתי להיות שוער..).
עכשיו משהחלטתי לפרוש אני אהיה קרוב אל הליגות הנמוכות דרך טורים שבועיים. אני חושב ששחקן שמשחק בליגה נמוכה חווה מספר קשיים ומהמורות שמקשים עליו את מלאכת המשחק.

 

הנהלות שערורייתיות שלא משלמות את המשכורת, ובמקרה הטוב עושות טובה שמשלמות אך באיחור, מגרשים שחלקם אינם ראויים למרעה בהמות (אף שנתון זה השתפר פלאים לאחרונה).

 

ברוב המשחקים אין מספיק קהל בכדי לחשוף את כישורי השחקנים, למרות שלאחרונה יש חשיפה אדירה עם עליית האתרים השונים שמסקרים את הליגות הנמוכות בצורה מקיפה וטובה שנותנת חשק להמשיך לשחק. כך מה שמניע את רוב רובם של שחקני הכדורגל בליגות הנמוכות זו האהבה והתשוקה למשחק שכולנו אוהבים כל כך.
 

אני רוצה לאחל מכאן המון בהצלחה להפועל אסי גלבוע' 'נציגתנו'' האחרונה במפעל גביע המדינה במשימה הקשה עד הבלתי אפשרית מול הפועל רמת גן, אך קרו והיו דברים מעולם ולפעמים חלומות מתגשמים...

 

שיהיה בהצלחה לכולם!

הוסף תגובה
תגובות