בן שושן: היה צריך רק תירוץ

4 שנים מאז שהוקמה מחדש גבעת שמואל מנסה לעלות ליגה. השנה, בראשותו של ליאור בן שושן הדבר ראה קרוב מתמיד, עד שניסים גיני החליט לפרק את החבילה: "לא קיבלתי מילה טובה פעם אחת ורק פרצופים וביקורת מה שהביא לפיטוריי מסיבות לא מקצועיות"

  • על ידי: אביחי חיים
  • 19-01-2014
  • 13:01

ליאור בן שושן החל את העונה במ.כ. גבעת שמואל ויצר הישגים מרשימים בצמרת הטבלה בליגה ג'. לצערו, כאשר הגיע המשברון יו"ר המועדון, ניסים גיני לא הגן על ליאור ופיטר אותו מתפקידו כמאמן הקבוצה למרות שהיה ממוקם במקום השני מרחק שתי מראשות הטבלה.. ליאור תוקף: "מהרגע הראשון, לא שידרנו על אותו גל. אני חושב ומתנהל כמו מקצוען אמיתי ומכוון גבוה והוא, מבלי לפגוע, חושב ומתנהל עם ראש של ליגה ג' ולא חושב קדימה. ניסים לא מבין גדול באימון או מכיר שחקנים ומאמנים, לכן הוא ניזון מכל מיני יועצי אחיתופל, שמועות ורכילויות של אינטרסנטים כאלה או אחרים, שממנים לו כבר מאמנים ושחקנים מאחורי הגב של המאמן והשחקנים הקיימים".

 

ליאור בנה את הקבוצה מ-א עד ת. הביא שחקנים ברמה שלא הייתה מביישת ליגה א', העביר אימונים ברמה גבוהה, מתכונן טקטית ברמה גבוהה מאוד לכל משחק ובמיוחד יש לו יכולת גדולה לגייס שחקנים בסכומים סבירים ואף בחינם שרוצים לשחק עבורו: "ביקשתי מניסים גיני ומהשחקנים, שלא יחשבו ויתנהלו כמו בליגה ג', אלא שיחשבו ויתייחסו כאילו אנחנו בליגת העל. כך גם התנהלתי והתייחסתי בתקופתי כמאמן הקבוצה. היו סדרי עדיפויות שונים בגבעת שמואל, במקום לטפל בדשא שיהיה ראוי לכדורגל, להביא ציוד, ולתאורה במגרש, העדיפו להתעסק בזוטות, וביציאה למחנות אימונים בעונות הקודמות דבר שליאור ביטל מראש בטענה: "עדיף שהכספים הללו יושקעו בדברים יותר חשובים". 

 

אופטימיות שהתגלתה ככישלון. ליאור עם ראש העיר  (צילום: יח"צ)

 

בתקופתו של ליאור כמאמן הקבוצה בגבעת שמואל, נוצרה ביקורת שלילית על מהלכיו של ליאור לפניית שחקנים בליגות א-ג. עם זאת, ליאור לא מתבייש בכך ואף מסביר את צעדיו: "אני לא מתבייש לומר שפניתי השנה להמון שחקנים בליגות ב' ו- ג' ואפילו בליגה א'. יש הרבה יושבי ראש שלא ראו את זה בצורה יפה, ומאז יצאו במסע הכפשות ולכלוכים כנגדי. מאשימים אותי שבגללי נהייתה יותר תחרות, ודרישות השחקנים גדלו והם נאלצו לפתוח את הכיס השנה ולהתחיל לשלם לשחקנים או לשלם להם יותר מבעבר. אני חושב, שעם כל הכבוד, שחקנים בליגות האלו הם בד"כ לא תחת חוזה, לא גדלו במחלקות הנוער של הקבוצות הללו ואנחנו גם לא נמצאים בליגת העל שצריך לפנות אליהם דרך סוכן".

 

שחקני הקבוצה. ליאור: לא נמצאים בליגת העל שצריך לפנות לסוכן". צ(ילום: יח"צ)

 

ליאור מסביר את טענותיו ומדגיש את מעמדם של השחקנים בליגות הנמוכות: "שחקנים פה מוחזקים כמו בשבי, ועוד דורשים עליהם כספים כאילו הם באו עכשיו מברצלונה או ריאל מדריד", מדגיש. "פניתי אליהם בדיוק כמו שפנו לשחקנים שלנו, ועובדה שלא נשארו לנו כמעט שחקנים משנה שעברה התחלתי את העונה עם 3 שחקנים, בגלל שיתר השחקנים עברו לקבוצות אחרות. לא הערמנו עליהם קשיים, וגם לא התבכיינו שפנו אליהם,פשוט התמודדנו ובנינו קבוצה חדשה. יחד עם זאת, במהלך העונה איבדנו שוער מצויין ועוד 4 שחקנים טובים שפנו אליהם, לא מנענו מהם לעזוב,פשוט המשכנו והתמודדנו. אני שוב, חוזר ואומר. קודם כל ממי שנפגע אני מתנצל ומבקש סליחה. יחד עם זאת, בכל מקום שאני אאמן או אמלא תפקיד אחר, אני אמשיך ואדאג לאינטרסים של המועדון שמשלם לי משכורת לעשות את זה".

 

בשנה שעברה, על פי ליאור, גילינו פרשת זיוף חתימות במועדון גבעת שמואל, מה שיצר הורדה של 9 נק' וקנס של 11,000 ש"ח שבהחלט פגע בתקציב המועדון והכנותיה השנה: "זו ההתנהגות בגבעת שמואל, עיגולי פינות, קומבינות, ליטוף במקום משמעת, שיתוף שחקנים מוצהבים (שנתיים ברציפות במחזורים האחרונים) והרבה על האש."ראיתי את הדברים הללו וזה מאד הציק לי, הפריע לי, וזה דברים שלא קיימים בלקסיקון שלי שמבוסס על יושרה, משמעת ומקצוענות. מה שחשוב לניסים זה על האש, גיבוש, משפחתיות,ימי כיף וזה בסדר, גם לי זה חשוב. אבל, יש סדרי עדיפויות ואם זה בא על חשבון אימון, חיזוק, שיפור תנאים, מגרש, ותאורה, כאן מתחילה הבעיה ואי אפשר לשבור למאמן את המילה כל הזמן וכל היום ללטף את השחקנים. יש פה שחקנים שאכזבו ולא ענו על הציפיות או שלא רציתי אותם מלכתחילה, רציתי לשחררם אך הוא התעקש שלא לשחרר אותם ולא רק זה, הוא עוד החליט לשלם להם שכר על חשבון שחקנים אחרים מליגה א' שרציתי להביא והיו מוכנים לבוא".

 

השיא היה כאשר ניסים התקשר באמצע משחק העונה מול א.ס חולון, על מנת לתת הוראות לליאור. "אני שומע את הטלפון שלי מצלצל ורואה שזה ניסים, אני אף פעם לא עונה לטלפון אבל בגלל שזה ניסים כיבדתי אותו ועניתי לו ואז לתדהמתי אני שומע אותו אומר לי: "תכניס כבר את "הילד" (אליעד אשר),הייתי לרגע בשוק ואז אמרתי לו: ניסים אל תתערב לי בבקשה בניהול המשחק. גם כאשר הייתי מנצח, לא קיבלתי מילה טובה, אפילו פעם אחת ורק פרצופים וביקורת לאורך כל תקופתי במועדון מה שהביא לפיטוריי מסיבות לא מקצועיות. ניסים התקשר אליי לאחר משחק התיקו נגד בת"ר עזרא הוא הודיע לי שצריך להיפרד וזה לא מסתדר. כיבדתי זאת ואמרתי לו שיש לי חוזה והוא יצטרך לעמוד בו. ניסים ברוב חוצפתו אמר לי שהוא יחשוב אם לעמוד בו, איחלתי לו בהצלחה וסיימתי את השיחה. בדיעבר הבנתי, שניסים רצה לפטר אותי לאחר משחק ההפסד לא.ס חולון, אך "מקורבים" מנעו זאת וטענו שזה לא ייראה טוב. גם אם הייתי מנצח את בית"ר עזרא, הוא היה מחכה למעידה הבאה ומפטר אותי, הוא היה צריך רק תירוץ. אין דבר, לצערי בקרוב אנחנו נפגשים בבוררות והוא ישלם הרבה יותר. כדאי לציין, שניסים גיני מורחק למשך שנה מכל פעילות בהתאחדות לכדורגל עם תנאי על הרחקה של 5 שנים לפחות. תמוה לי הדבר שהוא ממשיך לעשות כאוות נפשו מול הגורמים הללו". 

 

ליאור לא מסתכל אחורה ויודע שעשה את הכל למען המועדון: "אני עוזב את גבעת שמואל בלב שלם, ויודע שנתתי והשקעתי את כל כולי בקבוצה 24/7. אני מקבל הכל באהבה והכל לטובה וכנראה שבורא עולם רוצה שאני אהיה במקום טוב יותר. יש הרבה אנשי מקצוע בארץ שמכירים אותי, מעריכים את הדרך והעבודה שלי..שחקנים ותושבים מקומיים התקשרו אלי ולא הבינו על מה ולמה פוטרתי והיו בתדהמה ואמרו שהדבר תמוה מאד. אני עדיין חושב שעם חיזוק נכון של 2-3 שחקנים, ושחרור של השחקנים שהורסים לקבוצה,יש לגבעת שמואל את הקבוצה הטובה בליגה ויש שם שחקנים מצויינים שהמקום שלהם בליגות גבוהות יותר ואני מאחל להם בהצלחה ושיעלו ליגה השנה, למרות שכרגע הבוצה הדרדרה למקום החמישי מרחק 5 נק' מהמקום הראשון". .

 

לקראת האתגר הבא: "נתפנה ונקדיש עכשיו לזמן איכות עם ארוסתי, ונתמקד בהכנות לחתונה. במקביל, נבדוק את 2 ההצעות שקיבלתי מליגה ב' ועוד הצעה מעניינת שקיבלתי מליגה ג' שעומדות על הפרק. כעת, אני מתחיל בפרויקט חדש לעזור לליגות הנמוכות ולנסות להתמודד שווים מל שווים ולשרת את מעמד השחקן והמועדונים בליגות הללו. אני מודה לניסים גיני, על התקופה שעברנו ביחד ומאחל לו בהצלחה ומקווה שאם ברצונו לעלות ליגה, שיחשוב ויכוון גבוה יותר ושעם המאמן הבא, עופר מיכאלוב, הוא יתנהג אחרת, יגבה אותו, לא יקשיב לכל היועצים האינטרסנטים וישנה את ההתנהלות וסדרי העדיפויות שלו רק ככה הוא יצליח". 

הוסף תגובה
תגובות