קרגולה: "יש פרפרים לפני הגביע, יפו תמיד שואפת לטופ"

עוזר המאמן של קביליו יפו מספר בראיון על ההסתגלות לתפקיד החדש ("לומד המון ממאיר"), על השאיפות של הקבוצה ("לא במקום שבו היא צריכה להיות כרגע"), על הפניות במהלך העונה: "לא אעזוב את יפו עד שארגיש שמיציתי" וגם: מה יהיה בגביע?

  • על ידי: ארז נעמן
  • 23-12-2015
  • 15:33

כשאורי קרגולה הגיע בתחילת השנה ליפו, הוא היה מאוד בוסרי בכל הקשור לאימון קבוצת בוגרים, לבטח כזו שבלחץ תמידי כמו יפו. הוא הגיע כדי לשמש כעוזרו של מאיר סומך, שכמעט ופוטר השנה, אך לאחר הניצחון 2:5 על הפועל אזור אפשר להגיד שבקבוצה היפואית קצת נושמים לרווחה. 

 

חיכיתם הרבה זמן לניצחון כזה.
"אנחנו יותר רוצים לראות שתהיה דרך, מה שהיה חשוב לנו לאורך כל התהליך זו דרך וגם הניצחון הזה לא עושה אותי עכשיו נינוח ורגוע, אני חושב שזה ניצחון טוב ודרבי כביכול, אבל אני אומר קאט, זה עוד משחק, ואני כבר חושב על זה שנעשה רצף מסוים ונעלה במרומי הטבלה".

 

איך מתחלקת העבודה בין לבין סומך?
"אני יכול להגיד שאני לא הכרתי את מאיר אישית לפני השידוך הזה, אני סופר שמח שזה יצא דווקא איתו, אני חושב שעשיתי את הדבר הנכון מבחינתי גם לטווח הארוך ובטח בשביל מכבי יפו. ביני לבין מאיר יש יחסים מאוד קרובים, מעבר למאמן ועוזר, נהיה חיבור וכימיה טובה. אנחנו סומכים אחד על השני, אני בטוח שנצליח".

 

ובפן המקצועי?
"אנחנו מתייעצים ומדברים על הכל, יש בינינו שיתוף פעולה. האימונים מתנהלים ברמות הכי גבוהות, מאיר הביא את הדרך שלו ואני תורם מהניסיון שבאתי איתו".

 

שחקני יפו. משחק מרגש בגביע

 

יש לאורי קרגולה את היכולות לאמן קבוצת בוגרים?
"את זה אני אצטרך להוכיח כשיגיע הזמן. אני מכיר את הליגות האלה ואת כל המגרשים, אני אוהב וחי את הליגה הזאת. אני כן רוצה לעבור שנה של לימודים וזה בסדר, יחד עם מאיר בשיתוך פעולה מלא. אבל בטווח הארוך כל אחד רוצה להתקדם".

 

אני שמעתי שקיבלת כבר שתי הצעות לאמן קבוצה. למה לא הלכת?
"קודם כל זה נכון, אני לא אוהב להתחיל משהו ולא לסיים אותו כמו שצריך. מבחינתי אני הולך עד הסוף עם הקבוצה שאני נמצא בה, לא היה הוגן שאני אלך כי יפו נתנו לי את התפקיד ההתחלתי ומיד אלך לקבוצה ששמעה עליי דרך יפו. אני אעזוב מתי שארגיש שמיציתי את עצמי".

 

כולם יודעים איזה שחקן היה אורי קרגולה, הרוב יודעים איזה בן אדם הוא, איזה מאמן הוא אורי קרגולה?
"אני חושב שאם הייתי מאמן ראשי הייתי מתנהג אחרת. בכל תפקיד יש משהו אחר שאתה עושה, בתפקיד שיש לי כרגע אני חושב שאני מתנהג כמו שאני צריך. אני מרגיש את השחקנים וחי אותם. אני לא אהיה דיקטטור, אבל אני חושב שיחסים בין שחקן למאמן צריכים להיות מבוססים על אמונה וביטחון, מי כמוני יודע מה זה לשחק תחת מאמן שהשחקנים אוהבים אותו, זה רק יכול להוביל להצלחה. אני הולך לראות אימונים בליגת העל ורואה משחקים, אני אדע איך להתמודד גם בסיטואציה אחרת. בתקופה הקצרה הזו למדתי המון ממאיר".

 

מה עם השחרורים של מספר שחקנים?
"דיברו על כמה שחקנים שאמורים לעזוב, ניב אסור, גילקרוב ופרחי, אלה שטויות. אם הם רוצים אני מוכן להחתים אותם היום על חוזה לעונה הבאה"

 

יש לכם משחק מרגש בגביע.

"בהחלט, אני יכול להגיד שיש לי קצת פרפרים בבטן כי זה משחק עם הרבה תפאורה וצבע וקהל ותקשורת. מבחינתנו אנחנו רוצים לעשות תוצאה טובה ולעלות לשלב הבא. משחק עם קבוצה חזקה שעוד לא הפסידה, קבוצה עם שחקנים בכירים, אבל אנחנו קבוצה טובה עם שאיפות משלנו".

 

מה השאיפות של יפו השנה?

"אני חושב שמכבי יפו לא צריכה להיות במקום שבו היא נמצאת כרגע, אבל אני בטוח שבתקופה הקרובה היא תהיה איפה שהיא צריכה להיות".

הוסף תגובה
תגובות
  1. מילים יפות (יפואי 23-12-2015, 16:15)
    ועכשיו תבדקו אותי שסומך יפוטר קרגולה במקום ללכת איתו ירצה להישאר לאמן במקומו ואז נראה מה הוא יגיד אם הם שותפים לדרך שניהם נכשלו עד עכשיו
  2. מה למדת מסומך (יקי 23-12-2015, 16:20)
    למדת להיות בחור טוב בחור טוב זה לא מקצוע הלוואי וננצח היום אבל אני לא מאמין במאמן הזה הוא צריך ללכת הביתה הנצחון על אזור היה מקרי הקבוצה לא משחקת טוב הכל מקרי גם הגולים ששמנן היו מקריים יאלה סומך תתקדם
  3. שחקן גדול (הרי 24-12-2015, 01:17)
    תלמד תחלוצים להיות כמוך