ראשל"צ יצאה עם מחמאות מול מכבי למרות הפסד 2-1

בזמן שכולם חשבו כי מכבי עוברת את ראשון בהליכה, החבורה בכתום הגיעה דרוכה ומוכנה. בלי יותר מידי דיבורים על סנסציה, היו חלומות אבל הם התרכזו אך ורק בלהראות. אין ספק שמכבי הצליחה "לגרד" ניצחון על הקבוצה הצנועה מעיר היין בזכות השחקן הטוב בארץ, ערן זהבי. אבו אלהיג'א עם שער גדול לזכותה של ראשון .

  • על ידי: חן קלדרון
  • 30-01-2016
  • 08:49

מבחינת ראשון לציון, את המשחק תום אלמדון היה אמור לפתוח כשוער הראשון אבל עקב מחלה מתמשכת הוא לא עבר מבחן כשירות ואת מקומו תפס השוער המחליף מתן עמבר הצעיר.

 

המשחק נפתח בשליטה מוחלטת של מכבי כשבדקה ה-11, אלי דסה פרץ מימין והרים כדור לשלומי אזולאי שהמשיך בנגיעה אחת, אך הכדור שפשף את הרשת החיצונית. לאחר שמכבי המשיכה להיות דומיננטית, הגיעה בדקה ה-20 עבירה גסה כאשר טל בן חיים הבלם הרים רגל מסוכנת מול שחקן של ראשון בטווח של 25 מטר אלכסונית משמאל. את הכדור החופשי לקח מוחמד אבו אלהיג'א שסובב את הכדור באלגנטיות לפינה השמאלית העליונה. 0-1 גדול לראשון!

7 דקות לסיום המחצית הגיעה ההצלה הראשונה והמשמעותית של השוער השני של ראשון, מתן עמבר, כאשר בהתעופפות מדהימה הציל כדור של איתן טיבי מ-3 מטרים. בדקה ה-44, דניאל ליפשיץ שפתח בשערה של מכבי במקומו של ראיקוביץ' הרחיק כדור חוזר בצורה שלומיאלית, הכדור פגע בעדן שרם ויצא החוצה.

 

במחצית השנייה המשיך המשחק לנוע בכיוון אחד שמכבי מנסה לתקוף, בדקה ה-58 ערן זהבי מאיים על השער מתוך הרחבה, אך עמבר עוצר ללא קושי.

3 דקות מאוחר יותר ושוב איום על שערה של ראשון כאשר עדן בן בסט בעט מחוץ לרחבה ועמבר קלט את הכדור בקלילות. הלחץ של מכבי נמשך ובדקה ה-67 החמצה ענקית של חלוצה החדש של מכבי, אורלנדו סה, שמפספס את הכדור ועל הריבאונד עט ערן זהבי שבחצי מספרת פוגע במשקוף! 

עוד 3 דקות עוברות והפעם היה זה גל אלברמן שניסה את מזלו מרחוק ושוב רק משקוף השער הציל את ראשון מספיגה.

 

בדקה ה-74 הלחץ נתן את אותותיו ובסיומה של התקפה נהדרת בה אלי דסה מרים מימין, חלוצה החדש של מכבי ת"א אורלנדו סה מתרומם ונוגח את שער הבכורה שלו. שיוויון 1-1 ! 

מכאן ועד לתום הזמן החוקי מכבי המשיכה ללחוץ, אך בשערה של ראשון עמד השוער הנפלא והצעיר, מתן עמבר, שפשוט נעל את השער והשאיר את ראשון בחיים. בהארכה נראה כי השחקנים של ראשון איבדו את האוויר ובצדק, לאחר משחק הקרבה לא פשוט, בדקה ה-101, דור מיכה מצא במסירה גאונית את זהבי שהמשיך במספרת פנטסטית לרשת. 2-1 למכבי!

 

שתי דקות מאוחר יותר עומרי בן הרוש מאבד את הכדור כשהוא השחקן האחרון לפני השוער, אבולאבן המחליף עט על הכדור, בן הרוש מכשיל אותו והשופט אינו מהסס ושולף את האדום לבן הרוש. ראשון המשיכה בכוחותיה האחרונים לנסות להשוות, בדקה ה-109 עדן שרם מפציץ את המשקוף מ-11 מטרים.

 

מגיע שאפו אדיר לשחקניו של אופיר חיים עם משחק טקטי מצוין, אופיר חיים העמיד קבוצה חזקה על המגרש שבהחלט היוו יריב שקול למכבי והוכיחו כי יש קבוצה אדירה בראשון עם צעירים איכותיים וכישרוניים לצד ותיקים מנוסים שיכולה להגיע רחוק ובהחלט שווה מקום בליגת העל. הקרדיט מגיע לכולם, מראשון השחקנים ועד לאחרון המאמנים בצוות המקצועי. כולם עשו עבודת הכנה נהדרת.

 

אופיר חיים בתגובה לאחר המשחק: "הבאנו גאווה לעיר ראשון ובעיקר לאוהדים. היה באמת משחק מצוין שלנו, אני מאוד מאוכזב מהתוצאה, אבל מאוד מרוצה מהצורה ששיחקנו. מהיום זאת היסטוריה ואנחנו חושבים רק על הפועל פתח תקווה."

 

אלון גרוד בתגובה משלו: "אני חושב שמגיע שאפו ענק לכל השחקנים והצוות מסביב. הוכחנו שאנחנו מתאימים לרמות הגבוהות, אין ספק שמתן עמבר השאיר אותנו במשחק אבל כל השחקנים נתנו את הכל על הדשא ובסוף היה חסר לנו הגרוש ללירה. אני גאה מאוד בחברים שלי. ומגיעה מילה טובה לקהל שדחף אותנו לרוץ בלי הפסקה."

 

אלון גרוד,הגרזן במרכז של ראשון(צילום:סטודיו לוקרה)

 

המצטיין של המשחק מבחינת ראשון היה כמובן השוער הצעיר מתן עמבר שאמר לאחר המשחק: "קודם כל אני חושב שמגיע כל הכבוד לכל השחקנים על העמידה ועל הנחישות, לקחת את מכבי ת"א להארכה אחרי שאתה מוביל עליהם ברוב המשחק זה לא דבר פשוט מבחינה קבוצתית. אני חושב שהראינו לכולם שיש חבורה של שחקנים צעירים עם כמה שחקנים יותר מבוגרים עם ניסיון שמקרינים שקט על כולם. מבחינה אישית אני הגעתי למשחק ורק בדקה האחרונה הודיעו לי שאני משחק. אני בתור שוער שני מגיע מוכן לכל משחק כאילו אני משחק. ברגע שהודיעו לי שאני עולה בהרכב נתתי על המגרש כל מה שאני יכול, עשיתי הכל כדי שהקבוצה תנצח או לפחות תגיע לפנדלים שם הכל אפשרי."

 

מתן עמבר,השוער הצעיר:"אני מודה למערכת שנתנה בי אמון וזאת רק ההתחלה.צריך להמשיך לעבוד קשה."(צילום:סטודיו לוקרה)

ליאור פודר

הוסף תגובה
תגובות
  1. יופי של אצטדיון כדורגל (פילוסוף אבי 30-01-2016, 18:29)
    לספורט בראשון ולעיריה מגיע קבוצה בליגת העל בצמרת יש כאן הכול מתקנים כסף ועיריה הטובה בארץ