ליגה ב': אור יהודה תשחק בפלייאוף העליון, קריית אונו נשארה

הפתעת העונה, מ.כ אור יהודה הבטיחה את מקומה במשחקי הפלייאוף העליון לאחר תיקו 1-1 נגד קריית אונו שהבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגה.

  • על ידי: מערכת גולר
  • 21-04-2016
  • 09:03

בשנים האחרונות התרגלו אנשי ואוהדי מ.כ אור יהודה, לסבול שנה אחרי שנה את קרבות התחתית ולהעלות את לחץ הדם והסיכון להתקף לב אצל תושבי העיר, אבל להמשיך ולשרוד בליגה גם ללא תמיכה עירונית ובכלל. אך השנה מהרגע הראשון של העונה הורגשה אווירה חדשה, רעננה ואחרת באור יהודה.

 

הקבוצה שינתה את פניה לחלוטין מינתה את שחקן העבר יעקב טל למאמן, צירפה שלושה שחקנים וותיקים לשלד הקבוצה (צחי שרון, עמרי כהן ומור זאבי) והחלה ללקט שחקנים צעירים ורעבים מקבוצות הנוער השונות באזור מליגה לאומית עד ליגה ב'.

 

הקבוצה בילתה את רוב העונה בחמישייה הראשונה אך דווקא בחודש האחרון, אור יהודה איבדה מעט גובה והגיעה למחזור האחרון כשהיא חייבת לנצח את יריבתה האזורית הפועל קריית אונו, קריית אונו מצידה רצתה את הנקודות על מנת להימנע ממשחקי המבחן להישארות.

 

אז כמו כל דרבי נרשמה תכונה רבה בקרב שחקני שתי הקבוצות, ואוהדי הקבוצות שהתייצבו במגרש העירוני באור יהודה למשחק של להיות או לחדול.

המחצית הראשונה הייתה בשליטה של אור יהודה ששחקניה הצעירים והרעבים שוטפים את המגרש הרעוע ולמרות תנאי הדשא הקשים מפתחים משחק כדורגל נאה לעין.

 

קריית אונו מצידה הסתגרה הגנתית ושלחה כדורים רבים לעבר חלוציה אופיר חלוואני ואלירן מגול בתקווה שיצילו את המולדת, אך השני החלוצים נבלמו שוב ושוב על ידי הגנת אור יהודה הטובה ברשותם של  צחי שרון ועמרי כהן כשלצידם שלושה שחקנים בני 21 (בוגרי הכח ר"ג - דני טלן, אביב עשאעל וגל מזרחי) שעשו עבודה הגנתית והתקפית מצויינת.

 

הגנת אור יהודה הצליחה לעצור את חלוואני ומגול (איתן ידגר)

 

בקישור בלמו שוב ושוב עמית יוסלביץ ואורי אשל את התקפות קריית אונו וחוליית ההתקפה עם הקפטן ומלך שערי הקבוצה לידור זגורי, אורן דסטה, שחף נעימי ועדו אביטן הזריזים והמהירים ששיגעו ובלבלו את הגנת קריית אונו. השעון תיקתק ושתי הקבוצות לא הצליחו להבקיע ולשבור את הקרח ביום של חמסין.

 

ואז ממש לפני השריקה לסיום המחצית, הגיע השער המיוחל של אור יהודה כששחף נעימי שולח בכדור אומן את עדו אביטן לאחד על אחד מול יקיר קרטה, אביטן אינו מתבלבל וקובע 1-0 לאור יהודה עם הירידה למחצית

 

שחקני קריית אונו עלו נחושים למחצית השנייה ולאחר מספר דקות נשרק לזכותם כדור עונשין מ-11 מטרים לאחר שפגע בכתפו של אחד משחקני אור יהודה ולהפתעת כולם הצביע השופט על הנקודה הלבנה, אופיר חלוואני לקח את האחריות וקבע שוויון 1-1.

 

חלוואני מאזן את התוצאה (איתן ידגר)

 

שתי הקבוצות ניסו להכריע את המשחק והתעניינו גם בתוצאות המשחקים האחרים אצל הקהל ואצל שחקני הקבוצה ומנהליה, אך לקראת סיום המשחק כששתיהן הבינו שהן השיגו את מטרותיהן, הורידו שתי הקבוצות הילוך עד לסיום המשחק שהסתיים בתיקו ששירת את שתי הקבוצות.

אור יהודה תמשיך למשחקי הפלייאוף העליון ותצא למשחק חוץ נגד שועאע כפר קאסם, ואילו קריית אונו תצא לחופשה ארוכה של הסקת מסקנות על העונה הכושלת שלה לאחר ששנה שעברה עמדה כפסע מעלייה לליגה א'.

 

שחקני אור יהודה יכולים לחייך 

עומרי כהן ומור זאבי חוגגים פלייאוף עליון

הוסף תגובה
תגובות
  1. ליגה א (יפואי 21-04-2016, 12:17)
    כל הקבוצות בפליאוף העליון הפתיעו. מי שהפתיעה יותר מכולם היא קבוצת אורתודוקסים יפו .שהיתה אמורה להילחם על מקום בליגה סיימה ראשונה ועלתה לליגה א.
  2. הפתעת העונה (יפואי 21-04-2016, 12:19)
    כבוד למאמן אלי משען להנהלה ולשחקנים.