בני יפו חלשים, מכבי יפו צריכים להשתפר כדי להיות חלשים

טור דעה - במשחק הדרבי ה"קטן" של יפו, היו דברים דומים לדרבי הגדול של ת"א... מה דומה? חוסר לב ונשמה של השחקנים... ובעיקר חוסר אכפתיות. ולמה יש למכבי יפו סימפטום של לוזרים? ואולי צחי טיאר צודק: "מועדון קטן עם חלומות גדולים"... שווה לראות...

  • על ידי: אוהד רון
  • 27-09-2016
  • 16:01

ביום שישי צפיתי בדרבי ה"גדול" של יפו: בני יפו אירחה את מכבי יפו. המשחק שוחק במגרש צפרירים חולון שהאמת כבר לא מתאים למשחקים מושכי קהל. היה חם ביום שישי, לשבת לראות משחק כל כך חלש בחום אימים ללא אופציה לצל, זה באמת מוגזם. חבל שלא חושבים על זה בהתאחדות..לא רק לאשר מגרשים שמהווים איום לשחקנים, גם הקהל צריך להרגיש בנוח...

 

המשחק היה ברמה כל כך נמוכה, שאם אורח לרגע היה צופה במשחק, היה חושב שמדובר במשחק ליגה ג' טיפוסי. אבל בני יפו למרות התקציב מהנמוכים בליגה, ניצחו את מכבי יפו שיש לה אולי תקציב כפול משל בני יפו, אבל לבני יפו יש לב ונשמה פי שתיים יותר מאשר למכבי יפו. 

 

לדעתי, מכבי יפו דומה ל"אחותה" הגדולה מבלומפילד, הפועל ת"א, שהובסה השבוע בדרבי קצת יותר גדול. אולם יש קווים לדמיון, בחוסר חשק ואיכפתיות של שחקניה. ובקהל הגדול של יפו שמאוכזב משחקניו בדיוק כמו אוהדי הפועל. ומה עם המאמן?

 

אורי קרגולה, הלחץ עובד שעות נוספות (צילום: אביחי חיים)

 

עמדת המאמן במכבי יפו, אורי קרגולה, כבר שני משחקים ללא נקודה והלחץ עובד שעות נוספות. אם נגד כפר קאסם קיבלו בהבנה את התבוסה, (כן מכבי יפו מבינים את מקומם בליגה ומקבלים בהבנה שהקבוצות הגדולות טובות מהם פי כמה) אולם מול בני יפו זאת ממש אכזבה. לדעתי הבעיה של מכבי יפו היא דווקא בקישור ולכן לא ברור לי שיחוררם של יחיאל צגאי ואיציק סולומון. קרגולה מאמן צעיר והיה חייב להשאיר את הסגל שהצליח כל כך אשתקד. 

 

אלי משען, מנסה להפיק את המיטב ממה שיש לו (צילום: רון סטריקל)

 

מנגד אלי משען, מאמנה של בני יפו. מאמן וותיק, מאמן שקט מאוד, שעושה את העובדה בשקט וביעילות מירבית. הגיע למשחק בידיעה שהוא מתגונן טוב ויוצא למתפרצות קטלניות. יש לבני יפו שוער אולי בכושר הכי טוב בליגה - יניב בן ישי, שעצר פעם אחר פעם את חלוצי יפו מלכבוש, למרות שלדעתי חלוצי יפו יותר החמיצו מאשר בן ישי הדף. בעיטות חלשות ולא חכמות.

אבל מה שהכי היה חסר זה הלב והנשמה בכל בעיטה. שלא תחשבו שבני יפו הייתה כל כך טובה, היא ממש לא טובה. יש לה כאמור שוער מצויין ושני בלמים בדמות רועי אליהו ורז משען שנראה כאילו הם משחקים כבר שנים ביחד, התיאום ביניהם כמעט מושלם. ומעבר לזה, יש להם חלוץ כמו עומרי רון שמגיע למצב בועט חזק לפינה אבל בעיקר מכניס לב והרבה רצון בשער שכבש.

ייאמר לזכותם של בני יפו ובעיקר למאמנם, שהם מודעים למצבם ולתקציב הנמוך והם משחקים עם מה שיש להם ומנסים למצות את עצמם עד תום. בעיקר במלחמה חזקה, בהגנה ויציאה למתפרצות. כשמכבי יפו התעייפו, הם הכניסו את פאדי אמסיס המאסטרו שלהם שליהטט עם הכדור והראה הרבה יכולת. 

 

לסיום, מנסיון העבר, אם מכבי יפו לא תנצח בשניים שלושה המשחקים הקרובים, היא שוב תחליף מאמן ושוב הם יעלו על דרך המלך וינצחו הרבה משחקים...למה? כי זה סימפטום של לוזרים... הם הכי טובים כשאין לחץ ואין מטרה. לא בגלל שקרגולה לא טוב. פשוט קרגולה, מאיר סומך לפניו, ליאור זדה וצחי טיאר כולם היו מאמנים מצויינים, אולי הכי טובים שיש לנו בליגה, פשוט איך הגדיר את זה ידידי צחי טיאר: "מועדון קטן עם חלומות גדולים" אם כי בהתחלה לא הסכמתי... יש הרבה דברים נכונים בדבריו. 

 

מה יפו צריכים לעשות? הרבה חושבים לקראת החגים....

 

שיהיה בהצלחה!

הדרבי של יפו, אחת יותר חלשה מהשנייה (צילום: רון סטריקל)

הוסף תגובה
תגובות
  1. בן ישי התחיל לערבב חח מחזור שני משחק אחד סביר ועף על עצמו חחח (יפו 27-09-2016, 16:27)
    שבוע הבא נדבר
  2. מספיק זה מקומכם הטבעי (ינקו 27-09-2016, 17:16)
    עים לא מנצחים את צעירי יפו קבוצה בנונית ומטה זה אומר הכל לסגור את הבסטה עוד
  3. איש קטן מאוד עם חלומות גדלות (צחי טיארה 27-09-2016, 18:04)
    איש קטן מאוד עם חלומות גדלות שלא הצליח בשום מקום
  4. כתבה מבאסת,אבל די מדויקת. (נסיך לבן 27-09-2016, 20:59)
    לא שצחי טיאר כזאת מציאה גדולה,אבל רוב דבריו נכונים. להנהלת מכבי יפו אין חלומות גדולים, הם סתם בולגרים תקועים שמנסים לשחזר את העבר והילדות.שום מחשבה קדימה. זה כסף שלהם,שיעשו מה שהם רוצים.אני לא חושב שלשחקנים לא אכפת,כל ספורטאי רוצה לנצח. מקווה שיגיעו נצחונות בקרוב. שנה טובה לכל אוהדי הקבוצות.
  5. לנסיך הלבן (יפואי 27-09-2016, 22:08)
    זה כסף שלהם? זה כסף של כולנו. אנחנו קבוצת אוהדים. ספק אם אתה אוהד יפו אם לא ידעת את זה
  6. מכבי יפו (אוהד יפו 27-09-2016, 22:30)
    קרגולה,עזוב אגו, נכשלתה עם שחקנים שהבאתה, תחזיר את בן סלומון , אין נשמה,הכל כבוי
  7. מכבי יפו: להחזיר את מוצי ליאון לעמדת הבלם. דחוףףף (ננתי 28-09-2016, 11:10)
  8. יפואי,הצחקת! (נסיך לבן 28-09-2016, 11:18)
    אתה משווה את המאה שח שלך (כולל מנוי) לעשרות ומאות האלפים ששמו מכיסם חברי ההנהלה האומללים?
  9. הסתכלו על הצמרת הטבלה לא משקרת-הכסף מדבר (שלושת הגדולים 28-09-2016, 12:24)
  10. תגובה (4 כנס 28-09-2016, 17:18)
    רון עמיקם יקירי או כל אוהד אחר שכתב בעילום שם . צחי טיאר אכן היה מציאה בשבילכם לפחות לפי פתיחת העונה שלו כי עזב אתכם במקום 5 במחזור 11 שבאותה עונה נבנתה מפלצת בדמות הפועל אשקלון . שכחתם שבמשחק העונה מול אשקלון במחזור 8 יפו נגד אשקלון זה היה משחק עו
  11. מאחל שנה טובה למכבי. קביליו יופו (אבא של איציק. בן סלמון 28-09-2016, 17:31)
    חבל מאוד אוהב מאוד את מכבי קביליו יפו. שההייה לכם שנה טובה והצלחה. אבל השנה אין סיכוי. שה הבן שלי.