עוד עונה שהולכת לכישלון? האם הפועל ראשון כשלה בבחירת המאמן?

טור דעה: הפועל ראשון לציון החלה את העונה הנוכחית בקול תרועה להיאבק על עליית ליגה. בפועל הם לא שם. האם זו באמת הייתה כוונת הבעלים, אייל ברקוביץ'? האם הצוות המקצועי שבחר חסר ניסיון? איך קבוצה עם כמות כישרונות כזו, נמצאת במצב הזה?

  • על ידי: חן קלדרון
  • 01-12-2016
  • 08:33

בהכנותיה לעונת המשחקים 2016/17 התחזקה הפועל ראשון במספר שחקני מפתח עם עבר עשיר בליגת העל וזאת במטרה אחת ברורה - מאבק על עליית ליגה. הבעלים אייל ברקוביץ' כינס את האוהדים ערב פתיחת העונה עם הצגת הצוות המקצועי החדש של הקבוצה בראשות המאמן גילי לבנדה. ביחד איתו הוצגו עוזר המאמן, רון מרכוס, שאימן עד כה בליגה א', מאמן שוערים שהגיע מיבנה, איש סקאוטינג ומאמן כושר עליו נדבר בהמשך.

 

ברקוביץ' לא פחד לצאת בהצהרה כי הקבוצה עשתה שינוי מקצה לקצה משחקנים בכירים ועד לצוות אימון וזאת במטרה להיאבק על עליית ליגה. האוהדים התומכים של הקבוצה, אלו שמלווים אותה באש ובמים לכל משחק שאלו שאלות והתמלאו בתקוות כי הפעם הפרשן ושחקן העבר דובר אמת וכוונותיו אמיתיות.

 

אייל ברקוביץ יצא בהצהרה לא ממומשת כרגע. (צילום- חן קלדרון)

 

המאמן שהובא הוא חסר נסיון בקבוצות בכירות, כי עד כה אימן רק במחלקות הנוער של מכבי חיפה והפועל פ"ת. עוזר המאמן עם עבר של אימון בקבוצות ליגה א' וכאן מגיעה סוגיה לא פחות חשובה והיא הכושר הגופני.

הובא מאמן כושר שהיה במכבי קרית גת שירדה לליגה א', דרור קאפח. בפועל לשחקנים לא היה אוויר והם היו נראים ממש במצב ההפוך לכושר גופני.

לפני כחודש הוחלף בחשאי מאמן הכושר לאחר שבקבוצה הבינו כי זה חלק מעקב האכילס ובמקומו הובא שמעון גורודצקי, שעבד בהפועל פ"ת.

 

האם התחילו להבין את הטעויות לפני כחודש?

לא בטוח, ממש לפני הגעת מאמן הכושר החל הקהל הכתום במחאה חריפה כנגד המאמן גילי לבנדה, שכללה הנפת שלטים "גילי תתפטר" ומחאה של כניסה מאוחרת ברבע שעה למשחק הליגה נגד נצרת עילית.

 

אוהדי ראשון בכניסה המאוחרת למדחק נגד נצרת עילית כולל הנפת שלטי מחאה. (צילום- חן קלדרון)

 

מי שפוקד את משחקי הקבוצה או צופה בהם בטלויזיה יכול לראות בוודאות כי אין שיטת משחק ברורה. הקבוצה עסוקה בקושי בהחזקת כדור ללא תכלית וללא הפעלתם של שחקני האגף המוכשרים שיש לה.

איך יתכן ששחקנים כמו אמיר אבוניל, נס זמיר, מיכאל זנדברג ואחרים לא מביאים את הפוטנציאל הרב שלהם לידי ביטוי?

 

נס זמיר פוטנציאל מבוזבז עד כה. האם ישאר בינואר? (צילום - חן קלדרון)

 

איפה ההתערבות המקצועית של אייל ברקוביץ'?

רק לפני מספר ימים פורסם שהקבוצה סיימה את העונה שעברה ברווח, למרות שהעמותה שמנהלת אותה היא ללא מטרות רווח..... אז לאן הולך הכסף?

 

נחזור לרגע לעניין המקצועי, יש מספר שחקנים שהועלו מקבוצת הנוער לבוגרים בתחילת העונה ובקושי מקבלים צ'אנס. ממספר שחקנים בקבוצה שמעתי וגם נוכחתי לראות בעצמי כי הצעירים אוכלים את הדשא באימונים, משקיעים ללא הפסקה ובסופו של יום אפילו לא מוצאים מקום בסגל למשחק. 

אם לא די בכך נראה שהדרך של המאמן משעממת את השחקנים, שנראים רדומים וכבויים על המגרש.

 

נושא אחרון שמפריע מאוד לאוהדי הכדורגל והקבוצה בפרט הוא נושא השיווק וההשקעה במדיה הקבוצתית. לקבוצה יש אתר רשמי עם אנשים שמתפעלים אותו כולל צלם ובפועל הם מבודדים מהנעשה בה. כל קבוצה שמכבדת את עצמה אפילו בליגה הלאומית משקיעה תקציב מינימלי לנושא השיווק והמדיה, שגם נועד לחבר בינה לבין האוהדים וגם לשווק את פני הקבוצה. בעלים כמו אייל ברקוביץ', שהוא איש תקשורת בעצמו לא פנה ולא דיבר אפילו פעם אחת עם הכתב ומפעיל האתר הרשמי של הקבוצה. מעבר לכך הוא אינו משקיע כספים לנושא והכל נעשה בהתנדבות מלאה של אנשים שאכפת להם מהמועדון. על אף זאת שיתוף הפעולה מצד קברניטי המועדון לא מספיק הדוק, מה עוד שלקבוצה יש מנכ"ל שהוא גם קצין התקשורת של המועדון.

 

לסיכום, לאחר ההפסד השני ברצף בליגה לבני לוד במחזור הליגה האחרון המצב לא נראה מזהיר בלשון המעטה, ואם עיריית ראשון והבעלים רוצים לכוון אל מאבקי עליית ליגה הם צריכים לעשות חושבים וחריש עמוק בינואר הקרוב על מנת לשנות כיוון ולהיצמד לצמרת הגבוהה עם כדורגל איכותי ומהנה!

 

אייל תתעורר ומהר!

 

*** טור זה הינו טור דעה בלבד *** ואין להתייחס אליו אחרת מכך

חן קלדרון

הוסף תגובה
תגובות
  1. כל האמת בפנים (שי 01-12-2016, 08:57)
    שמוליק בישל דייסה ואייל אכל אבל זה לא טעים!
  2. ברקוביץ העיקר מרוויח את שלו (הכתום עולה 01-12-2016, 09:36)
  3. ואח שלו החלש לוקח משכורת (כתום עולה 01-12-2016, 09:36)
  4. עדיף רביב ספיר (הכתום 01-12-2016, 09:36)
  5. הכזבה (הכתום עולה 01-12-2016, 11:08)
    צורת הניהול חובבנית . ברקוביץ שותק הוא חייב להכריז על המטרות לעתיד הקרוב . עובדים עלינו
  6. צוות מקצועי (שלומי 01-12-2016, 11:25)
    לא נכנס לדעה שלך לגבי המתרחש בקבוצה ואם לדעתך הצוות המקצועי טוב או לא זכותך לחשוב מה שאתה רוצה. רק מן הראוי לפחות שתדייק בעובדות : גילי לבנדה היה עוזר מאמן של סטוינוביץ ומרקו בלבול בקבוצת הבוגרים של מכבי חיפה. ( משום מה לא הזכרת את זה) בנוסף אימן בקבוצות הנוער במועדונים גדולים כמו מכבי חיפה והפועל תא ( גם לא בדיוק הזכרת ). רזומה ראוי לכל הדעות כדי לאמן קבוצה בסדר גודל של ראשון בליגה לאומית . בסך הכל ניסיון של כ-20 שנות אימון מלמטה עד היום כל הגילאים כל הרמות בעיקר במועדונים גדולים . רון מרכוס אימן מספר שנים בוגרים בליגה א שזה מקביל לעוזר מאמן בליגה לאומית מבחינתי . גם הוא עם ניסיון של שנים רבות באימון בכל בגילאים וברמות שונות. סיימון מאמן שוערים מוערך ומשקיען שאימן גם בליגה לאומית בוגרים בעונה הקודמת. לגבי מאמן הכושר הבעיה זוהתה ועובדה שנעשה שינוי יכול לומר לך מהכרות אישית שלמרות התקציב הנמוך שהוקצה לנושא הצליחו להביא אחד ממאמני הכושר הטובים בארץ. זה לא פחות מנס בהתחשב בנסיבות ובמשאבים.
  7. תגובה ל6 (כתומציק 01-12-2016, 11:49)
    לאחר כל עיטורי ההלל על המאמן הכושל, מדוע לא הוספת את דרך המינוי שלו , חברי? פוליטי? מי עמד מאחורי המינוי ההזוי?וגם שתדע שלא כל חומר טוב עושה עוגה טעימה!!
  8. חבל דווקא הושקע הרבה מאד כסף (ראשלצי 01-12-2016, 12:00)
  9. ראשוניה (לאון יעקב 01-12-2016, 12:29)
    אוהדי ראשון לא מחאו לאינטרסים האישיים כמו שטענו פרשנים,אוהדי ראשון נכון שהם מעטים אך איכותיים,אוהדים איכפתים מהלב,אוהדי ראשון לא טעו לגבי המאמן והתנהלות ההנהלה. לבנדה תתפטר כבר.
  10. תגובה ל 7 (שלומי 01-12-2016, 12:49)
    ובכן לא חברי ולא פוליטי. יכול לומר לך שלא היתה הכרות מוקדמת ביניהם פרט להכרות שטחית . צריך להסיר את הכובע בפני אייל שידע לזהות פוטנציאל של מאמן רעב ומוכשר ולתת לו הזדמנות מאשר למחזר את כל השמות של המאמנים שמסתובבים ועוברים מקבוצה כזאת לאחרת לאחר שמפוטרים . גם ברק בכר הוקפץ ללא ״ניסיון ״ מקבוצת הנוער של ק״ש לבוגרים להזכירך
  11. סתם בכיינים בחסות גולר !!!! (אביב 01-12-2016, 12:50)
    כל מה שחסר לקבוצה זה גולר נוסף ... בכל המשחקים עד היום כולל הגדולות במרכאות . ראשון שלטה ללא עוררין במשחק הגיע לאין ספור מצבים והחמצות מסמרות שיער . ושילמה על זה בסוף . המשחק בעכו 5 פעמים מול שוער לבד במצב של 0:0 ואנחנו מפסידים בעזרת השופט . המשחק בהרצליה , במחצית ראשונה החמצות מסמרות שיער . במחצית היה צריך להיות לפחות 4:0 בעזרת השופט אנחנו מפסידים . אפילו נגד ר:ג הגיעו למספיק מצבים לגמור את המשחק ולא ניצלו את ההזדמניות . הפועל י_ם בטדי . י_ם לא עברו את החצי . ראשון הגיעו למספיק מצבים לסגור ענין , ובסופו של דבר נגמר בחיקו . זהו דפוס שמסתמן מתחילת העונה . חסר גולר נוסף ליד קדוסי , ואם היה כזה לבנדה והצוות שלו היו יוצאים גדולים . בואו נקווה שבינואר החוליה הזו תחוזק . בהצלחה לראשון .
  12. ניהול גדול (משה פדיון הבן 01-12-2016, 13:50)
    ברקוביץ ענק ! קיבל קבוצה בליגה לאומית במתנה ! מנהל אותה שורד בליגה בלי אגורה מכיסו ועוד מצליח להרוויח כסף . כולכם מתלוננים ותמשיכו להתלונן זה לא מזיז לאף אחד . הבחור פשוט ענק !
  13. למספר 11 מה עם נשר קבוצה עם 2 שקל עושה לנו בעת ספר ואם לא מקפלים אותם הם משפילים אותנו בבית (ההדוב הכתום 01-12-2016, 16:22)