אוהד רון מארח את ארז נעמן: תחזית ליגה א' דרום מחזור 21

השבוע החלטתי לארח את דובר הפועל תל אביב ואחד מאנשי הליגות הנמוכות המובהקים שיש לנו - ארז נעמן. ארז כתב באתר גולר במשך שנים, טורי דעה, ניתוחים מקצועיים וסיקורים של משחקים בליגות הנמוכות האהובות על כולנו. מעניין לראות מה הוא חושב על המשחקים השבוע

  • על ידי: אוהד רון
  • 23-02-2017
  • 18:27

השבוע אני שמח לארח חבר ותיק ואיש ליגות נמוכות מובהק, ארז נעמן, אשר שימש ככתב במערכת האתר במשך 7 שנים וחי את הליגות הנמוכות והאנשים עד היום. כיום ארז משמש כדובר הפועל תל אביב מליגת העל  לאחר שסיקר את הקבוצה במשך שלוש שנים באתר ONE.

 

ונעבור למשחקים:

מ.ס. בני יפו - הפועל מחנה יהודה, צעירי יפו, 12:30

בני יפו עם ניצחון ענק על כפר קאסם מפיח חיים. אם כל הליגה כבר הספידו אותם, ואמרו שיש בליגה א' כבר 2 יורדות בטוחות אז באו הווינרים של יפו (הכוונה כמובן לבני יפו, כי ביפו ווינרים יש רק בבני יפו) וניצחו את כפר קאסם ואיך אומרים, "חזרו לליגה". מנגד מחנה יהודה תילחם על החיים שלה רק לא להפסיד ולאחר שלא הפסידו כבר שני משחקים עם המאמן החדש שלהם, הם יבואו מול בני יפו כדי להחזיר את היפואים לקרקע. מאמין שיעשו את זה וינצחו את בני יפו. הימור שלי: ניצחון למחנה יהודה.

ארז: שתי קבוצות די חלשות, אם כי הניצחון של בני יפו בשבוע שעבר הפתיע מאוד ונראה שהקבוצה חזרה לעניינים ויכולה להפתיע. עם זאת, לטעמי למחנה יהודה יש את השוער הטוב בליגה וזה פרמטר חשוב שיש להתחשב בו. אני חושב שיהיה ליפו קשה להתמודד עם הרוח הגבית מהניצחון על כפר קאסם ואילו מחנה יהודה העקשנית לא תיתן לה לנצח בקלות. הימור שלי: תיקו, אפילו נטול שערים.

 

מאור אסור מגיע לאחר השלושער הנפלא מול כפר קאסם (יוסי סוריק)

 

מ.ס. דימונה - בית"ר כפ"ס, דימונה, 12:30

דימונה עם חלק ההתקפי מהטובים בליגה, אומנם הפסידה לנס ציונה שבוע שעבר אבל נס ציונה זאת עדיין הקבוצה הטובה בליגה. ולכן זה מתקבל. כפ"ס ראיתי אותם מול מכבי יפו בשבוע שעבר והם צריכים להיזהר מדימונה ובעיקר מההתקפה שלהם, ולהתחיל לדאוג מהתחתית שמתקרבת אליהם. תיקו יהיה להם מצויין למרות שאני חושב שדימונה תנצח בבית. הימור שלי: ניצחון לדימונה.

ארז: אם היו מבקשים ממני לבחור מי הן שתי הקבוצות הכי "פרווה" בליגה, השתיים האלה היו מועמדות רציניות. לגופו של עניין, מדובר במשחק שיכול לגרום לדימונה לחלום חלומות אחרים מאלה שאיתם פתחה את העונה ומאידך, לשחרר לחץ אצל הכפר סבאים האנמיים במקרה של ניצחון חוץ. למרות זאת, דימונה עדיפה לדעתי - והיא גם תנצל. הימור שלי: דימונה, ביותר מגול.

 

הפועל בקעת הירדן - נס ציונה, מושב תומר, 12:45

האם זה יהיה ההפסד השני של נס ציונה העונה? יכול מאוד להיות כי בקעת הירדן נמצאת בכושר מצויין מאז החיזוק שעשתה בפגרת הסיבוב, ואם יש קבוצה שיכולה לעצור את נס ציונה זה בקעת הירדן שבעייני רבים זאת לא בקעת הירדן אלא הפועל מרמורק ב'...יש הרבה שחקנים ששיחקו במרמורק והיו שמחים לעזור להם לעלות ליגה. לא מבין למה? הרי אם מרמורק יעלו ליגה הם לא יחזירו אותם לליגה הלאומית... בליגה א' אולי... הימור שלי: תיקו.

ארז: מכירים את זה שיש מישהו שמקבל ירושה מדהימה כך סתם באמצע החיים והכל משתנה מן הקצה אל הקצה? נעים מאוד, עופר טלספפה. למרות שקיבל ירושה גדולה, צריך גם לדעת איך להשתמש בה ואין ספק שעופר עושה עבודה נהדרת ומוביל את נס ציונה לעונת שיא. מנגד, בקעת הירדן עושה בכאילו, כשלכולם ברור שמקומה אינו בין 5 הראשונות והיא ככל הנראה תסיים את הליגה במקומות 7-10. נס ציונה חזקה יותר, רגועה יותר, עוצמתית יותר - והיא תנצח בגדול. הימור שלי: נס ציונה, 0:3 או 0:4.

 

שחקני נס ציונה. יצליחו לחגוג גם מול הבקעה? (רמי גרידיש)

 

מ.ס. כפר קאסם - עירוני קרית גת, וינטר, 13:30

קרית גת עם 10 נקודות מ-12 אפשריות!!  מי היה מאמין! כל הכבוד למאמן קרית גת חיים לוי ובעיקר לחיזוק המצויין שעשה בדמות אבי צבאג ויאיר אזולאי. שממש ייצבו את ההגנה החדירה שהייתה לקרית גת. כפר קאסם אם לא ינצחו השבוע שיתחילו לדאוג על מקומם בפלייאוף כי הם חייבים להתחיל לאגור נקודות. המזל שלהם שהדולקות אחריה לא מנצחות ומאכזבות בעצמן. הימור שלי: תיקו.

ארז: כפר קאסם זו אחת הקבוצות הכי מוזרות בארץ. מחליפים שחקנים, מאמנים, יו"רים, הכל חופשי ובפיתה. קריית גת זה סיפור עצוב, ממש טרגדיה ספורטיבית. אני זוכר את היום שבו הם עלו ליגה, את השמחה, את העוצמה של העיר שרצתה כל כך להצליח - ועכשיו תראו באיזה מצב הם. שתי קבוצות שלכל אחת שאיפות שונות, שתיהן ילחמו על הנקודות הללו, שכפר קאסם בסוף תזכה בהן. הימור שלי: כפר קאסם, 0:1 קטן וקשה.

 

שי מאור. צריך לדאוג על מקום קבוצתו בפלייאוף? (ארז נעמן)

 

מכבי יבנה - הפועל אזור, יבנה, 13:30

מכבי יבנה עדיפה על אזור בכל פרמטר כמעט... כי לאזור יש פרמטר אחד שהוא מאמנם יוסי חכים שיש תחושה שהוא מחדיר בשחקניו מוטיבציה והרבה לב ושמחה, ומוציא משחקניו את הטוב שבהם ואם לא לניצחון לפחות לא להפסיד כפי שהיה במחנה יהודה. חכים מכיר את הליגה ויודע שתיקו ביבנה זה מצויין בשבילו... וניצחונות הוא יחפש בבית. הימור שלי: תיקו.

ארז: גילוי נאות: שיחקתי במכבי יבנה בילדותי, גדלתי ביבנה, כל משפחתי מתגוררת ביבנה ואני אוהד את מכבי יבנה. ולפן המקצועי, אזור קבוצה עיקשת עם מאמן טוב על הקווים, קבוצה שאמנם ממוקמת בתחתית, אך בשום הפסד מתוך ה-11 שיש לה (למעט ה-4:0 המוחץ לכפר שלם בתחילת העונה) היא לא התבזתה אלא עשתה חיים קשים לקבוצות ששיחקו נגדה. לדעתי בסופו של תהליך אזור תישאר בליגה, אבל הפעם היא באה מול חיה פצועה שלא ניצחה כבר שלושה משחקים ברצף ואולי תקבל לשורותיה בחזרה את מלך השערים שלה, שרון גורמזנו, שאמור לחזור לסגל. לדעתי יבנה תנצח פה, אבל הייתי שולח טוטו על המשחק הזה, הייתי שם כפול X1. הימור שלי: מכבי יבנה מנצחת, הולך עם הלב.

 

יוסי חכים. מחדיר בקבוצתו מוטיבציה רבה!!! (מני בן ארי)

 

מכבי יפו - הפועל כפר שלם, שכונת התקווה, 14:00

28.4.2012 כמה דיברנו על התאריך הזה. חלק יגידו שיפו הפסידו את המשחק הזה בגלל איומים, חלק יגידו בגלל השופטים וחלק יגידו שמכבי יפו במשחק הזה הפסידו את הווינריות שלהם ונהיו ללוזרים. תלוי איזה צד אתם. מכבי יפו בעיני השנה לא קבוצה גדולה אבל מספיק טובה כדי לחץ תיקו מכפר שלם החזקה... איך היוצרות התהפכו... כפר שלם החזקה... יפו החלשה... פעם זה היה הפוך... אבל אני מקווה שיום יבוא ומכבי יפו תשוב להיות חזקה וטובה ואז כשהאריה ישאג... השאלה זה האם הוא ישאג שוב... האריה או שזה תהיה חתולה... ימים יגידו. למשחק עצמו כפר שלם עדיפים בכל פרמטר, ואני מאמין שהם ינצחו את מכבי יפו. הימור שלי: ניצחון לכפר שלם.

ארז: אני רואה את שני השמות הללו ותמיד, מה לעשות, יעלה לי מול העיניים אותו ערב עגום בו נגעלתי מהכדורגל. אבל הרבה מים עברו על הדשא בשכונת התקווה ב-5 השנים שחלפו מאז אותו מפגש וכיום נותרה לנו רק הפיקנטריה. מכבי קביליו יפו, מועדון שקרוב לליבי, צריך לדעתי לסיים בכל עונה בין חמש הראשונות לפחות, כיוון שמדובר במועדון פאר במונחים של ליגה א' (יש שיאמרו, גם בישראל) ואורי קרגולה חייב להביא את הקבוצה שלו לשם - שום תירוץ לא יתקבל. כפר שלם היא קבוצה בצלמו של שרון ברנשטיין, הגרזן הידוע, קבוצה לוחמנית ותוססת, שתעשה ליפו חיים קשים במשחק הזה. התלבטות, תיקו רב שערים או יפו עם ניצחון דחוק והירואי. הימור שלי: ניצחון ליפו.

 

הפועל הוד השרון-הפועל מרמורק, הוד השרון, 14:00

איזה משחק מצפה לנו בהוד השרון. סרור וחבריו מחכים בכל הכוח לנצח את מרמורק. יש מספרים שעידן סרור עושה אימונים אישיים השבוע כדי להיות חד ומוכן מול בנודיס וחברותו. זכר למשחק הראשון בו הוא התעמת עם הנהלת מרמורק ואייל גולן גם. הוד השרון בבית קבוצה חזקה מאוד. דודו חלף מאמנה בנה קבוצה חזקה שאפילו קריית שמונה בסיבוב הגביע לא יכולה הייתה לכבוש מולה ובתום 90 הדקות הסתיים המשחק בתיקו. וזה גם מה שיהיה השבוע. הימור שלי: המשחק יסתיים בתיקו.  

ארז: כמו בכל משחק של מרמורק בליגה הזו, לדעתי לפחות, הדברים תלויים בעיקר בחוסן המנטלי של האדומים מרחובות. לחץ הוא סימפטום של כל קבוצה שנבנתה במיליונים, כי במאבקי צמרת תמיד יהיה יותר נוח לקבוצה נטולת הציפיות ומשכורות העתק. בנודיס צריך לנווט בין חבורה של כוכבים שנלחצת אם לא כבשה שני שערים עד הדקה ה-30 ובינתיים הוא עושה את זה טוב ובקצב צבירת נקודות סביר בהחלט, אך מרמורק שווה יותר מזה - היא הייתה צריכה כבר מזמן להיות במקום הראשון ובפער וזה פשוט לא קורה. מנגד, הוד השרון לא קבוצה פראיירית בכלל, עם שאיפות משלה ובבית שלה היא הפסידה רק בשני משחקים העונה, כך שלמרמורקים צפויים חיים קשים. הימור שלי: מרמורק תנצח.

 

עידן סרור, יגיע למשחק לאחר אימונים אישיים (יוסי סוריק)

 

מ.ס. שיכון המזרח - הכח ר"ג, שכון המזרח, 14:00

האם שיכון המזרח ירדו ליגה בשבוע שעבר בהפסד ולאור התוצאות? אם לא, אז השבוע אם הם מפסידים הם כנראה ויורדים ושלא יחפשו תירוצים כי במשחק מול הכח הכל תלוי בהם. תנצחו ואתם אולי חוזרים לתמונת ההישארות, הפסד וגם אולי תיקו, עדיף שתתחילו להתכונן לליגה ב'. ועדיף שהפעם תתחילו להתכונן כמו שצריך כי הקבוצה של השנה לא ראויה לליגה א', למרות שיש סגל צעיר מאוד ואולי מרשים, צריך עדיין כמה שחקנים עם ניסיון. אבל שוב, הכל תלוי בבניחת הקבוצה. הימור שלי: הכח ינצחו.

ארז: משחק של להיות או לחדול מבחינת שתי הקבוצות. אם הכח עוד חולמת על מקום בפלייאוף היא חייבת שלוש נקודות במשחק הזה, בעוד שיכון המזרח עוד חולמת על קאמבק הירואי ולשם כך היא חייבת לנצח את הכח בבית שלה. שיכון המזרח היא הקבוצה החלשה בליגה, הטבלה לא משקרת כלל במקרה שלה וגם בביתה, שפעם היה נחשב למבצר, היא ספגה שבעה הפסדים מתוך עשרה משחקים וכבשה רק חמישה שערים. אני חושב שבמשחק הזה נוכל להגיד יפה שלום לשיכון המזרח, אולי נתראה בליגה א' בעתיד, אך בעונה הבאה היא תהיה בליגה ב'. הימור שלי: ניצחון להכח.  

אוהד רון מארח את דובר הפועל ת"א, ארז נעמן.

הוסף תגובה
תגובות
  1. ארז נעמן (אוהד יפו 23-02-2017, 19:38)
    ארז נאמן אתה מלך אוהד רון משוגע פגוע בראש . יבוא היו שיפו יסגרו איתך חשבון
  2. אתם יותר נראים כמו חתולה ולא אריה (ליפו 23-02-2017, 20:07)
  3. יאללה הכח (סגול 23-02-2017, 20:36)
    מאחלים הצלחה לקבוצתינו האהובה
  4. אוהד רון,אין און (יוחאי 23-02-2017, 21:54)
    האמינו שטוב שאין און הזה כותב את מה שהוא כותב,אלו סימנים מובהקים לקינאה ושינאה יוקדת שלו זה מעיד
  5. אין און המשך (יוחאי 23-02-2017, 21:56)
    מעיד שמשהו אוכל ושורף אותו פנימה וזה הולך ומתפשט...לך תידע איפה זה יעצור והאם בכלל...הבחור נאכל ....
  6. כנס רון (אבי 24-02-2017, 07:13)
    אים ביפו רק אורתודוקסי ווינרים איך שהם הפסידו למכבי יפו איך זה שהם מקום אחרון ומכבי יפו נלחמים על ה
  7. כנס רון 2 (אבי 24-02-2017, 07:15)
    מכבי יפו נלחמים על מקום הפלייאוף אתה בדיחה אין אתה עיתונאי אז אני סופר ומשורר חפש לך חיים שחרר אותנו
  8. אוהד איך אני מת על הכתבות שאתה עושה על יפו (אזורי 24-02-2017, 08:59)
  9. שתי קבוצות שירדו: שיכון...אזור (גבי 24-02-2017, 14:16)
    הכי חלשות בליגה.
  10. שתי קבוצות שירדו: שיכון...אזור (גבי 24-02-2017, 14:16)
    הכי חלשות בליגה.
  11. כתב אנושי (יוסי מורד 10-08-2018, 21:41)
    ארז נעמן הוא אחד הכתבים הבודדים והמיוחדים אשר מכיר את-"נפש" הכדורגל הישראלי המתחילה בליגות הנמוכות. ארז מכיר מקרוב את הקושי הגדול בלסקר כדורגל מהקבוצות בליגות הנמוכות ויודע להעביר לנו-ציבור הקוראים את התחושה מקרוב וההבדלים בין לשפוט קבוצות מהליגה הנמוכה אשר משחקות בשעות הצהריים עם מתקנים לא בדיוק מהמובילים ואת ההתמודדות של השופטים בניהול משחק בצהרי היום תחת קרני השמש הלוהטת. נוסיף לכך את המסביב כגון: הלחץ של המארחים והאורחים, המתקנים עבור שופטי הכדורגל ושל הקהל המגיע לעודד את הקבוצות. ארז ידע לבטא את כל הנושאים בהספד אשר כתב לזכרו של ניסן מורד ז"ל שהיה אחד מעמודי התווך של אנשי ההתאחדות לכדורגל ואחד המבקרים הטובים ביותר שידעה ההתאחדות לכדורגל הוא התייחס מקרוב בהספד לניסן ז"ל על כל ההתמודדות של מבקר המגיע לליגות הנמוכות ועל השקט הנפשי והמקצועי שהביא עימו ניסן למגרשי הכדורגל ארז נעמן יודע להביא את הקורא ממש לפתח הנושא עליו הוא כותב וכמובן הרגישות האנושית של ארז באה לידי ביטוי גם באנשים אשר לכאורה נראים לנו לעיתים שהם "מעל" כולם אך בשטח ניתן לראות את המקצועיות שלהם כמו בסיפור על המבקר המיתולוגי-ניסן מורד ז"ל, נראה איפה שאכן איבדנו איש יקר שצמח בכדורגל הישראלי והיה השופט הצעיר ביותר בליגה א'-דאז, ניסן ז"ל גרם והביא את קהל המעודדים ואת ראשי הקבוצות להתייחס בכבוד לשופטי הכדורגל בכל הליגות וזה בא לידי ביטוי גם בחדרי ההלבשה של השופטים בליווי וההקפדה על משמעת אנושית זכינו בכתיבתו של ארז נעמן להכיר את ניסן מורד ז"ל ת.נ.צ.ב.ה יוסי מורד- גילוי נאות האח של ניסן מורד ז"ל