חן חן לכם: ניצחון ענק לטבריה 2-1 נגד איכסל

חצי גמר המחוזות נערך אתמול באיכסל, כ-1000 צופים ראו 3 שערים משחק שמתחלק לשניים וחילוף גדול של מאמן טבריה אילן סוויסה, שניצח עבורו את המשחק ושלח את קבוצתו לגמר נגד רובי שפירא, חן ידען היה המצטיין במשחק. באיכסל יכולים להתכונן כבר לעונה הבאה

  • על ידי: רועי סימוני
  • 06-05-2017
  • 09:52

חצי גמר המחוז הצפוני נערך אתמול באיכסל כאשר הקבוצה המקומית אירחה את עירוני טבריה, כבר לפני תחילתו של המשחק היה ניתן להרגיש את המתח באוויר מצד שתי הקבוצות, והכי מורגש מצד מאמני הקבוצות איימן חלייאלה ואילן סוויסה. לרשות המאמנים עמד סגל מלא והם עלו בהרכב החזק ביותר, חלייאלה בחר לעלות עם הרכב התקפי במיוחד כאשר סוויסה עלה עם קישור מעובה שכלל חמישה קשרים וחלוץ בודד - מועמר קראקה.

 

אבי מלכה עמד לרשותו של איימן חלאיילה (אדהם שבלי)

 

לאחר שבשבועות האחרונים איגוד השופטים פתח במחאה כנגד ההתאחדות לכדורגל, מי שנשלח לשפוט את המשחק הוא שופט ליגת העל צביקה לוי (טוב מאוד) כ-1000 אוהדים הגיעו לצפות בחצי הגמר (200 מטבריה).

 

קהלה הנהדר של איכסל - מילה טוב מגיעה להם!!! (אדהם שבלי)

 

המשחק יצא לדרך כאשר שתי הקבוצות מנסות כבר מההתחלה להשתלט על מרכז השדה ובדקה ה-10 ההזדמנות הראשונה במשחק שייכת לטבריה, הרחקה לא טובה של טאראס מגיעה לגל מלכה שבועט כדור קשתי מעל השוער, אך הכדור חומק ליד הקורה. טבריה מתחילה לקבל רוח גבית ומצליחה במעט להשתלט על במשחק כאשר בדקה ה-19 כדור חופשי מוגבה לרחבה ע״י עידן ויצמן, הרחקה לא טובה של הגנת איכסל מגיע הישר לרגליו של חן ידען שבועט שטוח וקובע 1-0 לטבריה.

 

חן ידען מעלה את טבריה ליתרון (אדהם שבלי) 

 

לאחר השער דווקא איכסל היא זאת שמתחילה ללחוץ על שערה של האורחת, ובדקה ה-25 התקפה מסודרת של המקומיים, ענאן נאסראלדין מוציא כדור רוחב ניסן רביבו בועט אך הכדור חומק ליד הקורה. הדקות חולפות וטבריה נסוגה אחורה ומאפשרת לאיכסל להגיע למספר מצבים, בדקה ה-32 בלבול בהגנת טבריה והכדור מגיע לאבו סלאח שבועט טוב, אך ויצמן מרחיק מתוך רחבת החמש. חולפות 9 דקות והלחץ של איכסל משתלם - נאסראלדין מתעתע בהגנת טבריה ובועט כדור מ-16 מטר בעיטה לא חזקה, אך מדויקת ושטוחה לפינה השמאלית וקובע 1-1 מוצדק לחלוטין!!!

 

נאסארלדין מאזן את התוצאה (אדהם שבלי) 

 

עוברות 3 דקות טבריה חסרת אונים ללחץ של איכסל בדקות האלו, טאראס שלקובסקי עולה לעמדת החלוץ ומקבל כדור בתוך הרחבה, עובר את ענבר שרון, מגיע מול עדי תדמור ובועט מצויין אך השוער בהצלה גדולה מונע שער. המחצית מסתיימת בתוצאה 1-1 כשבאיכסל יכולים להיות מאוכזבים מכך שלא השכילו לרדת ביתרון במחצית, טבריה שעלתה ליתרון מוקדם נעלמה לאחר מכן ויכולה להיות מרוצה מהתוצאה במחצית.

 

המחצית השנייה נפתחת ואיכסל ממשיכה את המומנטום מהמחצית הראשונה, וכבר לאחר שבע דקות קיבלנו הזדמנות של ענאן נאסארלדין (מצויין) שבועט כדור חזק ושטוח לפינה, תדמור יורד מצוין לכדור והודף לקרן.

 

עדי תדמור, לולא כמה הצלות גדולות שלו התוצאה הייתה אחרת (מאור אלקסלסי)

 

בדקה ה-55 התקפה נהדרת של איכסל ששולטת מפתיחת המחצית, חילופי מסירות בין נאסראלדין לבין מלכה כשהאחרון מוציא כדור מדויק לניסן רביבו שבועט בלי לעצור וסוחט מתדמור התעופפות והצלה גדולה. חולפות שתי דקות והזדמנות של טבריה לעלות ליתרון גל מלכה פורץ באגף ומוציא כדור רוחב, בשאר דהאר הודף לא טוב ומי שמגיע לכדור הוא שלומי ברגיק שבועט ומפספס במעט את המסגרת.

 

המשחק מתחיל להיות קצבי ואולי מסמן לנו את הבאות, דקה 65 הרוחות קצת מתלהטות חפצים נזרקים מכיוון יציע אוהדי איכסל ופוגעים בעידן ויצמן שמתריע בפני השופט צביקה לוי, אך האחרון בוחר באופן תמוה לשלוף לויצמן את הצהוב. בדקה ה-70 חילוף גאוני של אילן סוויסה שלמרות לחץ של איכסל בוחר לשלוח עוד חלוץ למגרש, ומי שנכנס הוא אושרי טוויל במקומו של שלומי ברגיק.

 

חולפות להן 9 דקות, חן ידען מתקדם עם הכדור מבלי שאף אחד יפריע לו ובכדור גאוני הוא משאיר את גל מלכה לבד מול בשאר דהאר אך מלכה בועט ברשלנות מעל המשקוף וטבריה מפספסת הזדמנות גדולה לעלות ליתרון, החל מהדקה הזאת ראינו רק קבוצה אחת על המגרש וזו טבריה, בדקה ה-84 בישול גדול של נירו רוטשטיין לאושרי טוויל שמקבל את הכדור בתוך הרחבה, מסתובב כמו חלוץ גדול וקובע 2-1 ענק לטבריה !!!

 

שחקני טבריה חוגגים עם מאמנם אילן סוויסה (אדהם שבלי)

 

איימן חלייאלה נזכר באיחור להכניס את הכלים ההתקפיים העומדים לרשותו בעוד אילן סוויסה בניהול משחק גאוני הכניס שחקנים הגנתיים לשמור את התוצאה. המקומיים ניסו להשיג את השוויון אך ללא הצלחה כאשר טבריה מגיעה לכמה מצבים מצוינים להגדיל את היתרון אך החמצות ענקיות מנעו זאת, בדקה ה-90 שוב כדור גדול של חן ידען (המצטיין במגרש) מגיע לקראקה שמול דהאר בועט החוצה. דקה בלבד לאחר ההזדמנות הקודמת שוב כדור בתוך הרחבה מגיע לקראקה אך הפעם דהאר מונע שער בטוח. השופט שורק לסיום ושאגת הניצחון בוקעת מהיציעים והמגרש, טבריה ממשיכה לשלב, הבא שם היא תפגוש את רובי שפירא שניצחה את הפועל בית שאן.

 

מילה טובה: מגיעה לאוהדי איכסל שלמרות שקבוצתם הפסידה עמדו במשך דקות ארוכות ומחאו כפיים לשחקנים, הדבר היפה והמרגש ביותר היה שכאשר שחקני טבריה ירדו לכיוון חדרי ההלבשה וכל הקהל המקומי קרא בשמם ועודד אותם. שאפו גדול! זאת אחדות ספורטיבית

 

תגובתו של אילן סוויסה מאמנה של טבריה: "באנו למשחק קשה מול קבוצה מצוינת, ידענו את העוצמות של איכסל במיוחד בבית. הכנתי את השחקנים שלי בצורה הטובה ביותר, ברגע שהם התחילו לתקוף אמרתי לשחקנים שנצטרך לסגור את האמצע ולצאת להתקפות מתפרצות. אני שמח שזה הצליח לנו וככה גם כבשנו את שער הניצחון. אנחנו שמחים וכבר מתכוננים למשחק, הבא נקווה שנצליח להתקדם כמה שאפשר ואולי להצליח לעשות את בלתי יאומן".

בשאלה לגבי החילוף של אושרי טוויל אמר סוויסה: "חילופים הם חלק מהמשחק, אני שמח שאושרי נכנס ועשה את מה שביקשתי ממנו. כיף גדול לנצח כאן ולראות כל כך הרבה אנשים שמחים. הניצחון מוקדש לזוהר יצחק היו״ר שלנו שאתמול קם מהשבעה על אביו וזה גרם לו קצת אושר בתקופה הזאת".

 

המצטיין במשחק חן ידען, אמר בסיום: "אין מאושר ממני, חייב להודות למרות שכבשנו שער כבר בהתחלה חזרנו אחורה ונתנו לאיכסל להשתלט על המשחק וגם להשוות את התוצאה. אילן ביקש מאיתנו לשחק על המתפרצות וזה מה שעשינו. אני שמח שכבשתי ועוד יותר שמח שגרמנו להרבה אנשים לשמוח. מקווים שנמשיך לשמוח גם בשבוע הבא נגד רובי שפירא, אני חייב לציין שיש לנו חבורה של גברים וכולם פה נתנו את הנשמה, זה ניצחון של קבוצה שלמה ולא שחקן כזה או אחר. מאחל לכולם שבת שמחה ומהנה".

שחקני טבריה חוגיים בדרך לגמר המחוזי (אדהם שבלי)

הוסף תגובה
תגובות
  1. האמפרייה חוזרת!!!! (אוחנה 06-05-2017, 10:21)
    עליית ליגה יכולה ליהיות חתומה על שימכם שחקנים יקרים שלנו ! זה הרזומה שלכם .
  2. ראש העיר (אוהד 06-05-2017, 13:47)
    אנא ממך זרז את העבודות במגרש החדש,קבוצה בלאומית לטבריה תשים את טבריה העיר על המפה,הכל ישגשג וזו גאווה לעיר,תראה מה מגרש חדש כשה לבאר שבע,כל העיר מלאה בגאווה על קבוצתם,ואין כל סיבה שלטבריה לא תהיה קבוצה בלאומית,ואם השנה לא נעלה אתה חייב להעמיד תקציב גבוהה כדי שטבריה תעלה מהמקום הראשון,ואת זה חייבים לעשות עם סיום המשחקים,החתמת שחקנים לחיזוק הקבוצה הקיימת,קדימה טבריה חייבים שינוי רוצים לאומית
  3. ראש העיר (חיים 06-05-2017, 15:06)
    תן גז במגרש. זו שנת בחירות,קרא כבר עכשיו למנהלי טבריה,והצג תקציב גדול שטבריה תעלה מהמקום הראשון,זה הסיכוי היחידי שתוכל להגיד שזז משהו בעיר וכך תואכל להיבחר
  4. יוסי בן דוד (עדי 06-05-2017, 15:11)
    ראה היום חדשות חוזרות של ערוץ 10 ששודר אתמול עם איילה חסון,בקשר להפועל בש,תראה מה הכדורגל עשה לעיר,העמיד את באר שבע על המפה, שווה לצפות
  5. חליילה הפסיד את המשחק לסויסה (חמימו 06-05-2017, 15:40)
    במקום לתת לכוכב מלכה לנוח הוא חייב אותו לשחק נגד בקה וכך גמר אותו לפני הפליאוף לעומת סויסה שלא שיתף את ההרכב מול שפירא ושמר עליהם
  6. טברייני בנשמה (rl 06-05-2017, 21:24)
    כל הכבוד לסויסה והשחקנים חילוף מנצח הוא ידע שטויל לא בכושר משחק אבל שמר אותו לדקות מדויקות.יפה סויסה
  7. טברייני בנשמה (rl 06-05-2017, 21:38)
    תוכיחו לכולם שאפשר לעלות שוב מהפילאוף ולך ראש העיר אנחנו מקווים שתעמיד אצטדיון ותקציב ראוי
  8. אושרי טויל (ערן 06-05-2017, 21:53)
    כל פעם מחדש.....חלוץ חכם מגיע ועושה את העבודה....אני מקווה שמישהו ישים לב ליכולות שלו
  9. אל תיסחפו בקשר לכמות האוהדים (י 07-05-2017, 00:33)
    אם בטבריה היו 200 בערך ואני טברייני אז באיכסאל לפי התמונות ובתור אחד שהיה במשחק הזה אולי היו מהם 500/600