סיכום הליגה הלאומית - 2016-2017!

הליגה הלאומית הגיעה לסיומה כשנותר רק עוד משחק אחד בו ייקבע האם נצרת עלית תישאר בליגה, או שמא זו תהיה כפר קאסם שתחליף אותה. מכבי נתניה והפועל עכו חזרו לליגת העל לאחר עונה אחת... מכבי שעריים חזרה לליגה א' גם היא לאחר עונה אחת בלבד בליגה... אליה הצטרפה הפועל י-ם... אך מי היה שחקן העונה...? מי מאמן העונה...? מי תגלית העונה? ומי נמצא בנבחרת העונה של מערכת גולר...?

  • על ידי: מערכת גולר
  • 27-05-2017
  • 13:49

הליגה המותחת ביותר במזרח התיכון, הגיעה לקיצה. העונה היוצאת הייתה דרמטית, חזקה ומהפכנית מזה שנים רבות. אצטדיונים שופרו, תקציבים גדלו, הבלבול במהלכה היה מסחרר, אך לבסוף נקבעו היורדות, העולות, המפתיעות והמאכזבות. כמו בכל שנה, הקבוצות שירדו מליגת העל, מכבי נתניה והפועל עכו היו דומיננטיות ושתיהן חזרו למקומן הטבעי ומנגד, העולות החדשות הוסיפו צבע ועניין אך רק עירוני נשר שרדה את המסע הקשה והשנייה, מכבי שעריים חזרה בצער רב לליגה השלישית. במהלך העונה היו תהפוכות ענק בטבלאות וחילופי מאמנים אין ספור. לאחר עונה רוויה באירועים, מגיעים גם הסיכומים, התארים, המחמאות והסטירות. תהנו...

 

שחקן העונה - דיא סבע (מכבי נתניה):

הכישרון הבלתי נגמר של הבטרייה הקטנה, עשתה סחרחורת לשחקני הליגה הלאומית. סבע שחזר מפציעה קשה אשר השביתה אותו מעונה מלאה, לא השאיר זכר לימיו הקשים ולקח את מכבי נתניה ביחד עם ערן לוי לטיול נחמד בליגה הלאומית. 17 שערי ליגה, בישולים אין ספור, שערים דרמטיים וחשובים ובשורה התחתונה, דיא סבע לא שחקן של הליגה השנייה ומקומו מקום של קבע בליגת העל. מעניין יהיה לראות האם יצליח סבע למנף את עונתו החלומית עם מכבי נתניה,גם בליגה של הגדולים.

 

שחקן העונה - דיא סבע (באדיבות אתר ONE - נעם מורנו)

 

תגלית העונה - אריאל הדר (הפועל קטמון):

אריאל הדר לא היה אמור להיות מוביל בקטגוריית "תגלית העונה", אך החל מחודש ינואר הוא התגלה באופן בלתי צפוי וכבש 7 שערי ליגה גדולים, כשתפקידו במגרש הוא קשר אחורי. הדר בן 21, תוצר מחלקת הנוער של הפועל רעננה דשדש בעונה שעברה בליגה א' במכבי קבליו יפו ואת העונה הנוכחית התחיל על ספסלה של קטמון. כפי שצוין, הדר הפך את הקערה על פיה אי שם באמצע העונה או לחלופין לאחר מינויו של בני בן זקן, במקומו של פרדי דוד והציג יכולת התקפית ראויה לשבח ומתפקיד אפור הנחבא אל הכלים, הצליח להנפיק מספרים של חלוץ ולתרום למסע המכובד של קבוצתו לעבר הפלייאוף העליון.

 

תגלית העונה - אריאל הדר (באדיבות אתר ONE - אורן בן חקון)

 

תגליות נוספות - עלאא בכר (אח"י נצרת), קווין ריינשטיין (הפועל עכו), אוהד רבינוביץ' (נצרת עילית), כארם ארשיד (הפועל עפולה), עבדי פארחת (הפועל י-ם), אביב אברהם (מכבי נתניה).

 

מאמן העונה - סלובודן דרפיץ' (מכבי נתניה):

מי בכלל זוכר שמכבי נתניה התחילה את עונת המשחקים עם מינוס 9 נקודות? הקבוצה מעיר היהלומים לא נבהלה מהנתון המדאיג ויצאה לריצה מטורפת כשהיא משאירה אבק לכל הליגה הלאומית. על החזרה החלקה של מכבי נתניה ועל הדרך הנפלאה והסטייל, אחראי סלובודן דרפיץ', שביחד עם עוזרו שי ברדה, הצליחו להכין תלכיד עוצמתי המלווה בכדורגל תכליתי וכיפי. בל נשכח שהצמד דרפיץ' את ברדה הוביל עונה קודם לכן את בית"ר ירושלים, להישגים נאים בליגת העל והירידה לליגה הלאומית הייתה די תמוהה עבור רבים, אך סוף טוב-הכל טוב כמו שנאמר והצמד הנעים דרפיץ' את ברדה חוזר לקדמת הבמה ואולי גם למקומם הטבעי, להוביל קבוצה בליגת העל.

 

סלובודן דרפיץ' - מאמן העונה (באדיבות אתר ONE - רדאד ג'אברה)

 

זר העונה - ברנקו מיכאלוביץ' (הפועל עכו):

ג'ורדן פושה הפציץ אך קבוצתו אכזבה, גם דדיה קוקבניה הציג יכולת משכנעת וירואן טסלר של הפועל ר"ג הרגיש רמה מעל הליגה הלאומית, אך הבחירה בברנקו מיכאלוביץ' נעשתה הרבה בגלל ההשפעה שלו בהישג של קבוצתו, הפועל עכו. 15 שערי ליגה כבש החלוץ הסרבי לטובת עכו ובישל לחבריו שערים נוספים. מיכאלוביץ' שחקן מהיר, חזק, יכולת הבקעה טובה וראוי שיקבל צ'אנס בליגת העל, בטח ובטח שהקפיצו את מכסת הזרים בליגה ל-6.

 

הקבוצה המרעננת - ביתר ת"א רמלה:

כמה כיף היה לראות את הצעירים הנמרצים של בית"ר ת"א רמלה, משחקים על המגרש שבוע אחר שבוע. עמיר תורג'מן הצליח לאחד את קבוצת הצעירים שאת רובם אימן במחלקת הנוער של מכבי ת"א ולגרום לחשש כבד לקבוצות הצמרת, כשהיה נראה שעם קצת אמונה וקצת תעוזה, בקלות בית"ר יכלו להחליף את הפועל עכו ולחולל סנסציה בלתי רגילה. הקבוצה כבשה 67 שערי ליגה והציגה כדורגל שמח ואיכותי, עם החזקת כדור שהתחילה בשוער ומהלכי כדורגל מבריקים בחלק הקדמי. מעניין יהיה לראות האם מדובר בהבלחה חד פעמית, או שבית"ר ת"א רמלה תצליח בעונה הבאה לשחזר ואף להגדיל את ההישג הנאה.

 

עמיר תורג'מן - הצליחה לאחד את השחקנים הצעירים (באדיבות אתר ONE - נעם מורנו)

 

הגנה בטון - עירוני נשר:

מי בכלל ספר את עירוני נשר בתחילת העונה? התשובה הנכונה היא-אף אחד. נשר בנתה קבוצה לוחמנית וטקטית, או במילים אחרות-קבוצה של מאמן והיוותה יריב נוקשה לכל קבוצות הליגה הלאומית. בסיבוב הראשון נראה היה שאלדד שביט וחניכיו הולכים על כל הקופה ונדבקים לחלק העליון של הטבלה, אך המכונה המשומנת החלה לחרוק ונשר לבסוף נלחמה על חיה. מה שהחזיק את הקבוצה והשאיר אותה בחיים, הוא משחק ההגנה הנפלא, כשנשר ספגה את כמות השערים המעטה בליגה כולה (35) ואולי בזכות הנתון המרשים, הרוויחה עונה נוספת בליגה הלאומית וזהו הישג גדול עבור המועדון הפסטורלי מהצפון.

 

אלדד שביט, מאמנה של נשר. נשר הייתה קבוצה של מאמן. (צילום: מאור אלקסלסי)

 

ראויות לשבח - הפועל ר"ג והפועל עכו:

בכדורגל הישראלי לצערנו זוכרים בעיקר את הסוף. כך גם אנחנו כלי התקשורת, אך אי אפשר לסכם עונה ולהתעלם מעלייתה של הפועל עכו, בהנהגת שלומי דורה ובעונה היפה עם מסע גביע מכובד של הפועל ר"ג, בהנהגת ליאור זדה. הפועל עכו סימנה מטרה אחת ברורה בתחילת העונה ועמדה ביעדים כשהייתה בתמונת העלייה במהלך העונה כולה. דורה וחניכיו התחברו מהר לליגה הלאומית והוכיחו עליונות מעל שאר הקבוצות ובסיום גם חגגו עליה מהמקום השני. הפועל רמת גן, הציקה כדרך קבע לנתניה ועכו, אך העומס של משקי הליגה והגביע ככל הנראה הכריעו ונתנו את אותותיהם והקבוצה סיימה לבסוף במקום הרביעי.

 

מלמטה למעלה - הפועל קטמון והפועל פ"ת:

סיבוב ראשון מחפיר של שני המועדונים, שבתחילת העונה חלמו ללכת בגדול והתבדו כבר לאחר מספר משחקים בודדים. קטמון החליטה להיפרד מפרדי דוד והביאה את בני בן זקן למשימה והפועל פ"ת בניהולו המקצועי של ברוך סער, נפרדה מאסף נמני ומינתה את ירון הוכנבוים. שתי הקבוצות מתחו את הסגל בצורה משמעותית  בחלון העברות,הביאו שחקנים מצוינים ויצאו לסדרה מרשימה של ניצחונות עד שהבטיחו את המקום בפלייאוף העליון, לשם כיוונו מלכתחילה.

 

המאכזבות:

מכבי שעריים - הקבוצה שעלתה בקול תרועה, הייתה מהמתוקצבות הגבוהות בליגה, אך לצערם הציגה שעריים עונה מבזה כשמתחילתה ועד סופה, הייתה שקועה עמוק מתחת לקו האדום ולמעט שבועות ספורים שהקבוצה נשמה ניחוחות של תקווה, את העונה הזאת הם ירצו לשכוח. 

 

עונה מבזה של מכבי שעריים (באדיבות אתר ONE - אחמד מוררה)

 

הפועל נצרת עילית- נצרת עילית ותחתית חברים טובים כבר כמה שנים טובות. דווקא העונה הושקעו כספים בקבוצה ונראה היה שסוף סוף נתבונן בטבלת הליגה הלאומית ונראה שם את נצרת עילית נאבקת במקומות הראשונים. גם אם נצרת עילית לא נלחמה בחלק העליון של הטבלה אנחנו סולחים, אבל שוב להגיע למבחנים? (סיכום העונה נכתב לפני משחקי המבחן). באבל כנראה שהכל מתחיל בניהול נכון, ואולי הגיע הזמן לרענן את ההנהלה שכל כך מאכזבת בשנים האחרונות...

 

עירוני ראשון לציון - הכוונה של אייל ברקוביץ', הייתה שונה לחלוטין כשבנה את הקבוצה בתחילת העונה. ברקוביץ' פתח את הכיס והביא למשימה שחקנים טובים דוגמת נס זמיר, שון מלכה ואוהד קדוסי והקבוצה הציגה כדורגל לא רע במשחקים כאלה ואחרים, אך במבחן התוצאה ציפו במועדון להתברג בצמרת הגבוהה ובטח שלא בפלייאוף התחתון. רק חבל שמקרה "קדוסי" יזכר לרעה מברקוביץ וראשון לציון... 

 

ברקוביץ' - נכשלו במבחן התוצאה. והרבה כבוד אין במקרה של אוהד קדוסי וההתנהלות של אנשי ראשון. (אדיר נמרוד כץ)

 

מכבי הרצליה - כנראה שסקורר מחורר רשתות בקבוצה, זאת לא בהכרח ערובה להצלחה וג'ורדן פושה יכול לכבוש עד מחר, אך בסופו של יום מכבי הרצליה סיימה את העונה במעמקי הטבלה. הרצליה מועדון חשוב מאד בליגה הלאומית, אך הוא מציין את אחת העונות המאכזבות מבחינתו בשנים האחרונות על אף שסגל הקבוצה מנה שחקנים לגיטימיים למאבקי הצמרת הגבוהה.

 

עירוני רמת השרון - על אף העובדה שחיים שאבו עשה עבודה נפלאה והשאיר את הקבוצה בליגה עונה נוספת בפיניש מרשים, בל נשכח שהקבוצה נבנתה למטרות אחרות לחלוטין. שחקנים כמו טואף, מאיו, אוסטווינד, מוסא ושבחון ובנוסף מאמן בכיר בדמותו של מנחם קורצקי, נבנו בתחילת העונה בצפייה גדולה להיאבק על מקום בצמרת. מהר מאד השתנו המטרות בעקבות התוצאות, אך  זה לא מסיר את האכזבה הכללית מהעונה המפוספסת של הקבוצה.

 

עונה פרווה -בני לוד, עפולה ואח"י:

עונה פרווה או עונה מוצלחת? הכל בעיני המתבונן. בני לוד קבוצה מתוקצבת שבסגל השחקנים שלה תמיד ישנם שמות נוצצים. את העונה הם החלו בצורה רעה ולאחר מכן השתפרו ונכנסו לפלייאוף העליון ברגע האחרון, הישג יפה כשלעצמו, אך מבני לוד ציפינו להיות שם ובכך אין שום חדש ושום התלהבות מעונתם הרגילה. ראוי לציין את השינוי שחל בקבוצה עם הגעתו של אנס דבור בינואר וואיל מריסאת שהציג יכולת משכנעת עם 12 כיבושים. הפועל עפולה, גם היא הציגה עליות וירידות ולמעט העובדה שהקבוצה שיחקה משחק אטרקטיבי היא גם ספגה בצרורות. עפולה סיימה את העונה במקום ה-11 הסתמי וכך גם אפשר לסכם את עונתם כעונה פרווה לחלוטין. יובל שוואט נתן את הטון. אח"י נצרת, גם היא הציגה חוסר יציבות במהלך העונה וכך גם במשחקי הפלייאוף העליון. אח"י בשנים האחרונות נכנסים כדרך קבע לפלייאוף העליון, אך עונה עם 10 ניצחונות בלבד לקבוצה ותיקה כמו אח"י נצרת, עם שחקנים משמעותיים לליגה הלאומית, זאת הצלחה גבולית, מעבר לעובדה שהקבוצה הראשונה שהכניעה את מכבי נתניה שזה הישג כשלעצמו. שחקן הבית עלאא בכר הפתיע במהלך העונה עם 7 כיבושים.

 

ערן לוי, ללא ספק השחקן המשפיע במכבי נתניה (באדיבות אתר ONE - אחמד מוררה)

 

השחקנים המשפיעים מכל קבוצה:

ערן לוי (מכבי נתניה), עידו אקסברד (הפועל עכו), רוסלן ברסקי (ביתר ת"א רמלה), ישראל ראש (הפועל ר"ג), אבירם ברוכיאן (הפועל קטמון), גל צרויה (הפועל פ"ת), אנס דבור (בני לוד), פטי יא יא (אח"י נצרת), פאדי זידאן (עירוני רמה"ש), נס זמיר (עירוני ראשל"צ), יובל שוואט (הפועל עפולה), שי מימון (עירוני נשר), ג'ורדן פושה (מכבי הרצליה), ליעד אלמליח (נצרת עילית), אנתוני וורן (הפועל י-ם), גיל יצחק (מכבי שעריים).

 

נבחרת העונה:

שוער - טל בומשטיין (עירוני נשר)

מגן ימני - ויקי כחלון (מכבי נתניה)

בלם - אושר אבו (בית"ר ת"א רמלה)

בלם - ישראל ראש (הפועל ר"ג)

מגן שמאלי - ירואן טסלר (הפועל ר"ג)

קשר - רוסלן ברסקי (ביתר ת"א רמלה)

קשר - ערן לוי (מכבי נתניה)

קשר - דיא סבע (מכבי נתניה)

חלוץ - עידו אקסברד (הפועל עכו)

חלוץ - ג'ורדן פושה (מכבי הרצליה)

חלוץ - דור ג'אן (ביתר ת"א רמלה)

 

ספסל:

דין גל (מכבי נתניה), עומר ורד (הפועל פ"ת), יקיר שינה (מכבי נתניה), דודי תירם (הפועל ר"ג), דניאל בורחל (הפועל עכו), דניאל גרץ (הפועל פ"ת), דן גלזר (בית"ר ת"א רמלה), יובל שוואט (הפועל עפולה), ברנקו מיכאלוביץ' (הפועל עכו), גל צרויה (הפועל פ"ת), אנתוני וורן (הפועל י-ם)

סיכום עונה בליגה הלאומית! עונת 2016-17 הסתיימה.

הוסף תגובה
תגובות
  1. ביג לייק גולר (רמלאי 27-05-2017, 14:36)
  2. עונה הבאה אנחנו גם בסיכומים של הלאומית (אלברט 27-05-2017, 15:09)
    לעולם לא תצעדי לבד הפועל חדרה חוזרים לימים של לוי וארגז
  3. עדן שרם חייב להיות בנבחרת או בספסל (ביתר תל אביב 27-05-2017, 15:11)
    למרות שהיה לו פיניש לא משהו אבל עדיין עשה עונה
  4. יובל שוואט עשה השנה את הקפיצת מדרגה שלו (עפולאי 27-05-2017, 15:35)
  5. חולם שיום אחד אילת תהייה על המפה (עמי מאילת 27-05-2017, 15:37)
    מקווה שראש העיר יביא כסף ונבוא ללאומית כי אילת זה לא רק ים סוף זה גם עיר של כדורגל והאילתים חולים על כדורגל אז כל הכדורכל ירוויח מזה
  6. ביתר תא בלי השחקנים ממכבי תא לא שווים כלום (אורדון הפועל רג 27-05-2017, 15:42)
    ולגביי הקבוצה שלי מרגיש פיספוס להתראות בעונה הבאה
  7. עוד עונה תוסיפו פה את כפר קאסם יא חביבי יאללה כפר קאסם (סלים 27-05-2017, 16:14)
  8. רק נצרת נישארים (ינקו הגדול 27-05-2017, 16:51)
    קסם להמשיך לחלום אתם רחוקים שנות אור מקומכם הטבעי ליגה א צפון להתראות אני מגיע למחזו
  9. התכוונתה ליגה א' דרום אבל אתם נצרת תהיו עונה הבאה ב...כנסו! (לינקו (8) 27-05-2017, 17:35)
    ליגה א' צפוןןןןןן
  10. סיכום עונה יפה, שלום ולא להתראות דאבל פס וגולר (נתנייתי 27-05-2017, 18:42)
  11. עבדי פארחת ליגת על (עבדי 27-05-2017, 18:57)
  12. עבדי פארחת ליגת על (עבדי 27-05-2017, 18:57)
  13. מכבי נתניה הקבוצה של המדינה (סמואל אטו 27-05-2017, 21:05)
    דיא סבע בחירה נכונה ולפי דעתי קוגבניה זר ענק הרבה יותר ממיכאלובץ של עכו
  14. בהצלחה במשחק הבא ושתגמר כבר העונה הסיוט הזאת (נצרתי בדם 28-05-2017, 00:48)
  15. ליגה לאומית תכוננו כי הפועל חדרה מגיעה (חדרתי 28-05-2017, 00:58)
    ואוסטין אג׳ידה האגדי בין הקורות
  16. דניאל בורחל שחקן ליגת העל (שלו 28-05-2017, 08:45)
    בעכו יעשו טעות עם לא ישאירו שחקן כזה
  17. ספרתם כמה שערים חטף דין גל ? (כתום עולה 28-05-2017, 10:14)
  18. ספרתם כמה שערים חטף דין גל ? (כתום עולה 28-05-2017, 10:18)
    דרפיץ זרק אותו לספסל בטיל . ..... שימו לב לשוער שלנו בראשון . אם לא השוער הזה .ראשון יורדת ודאית . למעט "הסבוטז" של השחקנים נגד ניר ברקוביץ בעפולה . השוער עם המאזן הטוב בליגה .
  19. שעריים כסף זה לא הכול (שערוקי 28-05-2017, 11:45)
    בשעריים הניהול היה כושל ניר שלום היה החפת לא רק מהבן שלו בגלל זה שעריים ירדה הדיף נשמה על כסף זמין
  20. שעריים כסף זה לא הכול (שערוקי 28-05-2017, 11:45)
    בשעריים הניהול היה כושל ניר שלום היה החפת לא רק מהבן שלו בגלל זה שעריים ירדה הדיף נשמה על כסף זמין
  21. קווין ריינשטיין (יוסי 29-05-2017, 20:33)
    שחקן ברמה בינלאומית שייך לליגת העל בלי לחשוב פעמיים