"רוצה לחזור מהדלת הקדמית לליגות הגבוהות"

כך אמר אבי צבאג, שרושם שנתיים ענקיות מבחינתו יחד עם הפועל חדרה וקריית גת, עם האחת הוא הגיע עד לכדי מרחק נגיעה מהליגה הלאומית, ובשנייה הוא הצליח להישאר בליגה כגד כל ההערכות. מדוע הוא בחר להגיע לקריית גת למרות שהייתה בבור עמוק? היכן נראה אותו בעונה הבאה? אבי צבאג בראיון שמסביר הכל... על עצמו... על השאיפות שלו... מה היה סוד ההצלחה להישארות של קריית גת... ומה זה כדורגל בשבילו...

  • על ידי: אוהד רון
  • 10-07-2017
  • 17:34

מכבי קריית גת שהייתה כבר עם רגל וחצי בליגה ב׳  הצליחה להישאר בליגה בצורה מרשימה ביותר, ועשתה ללא ספק את אחד הקאמבקים המרשימים שראינו בשנים האחרונות בסיבוב השני, וסיימה במקום ה-10 לאחר שרוב העונה הייתה במקום האחרון בטבלה, וזה בעיקר בזכות החיזוק שעשתה בינואר כאשר אחד מהאחראים הבלעדיים לכך הוא הבלם המצויין אבי צבאג, שיחד עם יאיר אזולאי הפכו את ההגנה של קריית גת מנקודת החולשה שלה לנקודת החזקה שלה.

 

אבי, לפני הכל מברוק אבל כשהגעת לא חששת להגיע לקבוצה שהייתה נראית כיורדת בטוחה בינואר והאם באמת האמנת שתצליחו להישאר ועוד בצורה כל כך מרשימה?
"תראה למען האמת זה באמת לא אידיאלי להגיע לקבוצה שהפסידה 10 משחקים מתוך 15, אבל בתור בן אדם שאוהב אתגרים ומאמין בעצמו, ראיתי את זה כאתגר רציני להשאיר את הקבוצה הזאת בליגה, ואחרי שראיתי כמה כישרון ופונטנציאל יש בקבוצה ואת שחקני החיזוק שהחתימו ביחד איתי, כבר אחרי שני אימונים הבנתי שאם הקבוצה הזאת לא תישאר בליגה זה יהיה פשע ואסון".

 

אבי צבאג, אחד מהסיבות העיקריות להישארותה של קריית גת בליגה...
 

מה היה הסוד שלכם להצלחה הזאת?
"ההצלחה שלנו נבעה מכמה דברים שהתחברו ביחד, בראש בראשונה זה חדר הלבשה בריא אולי אחד הבריאים והטובים שהייתי בהם בקריירה שלי והרצון של כולם להצלחת הקבוצה לפני ההצלחה האישית שלהם. הדבר השני זה חיים לוי המאמן שידע למקסם את הפוטנציאל והכישרון שהיו בקבוצה והצליח לחבר אותנו לקבוצת כדורגל אמיתית שמשחקת כדורגל יפה לעיניים ותכליתי, והוא גרם לנו להאמין שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בכל מגרש. הדבר השלישי היה כל התנאים מסביב שלא היו מביישים קבוצות בליגה לאומית, אם זה משכורות בזמן , מגרש אימונים ומשחקים ברמה גבוהה, קהל תומך ופה צריך לתת מילה טובה לדודו בן לולו ויוסי אברהמי שלא חסכו מאיתנו דבר".


ובפן האישי איך אתה מסכם העונה הזאת שלך?
"זאת הייתה עונה מוצלחת ומאתגרת מאוד, ללכת לשחק בקבוצה במקום האחרון שהפסידה 10 משחקים מתוך 15 בסיבוב הראשון ולהשאיר אותה בליגה בצורה כל כך מרשימה, זה אולי אחד האתגרים הקשים והמוצלחים שלקחתי בקריירה שלי בדומה להצלחה עם חדרה עונה קודם".

 

צבאג במדי מכבי יפו...

 
מה שגורם לי לשאול , בשנים האחרונות כל קבוצה שהביאה אותך כרכש עשתה מהפך אדיר בעונה שלה ואפשר היה להרגיש את ההשפעה שלך באופן מיידי, יש תחושה שלא מעריכים אותך מספיק איך אתה מסביר את זה?  

"אנשים יכולים להגיד מה שהם רוצים, אבל אותי לימדו שעם תוצאות במגרש אי אפשר להתווכח ובסופו של יום את הקבלות שלי אני מביא במגרש והתוצאות בהתאם. לאנשים יש זיכרון קצר אבל שיחקתי 3 שנים בליגה לאומית ויש לי למעלה מ-50 הופעות רשמיות שם, ומאז שירדתי לליגה א׳ לפני ארבע שנים, עם מכבי 'קביליו' יפו סיימתי במקום ה-2, לחדרה הגעתי בינואר שהיא הייתה 2 נקודות מלרדת ליגה וסיימנו במקום ה-2 והיינו מרחק של פנדל אחד מלעלות ליגה, וגם עכשיו בקריית גת הגעתי בינואר לקבוצה שכולם כבר הורידו ליגה ונגד כל הסיכויים הצלחנו להישאר. ככה מי שבאמת עבד איתי ומכיר אותי, מעריך אותי ויודע כמה אני יכול לתרום לכל קבוצה שאשחק בה וכמה אני עובד קשה, ושהכדורגל בשבילי הוא לא עוד עבודה צדדית אלא זו דרך חיים".

 

גם בחדרה הוא עשה עונה ענקית... (רמי גרידיש)


ומה איתך לגבי העונה הבאה? אתה ממשיך בקריית גת או שאתה עדיין רוצה לחזור לליגות המקצועיות? 
"אני יותר מרוצה לחזור לליגות המקצועיות ואני עדיין מאמין וחושב שאני צריך לשחק שם. אני רק צריך לקבל את הצ׳אנס. ההבדלים בין ליגה א׳ לליגה לאומית היום הם לא גדולים כמו בעבר וזה רק עניין של צ׳אנס שאני צריך לקבל מקבוצה כזאת או אחרת. אבל גם במידה ולא, אני ארצה לשחק בקבוצה שיש לה שאיפות לעלות ואולי לחזור מהדלת הקדמית לשם ביחד עם קבוצה כזאת או אחרת. קריית גת היא האופציה הראשונה מבחינתי, בטח לאור הדיבורים על זה שרוצים לבנות קבוצה שתתמודד בצמרת, אבל גם אם לא יסתדר שם יש לי את עידו קרן והוא כבר ידע לשים אותי בקבוצה הנכונה שתתאים לשאיפות שלי ואני אתאים לשאיפות שלה".

הוסף תגובה
תגובות
  1. אבי התותח (קרת גתי 10-07-2017, 19:27)
    שחקן ברמה גבוה אוהבים אותך מאוד בקרית גת ,קצת סבלנות השנה למרות שכרגע קצת מגמגמים תהיה קבוצה חזקה מאוד אבי נשמה רק קרית גת אל תחשוב אל שום דבר אחר !!!
  2. אבי ,אבי תשאר (רוברטו 10-07-2017, 19:30)
    אתה כבר מבין שקרית גת זה משהו אחר ,השנה היא שלנו אל תדאג בן לולו הבטיח והוא מקיים קבוצה חזקה שתתמודד בצמרת
  3. איזה בחור (מכבי קרית גת בנשמה 10-07-2017, 19:31)
    שחק גדול,שווה ליגה לאומית בקלילות
  4. אחלה קבוצה בונים בדימונה (תגיע לדימונה גבר 10-07-2017, 21:53)
    הכל מתקתק בזמן תגיע צבאג
  5. בוא ליבנה (מיקו 10-07-2017, 22:57)
    אבי בוא ליבנה מגרש כדורגל חדש אנשים חמים משכורת בזמן וכמובן קהל אוהב ותומך
  6. טוב שקט (אילן 11-07-2017, 14:42)
    מה אתם קופצים נישאר בקרית גת שחקן שחקן כל השאר לכו לחפש במקום אחר אבי הוא שלנו ולא ניתן אותו
  7. טוב שקט (אילן 11-07-2017, 14:42)
    מה אתם קופצים נישאר בקרית גת שחקן שחקן כל השאר לכו לחפש במקום אחר אבי הוא שלנו ולא ניתן אותו